Tämä biisi on soinnut, soinnut, soinnut mun päässä monta päivää nyt sitten laitan teiänkin iloks tänne voitte laulaa mun mukana Maija Vilkkumaan Satumaatangoa!
Seiso hiljaa, pistä silmät kii
mulla on vaikutusvaltaa ja yhteyksiä poliisiin
yö on ahdas, meri höyryää
sä olet röyhkeä ja rietas, sut täytyy hiljentää
Älä sano mitään, mua ei kiinnosta
mä luen sun päiväkirjat, vien sinut vankilaan
mulla on koti siellä mistä näkee Tallinnaan
mä oon elänyt niin kauan, että voin tehdä mitä vaan
Ja joka yö soitan Satumaa-tangon
ja joskus tuntuu kuin joku huutais apua merellä päin
mä panen stereot lujempaa
Mulla on valtaa mä koulutan muita
ja kun mun ikkunan alla ne huutaa tää ei voi olla näin
mä menen takaisin nukkumaan
Sä tahdot paljon muttet mitään saa
ja sun turha on huutaa ja mahdotonta valittaa
yö kaikki ääriviivat vääristää
ja tämän tyyppiset tapaukset huomiotta jätetään
Älä sano mitään, mua ei kiinnosta
mä ammun sua haulikolla, suljen sut vankilaan
sä et tiedä mitään, isäs joutunut ei sotimaan
mä oon kontannut niin kauan että voin tehdä mitä vaan
Ja joka yö soitan Satumaa-tangon...
Ja niin kaunis on tää hiljaisuus
ja viima joka ei koskaan mua saa
ja niin suuri on yö ja avaruus
ja pelko joka saa aamuun luottamaan
tiistai 27. heinäkuuta 2010
torstai 22. heinäkuuta 2010
Torstain topinat
Pojat lähti ekalla lomareissulle Kouvolaan ja Tykkimäelle toissapäivänä kun minä menin töihin. Eilen ja tänään on vapaata. Eilen siivoilin ja tänään laiskottelen kun tuli hankittua kaverin kanssa päänsärkyä eilen ;)
Ulkoa kuuluu aina vaan tuota katonpuhdistuksen meteliä. Vielä on monta kattoa jäljellä.. Onneks viikon päästä alkaa loma ja päästään kaikki pakoon tätä meteliä!
Chilit ei tänä vuonna ole kukkineet ollenkaan, mikä lie huono lajike ? Mies vei yhden ruukun töihin ja se kuulema kukkii! Pitääkin muistuttaa että hakee sen kukan nyt kotiin ettei se lakastu siellä töissä loman aikana.
Huomenna alkaa viimeinen työputki, 7 päivää ja sitten se kauan odotettu loma =)
Ulkoa kuuluu aina vaan tuota katonpuhdistuksen meteliä. Vielä on monta kattoa jäljellä.. Onneks viikon päästä alkaa loma ja päästään kaikki pakoon tätä meteliä!
Chilit ei tänä vuonna ole kukkineet ollenkaan, mikä lie huono lajike ? Mies vei yhden ruukun töihin ja se kuulema kukkii! Pitääkin muistuttaa että hakee sen kukan nyt kotiin ettei se lakastu siellä töissä loman aikana.
Huomenna alkaa viimeinen työputki, 7 päivää ja sitten se kauan odotettu loma =)
perjantai 16. heinäkuuta 2010
Farkkuhame
torstai 15. heinäkuuta 2010
maanantai 12. heinäkuuta 2010
Kesä essee
Seikkailin netissä tapani mukaan ja satuin käymään Ai kauheeta blogissa ja sieltä sitten otan tämän meemin. Eli
Mitä minä teen tänä kesänä 2010
Kesä on jo puolessa ennen kuin törmäsin tähän Kesä essee-ideaan. Olen jo jäännut omasta työpaikasta "kesätauolle" eli otin virkavapaata, jotta pääsin kokeilemaan kykyjäni toisenlaisessa hoitomaailmassa. Nyt siellä on tänään alkanut 3 viikko. Kaikki on kivaa ja mukavaa. Viihdyn oikein hyvin mummojen ja pappojen auttajana. Yksi työkaveri pisti "vähän" hermoon tänään. Tänäänkin oli taas jokaisen resurssit kovassa käytössä. Sairaanhoitajat selvitti sekalaista lääkkeenjakoa, lähihoitajat suunnitteli loppuviikon töitä ja pomo sai työvuoroja väännettyä ja käännettyä. Minä jälleen kerran korjasin työkavereiden matkalaskuliitettä exel-taulukon osaaminen, jotta pysyy kaavat kunnossa, ei ole heidän vahvinta aluettaan. Tietokonehommathan multa sujuu, joten oli kiva auttaa.
