Kävin katsastamassa Meidän lähialueen Nuuksion luontopolun. Pojan luokka oli pari viikkoa sitten käynnyt retkellä siellä koulupäivän aikana. Kotoa matkaa oli n. 2 km. Luontopolun pituus 2,7 km. Eli siis yhteensä lenkkeilin vähän alle 7 km. Lähdin sauvoilla menemään mutta eipä niitä juuri asfaltoiduilla kävelyteillä sinne ja takaisin tarvita kun ei ole niitä kumituppeja piikkien päälle laittaa ja luontopolulla oli taas semmoinen maasto että lähinnä tasapainoa haki niiden avulla. Mutta kyllä oli kauniit maisemat! Harmi ettei ollut kameraa mukana. Mietin juuri että oliskohan työkaverit yhtä rohkeita kuin minä ja lähdettäisiin meidän 20 eskarilaisen kanssa sinne eväitä syömään yhtenä päivänä. Jos nyt ei ihan koko polkua kiertäisi niin ainakin puolet ainakin.
Juu en ole tuota kuvaa ottanut vaan tuolta luontoon.fi
sunnuntai 25. syyskuuta 2011
perjantai 23. syyskuuta 2011
jalkapalloa 3 päivää peräkkäin
Pojalla oli matsi tänään, on huomenna ja vielä sunnuntaina. Mies menee huomenna turnaukseen ja minä teen valmiiksi (pakko saada) koulutehtävän ja sitten sunnuntaina menen turnaukseen.
Nyt on pakko jakaa linkki, minun mielestä hyvin ja hauskasti kirjoitettuu blogiinm sinne löysin nokkakirjan kautta ystävän linkillä. Ladys and gentleman Project Mama. Lue ja ihastu. Hyvästit vyölaukulle ja sitten lenkille sen jälkeen! ...
Nyt on pakko jakaa linkki, minun mielestä hyvin ja hauskasti kirjoitettuu blogiinm sinne löysin nokkakirjan kautta ystävän linkillä. Ladys and gentleman Project Mama. Lue ja ihastu. Hyvästit vyölaukulle ja sitten lenkille sen jälkeen! ...
maanantai 19. syyskuuta 2011
Saaressa
Vietettiin akkojen kanssa viikonloppu saaressa. Ladattiin akkuja, nukuttiin ja rentouduttiin. Mukana oli tietenkin laulukirja, pelejä, kortit ja hyvää ruokaa ja juomaa.
Ensi kerta on vielä sopimatta. Keväälle varmaan napsahtaa?
Uusi kiva lautapeli jota pelasin reissun päätteeksi Päkiksen luona oli Kolumbus. Pitää päästä sitä pelaamaan uudelleen tai ostaa oma peli kotiin ;) Nyt kun olen myynnyt huuto.netissä muutaman mitä ei pelata niin uutta mahtuu (ehkä) hyllyyn.
Ensi kerta on vielä sopimatta. Keväälle varmaan napsahtaa?
Uusi kiva lautapeli jota pelasin reissun päätteeksi Päkiksen luona oli Kolumbus. Pitää päästä sitä pelaamaan uudelleen tai ostaa oma peli kotiin ;) Nyt kun olen myynnyt huuto.netissä muutaman mitä ei pelata niin uutta mahtuu (ehkä) hyllyyn.
keskiviikko 14. syyskuuta 2011
Sadesäällä
On siis syksy, vettä sataa ja tuulee. Katja-myrskyn rippeet kävivät tänään täällä Suomessa. Välillä tuli kovaa vauhtia vettä melkein vaakatasossa ja välillä taas ihan poutaa. Aurinko ei kyllä pilkahtanut pilvien raosta.
Kävimme eskarilaisten kanssa kirjastossa eikä kastuttu, kumpparit ja sadetakit oli riittävät varusteet. Kylläpä meidän kyläkirjasto olikin täynnä. Ennen kuin ovet avattiin sisällä oli 2 -luokkalaisilla omat kirjastotunti meneillään. Sitten meni meidän "pieni" tänään 18 lapsen porukka sisään, heti perään tuli 4-luokkalaisten ja toinen 2 -luokkalaisten ryhmä. Päiväkodiltakin tuli yksi porukka lisää. Taisi olla muutama yksittäinen aikuinen ja perhe siellä samassa Kirjastossa. Ahdasta oli ja eikä todellakaan hiljaista! Lähdettiin aiemmin kuin oli tarkoitus kävelemään takaisin. Leikittiin sitten loppuaika eskarilla, muutama lapsi muisti jopa tutkia lainaamaansa kirjaakin ;)
Kävimme eskarilaisten kanssa kirjastossa eikä kastuttu, kumpparit ja sadetakit oli riittävät varusteet. Kylläpä meidän kyläkirjasto olikin täynnä. Ennen kuin ovet avattiin sisällä oli 2 -luokkalaisilla omat kirjastotunti meneillään. Sitten meni meidän "pieni" tänään 18 lapsen porukka sisään, heti perään tuli 4-luokkalaisten ja toinen 2 -luokkalaisten ryhmä. Päiväkodiltakin tuli yksi porukka lisää. Taisi olla muutama yksittäinen aikuinen ja perhe siellä samassa Kirjastossa. Ahdasta oli ja eikä todellakaan hiljaista! Lähdettiin aiemmin kuin oli tarkoitus kävelemään takaisin. Leikittiin sitten loppuaika eskarilla, muutama lapsi muisti jopa tutkia lainaamaansa kirjaakin ;)
lauantai 3. syyskuuta 2011
Sukkaa pukkaa
Kahdet tämän syksyn jämälangoista tehdyt sukat ovat tässä.
Miksiköhän mulla on käsityö ja neule tunnisteet? pitäisköhän laittaa vielä erikseen sukka, pipo, tumppu ja huivi =) Kolmannet sukat tulollansa jämävillalangoista = lisää raitoja
| villalankaa, valmiiksi raidotettuja kahta eri kerää vuorotellen |
| Sny lähettämistä langoista erilaisella kantapäällä tehdyt sukat |
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
