sunnuntai 31. elokuuta 2008

Työntäyteinen sunnuntai

Aamupäivällä istuttelin yli puolet sipuleista pihalle, loppujen kanssa vielä mietin laitanko omalle pihalle vai tuonne toiselle puolelle josta kuljetaan sisään.

Mieskin aloitti hommat, keittiössä. Välillä leivottiin pizzat ja kävästiin katsomassa miten appiukon saunan rakennus edistyy. Siellä poika sai sahata vanhoja pöllejä ja mies pääsi maalaamaan päätyä.

Remontista kuvia picasassa. Remontti

lauantai 30. elokuuta 2008

Lauantaita huomenta



Eka pop up-kortti on valmistunut, tuntuu niin kivalta että niitä saattaa tulla lisääkin. Tämä menee Enkeli viitoselle tänään.

Ollaan siis jo herätty ja aamupalat syöty ja kahvikin loppui äsken, jahka mies on kaunistautunut niin me lähdetään ajelemaan, kierrellään keittiöliikkeitä matkalla mennessä tai tullessa =) Eilen tilattiin jo kaapit eli rungot on tulossa 2-3 vkon sisään, sitten vielä löydetään haluamamme pöytäpinta, pakastin, liesituuletin jne.

torstai 28. elokuuta 2008

google ig

kokeilen miten tää toimii tuleeko tulosta ulos blogiin google tilin kautta.

Huomenta

Mies lähti jo töihin ja poika nukkuu vieläkin, omituista. Yleensä hän pomppaa samantien ylös ja "hiipii" viereen "nukkumaan" jolloin minun on pakko nousta ylös.

Pari päivää poika on aivastellut ja niiskutellut katotaan tuleeko joku flunssa tähän vesirokon päälle, oireet kuitenkin on vähäsiä.

Lauantaina sitten ollaan menossa Enkeleille katsomaan kahta kummityttöä.

Eilen kaupassa innostuin ostamaan matkapelejä, monopoly, Cluedo ja laivanupotus. Ihanaa kun poika innostui laivanupotuksesta ja mieskin tykkää sitä pelata. Osu ja uppos!

Ostin jo alkuviikosta kukkasipuleita läjäpäin istuttamista varten. Tulppaaneita, krookuksia, narsisseja ja muita kevät kukkia. Nyt sitten ootellaan syyskuuta että saa laittaa maahan.

keskiviikko 27. elokuuta 2008

Elonkorjuu



Eilen 26.8.2008 mies korjasi satoa, elonkorjuu siis meillä illalla. Chilipuskissa on vielä suurin osa pieniä ja vihreitä saas nähdä kypsyykö vielä loput. Nuo oranssit oli tulisimpia mitä mies on koskaan maistanut. Teki itselleen chilitahnaa jääkaappiin monta purnukallista. Kauniita eikö olekkin.

tiistai 26. elokuuta 2008

tervettä??

BB-taloon sullotaan taas tänään ihmisiä ja minä kärpäsenä katossa telkun kautta taas tirkistelemässä, oikeastaan nyt on taas puuhaa tälle sairasloma viikolla ;))

Kävin lenkillä joka oli enemään kävelyä kuin hölkkää, mutta lenkki kuitenkin, sain lainata miehen m3 soitinta ja kuuntelin 80`s musaa

pojan kanssa ajeltiin muuten vaan ympärinsä tänään ja otettiin eväät hesestä mukaan, ajettiin vähän matkaa upinniemeen päin löydettiin kiva uimaranta/leikkipaikka. Kaukanahan se on mutta voi kait sinne joskus toistekin ajaa.

Pitääkin ottaa vähän selville minne voitais joskus retkeillä.

maanantai 25. elokuuta 2008

sairasta?

Löysin tämmöisen pandemic-pelin eilen ja olen nyt tartuttamassa virusta koko maailmaan saadakseni kaikki immeiset tuhottua... koukuttava peli, kokeilin eri moodeilla ennen kuin nyt ekaa kertaa sain kaikki maanosat tartutettua viruksella.

