tiistai 26. helmikuuta 2013

Lähestyy

kävijämäärä 14000.

Kivalla lorulla tai runolla osallistumalla pääset arvontaan mukaan =)

Jospa sitten saan niitä kaikkein kivoimpia ehkä käyttää lasten kanssa töissä ja tehdä kuvia niistä.

Arvontakone suorittaa osallistujien kesken jotain käsintehtyä. 3 palkitaan.

Kun luku on täynnä arvonta suoritetaan.
*****************************
Tähän kun kirjoitat, lorun tai runon, hyvän mielen aiheutat ja poistat surun lukon.
-Omena

lauantai 23. helmikuuta 2013

Kortti saapui

Kiitos, Sny, sain kortin perille :) E-kortista oli kyse. Kaunis lumienkeli.

Olen ollut flunssassa ja hieman väsy. Ei ole jaksanut puuhastaa paljoakaa.
En ole vielä neulonut, meinaan kyllä jossain vaiheessa testata. Otan varmaan villatakin mukaan reissuun kun lähden Kangasalalle viikoksi maaliskuun 3. päivä.

Sukua koetan löytää lisää. Parin hyvän ystävän vanavedessä Myheritage ohjelma sekä historialliset kirkonkirjat tulevat tutuksi vähitellen. Tänään luulin jo löytäneen läjän Oksasia mutta olivatkin Oksmaneja. Plääh. Pitää odottaa sukuselvityksen saapumista kirkkoherranvirastosta ja seurakunnista yms.

Kivaa ja hidasta puuhaa :)

Miehen suku saattaa polveutua Saksasta asti! Miksei se posti jo tule!!

keskiviikko 20. helmikuuta 2013

30 kuvaa ja pari kuvaa :)

Tässä olisi taas aiheeseen 30 kuvaa, pari uutta/vanhaa kuvaa blogiin.

Minä 1980 vaarin kasvihuoneessa, todella vanha kuva siis. Nro  5. ja 21.
kuva, aiheena tämä tekee minut surulliseksi. Äiti ja Isä. Molemmat ovat jo poisnukkuneet.
Kaunis kuva heistä. Ikävä on suuri. Nro 24.

tiistai 19. helmikuuta 2013

Nalle vaari

Ei tullutkaan kämmekäitä langoista. Tuli Nalle vaari ja Kännykkä pussi. Katsoin Snyltä saamastani lehdestä ideoita. Perhonen ja Orvokin kukka vielä odottaa tekijäänsä. Sen verran mutkikkaalta vaikuttaa ensisilmäys ohjeeseen.

yhtään en muista miten sävel menee mutta googlettamalla löysin pätkän laulun sanoja, jonka innoittamana nalle vaari koukuttui meille kotiin.

”On suuri juhla metsässä ja kohu yhtä suuri,
kun nallevaarin kunniaks' on juhlapäivä juuri.
Nalle nyt on, kuulkaapas, viisikymmenvuotias. 
Hurraa, hoi! On nallekarhu vaari verraton!...”

Jos joku siis tietää enemmänkin sanoja saapi kommentoida =)

sunnuntai 17. helmikuuta 2013

On tänään onnen päivä


Tässä on tämän vuoden synttärikaakku.

Pohjana on digestivekeksejä ja voisulaa
sitten muutama vadelma
murskattua marenkia

päälle kermavaahtoa johon on sekoitettu philadephia juustoa, liivatelehtiä, after eight suklaa murusia pikkiriikkisen vanilija sokeria.

Sitten vielä tein tummasta suklaasta sydämiä päälle.

Siskon kanssa jo maistettiin, hyvää on!

keskiviikko 13. helmikuuta 2013

Helmikuun paketti

Paketti on tullut ja haen sen postista huomenna :) toivottavasti muistan...

Ja muistinhan minä! Meinasi vaan tulla tuskan hiki postissa kun postisetä etsii pakettia siellä 10 min eikä meinaa löytää. Hän unohti katsoa hyllypaikan ja kone ei enää sitä näyttänyt uudelleen. Ajattelin että jääkö mun paketti sinne, kohta hyppään tiskinyli itse etsimään ;) Vaan löytyihän se lopulta.

Ja paketissa oli helmikuun paketti ja synttärilahja samalla! Kiitos! Tuota samaa Diana lehteä kerran jo selailin kaupassa mutta en raaskinut ostaa. Siellä oli ne virkatut orvokit ja perhoset joita jäin kaipaamaan ja yhdet kämmekkäät. Noista Woolcott langosta voisin ne kämmekkäät tehdäkin. Paketti oli ihanan ruskeavihertävä! Juuri sopiva. Kuinkas satuitkaan telepaattisesti tietämään että uutta patalappua kaivataan, eilen juuri poltin käteni kun vanhat ovat niin moneen kertaan koneessa pestyjä ja rasvassa uitettuja että. Harmitti kun en tajunnut Viron reissusta itselleni ostaa. Tuli siis tarpeeseen. Tuota teetä en olekaan maistanut, taidan kohta mennä hauduttamaan uusia makuelämyksiä! Kiitos.

edit. sormiskeittikin löytyi paketista.
Pitää jättää tänään bloggerista sydämet pois kun noin koodia pukkaa pilaamaan toisen kirjoitusta... grr.
sydän, sydän, sydän

Kortissa oli vielä mukava loru

Ystävyys on kuin vettä
virkistävää, puhdistavaa
peilin lailla heijastavaa
Pois se huuhtoo turhat huolet
näyttää meistä parhaat puolet.

-Omppu


perjantai 8. helmikuuta 2013

höh

Kävin näyttämässä kantapäätä ja niskaa lääkärissä. Lääkkeeksi määrättiin korkeammat kengät ettei kantapäähän tule niin paljon rasitusta ja painoa :)

Sitten pahempia uutisia; pitää käydä neulontatauolle :(Olkapää/niska on kipeytynyt ilmeisesti liiallisesta puikkojen kilkatuksesta, vaikka pääasiassa käytänkin bambu tai koivu -puikkoja... No höh.

Pidän viikon tauon heti kun saan appiukon sukat tänään valmiiksi ja sitten viikonpäästä juhlista syntymäpäivää  kokeilemalla kestääkö vai kipeytyykö vai oliko tauosta mitään apua.

Tajuaakohan tästä mitään?? Hitsin vitsit.

Käytiin töissä lasten kanssa pururadalla hiihtämässä 2,4 km lenkki. Olisin hiihtänyt toisenkin kerran sen mutta yksi kaveri päätti, että viimeinen ylämäki on liikaa ja luovutti, joten jäi häntä siihen psyykkaamaan ja lohduttamaan. 15 min päästä lupasi lähteä uudestaan hiihtämään seuraavalla kerralla :)

maanantai 4. helmikuuta 2013

Lankainventaario

Sitä on tullut hamstrattua taas lankoja... En laittanut kuvaan niitä lankoja joita vielä tarvitsen villatakkia varten. Ne voin kuvata sitten kun saan sen valmiiksi. Jonkinlainen uskonpuute ja uupuminen kirjoneuletta kohtaa on menossa. Kyllä se vielä valmistuu!!

Aivan ensin kerron että voin lahjoittaa kelle vaan ketä haluaa. Drops Fabel superwash lankaa näkyy vähän tuossa vasemmassa yläreunassa. ruskea-sini-harmaa sävyinen. Color 521. 1 avaamaton kerä ja 2 vähän käytettyä eli reilusti yli 100 g lankaa jotkut nilkkasukat saa varmasti niistä aikaiseksi. Mä en vaan jaksa noin ohuesta langasta vääntää sukkaa... ks linkki numeron takaa dropsin sivustolle.

Sitten löytyy minikeriä  eri väreissä. Ostin ne silloin hello kitty lapasia varten.
puuvillalankoja ja aloitettu patalappu...
lankanoidan värjäämiä sininen ja tummansinen pikkuvyyhti. 100 % villaa
Gjestal sininen lanka 200g yksi hihatin aloitettu mutta nyt löytyi kotivinkistä vielä kivempi, se muuttaa siis muotoaan ;)
keltavihreä lankakerä josta piti tulla marikki tuleekin jotain muuta
puro kajo väreissä 100g huovutetut  lapaset tulossa?? ehkä ensi talveksi ;)
Novitan katri vaal sininen ja valkoinen pari kerää.
wool lankaa joululahja sukista lila ja vaalpun. Sukatkin löytyivät laatikosta, ehkä ensi jouluna pakettiin asti...
fabel drops sinistä lankaa vajaa 50 g
alpakkaa reilu 50 g
ohutta villalankaa marjapuuron väristä vajaa kerä
vielä ohuempaa villalankaa. kokeilin huovuttaa niitä ja kyllä niilläkin onnistuu koneessa pienentäminen :)

Sekalaista seurakuntaa... Oli siis hyvä etten eilen Ogelin lankamaailmassani käydessä ostanut yhtään uutta. Hipelöitsin niitä vaan sen vartin verran siellä ja haaveilin lottovoitosta yms. Sieltä tarttui mukaan ristipisto lankoja ja aida kangasta. Katsotaan mitä niistä sitten syntyy. 

perjantai 1. helmikuuta 2013

Sain jo toisen kortin

Kiitos Sny! Kyllä minullakin vaihtelee tämä tuotosten teko. Nyt oli vaan pakko saada muutamat tehtyä kun olin työkaverille luvannut ne tehdä. Selvästikkin tauko menossa. Harjoittelen neulakinnas tekniikkaa parhaillaan. Nämä lapaset ovat Sny lähettämästä e-kortista. Kiitos!