Näytetään tekstit, joissa on tunniste valmiit 2012. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste valmiit 2012. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 6. tammikuuta 2013

käsityöilta

jotain valmista ja kuva keskeneräisestä villatakista

 lapaset menivät työkaverin miehelle ennen joulua
 kolme paria korvakoruja lahjomiseen, huovutusta ja helmeilyä
Pätkä villatakin selkämystä.

sunnuntai 16. joulukuuta 2012

valmiita tuotoksia

Sain muovipussillisen seiskaveikkoja. Ja väritoiveet 4 henkilölle lapasten ja sukkien tekemiseksi. Ja sitten pistin puikot heilumaan.
Tässä ovat valmiina pojan ja tytön versiot, vielä teen aikuisten lämmittimet.

sunnuntai 7. lokakuuta 2012

tilaustyöt

Tilaustyöt ovat valmiita. Sain 3 kerää seiskaveikkaa 150 g eli 450 g yhteensä ja jäljelle jäi n. 100 g.

Valkopohjaiset sukat täysin tehty vyötteen ohjeen mukaan koko 38-39. Jännä nähdä mahtuuko omistajalle.
Pojalle lapaset kun siskokin sai ne edelliset lapaset jotka tein. Lieskat on omasta päästä kehitelty tuohon.  45 s resorissa 42 s kämmenosassa, peukki on upotettu malli.

Pitkääkin pitemmät sukat. Nämä pyydettiin ensimmäisenä tekemään ja tein ne toisena ;) värikerrokset ovat 10 kiekkaa plus pari vaaleanpunaista pirteyttä välissä. Itselle tuli mieleen karkki kun sain ne valmiiksi.
Kuusi aidan oikeasta reunasta napattu kuva. Keväällä sitten voidaan verrata onko kasvamista näkyvissä.

perjantai 28. syyskuuta 2012

Kuvapäivitystä pukkaa

Kuvia, Kuvia ;

Salainen paketti sisältää supersoft villaa 3 eriväristä kerää ja ohjeen pitsihuiviin, katsotaan nyt tuleeko näistä tuollainen vai minkälainen huivi. Kauniita värejä valitsit! Kiitos S.N.Y.


Oikeasti nämä ovat luonnonvalkoiset, mustia ja turkooseja kuvioita, seiskaveikka lapaset työkaverin tytölle.

Oranssia nallelankaa, josta tein kuviolliset sukat jämäpätkistä. Kirkkaan kirjavaiset ovat nämä lämpimäiset. Jos vaikka pukinkonttiin sujahtaa :)

Lasten sukat, myös pukinkonttiin matkalla. Superwool langasta. Lila-pinkit.

lauantai 9. kesäkuuta 2012

49 kukkaa

Alpakka langasta syntyi, ei pipoa vaikka niin ajattelin ensin, vaan 49 kukkaa. = Huivi
Beigeä Alpakka lankaa n. 50 g. Muistaakseni oli TT:n lankakerä, Sny lähetti sen jokatapauksessa minulle tänän keväänä :) Kevyt ja pitsinen.

Sairaana on kiva tehdä jotain missä ei tarvitse ajatella, kukka kerrallaan virkkailin.

1.aloitus 6 ketjusilmukkaa
yhdistä renkaaksi
2.virkkaa renkaan ympäri 12 kiinteää silmukkaa
3. virkkaa jokaiseen silmukkaan 6 ketjusilmukan lenkkiä (sisäkukka)
4.ja jokaisen 12 terälehden väliin vielä 6 ketjusilmukkaa, ulkokukka. 
5. yhdistä jokainen kukka 2 terälehdestä viereiseen.  samalla kun virkkaat ulkoterälehtiä.

tiistai 5. kesäkuuta 2012

Boleroa tilauksesta

Lupasin kaverille tehdä Boleron. ja teinkin. Lankana Novitan Wool, malli Dropsilta

 Näköjään "malli" roikkuu vähän vinossa mutta ei se mitään :)
 Kuvatkin on vähän pimeitä, mut ei kait sekään mitään =), lankaa kulutin 150 g.
 Kaverin kissoille vielä loppulangasta hiirulainen leikkiin
Ja pienen pieni hiuskoriste, tai käsikoru, tai vaikka vyöhön =)



maanantai 23. huhtikuuta 2012

AB niin kuin Alpaca Bolero

Kävin sitten Menitan Outletissa Espoossa, Ajattelin että ostan lisää samaa Alpaca lankaa jota SNY lähetti, on niin lämpöistä ja pehmoista... No unohdin ottaa kääreen mukaan ja en "muka" löytänyt oikeaa väriä, kysyin myyjältäkin ja hän kysyi että pitääkö sen olla Novitan Alpacaa.. Minä että joo joo. Kotona tajusin että Tee Tee n Alpacaa se olikin. No siitä tulee pipo edelleen jahka saan silmukat kohdilleen, pari kertaa on jo purettu ja aloitettu alusta. Mutta siitä Novitan Alpacasta tuli Bolero.


Lankaa meni tähän malliin n. 130 g minun löysällä käsialallani ja tällä langalla. Hihoihin en ole tyytyväinen, pitää vielä kostuttaa ja prässätä. Malli on kaunis ja minun silmää miellyttävä. Loppulangasta teen varmaan pitkähihaisen version, kun sitä kerran jäi. Ja nyt kun tiedän miten tämä tehdään osaan fiksailla noita silmukkamääriäkin paremmin.

torstai 12. huhtikuuta 2012

Kevätsää lämmittää, silti tein

Säärystimet =)
Pääsiäisenä aloittelin nämä ja eilen sain valmiiksi. Lankaa kului n 140 g

ja jonka jämistä (punaisista raidoista) tein vielä hiuspannan, idea oli Ravelryssä, linkkiä en tajunnut ottaa mutta sieltä se löytyy hearwear osiossa tai jossakin siellä päin ;) Virkkasin siis kolme ketjua jotka yhdistin päissä. Näin tuli huippunopeasti huippukivannäköinen hiuspanta joka ei paina ohimoita tai korvien takaa kun siellä on jo prillit =) ja värejähän saa tehtyä niin monta kun löytyy lankakakeriä laatikosta... Aikas nätti vai mitä mieltä olette? Pidin tänään töissä avonaisen tukan kanssa ja toimii!

Sieltä myös seuraava laukkuidea, johon nyt tässä katselen jämälangoista sopivia keriä...
Masa Bag, ihan on pakko kokeilla miten se tehdään ;)

sunnuntai 8. huhtikuuta 2012

Nopea laukku isoäidinneliöistä

No niin nyt vähän lankalauantain jäljiltä valmistakin.

Jämälankoja kului n. 130 grammaa. Ruskea tyynyliina uhrautui vuorikankaaksi ettei putoa tavarat reistä läpi. Idean löysin Dropsilta. Katotaan mitä syntyy afrikankukkasista seuraavaksi ;) Niin ja nopea siksi kun aloitin eilen 9 aikoihin illalla ja sain tunti sitten valmiiksi! Toki tässä on ruokailtu ja ulkoiltukin välillä...

torstai 15. maaliskuuta 2012

Toinen pari uunista ulos

Sain valmiksi toisetkin turkoosi-ruskeat lapaset, en vaan saa kännykästä laitettua kuvaa tänne Bloggeriin, pitää jossain vaiheessa kameralla kuvata ja lisätä. Tein Suuren Käsityölehden villasukka mallilla Sukkia Skotlannista ;) Ne pieniruutuset kuviot! Mukava malli ja näyttää kivalta lapasissakin. Sukkia ei nyt hotsita tehdä tällä hetkellä!
edit. tässä kuva =)

perjantai 9. maaliskuuta 2012

Vantuut, kintaat, la-pa-set

Äitini opettama loru =) one, two, kintaat, lapaset
Jotain valmista siis Kirjoneulelapaset kitkuttelin peukalot illalla valmiiksi jotta ehtii kintaat mukaan vielä tämän talven pakkasiin lämmittämään! Mennään töissä lasten kanssa hiihtolenkille ja täytyyhän minulla olla uudet lämmittimet käsissä :)
Lankana Seiskaveikkaa kahta väriä =) Ihan jees tehdä, peukut sovelsin niin kuin halusin en tiedä miten oikeasti pitäisi tehdä, minulla ei ollut ihan oikeaa ohjetta näihin esillä =)

lauantai 4. helmikuuta 2012

Helmikuun paketti

Se tuli jo! Onpas minulla ahkera SNY! Kiitos jännästä paketista. 
Sain paketissa Addi sukkapuikot, palmikkopuikot, Ecologico Color vaaleansinistä lankaa (joista tuli jo lapaset illan ja aamun aikana) salmiakitkin on suurimmaksi osaksi naposteltu. Pojalle tarra ja minifiguuri. Tiikerinpäiväunta. Tiikerit taitaa mennä pojan teemukiin ;) Sekä valkosininen panta. Se on valitettavasti pikkiriikkisen liian kireä mutta kyllä sille käyttäjä löydetään :)

Kiitos SNY jännittävästä ekasta paketista. Tänään laitan oman pakettini matkaan jos muistan vaan ottaa sen mukaan kun lähden liikkeelle!

Aloitin heti eilen illalla tekemään Eco-langasta Lovikka-lapasia :) Hyvin kulkee uudet Additkin! Nämä lähtee tänään illalla lämmitämään sormenpäitä kun juhlin vähän etukäteen synttäreitä akkojen kanssa.

lauantai 28. tammikuuta 2012

kädet syyhyää

Kävin eilen vähän shoppailemassa ensimmäistä SNY pakettia varten... Alkaisi jo helmikuu! Ei malta odottaa että saa laittaa postiin ja tietysti että saa paketin itse ;)

Eilen sain tietää ihania uutisia. Kyllä kaverit ja mies on kivoja <3 ensi viikonloppuna saa viettää laatuaikaa akkoin kera! Peukut pystyyn että vaihtoehto a toteutuu.

Sukat on valmiina samoin pipo. Otan vielä kuvaa ja lataa tänne jahka saan vaan pääteltyä.
edit. tadaa tässä kuvat :)
vihreää 7 veikkaa vajaa kerä, Angee sukat, suloisimmat sukat kirjasta

Novitan Kelo lankaa kerällinen ja vähäsen nalle lankaa valkoisiksi korostukseksi, malli novitan sivuilta

perjantai 20. tammikuuta 2012

Siskolle lämmintä


Tein lämpöisestä langasta kaulaliinan ( Novitan Crystal lankaa kerällinen), jossa on mukana vähän kimalletta. Toivotaan että kelpaa lahjaksi  :)

Sitten halusin vielä jotain korua laittaa postipojan kuljetettavaksi siskolleni, löysin tämän meripihkanvärisen korun lähes valmiina, lisäsin siihen noita "onnenamuletteja" tuomaan onnea ja toivoa tulevaan! Toivottavasti koru sopii uuteen paitaan!

Paljon onnea Siskoliini vielä kerran!