tiistai 22. helmikuuta 2011

Helmikuun paketti

Nyt se tuli =) Salaisen Neule Ystävän paketti nimittäin. Paketista löytyy 3 kerää Frost lankaa, vihreän sävyisinä. 2 lakritsal pötköä (mun lempparia juuri eilen napostelin niitä viimeksi) 1 salmiakkimatto jota jo äsken maistelin, nam. Sydänkynttilöitä ja Niiskuneiti pyyhe. Kiitos kortista ja herkuista. Katotaan mitä langoista syntyy tuleeko sukat vai huivi? Ihanan pehmeää lankaa se on.
Nyt pitäisi sitten tehdä niitä koulutehtäviä... Onneksi Paketti tuli piristämään tätä ankeaa opiskelutehtävien viidakkoarkea =)

maanantai 21. helmikuuta 2011

Maanantain pakinat

Viikonloppu tuli ja meni, vuosi vierähti taas lisää... Poika kuumeili viime viikon kotona, onneksi parantui viikonloppuna että pääsi isän kanssa Viron reissuun. Olen siis ts. yksin kotona naatiskelemassa. Eilen kävi Päkis ja Sini tuhoamassa synttärikakkua ja heidän jälkeen vielä työkavereita. Perjantaina piti olla sisustuskutsut ja synttäripileet, pojan kuumeillessa ei niitä sitten voitu pitää. Ehkäpä keväällä sisutellaan vielä katsotaan.

Villatakki on nappeja vaille valmis. Puin päälle ja huomasin etten ollut tarpeeksi miettinyt ohjetta, tein ohuemmalla langalla kuin ohjeessa ja selkä on liian kapea... Ärsyttävää! Kokeilin kyllä takkia ennen kuin ompelin hihat tai tein kauluksen, mutta vasta valmiina virhe erottui selkeämmin. Pitäisi purkaa liian paljon että saisin korjattua! Voi olla että joku kaponen nuori tyttö saa sen jos kelpuuttaa itselleen. Pitää tehdä kalluppia kaverustossa!

lanka on Novitan Katri, pehmeää ja paksua
Sain sekä työkavereilta että kummiporukalta helmiä varten lahjakortin! Tilasin juuri netin kautta toisen kortin täytee helmiä, toinen pitää käydä tuhlaamassa paikan päällä Helsingissä. Jep, Jep, Jep =)

Mies ja poika antoivat nomination-koruuni lisäosia nyt löytyy O ja J sekä onnenapila, Horoskooppimerkit vesimies, oinas ja rapu =) Appiukko antoi hyvää savunmakuista viskiä, siskolta sain toivomani villasukat, toisen parin jo "huovutin" pesukoneessa ja annoin kaverin muksuille. Sori Nallukka! Mummolta sain valita villasukat ja kukkia tuli joka suunnalta, tulppaania, narsissia ja esikoita, ihania kaikki, tuoksuttomia ja kauniita!

Appiukolle aloitin tekemään pipoa, myöhästyneeksi synttärilahjaksi, mustaa ja valkoista. Tämä tänään soittelikin ja kertoi olevansa kuumeessa, ilmeisesti samaa tautia kuin pojalla, luulen minä :(

tiistai 15. helmikuuta 2011

Mustikkarahkapiirakka

Tää leipoi taas =)

Mustikkarahkapiirakkaa huomiseksi töihin.

vatkaa 200g margariinia ja 2dl sokeria vaahdoksi,
sekaan 2 munaa, vatkaa hyvin.
Lopuksi sekaan 5dl vehnäjauhoja ja 2tl leivinjauhetta

Levitä seos leivinpaperin päälle pellille lastan avulla ja laita sopivaksi katsomasi määrä mustikoita pohjan päälle.

Lopuksi tee seos jossa on
2prk rahkaa/kermaviiliä (laitoin 1 vanilijarahka ja 1 prk philadelfia juustoa)
2 munaa
1dl sokeria
ja kaada mustikoiden päälle

Uuniin n.30-40min 200 asteessa

maanantai 14. helmikuuta 2011

Hyvää Ystävänpäivää!

