Ollaan menossa Anopille kohta, auttamaan pakastimen kotiin tuomisessa. Hän muutti viikko sitten ja pakkanen hajosi samantien. Nyt sitten autoilevat auttavat. Sen jälkeen sujahdetaan salille kuntoilemaan ja ruokakauppaan, tietysti Formulaa pitää kattoa.
Minä ryhdyn kakkuhommiin, ostin vadelmamoussea ja kaakaomoussea... ja tietty kermistä.
Pojan varhaiskasvatus suunnitelma on päivitetty. Torstaina istuin tarhantörröttäjän kanssa alas miettimään pojan hommeleita ja käytöstä. Taitava poika on monessa asiassa, siivoaa leikin ja askartelun pois, jaksaa keskittyä tekemisiinsä, osaa jo lukea ja laskea (6 v tasolla tietenkin). Syö huonosti, hirveä kiire ilmeisesti leikkimään. Ei ota koskaan lisää ruokaa (kotona kyllä santsaa) Joko tosiaan on kiire tai sitten se vaan ei maistu (laitosruoka ;)) Mä syön samaa ruokaa koululla, mutta mulle maistuu kyllä. Ja sitten se asia mitä pitää harjotella; pettymysten sietoa, kotona joskus tavaratkin lentelee kun häviää pelissä tai ei saakaan pelata xboxia, tarhassa hillitymmin mutta selvästi huomaa. Sovittiin että he yrittävät siellä laitaa poikia pelaamaan yhdessä enemmän (mitä eivät ole kauheasti tehneet tähän mennessä yleistä hulinaa vaan) Ja me etsitään joku mieluinen harrastus missä ollaan joukkueissa yms. (yleisurheilu, jalkis jne.) Poikaa kiinnostaa juokseminen tällähetkellä sitä olis tuolla ylkkärissä ja ihan parin km päässä treenataan näitä. Pitää ottaa niskasta itteensä kiinni ja alkaa menemään harkkoihin.
Semmosta meillä täällä mennään.
Tulppaanit kasvaa tosi nätisti kukkapenkissä, jalokärhökin on toipunut talvesta ja kuivaan kuolleen näköiseen varteen puhkeaa silmuja. Helmililjoja on runsaasti siellä täällä, niitä aion syksyllä istuttaa lisää ja krookuksia. Nurmikon siemeniä ollaan viskelty paikoitellen ja kasteltu.
Maanantaina menen Kom-teatteriin työporukan kanssa ja sitä ennen syömään. Siellä on runotilaisuus.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti