maanantai 31. toukokuuta 2010

Nyt se on täällä!

Kadonnut paketti, ei ollut kadonnut vaan ilmeisesti pakettikortti oli jossain naapurin laatikossa ollut 5 päivää!!! Noh, hain pika pikaa paketin äsken postista.

Paketissa on neulemerkkejä, Sny itse tekemiä! Ihanat siniset ja lilahtavat parit.
Virolaista villaa vihreänsävyisenä!
Ja virolaista villalankaa vihreänsävyisenä! Oih ja Voih, ihanat langat kiitos! Näistä tulee jotain kivaa itselle talveksi, kylmät varpaat lämpenee tai jokin villaliivi/pusero!
Knitters Almanac -kirja projektia joka kuukaudelle lukee kirjan kannessa, englanninkielisenä saa vähän haastetta taas tehtäviin ;) Kirja on tehty jo 1974 joten mallit on myös retroa, lankahan on suorastaan sopiva siis malleihin =)

kuvaa tulee kun löydän kameran piuhan! Kiitos Tiiamaria!

edit 15.7.2010

perjantai 28. toukokuuta 2010

Ei näy ei kuulu

Viimeinen SNY paketti on jossain matkalla, jännittää mitä jännää siellä tällä kertaa on!

Tänään olen kutsunut ystäviä koolle sisustuskutsuille, saas nähdä mitä ihanuuksia on tarjolla, lankeaako kukaan ostoksille! Itsellä on ehkä yksi tavara mitä voisin ostaa jos innostuu!

Omppu

torstai 27. toukokuuta 2010

Huomenna vieraita

Leivontaa:

Suklaakakku

3dl jauhoja
3dl sokeria
2rkl kaakaojauhetta (esim pirkka kaakaojauhe)
2tl leivinjauhetta
1tl vanilliinisokeria
150g sulatettua rasvaa (sinistä keijua)
2 kevyesti vatkattua munaa
3/4dl maitoa (kauramaitoa)
3/4dl kiehuvaa vettä
Sekoita kuivat aineet kulhossa ja lisää märät aineet tuossa järjestyksessä nopeasti sekoittaen. Paista 175 asteessa 50-60 min

kakkufarmin
ohjeiden mukaan =)

Quiche Lorraine oman pään mukaan

8 palaa


Pohja
100 g voita
2 1/2 dl vehnäjauhoja
1/2 tl suolaa
3 rkl vettä

Täyte
1/2 kpl purjoa
300 g saunapalvikinkkua
2 dl ruokakermaa
1 1/2 dl ranskankermaa (rasvaa 28 %)
3 kpl munaa
150 g emmentaalijuustoa (rasvaa 27-30 %) (raastettuna)
1/2 tl mustapippuria

laitoin itse kesäkurpitsaa ja tomaattia pohjalle, juustoraasteen lisäksi vuohenjuustoa sekaan.

maku.fi ohjetta mukaillen

sunnuntai 23. toukokuuta 2010

SYKSYN SNY

Jos joku on vielä miettinyt mutta ei vielä osallistunut, niin syksyllä alkaa taas Salainen Neule Ystävä 2010! Itse vielä mietin hetken aikaa osallistunko, onneksi ilmoittautumiseen on aikaa =)

perjantai 21. toukokuuta 2010

perjantai lopuillaan

Aurinkoa on piisannut tällä viikolla, iho ruskistuu ei vielä käristynyt kuitenkaan... Onneksi!

Viimeinen SNY paketti lähti matkaan ja odoittelen päivitystä joko on kotiin asti päässyt!

Huomenna taloyhtiöntalkoot, lisää pihalla oloa ja juoruumista ;)

Pojalla harkat aamupäivällä ja sitten relax.

Töissä on niin paljon askarreltupaskarreltu ettei ole kotona mitään saannut aikaseks, ainiin ne pyykit taas tuolla koneessa. Pitääkin mennä tästä suoraan laittamaan kuivumaan!

Tulipas monta huutomerkkiä, paljon välii!! Pari lisää mahtuu maailmaan =)

Viimeistä pakettia ja paljastusta odotellaan, kivaa on ollut mukana lahjonssa ja lahjojen saamisessa. Taidan syksyllä taas osallistua, ehkä kesälläkin saas nähdä pitäis saada nuo langat kai saada aikaseks puikoilleki ennen uutta kierrosta ;)

perjantai 14. toukokuuta 2010

Perjatai


Jotenkin saamaton olo, huono-omatunto SNY paketti ollut valmis kauan aikaa mutten ole saannut sitä postille asti :/
Pojalla on 2 kaveria kylässä, en tiedä alkaako tuo tuosta ollenkaan lähtemään tulivat niin eri aikaa. 2 mollaa kolmatta :/ jospas ne tuosta keksisivät jotain kivaa yhdessä tekemistä..

tiistai 11. toukokuuta 2010

Olipas mukavaa

Olin Ystävällä kutsuilla, ja nyt automatkalla kotiin jäi kyllä itämään ajatus jospas kutsuisin minäkin kotiin ystäviä hipelöimään Mouse in House sisustustavaroita.


Kotiin tulossa pari juttua ruokapöytään kun grillataan ja syödään pihalla!

torstai 6. toukokuuta 2010

Torstai -aurinkoinen päivä

Aamulla mentiin lasten kansa jumppasaliin; aluksi vähän maa-meri-laivaa lämmitelyksi, sitten otettiin kapteeni käskee -leikkiä, pallon kuljettamista temppuradalla (kainalossa, polvien välissä, leuan alla ja selän takana) piti mennä hula-renkaan läpi, kävellä penkin päällä ja hypätä maaliin =)
Sitten saivat itse keksiä mitä tekevät loppu ajan. Tietysti taas renkaat ja köydet vedettiin ja monet korispallot!

Käytiin pikaisesti ulkona ennen lounasta ja lepohetken jälkeen taas pihalle! Ihana kevät aurinko paistaa ja siitä nautittiin. Välipalan jälkeen valmisteltiin loppuun äitienpäivä askartelut ja taas pihalle mesoamaan ;) Tänän vuonna kasvatetiin ruukuissa elämänlankaa ja tehtiin hiilellä piirtäen äitien muotokuvat!

Vaikka aamulla on ollut autojen ikkunat jäässä olen polkenut pyörällä töihin, eihän tuossa ole kuin parin minuutin sutasut perille. Eilen jouduin taas silmälääkäriin ja tulehdusta taas pukkaa :/ tippakuuri ja kontrolliin kesäkuussa. Ihme stressisilmä tämä oikea on, vähän kun koulujuttuja joutuu kiireemmin tekemään ja tuskailemaan ni heti alkaa tykyttää... Pieni stressi on terveellistä miksi ihmeessä pitää tää tulehdus aina silloin tulla, sitten vasta stressaantuukin kun ei pääse kunnolla salille yms.


Chilit kasvaa ja kukoistaa, no ei vielä kuki kuintenkaan! Isoja lehtiä kasvaa ja olen koulinut taimia leveämmelti kasvamaan ruukuun, jakanut kahteen ruukkuun jne. Yhden ruukun tein itselleni, nyt kokeilen sitä bonchiliä eli typistettyä kasvua chilissä! Katotaan kuinka akan käy ;) saako ukko chilejä syödäkseen!

Lauantaina on pojalla karuselliturnaus Karjaalla. siellä pitäisi olla jo kello 9 aamulla! huh huijakkaa pitää lähteä 8 jälkeen ajelemaan sinne päin. Huomenna siis eväitä ostamaan.