Huomaa että välillä aika käy pitkäksi täällä kotona kun tuo poika on helppohoitosesti kipeänä.

hui - hai

Tässä omenapiirakka Wiltonin kalavuokaan tehtynä:

2 omenaa ohuina "suomuina"
sokeria 2 rkl
kanelia ripotellen
150 g margariinia
3 dl jauhoja
3 rkl vettä

Vanilijakastiketta tai jäätelöä

Nypi jauhot ja margariini sekaisin lisää vesi, laita kylmään vetäytymään. Leikkaa omenat, ripottele vuoan pohjalle sokeria ja kanelia lado omenat suomuiksi pohjalle. Taputtele taikina omenien päälle. Paista 225 astetta n. 30 min. (voi tehdä piirakan myös että ensin taikina ja sitten omput)

Yleensä teen muffiini taikina tyyppisen pohjan omenapiirakalle nyt ei ollut munia niin tein murutaikinan.

lauantai 23. elokuuta 2008

voi pientä

rassukka rokkolainen heräsi äsken, halusi suihkuun. Sääliksi käy väsynyt kaveri. Lämpöä oli ennen nukkumaan menoa ja nytkin tuntui kuumalta ei kuumeiselta kuitenkaan. Joi vettä ja kävi suihkussa. Ei pysty ite auttamaan, Poika ei halua lääkkeitä ottamaan tuli kammo kun kerran oksensi lääkkeen jälkeen vaikka muuten oli ok silloin. Ei viitti paljoo ympärikään puhua tuolloin. Kaikki varmasti tietävät että oksentaminen on kaikkeista kurjinta mitä sairastamisessa on.

Mulla on tän uuden (tai ilmanpaine vaihtelun) lääkken takia ollut selkä kipeä ja eilen oli lonkka lukossa. Mielessä heti kammottaa jos se kipu palaa taas jokapäiväseks takasin, toivotaan ettei. Nyt on ollu paljon ukkosta liikkeellä ehkä se vaikutta jotenkin. Vuosi on mennyt ilman "reumakipuja" kuitenkin "vain" päänsäryllä ja pienellä kolotuksella. Maanantaina menen salille kuitenkin. Viime maanantaina kävin 30 min ahertamassa koulun salilla, jos nyt jaksais pidempää.

Tuolla se murunen huutelee että äidin pitää tulla sanomaan kun menee nukkumaan. Voi pientä.

piirrä-pelaa

mieheni on koukussa tämmöiseen peliin: MAGIC PEN

oletko sinä??

75 ja enemmän

Näppyä, poika on triplannut näpyt yön aikana ja lisää tulee... Illalla oli noussut taas yli 37 lämpö, nyt aamulla ei ole. Hyvin menee siis. Tosin illalla taas valitteli päänsärkyä ja nyt kutinaa.

Wall-E tahtoisin nähdä, 5. päivä syyskuuta tulee elluihin. Sinne siis.



Kukakohan leikkaisi meidän nurmikon?? On mahtavalla viidakko moodilla tällähetkellä. Äitienpäivä ruusu alkaa kukkimaan uudelleen. Chilit sai eilen ja tänään mäntysuopa-suihku puhdistuksen ovat täynnä kirvanpoikasia. (marttojen luonnonmukainen puhdistus)
Chileissä on monta punaista isoa valmiina, pikkusia oransseja tulossa, paprikoissa vasta 2 alkua. Toivotaan että valo riittää kypysyttämään kaikkia valmiiksi. Tai hankitaan kunnon kasvivaloja lisää...

perjantai 22. elokuuta 2008

75

näppyä tai rakkulaa laskettu yläkropasta, housuja ei suostunut ottamaan pois et oisin saanu lopputuloksen. Poika ei ole lainkaan yhteistyöhalunen tässä taudissa, ei saanut ottaa ees kuvaa =)

Käytiin Ikeassa tartuttelmassa vesirokkoa ts. katsomassa keittiökaappeja ja ideoita. Alkaa olla aika lailla valmis meidän suunnitelma, mikäli ei taas jotain ihqua tule vastaan.

Pojalle tulee serkku ens vuonna. Onnea Tädille!

torstai 21. elokuuta 2008

rokko

Pojalla on vesirakkuloita päänahassa ja varpaanvälissä =) vielä ei muualla kropassa huomattuja, mokoma ei anna mun tarkistaa nyt vaan kattoo sohvalla maaten pokemoneja. Vesirokkoa tod.näk.

Kova päänsärky ja kuumetta myös. Eli sairaslomaa huomenna hakemaan siis.

Aamulla jo ihmeteltiin mikä rakkula se siinä varpaassa on, mutta vielä aattelin silloin että uudet lenkkarit on hanganneet siihen, on isokokoinen rakkula siinä. No päässä tuskin pitää lenkkareita...

