lauantai 31. toukokuuta 2008

Aamulla jo + 15 astetta

Katselin vanhan blogin Chilisivuja, sieltä sain ymmärtää että vuosi sitten chilit alkoivat jo kukkimaan. Nyt on kyllä eri lajike kuin vuosi sitten mutta nuppuja ei näy vielä. Noh nyt saa ulkoiluttaa ihan huoletta purkkeja pihalla, maa on lämmin. Työkaverilta sain amppelitomaatin jossa on nuppuja. Saa nähdä tuleeko ihan tomskuiksi asti. Mustassa viinimarjapensaassa on jo raakileita! Kirsikkapuu kukkii todella runsaasti.

Tänään appiukolle grillaamaan.

torstai 29. toukokuuta 2008

Aurinkoista torstaita

Meitsi poltteli itsensä jo tänään auringossa, puolituntia ja iho punoittaa. Kuuma on meidän pihalla juu-u.

Poika meni kaverisynttäreille, vielä 1½ juhlinta aikaa hällä siellä.

Mies kävi KISS:n konsertissa eilen.

Viikonloppuna mennään appiukolla käväseen, ja Linnanmäellä.

Hyvää Kesää kaikille.

lauantai 24. toukokuuta 2008

Kehtaakohan

... sitä enää sanoa tilaavansa käsityölehtiä :/


www.hs.fi

Ihanaa aurinko paistaa, tänään mietitty puuhaksi nurmikonleikkuu ja uimassa käyminen. Grillataan taas ulkona jne.

Hyvää Hääpäivää Päkiksen perhe!

keskiviikko 21. toukokuuta 2008

Ystävä

Tämmöisiä lauluja lauleltiin Kevätjuhlissa Eskarissa

Mitä mulle vastaat

Mitä mulle vastaat ystäväni, jos sua suoraan silmiin katsoisin;
Minä kierrän pientä ympyrääni, lähtisitkö kanssani jonnekin?
"Tietysti ja totta kai vastaan sulle näin, sinun kanssas lähtisin mä vaikka väärinpäin"


Metsäkukkia

Keväiset metsät, keväiset kukkaset
Keväiset vuoret ja aurinko rintehet
Ystävät laulamaan näin onnellisna saa
"Bum-bidi-aidi".. Bum

Minun ystäväni

Minun ystäväni on kuin villasukka, joka mua lämmittää
Minun ystäväni on kuin niitynkukka joka saa minut hymyilemään
Ota kädestä kiinni vie minut rantaan ... katsomaan
Kun aurinko laskee vuoren taakse ja saa taivaan punertamaan.
Minä olen vielä pikkuinen mutta ymmärän...

Tämä laulu ei vielä suju ulkomuistista ilman apuja palaan täyttämään sanat joku päivä ;)

lauantai 17. toukokuuta 2008

Hyvää päivää, kirvesvartta

Taidetta etsitään seinille, edelleen. Molemmat me tykätään Andy Warholista mutta hinnat on taivaissa, jopa tavallisissa julisteissa.




Olen jopa yrittänyt tehdä tietsikalla samanlaista taidetta omista valokuvista, ei ole onnistunut.


Huomenna mennään tupareihin anopille. Tämän päivän puuhia ei ole vielä mietitty. Iltapäiväksi oli kai luvattu sadetta. Kylmää ollut koko viikon.

Eilen leikkaisin toisen kerran nurmikkoa tänä vuonna. Nopeasti se kasvaa taas. Kukat kukkii ja uusia lehtiä puhkeaa. Pian kukkii kirsikkapuukin!

Eilen kävin pojan kanssa Cittarissa ja ostettiin lomareissua varten jo nyt hyvissä ajoin sandaalit, t-paitoja, mulle rantamekko ja niin edelleen. Nyt kun ostaa ja sitten vielä kesäkuussa, ei tunnu niin suurelta summalta ;)

Laitoin itämään mustasilmää (köynnös) ja sekakukkia. Vielä lisää kukkaloistoa kesää ajatellen!

tiistai 13. toukokuuta 2008

Mitä kuuluu?

Mitäs teille kuuluu? Päkis, Enkeli, Sini, Nalle ja muut ihanat ystävät rakkaat jotka täällä käy.

Eilen olin kuuntelemassa Kaj Chydeniusta, hän säesti kahta meidän koulun opettajaa jotka lauloivat Saima Harmajan runoja. Kaunista kuultavaa, ja ihania runoja.

