tiistai 30. elokuuta 2011

Mitta aina kadoksissa

tai ei kädenulottuvilla.

Hyvä kanssaneulojat, onko teillä sama ongelma kuin minulla? Mittaa ei löydy juuri silloin kun sitä tarvitaan. Käsityölehtiin on onneksi jo painettu yhteen sivuun mitat, mutta jos neuloo nettiohjeella?? Nyt taas painin saman ongelman kanssa, sukan vartta olisi tarkoitus mitata, kuinkas pitkä se sukkapuikko olikaan 20 cm vai enemmän. Tässä vaiheessa syttyy lamppu pään päällä, mitä jos laittaisin yhteen bambupuikkoon sentin välein mittamerkit! Kehtaanko? No minähän niitä kilkuttelen eikä kukaan muu! Onko joku muu tehnyt yhtä käteviä tai kenties saman keksinnön? Saa laittaa kommenttia ja muita hyviä mittavinkkejä.
Omena

sunnuntai 28. elokuuta 2011

S-päivä

Sunnuntai, siivous, sairastamis, kirppistely päivä. Oltiin siis pojan kanssa myymässä ja voittoa tuli lähes 70 euroa. Ihan Jees. Keväällä sitten uudestaan, koska nyt meni näin kivasti eiköhän tuo poika tule silloinkin mukaan. Kylä on täynnä tuttuja se tuli taas huomattua. Kesätyökavereita, jumppakavereita, lasten vanhempia, lapsia, pojan jalkapallokavereita ja niiden vanhempia, työkavereita... Naapureita ja sukulaisia ei näkynyt.

Laatikollinen jäi tavaraa, kirjoja pistän huutonettiin taas, jos vaikka joku niitä haluais...

lauantai 27. elokuuta 2011

sukulaisia

No tänään on sitten käynnyt Anoppi miesystävänsä kanssa ja Appi vaimonsa ja pojan serkun kanssa. Olisko vielä joku joka tahtois tänään justiinsa meille käymään ;)

Huomenna Navettakirppiksellä myymässä leluja, pelejä ja kirjoja. Toivotaan että kyläläisiä on liikkeellä ostohaluisina ;)

Akvaario meni sukuun. Huomenna päästään siitä eroon. Tulee lisää tilaa olkkariin.


Meillä mies sisustaa joten odottelenpa tässä vaan sitä mitä tuleman pitää...

perjantai 26. elokuuta 2011

Viikonloppuna

Nyt se on kauan kaivattu perjantai. Toiset työkaverit sanoi että kylläpä on viikko hujahtanut nopeasti, mulla se on madellut, keskiviikkona oli vasta keskiviikko ja torstaina vasta torstai, tänäänkin aamulla oli vasta perjantai. Nyt sentää on jo perjantai iltapäivä. Pojalla on kaveri kylässä ja illalla futistreenit. Lauantaille ei vielä mitään suunnitelmia mutta sunnuntaina mennään Navettakirppikselle myymään roinaa.

tiistai 23. elokuuta 2011

Tiistai

Tiistai on siis. Kirjastoon hakemaan lukemista lepohetkelle. Ehdotuksia otetaan vastaan mistä eskarilaiset tykkää! Maukka ja Väykkä on kestolukemista sekä Pekka Töpöhännät. Jotain uutta  olisi kiva saada näihin jokavuotisiin kirjoihin ;) Pistä kommenttia tulemaan.

edit. Kirjastosta löysin Heinähattua ja Vilttitossua, naapuriryhmään lähti Risto Räppääjää

sunnuntai 21. elokuuta 2011

Pyhäpäivän kirjoituksia

Viikko heilahti menemään. Töissä on normaaliarki ja lapsia riittää. Flunssakausikin on korkattu 3 lasta töissä flunssassa. Tässä sit odotellaan milloin itselle napsahtaa räkäpäälle. 
(ärsyttävä moka tuli ja en saa tuota taustaväriä tuosta pois.)

Pojan kanssa eilen fillaroitiin 6 km lenkki. Koetin haastaa että mentäis 10 km lenkille, ei vielä pehmennyt ajatukselle. Tartteis saada uusi fillari alle. Vanha on palvellut jo vuodesta 1996, jolloin ostin sen ensimmäisestä palkastani. Sillä ajelin Oulunkylästä Malmin sairaalaan töihin. Hyvä ensimmäinen kesätyöpaikka jossa jatkoin syksylläkin kun opiskelupaikkaa ei tullutkaan. 

Poika on nyt kolmasluokkalainen. Uusia aineita on englanti ja tekninentyö. Käsityöryhmässä aloitti syksyn eli veistoa odotellaan ilmeisesti kevätkaudelle? Selviää sitten vanhempainillassa parin viikon päästä tämä käytäntö. Opettajaa en  ole vielä viikonaikana bongannut. Me käydään eskareiden kanssa syömässä samassa ruokalassa koululla kuin pojan luokkakin. Tarkkailu jatkuu siis jos vaikka pääsisi esittäytymään opettajalle.

Laitettiin huuto.nettiin muutamat pelit ja kirjat myyntiin. Laihalla tuloksella yksi peli ja yksi kirja on saannut ostajan. Töissä sain mainoksen käteen paikallisesta kirpputorista jossa saa ilmaiseksi myydä parin viikon päästä omia tarvaroitaan. Sinne sitten vaan myymään, eiköhän tällä kylällä ole ostajia pojan leluille ja peleille joista tahtoo päästä eroon ja saapahan tuo niistä taas taskurahaakin. Saas nähdä tahtooko kukaan ostaa mun dekkareita (kesälukemistosta). Akvaariokaan ei ole mennyt vielä kaupaksi, jos vaikka joku siellä sen tahtoisi! Tutut huom! Meidän akvaarion saa ostaa, tehkää tarjous!

keskiviikko 10. elokuuta 2011

no jopas kesti

Tämmöinen helmikoru lähtee AnniH:lle kilpailun palkinnoksi joka oli silloin jokus keväällä =) Lohdutuslahjaksi laitan korun kanssa sopivan rannekorun. Nyt sitten toivotaan että muistan aamulla postipojalle laittaa hommia.
-Omena