Kun tuolla loppuu työrupeama ja olen monta ihanaa uutta kokemusta hoitoalasta rikkaampi (ja viisaampi). Alkaa oikea kesäloma. Lähdemme perheen kanssa Kos:lle Kreikkaan. Kriteerit paikan valinnalle oli. 1. uima-allas 2. ilmastointi 3. prätkäteitä 4. kreikkalainensalaatti ;)
Siellä viikko ja sitten takaisin kotosuomeen. Mietittiin josko otetaan mökkivuokralle jostain itäsuomesta ja mennään tutustumaan miehen suvun kotiseutuun. Itse en ole Mikkeliä idemmässä käynnyt; matkailu avartaa ts. Pohjoisin paikka on Kainuu ja läntisin Rauma. Etelässä Hanko, siellä suoritettiin siskon kanssa sukelluspätevyyttä joskus 19 v sitten!
Ai kamala kuinka on aika mennyt eteenpäin ja kyllä sen perästä näkee... Viime vuonna ostetut shortsit ei mahu jalkaan. Tai siis jalkaan mahtuu mutta ei mene kiinni. Tai ehkä mun perälihakset on vaan ylikehittyneet ;) No enivei. Silmätulehdus on voitettu! Ja taas saa lenkkeillä. Kuka hullu nyt lähtee näillä 33 asteen helteillä salille kun voi juosta paarmoja ja hyttysiä pururadalla metsässä karkuun. Ne vasta on hyviä kirittäjiä ja jos on sauvojen kanssa liikkeellä niin ei tule kukaan juttelemaankaan kun on hengenvaarassa huitomisen takia. Mp3 soi täysiä milloin U2, milloin Queenia tai jotain muuta siltä väliltä.
Elokuussa loppuu lomat kun koulualkaa ja poika lähtee toiselle luokalle ja minä uuteen työpisteeseen. Viskareiden ryhmään päiväkodille. 22 lasta joista yli puolet "rauhallisia" poikia ;) Vilinää ja vilskettä koko vuosi täynnä. Voi olla että loput lomapäivät tulee nopeasti käyttöön...
Mitä minä teen tänä kesänä 2010
Kesä on jo puolessa ennen kuin törmäsin tähän Kesä essee-ideaan. Olen jo jäännut omasta työpaikasta "kesätauolle" eli otin virkavapaata, jotta pääsin kokeilemaan kykyjäni toisenlaisessa hoitomaailmassa. Nyt siellä on tänään alkanut 3 viikko. Kaikki on kivaa ja mukavaa. Viihdyn oikein hyvin mummojen ja pappojen auttajana. Yksi työkaveri pisti "vähän" hermoon tänään. Tänäänkin oli taas jokaisen resurssit kovassa käytössä. Sairaanhoitajat selvitti sekalaista lääkkeenjakoa, lähihoitajat suunnitteli loppuviikon töitä ja pomo sai työvuoroja väännettyä ja käännettyä. Minä jälleen kerran korjasin työkavereiden matkalaskuliitettä exel-taulukon osaaminen, jotta pysyy kaavat kunnossa, ei ole heidän vahvinta aluettaan. Tietokonehommathan multa sujuu, joten oli kiva auttaa.
Kun tuolla loppuu työrupeama ja olen monta ihanaa uutta kokemusta hoitoalasta rikkaampi (ja viisaampi). Alkaa oikea kesäloma. Lähdemme perheen kanssa Kos:lle Kreikkaan. Kriteerit paikan valinnalle oli. 1. uima-allas 2. ilmastointi 3. prätkäteitä 4. kreikkalainensalaatti ;)
Siellä viikko ja sitten takaisin kotosuomeen. Mietittiin josko otetaan mökkivuokralle jostain itäsuomesta ja mennään tutustumaan miehen suvun kotiseutuun. Itse en ole Mikkeliä idemmässä käynnyt; matkailu avartaa ts. Pohjoisin paikka on Kainuu ja läntisin Rauma. Etelässä Hanko, siellä suoritettiin siskon kanssa sukelluspätevyyttä joskus 19 v sitten!
Ai kamala kuinka on aika mennyt eteenpäin ja kyllä sen perästä näkee... Viime vuonna ostetut shortsit ei mahu jalkaan. Tai siis jalkaan mahtuu mutta ei mene kiinni. Tai ehkä mun perälihakset on vaan ylikehittyneet ;) No enivei. Silmätulehdus on voitettu! Ja taas saa lenkkeillä. Kuka hullu nyt lähtee näillä 33 asteen helteillä salille kun voi juosta paarmoja ja hyttysiä pururadalla metsässä karkuun. Ne vasta on hyviä kirittäjiä ja jos on sauvojen kanssa liikkeellä niin ei tule kukaan juttelemaankaan kun on hengenvaarassa huitomisen takia. Mp3 soi täysiä milloin U2, milloin Queenia tai jotain muuta siltä väliltä.
