Tänään olen valmistunut metsämörri koulun ohjaajaksi. La ja su yhteensä 15 tuntia oli koulutusta vantaan kuusijärvellä. Eli jos joku haluaa vinkkejä miten lasten kanssa voi tutkia luontoa, leikkiä siellä jne. Mulla on tuoretta tietoa ;)
Mies tulee huomenna! Jee!
Tuosta koulutuksesta innostuneena haluan jotain lisäkoulutusta, ehkä luonnossa kotona-pedakokiikkaa. Katotaan ja mietitään.
sunnuntai 28. syyskuuta 2008
tiistai 23. syyskuuta 2008
tylsyyden vastapainoksi
blääh
Olen netissä/koneella joka päivä tai ilta mutten ole jaksanut tänne mitään kirjotella. Koulukavereita FB:stä etsinyt ahkerasti "uusin villitys".
Mies on matkannut Bangkokista, Pattayalle päin ja saarelle jonnekin. Tänään puhuttiin viimeksi ja oli huono kuuluvuus. Poika katsoon batmania juniorilta. Käytiin me äsken katsomassa kaverin uutta kania.
Töissä on vähän ahdistanut viimeaikoina, työvuorojupakka.
Yhtään ei huvittaisi mennä nyt viikonloppuna metsämörri-koulutukseen. pakkohan se on kun on luvannut. Siskoliini on tulossa pojan vahdiksi, tai siis lämmittämään sille ruokaa.
Käytiin viikonloppuna kummitädillä espoossa ja uimassa la ja su. Ehkä nyt lauantaina mennään naapureiden kanssa grillille, ei sovittu vielä mitään pysyvää.
Mies on matkannut Bangkokista, Pattayalle päin ja saarelle jonnekin. Tänään puhuttiin viimeksi ja oli huono kuuluvuus. Poika katsoon batmania juniorilta. Käytiin me äsken katsomassa kaverin uutta kania.
Töissä on vähän ahdistanut viimeaikoina, työvuorojupakka.
Yhtään ei huvittaisi mennä nyt viikonloppuna metsämörri-koulutukseen. pakkohan se on kun on luvannut. Siskoliini on tulossa pojan vahdiksi, tai siis lämmittämään sille ruokaa.
Käytiin viikonloppuna kummitädillä espoossa ja uimassa la ja su. Ehkä nyt lauantaina mennään naapureiden kanssa grillille, ei sovittu vielä mitään pysyvää.
lauantai 20. syyskuuta 2008
kuvia bankokista
Mies on laittanut FB:kiin kuvia reissustaan, sinne vaan tirkistelemään jos kiinnostaa.
Meillä on pojan kanssa vähän suunnitelmia lauantaille, käydään K-kummitädin luona Espoossa, ehkä uimassa. Nyt minä roikun koneella ja poika kattoo lastenohjelmia ainakin 10 asti.
Pyykkikone pyörii ja minä mietin lakanoiden vaihtamista.
Uuteen jääkaappiin pitää ostaa mittari ja valo. Eilen säädin kylmyyttä kaapissa ja tänä aamuna maidot oli jäätyneet =D eli siis mittari on pakko olla et saa oikean lämpötilan sinne.
Mitään kauheen kallista ei voi tehdä kun tuo palkkapäivä on vasta vika päivä. Torstaina ostin Ikeasta jo paljon kimpsuja kampsuja. Kyllä shoppaaminen on ihanaa ;)
Meillä on pojan kanssa vähän suunnitelmia lauantaille, käydään K-kummitädin luona Espoossa, ehkä uimassa. Nyt minä roikun koneella ja poika kattoo lastenohjelmia ainakin 10 asti.
Pyykkikone pyörii ja minä mietin lakanoiden vaihtamista.
Uuteen jääkaappiin pitää ostaa mittari ja valo. Eilen säädin kylmyyttä kaapissa ja tänä aamuna maidot oli jäätyneet =D eli siis mittari on pakko olla et saa oikean lämpötilan sinne.
Mitään kauheen kallista ei voi tehdä kun tuo palkkapäivä on vasta vika päivä. Torstaina ostin Ikeasta jo paljon kimpsuja kampsuja. Kyllä shoppaaminen on ihanaa ;)
perjantai 19. syyskuuta 2008
V ja W
keskiviikko 17. syyskuuta 2008
sinne män
Mies läksi reissuun, flunssaa potien. 10 tunnin lento alkoi 20 min sitten...
Remontti on lähes valmis, katto pitää maalata ja lamput asentaa loppuun, nyt ne roikkuu tuossa vielä johdoistaan odottelee maalia.
