Näytetään tekstit, joissa on tunniste 30 kuvaa. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste 30 kuvaa. Näytä kaikki tekstit

keskiviikko 20. helmikuuta 2013

30 kuvaa ja pari kuvaa :)

Tässä olisi taas aiheeseen 30 kuvaa, pari uutta/vanhaa kuvaa blogiin.

Minä 1980 vaarin kasvihuoneessa, todella vanha kuva siis. Nro  5. ja 21.
kuva, aiheena tämä tekee minut surulliseksi. Äiti ja Isä. Molemmat ovat jo poisnukkuneet.
Kaunis kuva heistä. Ikävä on suuri. Nro 24.

keskiviikko 29. elokuuta 2012

Puutarhassa kasvaa


 JES, JES, JES! Olin jo luopunut toivosta tämän Bolivian Rainbow Chilin suhteen. Mutta kyllä siihen sittenkin tulee kukka. Onko Suomen kesä liian lyhyt sille?? Siirsin sen olohuoneen lämpöön jatkamaan kukkimista. Pitääkin lähteä leikkimään mehiläistä ja pölytellä ;) Samalla tämä on kuva nro: 19, täällä minä asun. Koti näkyy taustalla ja istun kasvihuoneessa sisällä :)

Appiukon metsästä kaivetut kotkansiipisaniaiset ovat lähteneet hyvin kasvamaan kiviaidan väleiköissä. Hyvältä näyttää, my friends! Suunnitelma toteutuu halvemmalla kuin uskoinkaan... Toki on tässä jouduttu ostamaankin kasveja pihamaalle ja hyvin aurinkoisiin rinteisiin. Keväällä näkee sitten miten ne ovat juurtuneet.
Viimeinen kesäkurpitsa kukkii vielä, muut jo nykäisin pois ja jätin yhden pötkylän siihen jos vaikka saisi omia siemeniä ensi vuotta varten. Ja sitten uusimmat lapaset.

perjantai 17. elokuuta 2012

Puutarhasta kuvia

 Maakellari edelleen samassa kunnossa kuin ennen, ensi kesänä sitten kunnostan sen =) Eilen laitoin multaa, kanankakkaa ja ruohonsiemeniä tuohon rinteeseen ettei kaikki valu rankkasateilla alas. Nyt sitten toivotaan että niitä sateita ei tulisi niin rankasti ennen kuin juurtuminen on alkanut tai mun kellarissa vihertää...
 Kuusiaita kiemurtelee kuin kiinanmuuri ;) Kate pitää toivottavasti kuuset elinvoimaisina ettei rikkaruohot vie kaikkia vesiä ja mineraaleja tmv.
 Kasvihuone tästäkin kulmasta olkaapa hyvä. Sisällä on :
 Chilit kasvamassa. Tämä on mun 30 kuvaa nro 4. harrastus. Useamman vuoden olen nyt näitä viljellyt.
 Appiukko antoi töistä ylijäänneitä helmililjan sipuleita. Kuivatan ne täällä kasvihuoneessa ja kun viherpeukkujen tilaus saapuu pistä nämä ja muutaman muun vaahteroiden alle odottamaan kevättä :)
 Siinä on mun hyötyvielyspalstani. Timjamia, rosmariinia, persiljaa, basilikaa, kesäkurpitsaa ja päkiksen antama raparperi.
Ja näitä kotkansulkasaniaisia voisin hakea lisää, joka kiven koloseen ;)

Kuvapäivityksiä Kiinanmatka

Olen siis antanut saapasta vistalle elikkäs bootannut koneeni. Toivon mukaan tämä kestää ainakin yhtä kauan kuin edellinen käyttis ellei jopa pidempää. Jossen mä lataile sinne jotain törkyä, vai miten se nyt menikään...

Ensin Kiinasta pari kuvaa:

 Ensimmäinen yöpaikka, Red Lantern Hostel, Pekingissä, pihaa siis ei sentään huonetta. Huoneet oli nätit, kiinailaiset näin länsimäiseen tottuneena. Ok pesutilat. vedenkeittimet ja ilmainen WI-Fi.
 Käväistiin Pekingin eläintarhassa. Nähtiin iso-pandaa ja pikku-pandaa, apinoita yms. Kuumuus oli kova ja eläimet olivat laiskoja ja läkähtyneitä (itseni mukaan lukien) Muurien sisällä oli myös merimaailma jossa oli vähän virkeämpää porukkaa. Miekkavalaita, haikaloja, pirajoita ja meduusatankkeja. Sealifin tunneli kalpenee kiinan alikulkutunneliin nähden kovastikkin. Siellä mentiin jopa rullaportaita alas keskellä akvaarion seiniä :)

