lauantai 31. tammikuuta 2009

Sain aikaiseksi

Ja ostin luistimet. Olen pari viikkoa tarkkaillut mainoksia ja parit kirpparitkin katoin. Päädyin kuitenkin uusiin.

Tunti sitten tultiin luistelemasta. Poika ei ois aluksi lähtenyt mutta päästin lopulta kaikki 3 luistelemaan. Hurjasti silläkin luistelu kehittyy paremmaksi joka kerta. Pitäis vaan osata hienosti jo ekasta kerrasta...

torstai 29. tammikuuta 2009

Siittä vaan sitte


Viivi ja Wagner tänään HS:n sivuilla

Koulutus on ohi ja sitten pitäis perehdyttää. Taitaa ainakin mulla työt jatkua kun näitä koulutksia saa käydä ;) Kun vielä sais vakipaikan niin kaikki ois hyvin. Nykyään ei edes tule niin paljon vuosilomaa kuin niille jotka ovat olleet jo yli 10 v palveluksessa. Tainnut jäädä 1 kokonainen viikko pois Tessistä. eppää.

tiistai 27. tammikuuta 2009

Tiistai

Huomenna koulutusta ja perjantaina pitäis perehdyttää työkaveria... plääh

Jos olette huomannu niitä aurinkokunta mainoksia kauppojen lehtihyllyssä ja telkussa, poika olis tosi kiinnostunut. Tulee vaan aika kallista lystiä. Hieno ratashan se olis...
rakenna oma aurinkokuntasi


No huh huh olipas ihme ehto tuolla sivuilla kaupassa lukee 5,95 hinta ja tuolla 12 ege (noin) saa 2 lehteä tai 3 lehteä per lähetys jne jne. Työkaluja ja säilytyskansioita. Oishan se messinkiä toisaalta mutta, mutta mitä rahastusta.

No juuri tuli kirjakerhosta aurinkokunta kirja eli ei todella tuommosta rahastusta aleta keräämään, jos jollain pyörii ylimäärästä tilillä, pojalle saa tilata ;)

maanantai 26. tammikuuta 2009

Maanantai

Kuukausi on jo lopuillaan. tällä viikolla olisi kaksi koulutuspäivää kun ne jäi viimeviikosta väliin.

Tilasin pojalle maa aikojen alussa dvd:tä ja ne tuli tänään nyt löytyy osat 1-7 kotoa ;) Lupasin niitä tilailla jossain vaiheessa lisää jos vielä 2-3 kk päästä on kiinnostunut.

Poika kertoi tänään eskarissa että minun lempinimi on omena ja nyt kaikki hänen ryhmän tutummat pojat kutsuu omenaksi =) ei se mitään kyllä sitä saa käyttää ja mun omassa ryhmässäkin saa käyttää.

lauantai 24. tammikuuta 2009

Ihanaa lunta

Talvista ja kaikkee, pojat lähtee pulkkamäkeen ja minä ruokakauppaan.

Olen miettinyt hautajaisia pitkään. Emme ole vielä mitään sopineet siskon kanssa.

Isä tuhkataan ja keväällä kun maa on sulanut laitetaan samaan paikkaan kun äiti.

Muistotilaisuus on vielä auki, en tiedä miten ja missä voisi sellaista järjestää. Isä ei kuulunut kirkkoon eikä muutenkaa ollut mikään kirkonmies. Ehkä voisi kivat, lempeät, ei kaavoihin kangistuneet mukavat muistelot pitää. Auttaahan se psykologisestikin pääsemään eteenpäin.

Hiihtolomalla minulla on helpointa järjestellä työnkannalta vapaata joten olen alustavasti ajatellut jos silloin jotain semmosta pitäisi.

Mitäköhän muut ovat mieltä?

tiistai 20. tammikuuta 2009

toipumispäivä

Pojalla ei kuumetta eikä lämpöä enää. Eli huomenna alkaa eskari taas molemmilla.

Sisko ottaa selvää hautajaisjuttuja ja muita. Sitten yhdessä katotaan mitä pitää tehdä ja milloin.