Kaapeissa on vielä sininen suojamuovi ettei tarvii hinkata kauheesti tahroja maalauksesta yms.
Uunista ja pakastimesta vielä uupuu kaappi sitten tuo oikea reuna on valmis myös.
Meille saa tulla viikonloppuna teelle /kahville.
Me käydään shoppailemassa pojan seinään jotain merenpohja aihetta ja uusia laseja/kuppeja.
Remontti on lähes valmis, katto pitää maalata ja lamput asentaa loppuun, nyt ne roikkuu tuossa vielä johdoistaan odottelee maalia.Kaapeissa on vielä sininen suojamuovi ettei tarvii hinkata kauheesti tahroja maalauksesta yms.
Uunista ja pakastimesta vielä uupuu kaappi sitten tuo oikea reuna on valmis myös.
Meille saa tulla viikonloppuna teelle /kahville.
Me käydään shoppailemassa pojan seinään jotain merenpohja aihetta ja uusia laseja/kuppeja.
sunnuntai 14. syyskuuta 2008
Bangkok, Thailand
Mies on lähdössä reissuun, minkälaista säätä siellä luuraa tällähetkellä...
Bangkok
Bangkok
edistyy taas
perjantai 12. syyskuuta 2008
joulu on taas
Ts. kuorma-auto toi läjän pahvilaatikoita, oi kun ois joulu. Nyt niissä on "vaan" keittiökaappeja. Kolme jo kasasin kun poika tuijotti hauskoja kotivideoita, samalla yritin muistaa laittaa pyykit kuivumaan. Laiskotti tänään sen verran että en jaksanut hioa - paklata -maalata seiniä. Huomenna sitten niiden kimppuun.
Töissä oli monta aikuista poissa piti jaksaa venyä ja vanua joka suuntaan, laitoin iltapäivä tiskit ja olin naapuriryhmässä apuna... Omien ryhmäläisten päivä jäi vähän arvotukseksi hyvin niillä on mennyt kuitenkin.
Yritin ladata kuvia kamerasta oisin tännekin päivitellyt, oli NIIIIIIIN hidasta että jätin kesken. Johtunee varmaan taas tuosta virus tartunta pelistä (huo ah hah hah haa)
Ens viikollapitää muistaa palauttaa kirjaston kirjat, mutta miten...
Tulee muuten kalliiksi kun ei ole hellaa ja uunia käytössä, ostaa grilliruokaa tai valmista einestä...
Töissä oli monta aikuista poissa piti jaksaa venyä ja vanua joka suuntaan, laitoin iltapäivä tiskit ja olin naapuriryhmässä apuna... Omien ryhmäläisten päivä jäi vähän arvotukseksi hyvin niillä on mennyt kuitenkin.
Yritin ladata kuvia kamerasta oisin tännekin päivitellyt, oli NIIIIIIIN hidasta että jätin kesken. Johtunee varmaan taas tuosta virus tartunta pelistä (huo ah hah hah haa)
Ens viikollapitää muistaa palauttaa kirjaston kirjat, mutta miten...
Tulee muuten kalliiksi kun ei ole hellaa ja uunia käytössä, ostaa grilliruokaa tai valmista einestä...
sunnuntai 7. syyskuuta 2008
sunday rainy sunday
Morjesta vaan taloon!
Eilen käytiin Wall-e kattomassa ja molemmat tykättiin, siellä sai ostaa poppari-limu paketin jossa tuli tietty Wall-e elluun liittyvä muovinen juomamuki. Poika otti EVA robotilla. JA vielä Wall-E avaimen perä kaupanpäälle. Kylkiäisiä kylkiäisten perään. Ostin sille jo viimeviiikolla Wall-e tehtäväkirjan. Ainakin lasten elokuva pitkästä aikaa jossa ei oo tajutonta mäiskintää ja tappelua.
Romantiikkaa, empatiaa ja sympatiaa...
Remontti edistyy, viikko sitten mies alkoi purkamaan keittiötä, perjantaina haki rautakaupasta uuden seinän tarvikkeet ja muut vastaavat. Eilen iltapäivällä meillä oli yksi iso huone olkkari-pojan huone-keittiö. Illalla jaksoi laittaa vielä väliseinän rungon ja kipsilevyä siihen. Tänään homma jatkuu.
Perjantaina tulee uudet kaapit, vanhoja ei olekaan muutakuin tuossa tiski-hella saarekkeessa, kaikki muut on purettu ja kaatiksella. Pakko kehua hyvin menee!
Harmi kun sataa vettä tänään joutuu olemaan poika remontin keskellä enemmän, välillä pistää se ulos tuulettumaan. Autollakaan ei voi lähteä minnekään kun se on pakattu täyteen kaatistavaraa.
Löysin eilen kaupasta nätin hameen ja villatakin alennuksesta kun haettiin pojalle pitkähihasia paitoja mitä se suostuu käyttämään. Onni mulleki ;)
Sain uuden ihanan idean, bonsai chili. Eilen surffailin chilisivuilla ja siellä kerrottiin bonchi:sesta, semmosta meinaan kokeilla seuraavaks! Ihanan näkösiä!
Eilen käytiin Wall-e kattomassa ja molemmat tykättiin, siellä sai ostaa poppari-limu paketin jossa tuli tietty Wall-e elluun liittyvä muovinen juomamuki. Poika otti EVA robotilla. JA vielä Wall-E avaimen perä kaupanpäälle. Kylkiäisiä kylkiäisten perään. Ostin sille jo viimeviiikolla Wall-e tehtäväkirjan. Ainakin lasten elokuva pitkästä aikaa jossa ei oo tajutonta mäiskintää ja tappelua.
Romantiikkaa, empatiaa ja sympatiaa...
Remontti edistyy, viikko sitten mies alkoi purkamaan keittiötä, perjantaina haki rautakaupasta uuden seinän tarvikkeet ja muut vastaavat. Eilen iltapäivällä meillä oli yksi iso huone olkkari-pojan huone-keittiö. Illalla jaksoi laittaa vielä väliseinän rungon ja kipsilevyä siihen. Tänään homma jatkuu.Perjantaina tulee uudet kaapit, vanhoja ei olekaan muutakuin tuossa tiski-hella saarekkeessa, kaikki muut on purettu ja kaatiksella. Pakko kehua hyvin menee!
Harmi kun sataa vettä tänään joutuu olemaan poika remontin keskellä enemmän, välillä pistää se ulos tuulettumaan. Autollakaan ei voi lähteä minnekään kun se on pakattu täyteen kaatistavaraa.
Löysin eilen kaupasta nätin hameen ja villatakin alennuksesta kun haettiin pojalle pitkähihasia paitoja mitä se suostuu käyttämään. Onni mulleki ;)
Sain uuden ihanan idean, bonsai chili. Eilen surffailin chilisivuilla ja siellä kerrottiin bonchi:sesta, semmosta meinaan kokeilla seuraavaks! Ihanan näkösiä!
torstai 4. syyskuuta 2008
vettä, vettä
Yöllä satoi vettä ja paljon, puolenyön aikaan oli sähkökatkoskin, ukkosta en muista havainneeni mutta heräsin kun sähköt räpsähti päälle ja makkarin telkku aukes, sitä pitäis ostata laittaa aina kiinni kokonaan virtanappulasta muuten se viikonloppuisin täällä yksinään möllöttää jos me ollaan reissussa.
Kohta lähden töihin pojan kanssa, illalla onkin sitten eka vanhempainilta. Vielä ei jännitä, en ole mitenkään valmistautunut siihen eiköhän tässä jossain vaiheesa ehdi, toivotaan ainakin.
WALL-E:een tuli aku ankka lehdessä ale-kuponki leffaan kahdelle, pitää mennä pojan kanssa nyt viikonloppuna. Varmaan pitää jo tänään varata liput sinne muuten ei ensi-ilta viikonloppuun pääse.
Eilen tuli FB:ssä kutsuja tosi vanhoilta luokkakavereilta, oikein ihanasti piristi, ihmisiä joista en ole oikeasti kuullut mitään sitten 2000-vuonna olleen luokkakokouksen. Ihanaa!
Kohta lähden töihin pojan kanssa, illalla onkin sitten eka vanhempainilta. Vielä ei jännitä, en ole mitenkään valmistautunut siihen eiköhän tässä jossain vaiheesa ehdi, toivotaan ainakin.
WALL-E:een tuli aku ankka lehdessä ale-kuponki leffaan kahdelle, pitää mennä pojan kanssa nyt viikonloppuna. Varmaan pitää jo tänään varata liput sinne muuten ei ensi-ilta viikonloppuun pääse.
Eilen tuli FB:ssä kutsuja tosi vanhoilta luokkakavereilta, oikein ihanasti piristi, ihmisiä joista en ole oikeasti kuullut mitään sitten 2000-vuonna olleen luokkakokouksen. Ihanaa!
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)