Katotaan saadaanko aikoja terveysasemalääkärille vai mitä tehdään, saan toki olla pois töistä 3 päivää ilman todistusta mutta jotain lääkettä ois kiva saada reseptille jos vaikka tarvitaan, poika ei tykkää lääkkeitä ottaa eli väkisin en ala sillä niitä tunkemaan, varmuus on aina varmuus, ei tarvii sit viikonloppuna lähteä päivystykseen. Toivottavasti ei ollenkaan.

Hassua kun on niin rauhallinen, töissä jo kattelin kun ruokalassa nähtiin aamun jälkeen et onpa erilainen. Kokeilin otsaa ja lämminhän se oli. Vielä päätettiin ryhmän aikuisten kanssa seurata jos vaikka on vaan tohottanu niin paljon että siitä lämminnyt, mulla oli tänään vaan yhteen asti töitä muutenkin. Kotona sitten mitattiin lämmöt. Tuossa sohvalla murunen makoilee vaan, meidän sängylläkin jo tunnin pötkötti. Pelattiin lautapelejäkin jo monta erilaista.

Pitää miehen kanssa sopia mitä tehdään onko hän osan aikaa kotona pojan kanssa vai minä kokoajan. Harmittaa kun vasta eskari alkoi ja olla heti pois sieltä, mutta kyllä oma lapsi menee toisten edelle! Tai ainakin pitäisi mennä. Pieni breikki ei tee pahaa lainkaan.

sairastupa

Ompun poika sairastaa, häntä hellikäämme, lääkkehillä voidelkaa pientä ystäväämme. Lepo paras lääke on...

Pojalla on kuumetta ja päänsärkyä. Katotaan miten tästä etenee, jos voidaan ni tullaan edelleen tampereelle lauantaina. Siis jos tuo tuosta paranee.

maanantai 18. elokuuta 2008

vaihtoa

En muista kirjotinko tänne vai en, no joka tapauksessa kävin keskiviikkona reumapoliklinikalla "vuosihuollossa" ja päädyttiin lääkärin kanssa vaihtamaan tuo piikkilääke koska joka viikko on ollut päänsärkyä. Äsken sitten tuikkasin ekan ampullin reiteen. Nyt ei voi ite säädellä nopeutta ni kyllä yllätti kun pamahti ja tirahti nesteet reiteen. Taitaa 2 vkon päässä olla sama jännitys kuin tänään oli... Noh eipä tarvii kattoa sitä neulaa on nyt sen paketin sisällä, vähän niikuin insuliinijutska.

Oltiin Raumalla viikonloppuna, paistoi ja satoi. käytiin saunassa ja meressä uimassa, meille lämmitettiin se ihana paljukin. Syötiin grillikylkeä ja salaatteja. Ekana iltana poika valvoi 11 asti kun ei tullut uni, kuunteli ja ihmetteli mökin ääniä. Toisena iltana me molemmat nukahdettiin 9-10 välillä. Mies paranteli maailmaa ystävänsä kanssa kun harvoin näkevät ottavat kaiken irti.

Tein koekakun uudella kala-vuoallani. Vielä ei kuvaa koska ei ole valmis. Oli pakko käyttää valkoinen sokerikuorrute kokonaan kun huomasin ale-myynnin jekun; menee ens kuussa vanhaks. Ei se haittaa punanen ja vihreä säilyvät pidempää. Kuvaa tulossa koe kakusta myöhemmin. Siihen oli passeli 4 munan taikina. Sitä saa pyytää lainaan.

torstai 14. elokuuta 2008

kattokaas näitä


Kuvan laatu on huono mutta halusin tämmösen punertamissarjan laittaa esille. Viikon aikana on tulleet 2 kpl aivan punasiksi. 9 -14 päivä. yläoikea on otettu 11. päivä

Viikonloppuna mennään Raumalle. Saunotaan ja ihmetellään niin kuin aina.

Poika joutuukin jo koko eskari vuoden harjottelemaan koulunruokalassa, perunan kuorimisia ja muita tapoja. Meillä on siitä hyvä eskari kun käyvät siellä syömässä, oppii kaikki tavat ekaa vuotta varten. Silloin on vaan se ope auttamassa nyt on 5 lasta kohti yksi aikuinen. Tänä vuonna oli 25 oppilaan luokkia...

sunnuntai 10. elokuuta 2008

virallisesti

maanantaina alkaa Esikoulu pojalla, tähän asti ollut vain hoitoa. Jännää mitenkähän alkaa menemään. No osaahan tuo jo paljon juttuja valmiiksi.

-lukea
-laskea yhteen ja lukujonoja
-kelloa aika hyvin
-pelata pelejä. siinä häviämiesessä on harjoiteltavaa
-ruokaa annostella ja leivän voidella

Innostunut on ollut jo pitkään eskarista. Myöhemmin tulee vielä harjoituskirjat.

lauantai 9. elokuuta 2008

johan punertaa

Yksi habaneroista alkoi punertamaan, huomasin kun laitoin pienokaiset aurinkoa saamaan ulos. En olisi muuten huomannut varmaan viikkoon taas mitään muutosta.

Kovalla päänsäryllä alkoi tämä päivä, onneksi se hellitti ja pääsin ruokakauppaan. Miehellä on päivystys niin mentiin pojan kanssa kaksin kauppoihin etsimään pojalle lenkkareita. Kulutus on kova niin kuin varmaan kaikki arvaa...

Pojalla irtosi 4. hammas tänään, viikonloppu on ollut kiukkuinen kun se on harmittanut ja jännittänyt (se hammas siis kun inhoaa/pelkää verta) Onneksi irtosi ilman verta. Nyt saa taas hetken hengähtää ennen seuraavan heilumista.

Ei ollut mikään helppo reissu lenkkareiden metsästys. Käytiin K-kengässä, Anttilassa, Prismassa ja Cittarissa. Ollaan etsitty toisesta Cittarista ja Prismasta jo aikasemmin. Nyt ei löytynyt semmoisia mitä haettiin mutta vilkkuvapohjaiset kelpasivat vihdoin. Eikä ollut kauhean hintaisetkaan 19€. Niillä varmaan pääsee kevääseen asti, jollei jalka kasva hurjasti talven aikana. Puolen vuoden välein on ostettu uusia kenkiä kun päällysteet on kulutettu loppuun...

Mies on menossa aikasin töihin sunnuntaina joten jo sängyssä pötköttelee ja leffaa katselee. Minä surffailen netissä olkkarissa ja seuraan sivusilmällä selviytyjiä.

Eilen alkoi olympialaisetkin, niitäkin katselin aamulla ja päivällä vaikken suomalaisten suorituksia nähnytkään. Ristiriitaisin tuntein kun ei tiedä pitäisikö kannattaa niitä vai ei. Ja sotiminen myös ihmetyttää.

Piti mennä päkiksen kaa Confettiin, päänsärky oli niin kova aamulla että peruin keikan. Päivällä tein nettitilauksen, koe-erä.. Ja yllärivuoka. Sitten kun se tulee teen kakun ja näette sitten vasta minkä mallin sieltä otin *hihi* Arvauksia saa laittaa... Käy täällä kurkkimassa mitä kaikkea on kaupan. Saiskohan tästä mainostamisesta jo provikkaa...

On muuten himppasen hankalaa läppiksen "hiirtä" liikuttaa siis tota kennoa vai miksikä lie sitä sanotaankaan. Kun etusormessa on laastari. Pitää keskarilla liikutella.

torstai 7. elokuuta 2008

Kiitos tytöt

Oli kiva käydä katsomassa eilen sinkkuelämää, itse en ollut kovin innostunut ensin sitä katsomaan, seurasin sarjaa silloin aluksi ja loppua kohti mielenkiinto loppui kokonaan. Nyt olin todella positiivisesti yllättynyt kuinka hauska ja hyvä leffasta oli tehty.

*juo kahvia koneen äärellä*

sunnuntai 3. elokuuta 2008

Laskentaa


Laskin aamulla monta niitä chilejä sitten on oikein noissa pensaissa... 79 kpl laskin ihan pieniäkin mukaan, katotaan kuinka monta vielä tulee lisää, koska kukkia on varmasti saman verran.
Nuo kuvat on siksi koska chilit tulee monen näkösenä kukasta ulos, suippoa ja pyöreää, pitkulaista ei ole ollut. Vihreän sävyissäkin on paljon eroja, syvän vihreästä vaaleaan.

Luulen että niitä siemeniä oli kahta eri lajiketta silloin talvella kun istutin niitä, pistin ihan huiskin haiskin sekaisin. Ensi talvea varten on säästetty Green cherry bomb-siemeniä.