Siskoni vinkkasi uuden kirjan pääsiäisenä, Christian Rönnbackan Operaatio Troijalainen. Suosittelen :)
Takakannessa luvataan kirjalle jatkoa, odotellaan innolla! Luin kirjan parissa päivässä, mukavaa soljuvaa tekstiä, pysyy mielenkiinto yllä. Draamaa, romantiikkaa ja tietysti jännitystä kun on kerran dekkari! Voin sanoa että minä arvasin yhden "tonttumies" arvoituksen heti alkumetreillä oikein vaikka vastaus tuli vasta kirjan lopussa! Kirjan maisemat sijoittuvat Helsinkiin ja Porvooseen pääasiassa. katso myös Bazar
keskiviikko 25. huhtikuuta 2012
maanantai 23. huhtikuuta 2012
AB niin kuin Alpaca Bolero
Kävin sitten Menitan Outletissa Espoossa, Ajattelin että ostan lisää samaa Alpaca lankaa jota SNY lähetti, on niin lämpöistä ja pehmoista... No unohdin ottaa kääreen mukaan ja en "muka" löytänyt oikeaa väriä, kysyin myyjältäkin ja hän kysyi että pitääkö sen olla Novitan Alpacaa.. Minä että joo joo. Kotona tajusin että Tee Tee n Alpacaa se olikin. No siitä tulee pipo edelleen jahka saan silmukat kohdilleen, pari kertaa on jo purettu ja aloitettu alusta. Mutta siitä Novitan Alpacasta tuli Bolero.
Lankaa meni tähän malliin n. 130 g minun löysällä käsialallani ja tällä langalla. Hihoihin en ole tyytyväinen, pitää vielä kostuttaa ja prässätä. Malli on kaunis ja minun silmää miellyttävä. Loppulangasta teen varmaan pitkähihaisen version, kun sitä kerran jäi. Ja nyt kun tiedän miten tämä tehdään osaan fiksailla noita silmukkamääriäkin paremmin.
Lankaa meni tähän malliin n. 130 g minun löysällä käsialallani ja tällä langalla. Hihoihin en ole tyytyväinen, pitää vielä kostuttaa ja prässätä. Malli on kaunis ja minun silmää miellyttävä. Loppulangasta teen varmaan pitkähihaisen version, kun sitä kerran jäi. Ja nyt kun tiedän miten tämä tehdään osaan fiksailla noita silmukkamääriäkin paremmin.
keskiviikko 18. huhtikuuta 2012
huhtikuun paketti
Ja siinä se taas on =) Huhtikuun salaisuus ;)
Paketista kuoriutui, kortti Salaiselta ystävältä, WC:n oveen laitettava pieni kaunis taulu, ehkäpä laitan sen uuden kodin oveen sitten kesällä. Ranskanpastilleita, pikkuinen kisuliini, lelupussi, Beigeä Alpakka-lankaa josta voisin tehdä pipon, juuri tänään töistä lähtiessäni mietin että löytyisikö lankoja pipoon näin keväälle, (nyt ainakin löytyy ihanan pehmeää) Ja vielä kampavillalankaa roosan värisenä, siitä en tiedä vielä mitä syntyy pitsihuiviko?? vai joku, sen laitan lankalaatikkoon odottamaan inspiraatiota ja oikeaa ohjetta. Yksi boleromallikin voisi sopia tuolle langalle. =) Kiitos taas Salainen ystäväni.
torstai 12. huhtikuuta 2012
Kevätsää lämmittää, silti tein
Säärystimet =)
Pääsiäisenä aloittelin nämä ja eilen sain valmiiksi. Lankaa kului n 140 g
ja jonka jämistä (punaisista raidoista) tein vielä hiuspannan, idea oli Ravelryssä, linkkiä en tajunnut ottaa mutta sieltä se löytyy hearwear osiossa tai jossakin siellä päin ;) Virkkasin siis kolme ketjua jotka yhdistin päissä. Näin tuli huippunopeasti huippukivannäköinen hiuspanta joka ei paina ohimoita tai korvien takaa kun siellä on jo prillit =) ja värejähän saa tehtyä niin monta kun löytyy lankakakeriä laatikosta... Aikas nätti vai mitä mieltä olette? Pidin tänään töissä avonaisen tukan kanssa ja toimii!
Sieltä myös seuraava laukkuidea, johon nyt tässä katselen jämälangoista sopivia keriä...
Masa Bag, ihan on pakko kokeilla miten se tehdään ;)
Pääsiäisenä aloittelin nämä ja eilen sain valmiiksi. Lankaa kului n 140 g
ja jonka jämistä (punaisista raidoista) tein vielä hiuspannan, idea oli Ravelryssä, linkkiä en tajunnut ottaa mutta sieltä se löytyy hearwear osiossa tai jossakin siellä päin ;) Virkkasin siis kolme ketjua jotka yhdistin päissä. Näin tuli huippunopeasti huippukivannäköinen hiuspanta joka ei paina ohimoita tai korvien takaa kun siellä on jo prillit =) ja värejähän saa tehtyä niin monta kun löytyy lankakakeriä laatikosta... Aikas nätti vai mitä mieltä olette? Pidin tänään töissä avonaisen tukan kanssa ja toimii!
Sieltä myös seuraava laukkuidea, johon nyt tässä katselen jämälangoista sopivia keriä...
Masa Bag, ihan on pakko kokeilla miten se tehdään ;)
sunnuntai 8. huhtikuuta 2012
Nopea laukku isoäidinneliöistä
No niin nyt vähän lankalauantain jäljiltä valmistakin.
