Näytetään tekstit, joissa on tunniste askartelu. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste askartelu. Näytä kaikki tekstit

torstai 14. maaliskuuta 2013

Maaliskuun paketti

Ihanan ruusuisen paketin sisältä löytyi,


 Bambulankaa 3 eri väriä, vaaleansininen, vihreä ja luonnonvalkoinen.
Lisäksi oli veikeä sammakkokuppi teepussukoille tai -pallolle. Suun saan makeaksi  SNY:n lähettämällä hedelmärae pussukalla. Kerroslaskurikin oli pistetty matkaan mukaan, kiitos sitä minulla ei ole ja jospas nyt saisin tehtyä villatakin hihat valmiiksi :)



Kisuja on vielä lankakerien kanssa kortissa!


Iloisen keltaisia tiputarroja, Angry Birds tatuointeja (ne menee ehkäpä kummipojalle).
Lankojen mukana tuli vielä kaksi ohjetta tiskirätin tekemiseen. Sisko onkin minulle niitä muutaman tehnyt ja olen tykästynyt Bambulangasta tehtyihin! Tulee käyttöön! Kiitos :)

Tässä vielä kuva mosaiikkilaatasta jonka askartelin viimeviikolla


sekä maakellarin kyltti.
Lisää vastauksen tähän :) Kiitos SNY sain kyllä naistenpäivän kortin, unohdin sen tähän kirjoittaa :) Kiitos! (raportoin sen kyllä emolle) Ensimmäinen tiskirätti on kohta valmis! Turkoosilanka on juuri mun värinen! Kohta saa pölyt kyytiä... tai huomenna... tai ensi viikolla... tai huhtikuussa... *hihi*

lauantai 20. lokakuuta 2012

Aaapuuva!

Tein työkaverille ja hänen lapsilleen lapasia ja sukkia ja nyt muutkin haluavat niitä! Oijoi! No kivaahan se on neulominen, eikös juu!

Töissä ohjasin lapsille suujumppaa. Lopuksi maalailtiin pillien avulla taidetta. Maalipisaroita ensin paperille ja sitten pillin kautta puhallettiin pisarat leviämään joka puolelle. Jännä että osalle eskarilaisista puhaltaminen on hankalaa. Hyvää harjoitusta on sekin siis.

Päkäpää on saannut kaksi pakettia lokakuussa SNYltä. Synttär-i ja lokakuun paketin.
Minä sain kortin ja sen mukana ihanan kynttiläpussukan. Paperipussin johon on leikattu aurinko ja sinne sisälle lasipurkissa voi laittaa tuikun loistamaan. Kyllä se olikin kaunis pimeässä illassa. Mies vaan motkotti paloturvallisuudesta... Voi olla että modaan vähän sitä eli leikkaan auringot jonkin sopivan maljakon ympärlle kiinni. Sitten on turvallisempi tuikkupaikka! Kaunis se on!

Onko joku muu saannut ja mitä on paketista tupsahtanut??

Omena


perjantai 20. tammikuuta 2012

Siskolle lämmintä


Tein lämpöisestä langasta kaulaliinan ( Novitan Crystal lankaa kerällinen), jossa on mukana vähän kimalletta. Toivotaan että kelpaa lahjaksi  :)

Sitten halusin vielä jotain korua laittaa postipojan kuljetettavaksi siskolleni, löysin tämän meripihkanvärisen korun lähes valmiina, lisäsin siihen noita "onnenamuletteja" tuomaan onnea ja toivoa tulevaan! Toivottavasti koru sopii uuteen paitaan!

Paljon onnea Siskoliini vielä kerran!

perjantai 15. huhtikuuta 2011

Mun mummoni muni mun mammani...

Askartelin tämmöisen koivunvitsoista. Haettiin viikonloppuna pojalle virpomisoksia, otin itselleni pesänrakennustarpeet sieltä. Muutama muna on jo kuoriutumassa. Mitäs ihmettä sieltä löytyykään =)

sunnuntai 5. joulukuuta 2010

kynttiläkurssilla

Glögipurkista tehty raidallinen liukuvärjätty kynttilä.

Aluksi valmiseltiin, langat, purkit, värilaatat
Värilaattoja jähmettymässä, sulatettiin vesihauteessa tölkissä parafiinia ja väriä joka kaadettiin laatikon pohjalle, levystä saa hyviä väripaloja kynttilöiden pohjalle liukuvärjäystä varten
Värilaattoja palasina, purkkeja, tikkuja, lankoja, muotteja
 

silikoninenmuffiinivuoka, väriä paloina pohjalla, kuumaa parafiinia päälle ja tönköksi dippailtu lanka pystyyn

Ja niin tuli nämä muffiinikynttilät

Pringles purkin pohjalla sinisen kynttilän paloja, päälle kaadetaan kuumaa parafiinia ja saadaa alla olevia Itsenäisyyspäivän kynttilöitä

Pienet edessä olevat kynttilät on tehty muovistenshampanjalasien avulla, hempeitä pastillisävyjä

steariini-parafiiniseoksesta syntyy dippaamalla pitkiäkynttilöitä
kiharalla ja röpelöpintaisena, myös sileät onnistuivat aloittelijalta =)


Erään pariskunnan 25 kg parafiinia la/su aikana valettuna, ihan kaikki eivät mahtuneet kuvaan.

Minulle oli varattuna 15 kg parafiinia ja 1 kg steariinia, osan toin kotiin ja n. 10 kg käytin siellä 2,5 kg myin naapuriharrastelijalle jolta loppui aineet kesken. Jouluna voidaan tehdä pojan kanssa muutama kynttilä.

lauantai 6. marraskuuta 2010

väännetään rautalangasta

Tämän päivän kutsujen emännälle vien tuliaiseksi Sinisydämen. Hankin siskolle nimpparilahjaksi koristesydämen ja ajattelin että siitä saa kivan mallin ;) Nyt on tässä oma tuotos

lauantai 26. joulukuuta 2009

Arvonta

Vihreä vai sininen?? Nalle on sininen ja Enkeli vihreä, Poika huusi että vihreä!

Onneksi olkoon Enkelille ja voittaja runolle. Paketti tulee tänää kyydillä sinne.

Joulunodotus

On ihana pakkassää!
Lapset mäkeen kiirehtää.
Kiivetään rinnettä ylös asti
ja lunta lentää valtavasti.
Kun pulkka kiitää mäkeä
on valtavasti väkeä!
Posket leikissä puhehtuu
eikä kaatuessa edes itku tuu.
Sitten kotiin kuljetaan
punaposki omenat naamallaan.
Äiti meille piparit tarjoaa
näin joulua me odotellaan.
-H.B-


Enkelille lähti paketissa tällainen sydänkoriste, suklaalevy ja pieni punainen sydänjoulukuusenkoriste.

maanantai 14. joulukuuta 2009

Askartelua

Kukkaseen tein kerran tämmösiä.

Tässä on taas vähän erilainen kuusenkorista ;)

sunnuntai 29. marraskuuta 2009

koristeita

Tähdet ja sydämet ovat tehty metallilangasta ja lasihelmistä. Kieputin lankaa virkkuukoukun ympärille "jouseksi" ja siten venytin sitä vähän kun aloin tekemään muotoa. lopuksi lisäsin parit helmet koristeeksi samalla metallilangalla ja tein ripustamista varten lenkin. Helppoa ja kivaa ja nopeaakin!

sunnuntai 2. elokuuta 2009

koruja


Tällaisen setin minä tein, kaulakoru ja rannekoru

Laitoin FB:iin viikonloppukyssäriä. nopsempi tapa kuin sposti ;)

perjantai 19. joulukuuta 2008

leivotaan

joulukuusenkoristeita. Haettiin tutusta paikasta kuusi ja poika lupas tehdä lisää koristeita taikataikinasta. Tässä ohje jos joku muukin haluaa lasten kanssa leivoskella niitä.

TAIKATAIKINA
(1 pellillinen koristeita)

2 dl vehnäjauhoja
0,5 dl suolaa
n. 1 dl vettä
1 rkl öljyä

Sekoita ainekset lämpimään veteen tasaiseksi taikinaksi. Anna mielellään seistä ainakin tunti ennen leipomista. Kuivaa koristeita 125-asteisessa uunissa vähintään 1,5-2 tuntia ja jätä vielä jäähtymään jälkilämpöön.

lauantai 30. elokuuta 2008

Lauantaita huomenta



Eka pop up-kortti on valmistunut, tuntuu niin kivalta että niitä saattaa tulla lisääkin. Tämä menee Enkeli viitoselle tänään.