Ulkona on kylmä. Pakkanen nipistellyt yöllä.

Miehellä on vaikka minkälaista työmenoa tällä keväällä, Casino, limu-tehdas, Kiss -konserttia. Päästään perinteiselle Linnanmäki kierroksellekin, Mulla on avustaja koulutusta. Töissä kevätjuhla harjotuksia, Taborin-vuorelle retki. Ja pojalla Nuuksio ja sitä yleisurheilua.

lauantai 10. toukokuuta 2008

Hyytävää

Ollaan menossa Anopille kohta, auttamaan pakastimen kotiin tuomisessa. Hän muutti viikko sitten ja pakkanen hajosi samantien. Nyt sitten autoilevat auttavat. Sen jälkeen sujahdetaan salille kuntoilemaan ja ruokakauppaan, tietysti Formulaa pitää kattoa.

Minä ryhdyn kakkuhommiin, ostin vadelmamoussea ja kaakaomoussea... ja tietty kermistä.

Pojan varhaiskasvatus suunnitelma on päivitetty. Torstaina istuin tarhantörröttäjän kanssa alas miettimään pojan hommeleita ja käytöstä. Taitava poika on monessa asiassa, siivoaa leikin ja askartelun pois, jaksaa keskittyä tekemisiinsä, osaa jo lukea ja laskea (6 v tasolla tietenkin). Syö huonosti, hirveä kiire ilmeisesti leikkimään. Ei ota koskaan lisää ruokaa (kotona kyllä santsaa) Joko tosiaan on kiire tai sitten se vaan ei maistu (laitosruoka ;)) Mä syön samaa ruokaa koululla, mutta mulle maistuu kyllä. Ja sitten se asia mitä pitää harjotella; pettymysten sietoa, kotona joskus tavaratkin lentelee kun häviää pelissä tai ei saakaan pelata xboxia, tarhassa hillitymmin mutta selvästi huomaa. Sovittiin että he yrittävät siellä laitaa poikia pelaamaan yhdessä enemmän (mitä eivät ole kauheasti tehneet tähän mennessä yleistä hulinaa vaan) Ja me etsitään joku mieluinen harrastus missä ollaan joukkueissa yms. (yleisurheilu, jalkis jne.) Poikaa kiinnostaa juokseminen tällähetkellä sitä olis tuolla ylkkärissä ja ihan parin km päässä treenataan näitä. Pitää ottaa niskasta itteensä kiinni ja alkaa menemään harkkoihin.

Semmosta meillä täällä mennään.

Tulppaanit kasvaa tosi nätisti kukkapenkissä, jalokärhökin on toipunut talvesta ja kuivaan kuolleen näköiseen varteen puhkeaa silmuja. Helmililjoja on runsaasti siellä täällä, niitä aion syksyllä istuttaa lisää ja krookuksia. Nurmikon siemeniä ollaan viskelty paikoitellen ja kasteltu.

Maanantaina menen Kom-teatteriin työporukan kanssa ja sitä ennen syömään. Siellä on runotilaisuus.

lauantai 3. toukokuuta 2008

Chili kuvia



Chili + paprika 2.5.

perjantai 2. toukokuuta 2008

aurinkoinen kevät



Chilit+ paprika 23.4.

Huimasti ovat kasvaneet. Ollaan tällä viikolla viety iltaisin pihalle aitoon aurinkoon. Tuulenvire vahvistaa varsia ja kasvi tekee enemmän hedelmää.

Mulla oli vapaapäivä ja mentiin pojan kanssa Tiedekeskus Heurekaan. Parasta oli mun mielestä elokuva planetariumissa: törmäilevät meterioriitit. Poika tykkäs monesta paikasta; leffa kans ykkösenä. Kallista mutta kivaa lystiä.

Otin äsken uusia kuvia kasveista, mutta kone ei suostu jostais syystä lataamaan niitä muistiin.

Pihalle pistettiin nurmikonlannoitetta ja -siemeniä pälvipaikkoihin.

Riippumatossa ollaan otettu aurinkoa, sääret on jo päivettyneet ja naama kivasti. Viikossa saa paljon väriä aikaan. Pitää vaan muistaa olla tarkkana ettei pala ja muistaa juoda tarpeeksi virvokkeita.