14.2.2011 Sain ystävänpäiväkortin SNY:ltäni, Anonyymi-Annelilta =)

Kiitos!


Töissä oli pikkasen kylmä aamupäivällä kun lasten kanssa ulkoiltiin 18 asteen pakkasessa. Aamulla töihin lähtiessäni 6.30 mittari kotona näytti -20! Puoli tuntia ulkoilua ja varpaat jäässä. Pitää miettiä huomista ulkoilua taas miten pukeutua jos pakkaset jatkuu näin kovina.

sunnuntai 13. helmikuuta 2011

Pakkasta piisaa

Etelässä vaihteeksi pakkaspäivä. Sunnuntain kunniaksi äsken mittarissa oli 18 astetta pakkasta. Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta.


Villatakki on 1 1/3 hihaa vaille valmis, napit pitää metsästää vielä lisäksi. Langanpätkiä olen päätellyt sitä mukaa kun niitä tulee ettei tule lopussa ahdistus niistä ;)

Yökylässä meillä oli pojan koulukaveri, kaveria jännitti niin paljon vieraassa paikassa nukkuminen että vasta yhdeltä nukahti vaikka meiän poika oli nukkunut jo puoli 11 asti. Kävi vähän väliä katsomassa kelloa ja vessassa. Pääasia että nukahti. Minäkin nukuin huonosti kun mietin että jos hän taas herää tassuttelemaan meillä ja on koti-ikävää. Nyt pojat pelaa kinectiä tuolla olkkarissa ja minä laiskottelen tietsikalla. Hyvin meni eka koulukaveri yökylä, voidaan ottaa toistekin kaveria kylään =)

lauantai 5. helmikuuta 2011

Helmikuun hullutus

H H H hoo hulluus iskenyt tai jotain ;)

No niin sisko tukemana sitten aloitin villatakin, Suuri Käsityö lehti 1/2011 ohje 7. Katsotaan miten akan käy. Vuosia sitten osallistuin talviolympialaisten aikana neuleolympialaisiin tekemällä urheilua katsellessa ystävän vanhimmalle tyttärelle neuletakin. Nyt ajattelin kahdessa viikossa tikuttaa itselleni synttärilahjan =)
Helmaa on tullutkin jo tehtyä eilisilasta alkaen.
Löytyi kuva tästä Sinisen isoimalle tehdystä takista.


Kävin kuntosalilla aamupäivällä ja katsahdin t-paitaani urheillessani. Huomasin tutut hakaneulasta jääneet jäljet. Pidin 9 v sitten paitaa päälläni kun odotin poikaani =) Hakaneulalla kiinnitin housut paitaan että ne pysyvät päälläni koska nappi ei enää mennyt kiinni ;) Hyvin säilynyt paita toisin sanoen. Toinen paita on varmaan jo heitetty menemään ja housuja ei kyllä ole yksiäkään sen aikaisia!

torstai 3. helmikuuta 2011

Helmikuun helmiä

Synttärit pyörii mielessä, mitä leipois töihin? Tänään oli koulussa mustikkapiirakka, saman tyyppistä mitä äiti teki aikoinaan mutta kardemummaa oli lisänä, semmoisen vois tehdä töihin ja vanilijakastiketta kaveriks. Ystäville sitten joku täyskäri herkku :P

Tulppaaneita ostin viikonloppuna maljakkoon, meillä on niin lämmintä että ne kasvavat hurjaa vauhtia pituutta kaiken aikaa ja kukkivat nopeasti yli. Saa taas huomenna ostaa tuoreen kimpun =) Taidan ostaa kaksi että tulee tuuheaa maljakkoon!

Suurikäsityölehtikin tupsahti postiluukusta. Jotain tekis mieli tikuttaa, mutta mitä? Pitää katsella ja suunnitella ja sitten kävästä lankaostoksilla. Pitkään olen halunnut tehdä villatakkia itselleni, joko tänä vuonna sitä olisi tarpeeksi kypsä? Saisi siis suurikokoisen työn valmiiksi? Katsotaan, onhan tässä tätä vuotta jäljellä vielä rutkasti.