maanantai 21. helmikuuta 2011

Maanantain pakinat

Viikonloppu tuli ja meni, vuosi vierähti taas lisää... Poika kuumeili viime viikon kotona, onneksi parantui viikonloppuna että pääsi isän kanssa Viron reissuun. Olen siis ts. yksin kotona naatiskelemassa. Eilen kävi Päkis ja Sini tuhoamassa synttärikakkua ja heidän jälkeen vielä työkavereita. Perjantaina piti olla sisustuskutsut ja synttäripileet, pojan kuumeillessa ei niitä sitten voitu pitää. Ehkäpä keväällä sisutellaan vielä katsotaan.

Villatakki on nappeja vaille valmis. Puin päälle ja huomasin etten ollut tarpeeksi miettinyt ohjetta, tein ohuemmalla langalla kuin ohjeessa ja selkä on liian kapea... Ärsyttävää! Kokeilin kyllä takkia ennen kuin ompelin hihat tai tein kauluksen, mutta vasta valmiina virhe erottui selkeämmin. Pitäisi purkaa liian paljon että saisin korjattua! Voi olla että joku kaponen nuori tyttö saa sen jos kelpuuttaa itselleen. Pitää tehdä kalluppia kaverustossa!

lanka on Novitan Katri, pehmeää ja paksua
Sain sekä työkavereilta että kummiporukalta helmiä varten lahjakortin! Tilasin juuri netin kautta toisen kortin täytee helmiä, toinen pitää käydä tuhlaamassa paikan päällä Helsingissä. Jep, Jep, Jep =)

Mies ja poika antoivat nomination-koruuni lisäosia nyt löytyy O ja J sekä onnenapila, Horoskooppimerkit vesimies, oinas ja rapu =) Appiukko antoi hyvää savunmakuista viskiä, siskolta sain toivomani villasukat, toisen parin jo "huovutin" pesukoneessa ja annoin kaverin muksuille. Sori Nallukka! Mummolta sain valita villasukat ja kukkia tuli joka suunnalta, tulppaania, narsissia ja esikoita, ihania kaikki, tuoksuttomia ja kauniita!

Appiukolle aloitin tekemään pipoa, myöhästyneeksi synttärilahjaksi, mustaa ja valkoista. Tämä tänään soittelikin ja kertoi olevansa kuumeessa, ilmeisesti samaa tautia kuin pojalla, luulen minä :(

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hei, ollaankos sitä vietetty syntymäpäivää? Lämpimät onnittelut myös "anonyymi-Annelilta" :) kusti jo polkee paketti selässään...

Omppu-pomppu kirjoitti...

Kiitos vaan, kyllä sitä ollaan viime viikolla vanhennettu taas. Paketti tuli tänään laatikkoon, jäi maidotkin reppuun kun piti alkaa pakettia purkamaan =)

Vallittu kirjoitti...

Kiitos viimeisestä, kakku oli tosi hyvää! Minkäslaisia helmiä valkkasit?