Eilen kävin jumpassa ja mukavaa oli. Ens viikon jumppa on peruttu ja hiihtoloma viikon sekä pääsiäismaanantaina ei tietenkään ole. Mutta muuten sitten vielä koko kevät jumppaa edessä. Kiva ohjelma ja kiva ohjaaja meillä. Ei liian vaikea mutta haastava. Paljon kropan liikkuvuutta, lonkat ja olkapäät, selkä, niska just niitä mitä lääkärit aina käskee tekemään ;) Voin rehellisesti sanoa tekeväni niitä (ainakin melkein kerran viikossa) Nyt vielä kun sais mentyä salille.

maanantai 19. tammikuuta 2009

Saikulla

Pojan kanssa. Mittari kohosi enää 37,2 asteeseen. Eilen iltapäivällä oli 39 ja lopulta nukahti (vähäksi aikaa omien sanojen mukaan) 16-19... Oli kuulema välillä hereillä. Enpä tiedä jotain tajuuttomuuden rajaa hiposi nukkuessaan. Saatiin lopulta mehujäällä herätettyä. Ja söi vähän nuudeleita ja innostui ihan nachojakin maistelemaan. Ja sitten 21 nukkumaan. Koko yö meni unia näkiessä. Mitä nyt yski silloin tällöin. Limaa irroittelee.

En aio viedä lääkäriin kun kuume laski vaikka yskä tuntuu ilkeältä. Lepoa ja paljon nestettä kuitenkin on ohjeet. Eilen poika kävi varmaan 5 kertaa suihkussa kun se helpotti oloa.

sunnuntai 18. tammikuuta 2009

pyykkivuori

Aamulla tuli iso pyykkivuori, poika oksensi meidän parisängyssä. 2 peittoa, lakana, tyyny ja petauspatjan päällinen...

Kuumetta piisaa vieläkin, silmiin sattuu ja kyyneleet valuu. Päässä pidetään kylmää käärettä.

2 karvis leffaa ollaan katottu. Mitäköhän sitten. Unta ei anna tulla. Se helpottaisi ainakin silmiin ettei tarvitsisi kokoajan katella.

Yksi mehujää ja vettä on mennyt. Maitoa ei uskalla antaa kun aamulla se juuri pakkas ulos paakkuina. Pitäis kai käydä ostamassa mehujäätä kaupasta, kun oli vaan se yksi.

Toivotaan että olo paranis iltaa kohti.

pikkuinen on kipeä

Eli poika. Eilen oli leikkimässä naapurin mummon lapsenlapsen kanssa. Pojat seikkaili ulkona ja sisällä. Sitten tuli yhtäkkiä kotiin kiukkuisena. Olivat leikkineet niin ettei vessaan ollut ehtinyt. Suihkuttelun jälkeen valitti päänsärkyä eikä ruokaa suostunut syömään. Onneksi joi sentään. Tajusin sitten mitata kuumetta, 38 asteeseen kipusi mittarin elohopea. Ja poika nukahti puoli 8 meidän sänkyyn. 8 herätettiin ja pestiin hampaat. Saatiin omaan sänkyyn nukkumaan. Aamulla vasta puoli 9 jälkeen alkoi kuulua kolinaa sängystä. Päätä särkee vieläkin ja silmiä aristi valo (myös illalla) Mittari kainaloon ja 39 tulos tänään. Juomaa ja lepoa. Ruokaa ei edes suostu miettimään... Äsken kävi suihkussa ja tuli parempi olo. Nyt saa testata xboxia jos vaikka vähän piristyisi. Eli mulle tulee kotipäiviä lisää.

Olisi ollu koulutusta ma+ti mutta kun muutenkin olo on mitä on niin en laita yhtään vastaan että jään kotiin hoitamaan poikaani. Miehellä on päivystys ja siitä on vaikeampi olla poissa. Mulle on jo töissä muutenkin sijainen hankittu eli jää vaan sivistys pienemmälle tällä viikolla.

Sivistyksestä puheen ollen. Olen tässä viikon mittaan tykännyt pelata -defense -pelejä. Tornit tai ukot puolustaa örkkejä vastaan. En tiedä mikä lie koukuttaa, strategia pelit on aina ollu mun juttuni. Tässä teille pari kivaa linkkiä jos tahtoo tappaa parit oliot tai tankit =)

Tower defense
, Canyon defense, Ultimate defense

torstai 15. tammikuuta 2009

Isän muisto

Isämme nukkui tänään pois. Rauhallisesti.