Ollaan siis jo herätty ja aamupalat syöty ja kahvikin loppui äsken, jahka mies on kaunistautunut niin me lähdetään ajelemaan, kierrellään keittiöliikkeitä matkalla mennessä tai tullessa =) Eilen tilattiin jo kaapit eli rungot on tulossa 2-3 vkon sisään, sitten vielä löydetään haluamamme pöytäpinta, pakastin, liesituuletin jne.

sunnuntai 9. maaliskuuta 2008

Lomalle tekemistä

Päätettiin eilen että lähdetään etelään, Aasian puolelle, Välimeren rannalle. Elikkäs Turkkiin.
Sitten voi maistella Döner kebabbia, sis kebabbia tai vaikka pitaleipään kebabbia.. ;) Viimeksi etelässä käytiin kihlamatkalla Bulgariassa, mikä ei ollut kovin onnistunut reissu vatsatauteineen kaikkineen.

Lähdetään koko perhe siis.

Eilen kävin kuntosalilla piiiiiitkään aikaan. Tykkäsin pitää mennä uudestaankin.

Pojalla eilen oli illalla lämpöä 37 astetta, nukkumaan mennessä ei enää, ja nyt aamulla ei ollut. Mikähän lie ylikuumeneminen oli hetken päällä?


Lumet roikkuu raskaana naapuritalon katolta ja meillä myös. Hassua että talvi alkaa silloin kun sen pitäisi loppua ;)


Huopatipunen alias kana

Pojan paprikat

Chilit

Paprikat kasvaa paremmin jostain syystä, en tiedä miksi.

tiistai 19. helmikuuta 2008

Puutöitä

Ensin käytiin parturissa ja syömässä. Pojan eka parturikerta, hyvin meni.
Sitten käytiin Rautiassa ostamassa nauloja ja riukua. n.1,20 x1,20cm paksuista.

Mitattiin 5 x 46 cm ja 4 x 14 cm pituiset palat,
Jotka hiekkapaperilla hiottiin.

Sitten naulattiin paikalleen.

Ja levyt paikalleen. Poika ei halunnut maalata,
joten teline jäi puunväriseksi. Hintaa tuli alle 10 euroa.
Riuku maksoi 3,90 /330 cm. Nauloista en ollut varma onko
tarpeeksi pieniä siksi ostin niitä laatikollisen.
Ei kallis vai mitä? Ja sen tekee alle tunnissa.

sunnuntai 17. helmikuuta 2008

Muuta päivitystä



Kun yritin ottaa kortista kuvaa siihen tuli joku "painovirhepaholainen" eteen =)



Mummelille tein synttärikorttia, poika ei suostunut ompelemaan mutta antoi helmiä mulle avustajana.
* * * * * * * * * *
Chilit kasvaa ja kukoistaa, yhden ruukun tiputin viikko sitten lattialle ja sen alut ei oikein enää menesty, vielä joku sitkeä kasvaa kuitenkin.




Paprika on minusta kasvanut paremmin pojan ruukussa kuin meidän chilit.

lauantai 2. helmikuuta 2008

toinen toista

Hyvää kihlapäivää päkiksille!

Tässä on meidän lumiukko perhe; sinistä kartonkia rengas, valkoista aaltopahvia lumipallot, mustaa kartonkia oksat ja hatut ja napit, oranssista nenät ja valkoisesta paperista lumihiutaleita. Sovelsin askartelulehden mallia aikalailla siinä oli vaan yksi ukko keskellä ylhäältä alas... Ei lumihiutaleitakaan. Eli voipi tehdä ihan mimmosia vaan!


Kävin tänään shoppailemassa ystävän kanssa Espoossa. Lumenen tehtaanmyymälässä, kaikkea tarpeellista kasvojenhoitoon ja jotain halpaa krääsääkin tuli mukaan. Suomalaisesta kirjakaupasta ostin pojan toivekirjoja Risto Räppääjä ja Tatu ja Patu päiväkodissa. Sitten vielä kahvilla istuttiin hetki ennen kotiin paluuta.