torstai 25. maaliskuuta 2010

Torstai

/wulffmorgenthaler/

On taas hauska pätkä miettimistä varten hesarissa =)

Töissä lumet sulaa hitaasti, kasvattaa kohta meren kokoisen kuralammikon ulko-oven eteen.. ollaan tämä viikko seisottu rannalla vahteina ettei kukaan uisi kurassa. Osa on dipannut polvilleen, tänään yksi laski liukurilla vieressä olevalta lumikasalta suoraan lammikkoon. Onneks äiti oli jo portin takana autossa, ei ehtinyt tulla pojalle kylmä kylvyn jälkeen. Saappaat ja kurikset ovat siis kovassa käytössä töissä. Eilen käveltiin metsään leikkimään ko. syystä.

Pääsiäinen tulla tömistelee tänne päin. Äiti on mielessä ja pojan synttärit. Ja lammaspaisti, pakko myöntää eilen useamman minuutin seisoskelin kaupan pakastealtaalla miettimässä mitä kaikkea ihanaa saa karistan paistista, lampaan putkiluupaistista, karitsan t-luupihveistä. Onneksi lehdissäkin on hyviä reseptejä. Kohta on pakko tehdä jo viikonloppuna lammasta kun himottaa liha! Lurps ja nam. Valkosipulia ja kastiketta ja perunoita, hyvää salaattia, punaviiniä.. sylki valuu leualla. Tekiskö Affenanmaanreisulla lampasta vai täällä kotosalla?? Tuleeko se sisko mikä päivä päästäisen jälkeen jos vaikka silloin tekis herkkuaterian, tuo ei kuitenkaan paisteja ittekseen paistele? Vai paisteleeko? Kerran tein kaalikeiton jossa oli lammasta sekin oli ihanaa!
Pitää varmaan lähteä jääkaapille tästä näin, seoon moro!

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Siskoliini ilmoittautuu. Minulla on koko pääsiäisen jälkeinen viikko vapaata joten voin tulla ihan minä päivänä tahansa. Se lammas josta kirjoitit kuulostaa ihanalta ja lukiessa rupesi itselläkin kuola valumaan. Lähetä viesti niistä päivistä mulle niin sovitaan. Pompun lahjakin on täällä vaikka ei vielä paketissa. Nuodatin sinun ohjetta ;)

Anonyymi kirjoitti...

Paketti on matkalla....

*sny*

Omppu-pomppu kirjoitti...

Jee! kivaa, ehtii sitten toivottavasti saada postista ennenkuin lähetään reissuun! Jollei postipoika taas haudo sitä korttia jossain toimistossaan...