Sisko on ollut meillä tiistaista asti, ettei tarvitse yksin olla. Tänään oli töissä ja huomenna pidän vapaa päivän. Iltapäivällä alkoi tuntumaan liian vaikealta.

Suremme rauhassa, en oikein jaksa vielä jutella puhelimessakaan. Siskolle saa varmaan soitella vastaa jos jaksaa.

Omena ja Nalle

sunnuntai 11. tammikuuta 2009

Hyvää Karin päivää

Kaikille nykyisille ja entisille Kareille =)

KÄytiin siskon syntymäpäiväjuhlissa ja nähtiin isän serkku perheineen siellä.

Sitä ennen käytiin isän luona. Järkytyin kun näin isän. Ennen joulua ei ollut näin laihana vielä. Isä oli hereillä ja hiljaa. Kun sanoin heippa me lähdetään hän vähän hymähti takaisin saattoi sanoa hei.

Itkettää ajatella isää. Viikonloppu on mennyt hiljaisissa merkeissä. Ei oikein huvita mikään. Odottaminen on kamalaa.

Töissä saa ajatukset muualla. Menen ensiviikonloppuna uudelleen katsomaan isää.

torstai 8. tammikuuta 2009

surullista

Isän sairaalasta oli tänään soitettu. Olin töissä ja en voinnut vastata puheluun mutta sisko sitten selvitti asiaa. Isä ei syö ja juo enää. Lääkäritkään eivät enää suosittele ruokaliuoksia yms. Taudista kun ei voi enää parantua.

Tuli vaikea iltapäivä töissä. Mutta onneksi voi työkaverille puhua ja muutkin siellä tietävät tilanteen. Ei tarvitse esittää urheaa turhaan. Huomenna menen kyllä töihin ja viikonloppuna isän luo.

Toivon että myös Nallen synttäreille jaksetaan mennä, suru on yhteinen.

maanantai 5. tammikuuta 2009

Loma loppuu

Pian ei tänään ;)

Nukuttiin taas vaikka kuinka pitkään. Eilen jo nousin 8 ylös, tänään heräsin kun mies lähti ennen 8 töihin mutta jäin odottelemaan jotta poikakin herää ja pistin silmät kiinni. 9:50 seuraavaan kerran katsoin kelloa. TUli taas nukuttua 10 tuntia ja poika kellon ympäri. Jaksetaan sitten taas keskiviikkona mennä eskariin. Loppiaisena on varmaan pakko nousta 8:lta jotta ke jaksaa nousta 7:ltä!

Pakkaset paukkuu ja pieni lumikerros on ollut viikonverran maassa. La käytiin kahdessa paikkaa onnittelemassa 1 v kummipoikaa ja 2 viikkoista ystävän tyttöä. Eilen tuli pojan kummitäti meille käymään.

Katotaan mitä keksitään ja mitä nyt tehdään tänään tai huomenna ei mitään valmista suunnitelmaa.

Eilen käytiin kyllä etsimässä luistimet pojalle kun edelliset meni pieneks. 2 eurolla läydettiin passelit ja pojat kävi jäällä kokeilemassa miltä tuntuu luistelu. SItä vielä poika ei osaa. Tällä viikolla ainakin pääsee tuonne jäädytetyllä kentälle kodin lähelle luistelemaan. Mulla ei ole luistimia, pitäis varmaan hankkia itekki.

perjantai 2. tammikuuta 2009

Kevyt paluu

arkeen, Olin töissä tänään ja jäin taas lomalle ;) Eli keskiviikkona sitten oikeesti töihin. Tänään 4 tuntia eskarissa ja 4 tuntia koulutuksessa. Ja ens viikolla pitäis osata opettaa kanssa työkaverit myöskin käyttämään sitä ohjelmaa. Toivottavasti vielä muistan.

Kyllä vaan chilit selvisi siirrosta, vielä kasvaa. Toivotaan ettei pauku liikaa pakkaset ettei veto vie hentoja sirkkalehtisiä alkuja. Isompaan purkkii siirto oli melkein yhtä jännää kuin joulupakettien avaaminen.

Huomenna kummipojalle ja 2 viikkoiselle vauvalle sitten su tulee meille kummitäti perheineen kylään. Jotain tarjottavaa pitäis kehitellä, oisko kinkkupiirakka ja ne joulusta miljoona suklaata hyvä??