torstai 31. tammikuuta 2008

Melkein viikonloppu

Tänään ollut ihan perjantai fiilis paitsi että kokoajan mielessä, vielä yksi päivä töitä ja sitten vapaata.

Ei mitenkään erityisen rankkaa töissä. Päiväkotiapulainen kipeänä ja vierusryhmän yksi aikuinen lomalla. 2 on poissa se tuntuu. Käsiä ja silmiä ei ole ihan joka nurkkaan...

Haluaisin luoda tännekin semmoiset sivut mitä oli vuodatuksessa. Pitää vielä harjoitella. Katotaan kuin käy. Tässä tämän päivän kuva Chileistä.

keskiviikko 30. tammikuuta 2008

Huomenta

Hellurei ja housut pois

Tammikuu lähenee loppuaan ja karkauspäivä ryömii luokse.

Kohta taas töihin pitää rynnätä.

Nyt pikkupakkanen saas nähdä mitä on iltapäivällä, eilen oli niin sulana eskarin piha että isoimmassa lammikossa olisi voinut uida...

Talven iloja kaikille!


(kuva vuosi sitten tammikuussa, ei silloinkaan kovin paljon lunta ollut)

tiistai 29. tammikuuta 2008

Jep Jep

Tätä samaa alaa, lastenhoitaja tai koulunkäyntiavustaja. Katotaan mitä tekköö mieli. Avustajan tutkinnon sais varmaan tosi nopeesti kun on jo yksi alan tutkinto ja lukio suoritettuna. Palkaa vaan on 1600 ja rapiat kuussa. Et sillä ei kauheesti hurraile. Lastenhoitajan palkka ei oo kuin 200 parempi. Et jos sosionomiks opiskeliks mitä kans oon miettinu (on yliopistotutkinto) siinä menee jo enemmän aikaa (muistaakseni 4 v) mut palkka olis vähän parempi. Toisaalta en haluis tehdä taas sitä työtä mielummin näitä "hanttihommia ns."

Hyvää huomenta ja morjens, mä lähden nyt töihin. Meillä on metsämörriretki.

maanantai 28. tammikuuta 2008

Lapasia

Sininen:
Voin tehhä mistä langasta vaan kunhan ei ihan liian kapeesta. Nyt oon tehny kahdet seiskaveikasta eli isoveli käy vallan mainiosti. Kunhan et ole oksutaudissa kun tulet tuomaan niitä!

Nalle:
Sain ystävältä tilauksen Nallelle sukista, ylipolven menevistä. Tänään lähtee postissa kuori matkaan.

Enkeli:
Parantukaa pian ja pitäkää tikit päässä!

Päkäpää:
Samma juttu teillekin paranemista! En tule kyllä nyt käväseen jos teillä taudit riehuu.

Mitäs Sipe puuhaa kun ei oo kuulunu pitkään aikaan?

Oppisopimuspaikkaa haaveilen vieläkin. Hitsi pitää jaksaa ootella kevääseen ennenkuin selviää työtilanteet. Yksi paikka on jo tiedossa, mutta se varmistetaan vielä, jos oli kuitenkin mahdollisuus tuossa samassa jatkaa. On se toinenkin paikka suht lähellä et kesällä hyvinkin fillarilla vetelee, mut kuitenkin...

lauantai 26. tammikuuta 2008

Lauantai

Noo, en nyt tiiä kuinka taitava olen tässä muokkailussa. Tässä sivustossa kun menee ulkoasu kohtaa siellä on palkki mihin saa omalta koneelta ladata kuvan. Että kyllä muutkin sen pystyy omalle blogille laitteleen ;)

Tulin koneelle kattomaan miten kaupat aukeaa housujen ostoa varten. Nyt olen jo pelannut ja täällä kirjottelemassa, iltasanomat lueskelin ja Wagnerin katoin. Mutta sitä kauppojen aikoja en ole vielä päässyt vilkuilemaan. Eiköhän ne 10 aukea viimeistään. Eli puolen tunnin päästä lähden jo ajamaan. Ehkä jo kohta voi käydä ruokakaupassa ensin. Pääsen sitten nopeammin kotiin takaisin.

Kurjaa kun ei pakkanen pidä :/

Siskon kanssa eilen puhuttiin, pyysi omaispäiville vireysviikolle. Mutta juuri se viikonloppu on jo sovittua juttua jota ei voi perua. Harmittaa ihan kamalasti. Ehkäpä jos sisko haluaa laitan uudet kirjotumput lohdutukseksi postissa lämmittämään. Niistä puuttuu enää 1½ peukkua. Ja lankojen päättelyt. Vinkki jos joku haluaa ekojen näköiset tumput (kuva alla) Niin lankoja ostamaan ja mulle kiikuttamaan, olen tykästynyt malliin voin vielä ainakin muutamat neuloa.

perjantai 25. tammikuuta 2008

meni

sormi suuhun. Luettuani ystävien blogit tajusin että taas oli samanlainen pohja kuin Päkiksellä ensin oli sama kuin siskolla *hihi* alitajuista toimintaa.

Sitten päätin muokata omaa. Eli yläpalkin kuva on miehen ottama ystävien mökiltä Raumalta.

Yritin tehdä samanlaista sivustoa kuin edellisessä blogissa on chileistä, en ainakaan vielä löytänyt oikeaa toimintoa. Etsitään vielä.

Hyvää viikonloppua kaikille. Lauantaina olen menossa ostamaan uudet farkut. Töissä on kätevät joten pitää ostaa laatua. Minäkun tunnetusti tykkään pestä usein housuja joita löytyy varmasti yli kymmenen kappaletta + muut vaatteet. Siksi onkin isoimmat vaatesäilytystilat muihin verrattuna tässä perheessä. Huomenna myös lakanapyykkiä ja muuta siivousta.

En aio lähteä minnekään vieraisille. Katotaan sitten seuraavana viikonloppuna jos vaikka kävis Helsingissä??

torstai 24. tammikuuta 2008

mikä?


Öö en oo luonnu mittään kuva-arkistoa olen suoraan tuosta kuvalinkistä koneelta ladannut nämä kuvat tekstiin. Ei ole samanlaista kuin vuodatuksen kansiot.

Aaro, Arttu, Aaron, Aatu, Alpo, Atso, Antti, Arto, Asko... Mikähän aalla alkava se voisi olla ^^

Lunta, lunta, lunta

Aivan ihana päivä oli tänään töissä. Aamulla mentiin saliin jumpalle, aamupalan kautta luokkaan ja pihalle lumihommiin. Iltapäivällä lepohetken jälkeen sitten välipalalta lähes heti ulos vielä enemmän lumihommiin ja kotonakin sai tehdä lumitöitä ^^

Nautitaan taas talvesta, toivottavasti kestää!

Ehkä laitan osoitteen nyt jakoon ;)

keskiviikko 23. tammikuuta 2008

Harrastukset


Chilit laitettu itämään 27.12.2007.
Tämä kuva otettu 19.1.2008

uudet kujeet

Aloitan täällä ihan salaa ja testailen. Vanha blogi on osoitteessa Omenamato. Katsotaan jos tähän osaisi laittaa omanlaista blogipohjaa sillain kun sen haluan kuvaa ja muuta. Siirtelen tänne vähitellen noita kuvia ja muita.

Nyt menossa, kirjotut lapaset, chilien kasvatusta ja paprika-kokeilu.