Aloitin toukokuussa kun poika meni urheilukouluun rastitaulukon, rastin saa aina kun:
käy urheilukoulussa
pyöräilee kunnon matkan
käy uimassa
auttaa kotona oma-aloitteisesti siivouksessa
oppii uuden taidon
Palkinnoksi saa jäätelöannoksen (10 ruksia) tai esim. pelata xbox pelejä 1 h ajan. Nyt on ruksittu kai 13 ruutua. (Turkissa uimisesta annettiin vain yksi.)
Eilen auttoi tosi paljon tapetin poistamisessa. Ja olisi maalannutkin muttei annettu.
Tänään näytti kuinka hyvin osaa laittaa rusettia lenkkareihin!
Kellon tunnistaminen (osaaminen) sujuu jo melko sujuvasti. Sillä ei ole kiire. Kovasti aina katsoo kellosta milloin alkaa lastenohjelmat jne.
Minä tamppasin sohvan päälisiä ulkona ainakun oli sateesta taukoa ja ajelin nurmikon. Nurmikko kasvaa huimaavauhtia joka päivä. Viikko on pitkä aika olla leikkaamatta sitä.
Meillä on sauna lämpiämässä, kohta sujahdetaan sinne.
sunnuntai 29. kesäkuuta 2008
lauantai 28. kesäkuuta 2008
siivousta
siivoilen vähän tässä samalla, eilen tyhjensin turhia kuvia tietokoneelta, siirsin tärkeimmät uudelle kovalevylle ja nyt minulla on kannettava kone tässä antiikkisen ison rohjakkeen tilalla. Tuli tilaa makkariin kerta heitolla.
Jonkun pitäis siivota mun vaatelaatikot, ovat ihan huiskin haiskin.
Pojalla vatsaa vääntää jo toista viikkoa, alkoi silloin vikana päivänä Turkissa. Nyt joka päivä valittaa että vatsaan sattuu ja juoksee pöntölle istumaan. Tarkkaillaan mitä tapahtuu. Ehkä vaan tunto tullut herkäksi. Laitoin tänään kaurapuuroa aamupalaksi ja illalla saa tyytyä ruisleipään. Jos ollaan liian vaaleaa syöty pitkän aikaa (tmv).
Sais olla lämpösempää et Chilit pääsis ulos. Taas taivaanrannassa näkyy tummia pilviä. Ja tuulee. Leikkasin chileistä ja paprikoista pikkuruisimmat taimet pois, jotta ne suuren suuret saavat kaiken veden ja lannoitteen ja huomion... On siis niillä enemmän tilaa.
Eilen käytiin Päkiksellä katsomassa kummipoikaa. Kierreltiin Jumbon alennusmyynneissä ja ostetiin jokaiselle jotain vaatetta. Sitten vielä käytiin miehen kaverilla kahvilla.
Tänään olis tarkotus repiä tapettia, mahdollisesti maalatakin seinää. Asentaa loppusilaus meidän sängynpäädylle (uusi).
Jonkun pitäis siivota mun vaatelaatikot, ovat ihan huiskin haiskin.
Pojalla vatsaa vääntää jo toista viikkoa, alkoi silloin vikana päivänä Turkissa. Nyt joka päivä valittaa että vatsaan sattuu ja juoksee pöntölle istumaan. Tarkkaillaan mitä tapahtuu. Ehkä vaan tunto tullut herkäksi. Laitoin tänään kaurapuuroa aamupalaksi ja illalla saa tyytyä ruisleipään. Jos ollaan liian vaaleaa syöty pitkän aikaa (tmv).
Sais olla lämpösempää et Chilit pääsis ulos. Taas taivaanrannassa näkyy tummia pilviä. Ja tuulee. Leikkasin chileistä ja paprikoista pikkuruisimmat taimet pois, jotta ne suuren suuret saavat kaiken veden ja lannoitteen ja huomion... On siis niillä enemmän tilaa.
Eilen käytiin Päkiksellä katsomassa kummipoikaa. Kierreltiin Jumbon alennusmyynneissä ja ostetiin jokaiselle jotain vaatetta. Sitten vielä käytiin miehen kaverilla kahvilla.
Tänään olis tarkotus repiä tapettia, mahdollisesti maalatakin seinää. Asentaa loppusilaus meidän sängynpäädylle (uusi).
perjantai 27. kesäkuuta 2008
lomalukemista
Olen jo vuosia lukenut Sue Graftonia, abc-dekkareita. Nyt taas odottelen milloin seuraava kirjan tulee suomennettuna ulos painosta. Mulla on jo S niin kuin synti. T tässä odotellaan.
Raidia voi kanssa suositella! Harri Nykäsen tyyli on mukavaa ja huumoristista, jos tykkäs tv-elokuvasta tykkää myös kirjasta!
Koska me mentiin Turkkiin, nappasin lentokentältä lukemista Juha Vuorisen Vaselinen veljekset, kirjassa henkilöt myös käyvät siellä. Roisia tekstiä, hauskoja juttuja, mukava tarina ei kuitenkaan alle 15 v...
