keskiviikko 31. maaliskuuta 2010
maaliskuun paketti
Postimies on jättänyt lapun laatikkoon, saan huomenna haettua paketin! Huomenna lisää tietoa mitä löytyy tällä kertaa laatikosta =)
lauantai 27. maaliskuuta 2010
Herkkulauantai
Jotain taas mässytetty aamusta iltaan. Pojalle tuli kuumetta yskän lisäksi joten peruttiin kaverisynttärit sunnuntailta. Telkkua ja juotavaa ollut tarjolla.
Tein puroja ulkona ettei tarvii loskassa rämpiä ulko-ovelta autolle, nyt kävi sitten äsken traktorilla vetämässä sileeks. No hikijumppa oli ihan kivaa kuitenkin, kun piti jäätä hakkaa että sai puron virtaamaan. Katotaan mimmonen polku/meri/taksikyyti sitä huomenna löytyy oven edestä.
Pojalla jatkuu siis lukuprojekti, tällä viikolla 5 tuntia kirjan lukemista. Pitäisi kuulema olla lyhyt niminen kirja jota lukee, muulla ei ole väliä. Kirjottavat siis taulukkoon pvm, kirjan nimen, kuuntelijan, lukuminuutit ja kuittaus. Kun osaa lukea jo sujuvasti niin saa lukea itsekseenkin ei tarvitse aina lukea ääneen.
Huomiseksi ostin lettuaineksia ja vanilijajäätelöä mansikkakastikkeella :P
Tein puroja ulkona ettei tarvii loskassa rämpiä ulko-ovelta autolle, nyt kävi sitten äsken traktorilla vetämässä sileeks. No hikijumppa oli ihan kivaa kuitenkin, kun piti jäätä hakkaa että sai puron virtaamaan. Katotaan mimmonen polku/meri/taksikyyti sitä huomenna löytyy oven edestä.
Pojalla jatkuu siis lukuprojekti, tällä viikolla 5 tuntia kirjan lukemista. Pitäisi kuulema olla lyhyt niminen kirja jota lukee, muulla ei ole väliä. Kirjottavat siis taulukkoon pvm, kirjan nimen, kuuntelijan, lukuminuutit ja kuittaus. Kun osaa lukea jo sujuvasti niin saa lukea itsekseenkin ei tarvitse aina lukea ääneen.
Huomiseksi ostin lettuaineksia ja vanilijajäätelöä mansikkakastikkeella :P
torstai 25. maaliskuuta 2010
Torstai
/wulffmorgenthaler/On taas hauska pätkä miettimistä varten hesarissa =)
Töissä lumet sulaa hitaasti, kasvattaa kohta meren kokoisen kuralammikon ulko-oven eteen.. ollaan tämä viikko seisottu rannalla vahteina ettei kukaan uisi kurassa. Osa on dipannut polvilleen, tänään yksi laski liukurilla vieressä olevalta lumikasalta suoraan lammikkoon. Onneks äiti oli jo portin takana autossa, ei ehtinyt tulla pojalle kylmä kylvyn jälkeen. Saappaat ja kurikset ovat siis kovassa käytössä töissä. Eilen käveltiin metsään leikkimään ko. syystä.
Pääsiäinen tulla tömistelee tänne päin. Äiti on mielessä ja pojan synttärit. Ja lammaspaisti, pakko myöntää eilen useamman minuutin seisoskelin kaupan pakastealtaalla miettimässä mitä kaikkea ihanaa saa karistan paistista, lampaan putkiluupaistista, karitsan t-luupihveistä. Onneksi lehdissäkin on hyviä reseptejä. Kohta on pakko tehdä jo viikonloppuna lammasta kun himottaa liha! Lurps ja nam. Valkosipulia ja kastiketta ja perunoita, hyvää salaattia, punaviiniä.. sylki valuu leualla. Tekiskö Affenanmaanreisulla lampasta vai täällä kotosalla?? Tuleeko se sisko mikä päivä päästäisen jälkeen jos vaikka silloin tekis herkkuaterian, tuo ei kuitenkaan paisteja ittekseen paistele? Vai paisteleeko? Kerran tein kaalikeiton jossa oli lammasta sekin oli ihanaa!
