lauantai 28. helmikuuta 2009

minä minä minä


Jos tuo olisi puolue voisin vaikka liittyä =) Minä itse, vain minä ja maailma olen mä!

Kerran jo päivitin tässä blogia mutta teksti jäi jonnekin bittiavaruuteen kun ei ole täällä näkynyt.
Silmä voi paremmin, maanantaina kontrolliaika silmäklinikalla. Huomenna enää 4 kertaa päivässä tippaa viikon ajan... Huoh.

Ollaan uudistettu kalusteita, tuunattu vanhoja jne. Tänään oli pojan kaveri meillä kylässä, ensin luisteltiin ja sitten tultiin sisään leikkimään.

Olohuone on siis taas erilainen kuin ennen ;) Saapi tulla kylään.

Eskarissa pojan ryhmä on purkanut vanhoja vempeleitä, puhelimia yms. Ja kasannut pahvilevylle robotteja. Löysin varastosta appiukolta pari vanhaa mankkaa ja ne odottaa tuolla purkamista. Muistan elävästi kun itse (varmaan eka tai tokaluokkalainen) tutkineeni vaarin kelloja. Kyllä minä osaan ne kasaan laittaa kun purkaan koneiston... Kellot oli jonkin aikaa piilossa ennen kuin uskalsin vaarille kertoa mitä on käynnyt :/ No onneksi ei tullut isoa juttua siitä. Siitä viisastuneena kannattaa antaa tarkoitukseen sopivia tutkimuskohteita lapsille =)

torstai 19. helmikuuta 2009

Kiitos

Kiitos kaikille muistaneille ja kävijöille ja ystäville ja tuttaville...

Tänään vielä tulee anopin porukkaa.

Perjantaina otan ylitöitä pois, olen vain 4 tuntia töissä...

Lauantaina otan rennosti ja sunnuntaina juhlimaan mummoa.

Silmä on paranemaan päin, ei kipua ei jomotusta enää. Laajentavat tipat sai jättää tiistaina pois, nyt vaan odotellaan milloin vaikutus lakkaa. Tipottelen lääkettä vielä joka toinen tunti lauantaihin asti ja sitten 6 kertaa vrk:Ssa.

Lunta satelee pakkassäällä ulkona. Töissä mennään lasten kanssa liikkasaliin.

maanantai 16. helmikuuta 2009

Juhla aatto

Huomenna saapi tulla kakulle ja herkuille jos pääsee, muutkin illat käy, olen töissä joten menee pakostikin 5 ennen kuin sisään pääsee =)

Tein kakun kotivieraille ja töihin toisen mokoman. Helppoa ja yksinkertaista tehdä perunajauhoista kakkua. Tuli mehevää ja kaunista. Kuvia sitten kun ne on aseteltu ja koristeltu viimesen päälle.

Lahjoja en toivo, ystävät on kivempia.

tiistai 10. helmikuuta 2009

ekaluokkalainen kävelee

... kuin ekaluokkalainen =)
Tänään oli kouluunilmoittaumiset Veikkolassa.

Mutta aloitetaanpas alusta.

Silmä on oireillut viikonlopun, punoitusta ja kipua. Eilen jumpan jälkeen alkoi tuntua siltä että se on taas sitä yhtä eli värikalvontulehdusta. Tänään töissä ulkoilun jälkeen silmä taas kipeämpi. Aamulla oli ihan jees, punoitti mutta lepo oli rauhoittanut kivun.

Lyhennyspäivä ja sovittiin että mennään pojan kanssa parturiin ja hamppareille. Yli tunnin jonotettiin leikattavaksi (yllättävän hyvin jaksoi) ja sen jälkeen maistui purilainen. Lahjoin vielä että saa ostaa uuden legon lupasi kyllä maksaa mulle kotona.

Kotiin päästyämme huristeltiin koululle (kello16), käteltiin rehtoria ja täytettiin lomake. Meille tänne on tulossa 5 luokka ekoja syksyllä ja 1 luokka menee sivukouluun. Hurja määrä!!!

Noh, sieltäpä sitten ajelin Kirkkonummen keskutaan päivystykseen jotain 1½ tuntia meni odotellessa ja sitten sieltä Helsinkiin silmäpolille uuteen jonoon. Sieltäkin selvisin alle 2 tunnilla. Jonkin korttelin ympäri ajelin että apteekin viereen pääsin ja sain lääkkeet ja kotiin puoli kymmeneksi. Onhan tämäkin tapa viettää lyhennyspäivää...

Huomenna töihin taas. Mulla on 3 viikon urheilu ja sauna kielto. Toivotaan ettei tulehdus pahene, kukakohan mua töissä muistutta etten kiirehtis.

maanantai 9. helmikuuta 2009

Hiihtoloma

TAi lasketteluloma niinkuin poika oli vahingossa vaarille puhunut.

Käytiin miehen kanssa Operaatio Valkyria katsomassa lauantaina ja syötiin ihanassa Bamboo Centerissä Annankadulla.

Taas lähenee 30 vuotta. Ens viikolla lähtee yksi pois jotta pääsee tasalukuun ;) En mitenkään ihmeellisesti aio juhlia. Jos olet tulossa ilmoita ajoissa että ehdin leipoa. Ti vien töihin kakun ;) Katotaan miten onnistuuu gluteeniton kerma-vaahtokarkkiunelma.

tiistai 3. helmikuuta 2009

Hrr

Paleltaa, pitäis kai tehdä jotain muuta kuin istua täs koneella.

FB:ssä on käyty, lehdet luettu ja sähköposti tsekattu. Jäljellä on blogi ja pelit ;)

Jessen puutarhassa jo pilkistää ekat idut! Nyt jo! Chilit voi heikommin. Saas nähdä pitääkö laittaa kaikki alusta. Viikonloppuna kuumalla vedellä yritin kiehuttaa pikkukärpäsiä pois reunoilta ja pistin lisää siemeniä Chilistämään.

Sairaan suuri herpesrakkula ilmesty sunnuntaina huuleen, kiva, kiva.

Eilen reumalääkärissä kaikki hyvin ja se setä puhui jopa lääkityksen lopettamisesta. Edelliset tädit on kyllä ollu sitä mieltä että loppuelämä mennään jollakin lääkkeellä piikki tai pilleri. Ota nyt näistä selvää. Mielummin joku lääke kuin se et parin vuoden päästä iskee kauheet tulehdukset ja kankeudet ja kivut takasin. Hemog 138, senkka ja crp 2 ja 3 eli todella hyvin menee. Valkosolut ja yms solut normaalit, maksa hyvä, munuaiset ok. Viime keväänä työterveyslääkäri sanoi että mulla on paremmat kolesteroli arvot kuin "normaaleilla" Sitä mä jaksan aina kehua ;)

Xbox palasi talouteen huollosta. Eipä oo kauheesti poika mankunu sen perään. Tänään saa kokeilla sitä vaikka normaalisti pelittää saa viikonloppuisin.

sunnuntai 1. helmikuuta 2009

minipuutarha



Tehtiin pojan kanssa minipuutarha sudenpentujenkäsikirjan ohjeen mukaan. Laitoin joululahja-tuijan kulmaan. Poika kylvi sitruunamelissaa ja rucolaa siemenistä (ei ollut muitakaan siemeniä paitsi chiliähän löytyis myös) Laitettiin kuppi lammikoks, kiviä polulle ja pahvista silta (silta on maalauksessa nyt että näyttää paremmalta. Katotaan ja seurataan miten puutarha kasvaa.