Vielä en ole tänä vuonna syönnyt yhtään riisipuuroa. Huomenna on töissä puurojuhla joten sitten pääsen maistamaan!
Tässä pari kivaa puuroreseptiä netin ihmeellisestä maailmasta:
Perinteinen riisipuuro
- Neljälle:
- 1 ½ dl pyöreäjyväistä riisiä
- 3 dl vettä
- ½ tl suolaa
- 7-8 dl maitoa
- 1 pala kanelitankoa
| 2 dl | puuroriisiä tai rikottuja ohrasuurimoita | |
| 1 tl | suolaa | |
| 1,3 l | maitoa
Laita puuroainekset uunivuokaan ja lämmitä uuni 175 asteeseen. Laita vuoka uuniin ja kypsentele 1 tunti 30 minuuttia.
Nauti luumukeiton tai marjakeiton kera.
|
1. Mittaa riisi, vesi ja suola kattilaan. Kuumenna kiehuvaksi ja sekoita. Laita kansi päälle ja anna olla 10 minuuttia miedolla lämmöllä juuri ja juuri kiehuen.
2. Lisää maito ja yksi tai useampi kanelitankopalanen. Sekoita ja kuumenna kiehuvaksi. Alenna lämpö ja hauduta puuroa noin 40 minuuttia. Kannen pitää olla puurokattilan päällä, mutta hieman raollaan, ettei puuro kiehu yli. Hämmennä silloin tällöin.
3. Jos puuro on 40 minuutin jälkeen liian löysää, jatka keittämistä edelleen miedolla lämmöllä 10-20 minuuttia. Tarjoile maidon ja kanelijauheen kanssa.
| 2 dl | puuroriisiä tai rikottuja ohrasuurimoita | |
| 1 tl | suolaa | |
| 1,3 l | maitoa |
Laita puuroainekset uunivuokaan ja lämmitä uuni 175 asteeseen. Laita vuoka uuniin ja kypsentele 1 tunti 30 minuuttia.
Nauti luumukeiton tai marjakeiton kera.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti