sunnuntai 28. huhtikuuta 2013

ja taas jotain uutta

Taidanpa osallistua tähänkin =)



http://reddragonknitting.blogspot.fi/2013/04/kesakassi-2013-vaihto-alkaa-nyt.html

linkissä lisää ohjeita!

tiistai 23. huhtikuuta 2013

huhtikuun paketti

On kuin joulu olisi taas! Meni kyllä aivan nappiin paketti!

 Ensimmäiseksi pussista pyörähti heliseviä lankakeriä! Jes. Nää on kivoja -oli eka ajatus, mitähän se on sinne piilottanut. Hetken aikaa purin toista... ainiin mitähän siellä on muuta, pitäisikö lukea kirje ;) sitten tuli ruutuvihkonen omille muistiinpanoille! Juuri eilen mietin mistähän saisi kivan ruutuvihkosen lautanauha kuviolle, kiitos juuri tarpeeseen! Oli suklaata lusikallinen kaakaota varten, mä vaan vedin sen jälkiruoaksi tikkarin muodossa kun taloudesta ei löytynyt muuta suklaatia *röyh* hyvää oli ja saa laittaa lisää tulemaan ;) Kimaltelevaa säde lankaa turkoosina! Nättiä, ja seiskaveikkaa turkoosi, vihreä ja beige. Kyllä niistä tulee varmasti sukat tai säärystimet. Aivan justiina mun makuuna. Jätin pallot purkamatta ja koetan alkaa neulomaan ennen kuin uteliaisuus voittaa. Onkohan siellä salmiakkia?! Korttikin on ihana. Kaikki on ihanaa! Kiitos sukkaohjeista, varsinkin taulukko auttaa lahjasukkien teossa! Novitalehteä ostain harvoin, mutta joskus tulee napattua hyllystä mukaan. Suuri käsityö tulee postilaatikkoon puutarhalehden kanssa.

Sunnuntaina opettelin lautanauhan tekoa ja tein töissä laminoidut laudat. Joista ajattelin antaa osat siniselle ja päkikselle. ;) jos muistaisin tuoda ne ensi su mukaan palautettavien Kaari Utrion kirjojen kanssa.

Lisään kuvia kun saan ladattua paristot kameraan. Kotona on vaikka kuinka ja monta paristoa -tyhjinä.

sunnuntai 21. huhtikuuta 2013

Aurinkoinen sunnuntai

Aivan todella kaunis viikonloppu! Aurinko heloittaa. Eilen heittelin lumia pitkin ja poikin. Tänään myös vähäsen. Siivosin kasvihuonetta. Vielä ei uskalla muuttaa kasveja sinne kun on yöpakkasia. Ehkäpä Vappuna jo voisin pistää?

Kävin ensimmäisellä lenkillä "juoksemassa". n. 2,6 km sportstrakkerin mukaan. Siitä se lähtee. Hölkkää, kävelyä ja reippailua. Huomenna varmaan lihakset huutaa hoosiannaa ;)

Ensimmäiset krookukset putkahtelee nurmikon alta. Vielä niitä on niin vähän ettei viitsi kuvaa napata. Leskenlehtiä rehottaa rinteessä myöskin.

Viikossa tapahtunut hurja muutos lumien suhteen! Aurinko ja vesisateet ovat tuonneet kevään!

maanantai 15. huhtikuuta 2013

Huhtikuu jo puolessa välissä

...minnekä se aika oikein sujahti. Vastahan oli pääsiäinen!

Pojan synttäreitä juhlistettiin huhtikuun 6 ja 7 päivä. Pojat olivat lauantaina kaverisynttäreillä meillä kotona. Miehen kanssa järjestettiin pussijuoksu, munakoppeilua, lipunryöstöä, piilosta ja hippaa jne. Perinteiset ulkoleikit uppoo meidän pojan kavereihin! Taisivat nuo olla vielä kirkonrottaakin :)

Myönnän etten ole tehnyt yhtään silmukkaa ristiin tai rastiin. niin sanotusti kuivakausi  menossa. Villatakki huhuilee tuolla kaapissa ja odottaa innostusta. Eiköhän se ennen ensi talvea ole valmis ;)

Naisporukalla käväistiin mökillä. Vanhan rakennuksen katto poltettiin (miesporukka oli jo polttanut seinät, mökki oli kaatunut jo vuosia sitten) Meillä oli semmoinen mukava "pieni" nuotio siinnä tulevalla grillin paikalla. Sielläkin oli niin paljon lunta ettei päässyt mitään puutarhatöitä tekemään.

Sulaisivat nuo lumet jo! Pavut, chilit, tomaatit ja kesäkukat haluavat jo kasvihuoneeseen kasvamaan (lue tila alkaa käymään vähiin ikkunoilla).

Vettä sataa parhaillaan, eiköhän nuo luomet tuosta ennen juhannusta ole jo sulautuneet maahan... (jupisee itsekseen lämpimien öiden loitsuja ja manaa kunnon kevätaurinkoa esiin)

-Omena