Jämälankoja kului n. 130 grammaa. Ruskea tyynyliina uhrautui vuorikankaaksi ettei putoa tavarat reistä läpi. Idean löysin Dropsilta. Katotaan mitä syntyy afrikankukkasista seuraavaksi ;) Niin ja nopea siksi kun aloitin eilen 9 aikoihin illalla ja sain tunti sitten valmiiksi! Toki tässä on ruokailtu ja ulkoiltukin välillä...
Jämälankoja kului n. 130 grammaa. Ruskea tyynyliina uhrautui vuorikankaaksi ettei putoa tavarat reistä läpi. Idean löysin Dropsilta. Katotaan mitä syntyy afrikankukkasista seuraavaksi ;) Niin ja nopea siksi kun aloitin eilen 9 aikoihin illalla ja sain tunti sitten valmiiksi! Toki tässä on ruokailtu ja ulkoiltukin välillä...
sunnuntai 1. huhtikuuta 2012
Monta pyhää ja muutakin
Huomenta vaan kaikille! Se on sitten Palmusunnuntai; wikipedia kertoo näin
Palmusunnuntai on kristillisen kirkkovuoden juhla, joka on viikkoa ennen pääsiäissunnuntaita. Palmusunnuntain ajankohta vaihtelee vuosittain, sillä pääsiäinen on kevätpäiväntasausta seuraavan täydenkuun jälkeinen sunnuntai ja palmusunnuntai viikkoa ennen sitä. Palmusunnuntai aloittaa niin sanotun hiljaisen viikon, jolloin muistellaan Jeesuksen kärsimyksiä. Vuonna 2012 palmusunnuntai on 1. huhtikuuta.
Palmusunnuntaita vietetään sen tapauksen muistoksi, kun Jeesus saapui aasilla ratsastaen Jerusalemiin.
Ja vielä Aprillipäivä, mietin että pitäisikö virpoa virpojat ja viedä parhaat herkut koreista?
Keväinen hassutteluperinne tunnetaan kuitenkin ympäri maailmaa ja sen perinne tuntuu juontuvan 1500-lukua selvästi vanhempaan aikaan. Jo roomalaiset viettivät Hilaria-juhlaa 25. maaliskuuta ja hindujen maaliskuun alussa viettämä värien juhla Holi on vähintään yhtä vanha. Molempiin kuuluu yleinen hilpeys ja sosiaalisen koodin keventyminen. Tämän perusteella on luultavaa, että hullutteluperinteen alku ei ole ajanlaskun muutoksissa 1500- ja 1700-luvuilla, vaan ne antoivat vain hyviä tekosyitä ilmaista kevään tulemiseen liittyvää ikiaikaista hulluttelumieltä.
Kuinka moni teistä, ihan oikeasti osaa luetella pääsiäisviikon päivät niiden nimillä eikä huijaa, en siis tarkoita maanantai, tiistai, keskiviikko, torstai, perjantai, lauantai ja sunnuntai. Onhan meillä Laskiaissunnuntaikin. Mutta mikä aika alkoi laskiaisena, kuka tietää saa heittää kommenttia tänne.
Joka tapauksessa oikein rauhaisaa Pääsiäisen odotusta, hiljentymistä ja vauhdin hiljentämistä kaikille.
- Omena
Palmusunnuntai on kristillisen kirkkovuoden juhla, joka on viikkoa ennen pääsiäissunnuntaita. Palmusunnuntain ajankohta vaihtelee vuosittain, sillä pääsiäinen on kevätpäiväntasausta seuraavan täydenkuun jälkeinen sunnuntai ja palmusunnuntai viikkoa ennen sitä. Palmusunnuntai aloittaa niin sanotun hiljaisen viikon, jolloin muistellaan Jeesuksen kärsimyksiä. Vuonna 2012 palmusunnuntai on 1. huhtikuuta.
Palmusunnuntaita vietetään sen tapauksen muistoksi, kun Jeesus saapui aasilla ratsastaen Jerusalemiin.
Ja vielä Aprillipäivä, mietin että pitäisikö virpoa virpojat ja viedä parhaat herkut koreista?
Keväinen hassutteluperinne tunnetaan kuitenkin ympäri maailmaa ja sen perinne tuntuu juontuvan 1500-lukua selvästi vanhempaan aikaan. Jo roomalaiset viettivät Hilaria-juhlaa 25. maaliskuuta ja hindujen maaliskuun alussa viettämä värien juhla Holi on vähintään yhtä vanha. Molempiin kuuluu yleinen hilpeys ja sosiaalisen koodin keventyminen. Tämän perusteella on luultavaa, että hullutteluperinteen alku ei ole ajanlaskun muutoksissa 1500- ja 1700-luvuilla, vaan ne antoivat vain hyviä tekosyitä ilmaista kevään tulemiseen liittyvää ikiaikaista hulluttelumieltä.
Kuinka moni teistä, ihan oikeasti osaa luetella pääsiäisviikon päivät niiden nimillä eikä huijaa, en siis tarkoita maanantai, tiistai, keskiviikko, torstai, perjantai, lauantai ja sunnuntai. Onhan meillä Laskiaissunnuntaikin. Mutta mikä aika alkoi laskiaisena, kuka tietää saa heittää kommenttia tänne.
Joka tapauksessa oikein rauhaisaa Pääsiäisen odotusta, hiljentymistä ja vauhdin hiljentämistä kaikille.
- Omena
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
