Näytetään tekstit, joissa on tunniste huovutus. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste huovutus. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 6. tammikuuta 2013

käsityöilta

jotain valmista ja kuva keskeneräisestä villatakista

 lapaset menivät työkaverin miehelle ennen joulua
 kolme paria korvakoruja lahjomiseen, huovutusta ja helmeilyä
Pätkä villatakin selkämystä.

maanantai 15. kesäkuuta 2009

huovutuskukkia

Eilen innostuin taas huovuttelemaan, halusin orvokkeja ja tuosta sinisestä tuli ihan jees paitsi että kun pitkää liinaa siirsin bamburullassa se halkeili keskeltä sitten tein noita reikiä tasaisesti lisää ja näyttää kivalta. Poika halusi tulppaaneita tein vielä semmoisenkin ja vaaleanpunainen alla oli eka lämmittelyversio ;) voi olla että se pääsee pannulapuksi...





Olisin laittanut nämä käsityöblogiin mutta en osannut enää kirjautua sinne onko se kojelauta mistä pääsee jonnekin ja käyttäjätunnus oli taas kadonnut jne jne. Enkeli varmaan auttaa ;)

perjantai 28. marraskuuta 2008

kis kis kis


Tämmöistä meneillä tällä hetkellä; vaaleanpunertava tuli eilen huovutuskurssilla valmiiksi ja tänään aloitin tuota kellertävää. Käytiin pojan kanssa yhdessä ostamass villat ja hän sai valita värejä. Keltu ei ole vielä huovutettu koska saippua jäi töihin ja poika ei antanut tavallisella saippualla kokeilla hänen kisuunsa. Aikaa kissaan meni alle tunti, puolituntia menee varmaan enää saippua-vesi-leikkiin eli aika nopeeta huovuttamista. Kissojen sisällä on muotoiltua superlonia. Jos jotain kiinnostaa pehmeä paketti saa vinkata eläintä, kissat ainakin onnistuu...

Sipe sitten taas kettuilee mulle päivämääristä juu tarkoitan sen viikonlopun lauantaita, mulla vaan ei ole kalenteria tässä lähettyvillä (vieläkään).

perjantai 7. marraskuuta 2008

minä tein sen

Osasin, opettajan avustuksella ja hänen pitkällä pinnallaan, tehdä käsinuken huovuttamalla!

Enkeli on niin onnellinen että saa tämän "koevedoksen" käsinukke-kokoelmiinsa! Siksi en laita kuvaa tänne ;) Sitten minä aloin tekemään hattua (hihii) sen huovutan ens torstaina.

Oikeesti se on kivaa ja oikeesti on hyvä että on joku ammattilainen korjaamassa virheitä =) Tarvitaan vaan villaa, mäntysuopaa, pyyhe, bambumatto ja kuumaa vettä. Se rullaus tuolla bambumatolla sinetöi huovutuksen, sillä saa muokattua ja tiivistettyä nopeammin kuin pelkillä käsillä, sitten lopuksi vanutetaan kuuma-kylmä-vedessä puristelemalla. Uskomattoman helppoa kun ei hosu... (mikä on mun heikkouteni, kuten tiedätte) Nallekin voisi joskus kokeilla huovuttamista mun kanssa!

Juu viikonloppuna oli kivaa, kiitos Sini, Päkäpää ja Enkeli. Mun auton mittariin tuli 475 km...

Voi oispa jo torstai ja pääsis hatun kimppuun!

Tänään mennään tupareihin, miehen siskolle, lahja on jo hankittu.