keskiviikko 14. elokuuta 2013

Montako sivua??

Aika kivasti on tullut luettua tänä(kin) vuonna.

Maanatai-iltana sain luettua loppuun Dan Brownin Inferno. Samaa takuuvarmaa taiteentutkimista kuin pari edellistä R.L. seikkailua.

Kaari Utriota on tullut kahlattua läpi vaikka kuinka monta. Nyt aloitin Ruma kreivitär kirjaa.
Sunneva (yhdistetty uusintapainos)
Uhritulet
Aatelisneito, porvaristyttö
Vendela
Ja pari muuta joita nyt en muista nimeltä

Jokunen hömppäromaani kaupasta on tullut luettua myöskin.
Ja lasketaanko kaikki Aku Ankka, simpsonit, Lucky Luket yms ???
Hei töissähän mä luen lapsille 45 min per päivä. Aika monta satukirjaa on tullut kahlattua läpi...

Untinen-Auel, luin myös uusimman kirjan talvella, luolamaalaukset tai jotain sinne päin ;)

Varmasti joku vielä on luettu mutta juuri nyt ei muistu mieleen.

Sen tiedän että Siskoni on lukenut kirjoja ainakin 10 kertaa enemmän tänä vuonna. Ja 100 kertaa elämämme aikana. Hänen sivumääräänsä en saa kiinni ikinä *tykkää kovasti siskosta*

lauantai 3. elokuuta 2013

Ensi kuun jälkeen on jo lokakuu...

Mihin se aika hurahtaa? Lomaan tietenkin :)

Lomalla käytiin, mummon mökillä, Pärnussa, Vaunuilemassa (Valkeakoski, Tuuri, Virrat, Teisko)
Ja vielä kuntoutusviikko Apilassa Kangasalla. Siihen se heinäkuu meni!

Kuntoutusviikon jälkeen pitää saada liikuntakärpäsen purema pysymään yllä. Venyttelyä, venyttelyä ja liikkumista lisää! Hieroja suositteli 2 tunnin jalkahierontaa varattavaksi 6 viikon päähän. Ei ihme jos on ollut vaikeaa lähteä liikkeelle kun lihakset olivat krampissa. Tästä se lähtee taas! Kilojen pudotus, tavoitteena 5-10 kg helmikuuhun mennessä. Sekä liikkuvuuden lisääminen, lonkat, selkä... Eli siis arkipäivään venyttelyä!
Uimahallien vesiliikunta tarjontaa olen jo pari päivää tarkastellut, eikä meinaa löytyä työssäkäyvälle sopivaa liikuntamuotoa ohjattuna. Ehkä pitää mennä vaan ittekseen loiskuttelemaan.
Apilassa kokeilin myös vesijuoksua... Ei ollenkaan mun laji. Maisemat vaihtuu liian hitaasti. Pyh sanon sille. Mielummin kolistelen salilla rautaa kun lähden liivi päällä "juoksemaan" vaikka sekin oli tehokasta, pakko myöntää.

Taidanpa lähteä tästä fillarilenkille. Työpaikalla olemme osallistuneet kilometrikisa 2013, pyöräilyyn. Pitää saada sijoitusta nostettua ;) eilen olin sijalla 26. Ehkäpä viikonlopun jälkeen 25 =).

Käsitöissä on keskiaika vaatteet menossa. Pitää saada punainen Herjolfsnes mekko valmiiksi tässä kuussa!
Ruoska viuhumaan ompeluun liikunnan päälle se on hyvä "palkinto".

Niin ja se ruokailu. 500g kasviksia joka päivä on tämän syksyn tavoite! Tänään on vielä 0g.
Tummaa leipää (kuituja), omega rasvahappoja, maitohappobakteereja  (suolistolle), vettä että jaksaa kuumana päivänä liikkua ja hyvää mieltä kun on masu kunnossa ja luut vahvoina. D-vitamiinia jota nauttii kesällä se riittää n. lokakuulle asti. Sitten on viimeistään hyvä aloittaa nappikuuri!