 Kiinanmuuri, The Great Wall. Paikallisbussilla sinne ja takaisin, säästettiin kun ei menty kiertoajelulle muiden länkkäreiden sekaan. Kauniita maisemia ja kuumaa. Jyrkkiä nousuja ja laskuja.
 Siellä minä paikallisista ottaen mallia ostin auringonsuojaksi kunnon varjona jota pystyi käyttämään myös kun kerran satoi vettä reissun aikana :)
 Kielletyn kaupungin yksi aukeista. Tuo sumu ei ole oikeaa sumua vaan kiinalaisten aiheuttamaa saastesumua. :/
 Kerran turvauduttiin riksakyytiin kun ei jaksettu enää kävellä Leski Keisarinnan Kesäpalatsista metroasemalle. Metrot muuten kulkivat hyvin ja niitä tuli kaiken aikaa. Pekingissä olivat edullisia 2 yuan per suunta/hlö. Shanghaissa piti maksaa pysäkkien mukaan. Tämän kuvan valitsen myös 30 kuvaa, nro 29 uusin kuva minusta.
 Ja pitihän meidän käydä maistamssa Night Marketin "herkkuja" Tuli syötyä, skorppioneja, meritähteä, silkkiperhosentoukkaa, sokeroituja hedelmiä, kookosmaitoa, todella hyviä lammaskebabbeja (illan kohokohta ;) )
 Shanghaihin ja takaisin kiidettiin luotijunalla, 310 km/h käväisin parhaillaan tuossa lukemissa, n. 5 h/1060 km
 Shanghaissa oli näitä "pieniä" taloja. Pojat kävivät maailman kolmanneksi korkeimalla näköalatasanteella. Minä jäin hotelille. 500m korkeus ei innostanut tätä reppureissaajaa.
 Illalla Bundilla näkyi paljon valaistuja taloja, ravintolalaivoja.
 Pekingissä viimeisellä viikolla käytiin tsekkaamassa mistä paikalliset hankkivat vihanneksensa.
 Tempel of Heaven:in portti taivaaseen ei auennut meille.
HotPot paikassa käytiin pari kertaa keittelemässä omat sopat. Ja hyvää oli! Puikoilla on yllättävän helppo syödä, jos ei halua semmoisia hienostelupuikkoja, kiiltäviä ja kiillotettuja. Niillä ei saa kiinni kärpästäkään...




torstai 17. toukokuuta 2012

30 kuvaa nro 2

Minun suosikkitavarani on ehdottomasti hiiri. Joo kyllä läppärissä on hiiri, mutta en vaan ole oppinut käyttämään litteää mallia. Ilman langatontahiirtäni surffailu tuotta tuskaa. Nro 2 : tietokoneen hiirulainen, valkoinen ja hännätön :)

tiistai 15. toukokuuta 2012

30 kuvaa

Lentävän blogista bongasin 30 kuvaa - haasteen. Se kellä tylsää on voi tämänkin haasteen ottaa vastaan. tai ei tarvii olla tylsääkään ;) Säännöt on se ettei ole sääntöjä kuin että julkaise kuva joka katekoriasta. :) sitten vaan latailemaan ja kuvaamaan! Ideana siis julkaista kuvia annetun listan mukaisesti. 


Omakuva (1) Mökkireissu 2009, pojan ottama kuva, jonkun tehtaan myllyn vieressä keski-Suomessa. Ihanan vihreää ja vehreää on luonto! Niin kesäinen kuva :)

Kuva 1: Omakuva
Kuva 3: Perheenjäsen
Kuva 4: Harrastus
Kuva 7: Kuva jota en koskaan julkaissut
Kuva 8: Suosikkikuva
Kuva 9: Päivän asu
Kuva 10: Tämä tekee minut iloiseksi
Kuva 11: Hullua
Kuva 12: Arkeni
Kuva 13: Teema “valo”
Kuva 14: Talvikuva
Kuva 15: Rakkaus
Kuva 16: Mustavalkoinen omakuva
Kuva 17: Hetki
Kuva 18: Tunteet
Kuva 19: Täällä minä asun
Kuva 20: Teema “erilaiset”
Kuva 21: Kun olin pieni
Kuva 22: Tästä olen riippuvainen
Kuva 23: Kesäkuva
Kuva 24: Tämä tekee minut surulliseksi
Kuva 25: Kaikessa kiireessä
Kuva 26: Tämä naurattaa aina
Kuva 27: Teema ”kaksi”
Kuva 28: Sää
Kuva 29: Uusin kuva minusta
Kuva 30: Valinnainen kuva