Elokuussa loppuu lomat kun koulualkaa ja poika lähtee toiselle luokalle ja minä uuteen työpisteeseen. Viskareiden ryhmään päiväkodille. 22 lasta joista yli puolet "rauhallisia" poikia ;) Vilinää ja vilskettä koko vuosi täynnä. Voi olla että loput lomapäivät tulee nopeasti käyttöön...
keskiviikko 7. heinäkuuta 2010
Kerran kuussa päivitys
Kuukausi meni että heilahti, kameran piuha edelleen kadoksissa.. Ei siis kuvia luvassa vieläkään. Poika on ollut YU-leirillä, Jalkapallokoulussa. Viikon kummassakin. Vaarin luona (risteily mm.) Mummin luona (Korkeasaari, Sealife). Juhannusta käytiin Raumalla katsastamassa. Paikalla oli 9 aikuista (jos lasketaan yksi mummi mukaan) 5 lasta. Grilli kävi kuumana ja meressä polskuteltiin.
Jalkapallo matseja katseltu lähes kaikki. Nyt menee Saksa-Espanja tuolla toisessa telkussa.
Sisko oli meillä auttamassa pojan vahtimisessa. Kiitos!
Itse olen toista viikko kotihoidossa heilumassa kesätyttönä. Olen suihkutellut, vuodepessyt, kaupassa käyttänyt, käynnyt kaupassa, mitannut verensokeria, verenpainetta. Jakanut lääkkeitä, antanut lääkkeitä. Jutellut ja kuunnelut. Kuumaa ja hikistä on ollut! Onneksi firman autossa on ilmastointi, omalla en olekaan joutunut kertaakaan vielä joutunut ajelemaan asiakaskäyntejä. Saishan siitä hyvät km-korvaukset, mutta ilmastointi näillä helteillä on kultaakin kalliimpaa...
Alennusmyynneistä on löytynyt uusia vaatteita, pitäis vaan päästä noista kauhtuneista vaatteista päästä eroon, eli siis siivota kaapit ;)
Loma on siis vain pojalla toistaiseksi, miehellä alkaa 2 viikonpäästä ja minulla 3 viikon... Sitä odotellessa!
Suunnitteilla on viedä kummipoika palloa pelaamaan ja jätskille, kummitytön kanssa myös jotain kivaa. Oman pojan vieminen parturiin!
Ainiin meinasi unohtua; poika innostui vihdoin (kuuman ilman painostuksesta tai mökin ihanasta uimarannasta) uimaan järvessä! Pari vuotta sitten tuli stoppi ei tiedetä miksi mutta nyt taas innoistui ja ihan omasta tahdosta. Hyvä niin ;)
Jalkapallo matseja katseltu lähes kaikki. Nyt menee Saksa-Espanja tuolla toisessa telkussa.
Sisko oli meillä auttamassa pojan vahtimisessa. Kiitos!
Itse olen toista viikko kotihoidossa heilumassa kesätyttönä. Olen suihkutellut, vuodepessyt, kaupassa käyttänyt, käynnyt kaupassa, mitannut verensokeria, verenpainetta. Jakanut lääkkeitä, antanut lääkkeitä. Jutellut ja kuunnelut. Kuumaa ja hikistä on ollut! Onneksi firman autossa on ilmastointi, omalla en olekaan joutunut kertaakaan vielä joutunut ajelemaan asiakaskäyntejä. Saishan siitä hyvät km-korvaukset, mutta ilmastointi näillä helteillä on kultaakin kalliimpaa...
Alennusmyynneistä on löytynyt uusia vaatteita, pitäis vaan päästä noista kauhtuneista vaatteista päästä eroon, eli siis siivota kaapit ;)
Loma on siis vain pojalla toistaiseksi, miehellä alkaa 2 viikonpäästä ja minulla 3 viikon... Sitä odotellessa!
Suunnitteilla on viedä kummipoika palloa pelaamaan ja jätskille, kummitytön kanssa myös jotain kivaa. Oman pojan vieminen parturiin!
Ainiin meinasi unohtua; poika innostui vihdoin (kuuman ilman painostuksesta tai mökin ihanasta uimarannasta) uimaan järvessä! Pari vuotta sitten tuli stoppi ei tiedetä miksi mutta nyt taas innoistui ja ihan omasta tahdosta. Hyvä niin ;)
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)