Pitää varmaan lähteä jääkaapille tästä näin, seoon moro!
sunnuntai 21. maaliskuuta 2010
Lehdet kasvaa

Kuvasta tuli vähän tumma, mutta siitä näkee kuinka on taas kevät valoisuus tehnyt taikansa ja taimet kasvaa huomaa vauhtia, eilen en vielä huomannut kolmansia lehtiä, tänään niitä jo tunkee joka toisesta chilistä. Mullan alta lähtee vielä uusia siemeniä kasvamaan vaikka toiset on aloittanut urakkansa jo monta viikkoa sitten!
Töissä on oltu kokonainen viikko =). Tänään suunniteltiin että mennään keilaamaan, poika tykkäsi viikko sitten kun käytiin ja kohta mennään taas. Siitepölyä ei tunnu vielä leijalevan Suomessa, euroopasta kulkeutuu tuulien mukana tänne päin, nyt ainakin tulee jostain muualta.
Ostin viime viikolla allergiasuihketta nenään, siitepölykautta varten. Ja sain kovan aivastelukohtauksen kun olin käyttänyt sitä kerran, kokeilin vielä eilen toisen kerran ja taas aivastelin silmät vetistellen. Eli siis allergialääkkeestä allergiaa. On muuten toistaiseksi ainoa joka aiheuttaa oireita lääkeainesta. Pitää vaan nyt muistaa ettei toiste osta sitä. Meni ne 15 € hukkaan... Maanantaina käyn piikillä, aloitan A ja B hepatiitti rokotuskuurin. Kuitenkin matkustellaan joka vuosi jonnekin ulkomaille ja jos nyt tätä hoitajan uraakin innostuu lisäämään niin on niistäkin suojaa. C hepatiittia vastaan otan sitten varmaan jos oikeasti innostuu tekemään potilaiden kanssa töitä. (ei ole mitään halvinta rokotetta)
perjantai 12. maaliskuuta 2010
Keväinen aurinko paistaa
Aurinko kuumottaa ulkona, ja linnut sirkuttaa! Chilit siirsin n. viikko sitten altakasteleviin ruukkuihin. Nyt on jo toiset lehdet kasvaneet! Tästä se lähtee taas. Se on hyvä kun on akvaario voi sillä valmiiksi lannoitetulla vedellä kastella myöskin näitä kotikasveja.
Leivoin Mannalastuja Enkeliltä saamallani ohjeella. Tosin tein vain puolikkaan kun meillä on puolet vähemmän porukkaakin täällä nautiskelemassa ;)
MANNALASTUT
150 g margariinia
1,5 dl sokeria
1,5 dl vehnäjauhoja
1 dl mannasuurimoita
1 tl leivinjauhetta
1 tl vanilijasokeria
1 kanamuna
Sulata margariini, sekoita loput aineet ja lisää viimeisenä kanamuna vähän jäähtyneeseen taikinaan. Nostele pikkulusikoilla pelille nokareita väljästi. Paista 180 astetta n. 9 min.
tiistai 9. maaliskuuta 2010
sunnuntai 7. maaliskuuta 2010
Sunnuntai
Eka päivä tätä viikkoa vai vika päivä??
No huomenna taas omaan työhön paluu, osaakohan sitä enää. Jaksaakohan sitä?? Koulujaksolla oli niin rauhallista ja hiljaista. Huomenna on taas vilinää ja vilskettä.
Mitähän kaikkea sitä on suunniteltu tälle viikolle. Lauantaina on koulutus päivä, mälsää. Ens viikolla on kevätretki Luonnotieteelliseen museoon, jännää. Katoaakohan kaikki lapset sinne vai säilyykö ne tallessa. No mun pienryhmä on aika rauhallinen sen suhteen, ei ole karkailevia tapauksia ;)
Tänään näin siskon Hyvinkäällä, käytiin syömässä ja vaihdetiin kuulumisia. Käytiin appiukolla, pesin autoa joka jäätyi vähän väliä kun aurinko ei lämmittänyt enää. Onneksi painepesurilla sai lämmintä vettä suihkutettua, tuli hitusen puhtaampi auto ja liat tais jäätyä auton alle ;) Mies rassasi prätkäänsä ja poika hiihteli ympärinsä.
Omalla pihalla eilen huideltiin lumihommia, tiputtelin räystään yli tulevaa lumivallia sorkkaraudalla alas, aivan jäinen alapuoli ei lähtenyt lapparilla. Lumikasa terassin reunalla isoni ja isoni ja mies teki pojalle tunneleita siitä läpi, Minä kaivoin juoksuhautaa.
No huomenna taas omaan työhön paluu, osaakohan sitä enää. Jaksaakohan sitä?? Koulujaksolla oli niin rauhallista ja hiljaista. Huomenna on taas vilinää ja vilskettä.
Mitähän kaikkea sitä on suunniteltu tälle viikolle. Lauantaina on koulutus päivä, mälsää. Ens viikolla on kevätretki Luonnotieteelliseen museoon, jännää. Katoaakohan kaikki lapset sinne vai säilyykö ne tallessa. No mun pienryhmä on aika rauhallinen sen suhteen, ei ole karkailevia tapauksia ;)
Tänään näin siskon Hyvinkäällä, käytiin syömässä ja vaihdetiin kuulumisia. Käytiin appiukolla, pesin autoa joka jäätyi vähän väliä kun aurinko ei lämmittänyt enää. Onneksi painepesurilla sai lämmintä vettä suihkutettua, tuli hitusen puhtaampi auto ja liat tais jäätyä auton alle ;) Mies rassasi prätkäänsä ja poika hiihteli ympärinsä.
Omalla pihalla eilen huideltiin lumihommia, tiputtelin räystään yli tulevaa lumivallia sorkkaraudalla alas, aivan jäinen alapuoli ei lähtenyt lapparilla. Lumikasa terassin reunalla isoni ja isoni ja mies teki pojalle tunneleita siitä läpi, Minä kaivoin juoksuhautaa.
torstai 4. maaliskuuta 2010
projekti
Aloitin uusista langoista säärystimiä, raitaa molemmilla kerillä =) katsotaan kuinka pitkät tulee kun haluan että näkyy värin vaihtuminen.
Kahvia maistelin, ja hyvältä maistuu!
Huomenna on viimeinen päivä hoitoa ja huolenpitoa tässä paikassa, sitten se arviointikeskustelu parin viikon päästä. Ja uutta tutkintosuoritusta heti huhtikuussa heti perään olisi tarkoitus puuhata. En halua jättää toukokuulle, saa sitten huokasta koko kesäksi koulujutuista. Syksyllä alkaa kuntoutuksen pitkällä koulujaksolla taas... huh heijakkaa, vuoden päästä jo erikoistuminen. Jotenkin tää on sittenkin nopsaa opiskelua kun töitä tehdään kokoajan ja näitä miljoonia tehtäviä.
Itsearviointia pitää alkaa viikonloppuna vääntämään, työssäoppimisen arvioinnista tuli kehuja että ei ainakaa huolestuta se osa tätä koulutusta. En vaan tajua miten noi muut on saannu yhdestä tehtävästä yli 10 sivua pitkiä kun mulle riitti 3?? Mitä kaikkea ne on laittanu ja mitä mä jättänyt pois.. No mut jos siitäkin läpi mentiin ja yhteisarvosana 3 TOP-jaksolle ni tyytyväinen olen, kun täydet sain =)
Voi olla että jos opiskelukärpänen pahastikki puraisee ja toisen erikoistumisen tähän päälle innostuu opiskelemaan sitten ei saa valittaa tehtävistä! Saa muistuttaa ;)
Kahvia maistelin, ja hyvältä maistuu!
Huomenna on viimeinen päivä hoitoa ja huolenpitoa tässä paikassa, sitten se arviointikeskustelu parin viikon päästä. Ja uutta tutkintosuoritusta heti huhtikuussa heti perään olisi tarkoitus puuhata. En halua jättää toukokuulle, saa sitten huokasta koko kesäksi koulujutuista. Syksyllä alkaa kuntoutuksen pitkällä koulujaksolla taas... huh heijakkaa, vuoden päästä jo erikoistuminen. Jotenkin tää on sittenkin nopsaa opiskelua kun töitä tehdään kokoajan ja näitä miljoonia tehtäviä.
Itsearviointia pitää alkaa viikonloppuna vääntämään, työssäoppimisen arvioinnista tuli kehuja että ei ainakaa huolestuta se osa tätä koulutusta. En vaan tajua miten noi muut on saannu yhdestä tehtävästä yli 10 sivua pitkiä kun mulle riitti 3?? Mitä kaikkea ne on laittanu ja mitä mä jättänyt pois.. No mut jos siitäkin läpi mentiin ja yhteisarvosana 3 TOP-jaksolle ni tyytyväinen olen, kun täydet sain =)
Voi olla että jos opiskelukärpänen pahastikki puraisee ja toisen erikoistumisen tähän päälle innostuu opiskelemaan sitten ei saa valittaa tehtävistä! Saa muistuttaa ;)
maanantai 1. maaliskuuta 2010
Jiihaa!
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