Nyt nappasin laivalta tuon kirjan ekan osan, vähemmän roisia tähän mennessä...
Jos olet lukenut joskus juoppohullun päiväkirjaa, tykkäät tästäkin. Minusta tämä on parempaa tekstiä kuin ne aikoinaan olivat. En ole lukenut enää niitä kirjoja vuosiin.
Raidia voi kanssa suositella! Harri Nykäsen tyyli on mukavaa ja huumoristista, jos tykkäs tv-elokuvasta tykkää myös kirjasta!
Koska me mentiin Turkkiin, nappasin lentokentältä lukemista Juha Vuorisen Vaselinen veljekset, kirjassa henkilöt myös käyvät siellä. Roisia tekstiä, hauskoja juttuja, mukava tarina ei kuitenkaan alle 15 v...
Nyt nappasin laivalta tuon kirjan ekan osan, vähemmän roisia tähän mennessä...
Jos olet lukenut joskus juoppohullun päiväkirjaa, tykkäät tästäkin. Minusta tämä on parempaa tekstiä kuin ne aikoinaan olivat. En ole lukenut enää niitä kirjoja vuosiin.
torstai 26. kesäkuuta 2008
lisää pelejä
Kuka muistaa pelanneensa nuorena näitä
Lemmingsejä??
Pistäkää ukkelit kaivamaan ja rakentamaan tai räjäytä koko potti.
Laivalla oli mukavaa ja maissakin käytiin. Tuliaisia otettiin vain itselle. Päästiin mojitojen makuun, huomenna siis pitää mennä ostamaan minttua =P
mojito
10 cl sodaa
mintunlehtiä
2 tl sokeria
4 cl vaaleaa rommia
2 cl limemehua
Cuba Libre
jäitä
4 cl vaaleaa rommia
kolaa
sitruunaa
Caipiroska
1 limetti leikattuna 6 lohkoon
3 tl tomusokeria
reilu loraus votkaa (2-4 cl)
jäitä
Lemmingsejä??
Pistäkää ukkelit kaivamaan ja rakentamaan tai räjäytä koko potti.
Laivalla oli mukavaa ja maissakin käytiin. Tuliaisia otettiin vain itselle. Päästiin mojitojen makuun, huomenna siis pitää mennä ostamaan minttua =P
mojito
10 cl sodaa
mintunlehtiä
2 tl sokeria
4 cl vaaleaa rommia
2 cl limemehua
Cuba Libre
jäitä
4 cl vaaleaa rommia
kolaa
sitruunaa
Caipiroska
1 limetti leikattuna 6 lohkoon
3 tl tomusokeria
reilu loraus votkaa (2-4 cl)
jäitä
keskiviikko 25. kesäkuuta 2008
White
kuinka pitkälle jaksat pelata tätä iltalehden pelisivuilta löytyvää peliä jaksat pelata
white jigsaw
Mä olen vasta 10X7 menossa.
white jigsaw
Mä olen vasta 10X7 menossa.
Kapteeni katsoi kelloansa
... oli myrsky alkava, oli myrsky alkava. Kapteeni katsoi kelloansa oli myrsky alkava!
Hurraa me nuoret meripoijat...
sit muisti pätkäs taas
Ollaan siis lähdössä Tallink Galaxylla Tallinassa, Virossa käymään. Tullaan torstaina takas.
Toivotaan ettei ole myrsky alkamassa.
Hurraa me nuoret meripoijat...
sit muisti pätkäs taas
Ollaan siis lähdössä Tallink Galaxylla Tallinassa, Virossa käymään. Tullaan torstaina takas.
Toivotaan ettei ole myrsky alkamassa.
maanantai 23. kesäkuuta 2008
Draamaa
Eilen yllättäen naapuri otti mukaan Veikkolan kesäteatteriin mukaan. Oli hyvä näytelmä, nauratti, itketti eli nosti tunteita pintaan. Pikkasen tuuli vei sanoja ettei aina kuullut mitä näyttelijät sanoivat, mutta juonessa pysyi kiinni kuitenkin.
Siellä oli paljon tuttuja naamoja näyttelemässä, Eija Ahvo, Joonas Saartamo... Eli samaa perhettä. Lippuja oli myymässä Eijan tyttö Venla.
Ilma oli kaunis illallakin.
Tänään ehkä (99%) lähdetään Enkelille käväseen synttärityttöä katsomaan, ja sieltä isomummon mökille.
Siellä oli paljon tuttuja naamoja näyttelemässä, Eija Ahvo, Joonas Saartamo... Eli samaa perhettä. Lippuja oli myymässä Eijan tyttö Venla.
Ilma oli kaunis illallakin.
Tänään ehkä (99%) lähdetään Enkelille käväseen synttärityttöä katsomaan, ja sieltä isomummon mökille.
sunnuntai 22. kesäkuuta 2008
Edelwais, edewais kukka viattomuuden...

Chilin kukkaset ovat kauniita ja viattoman valkoisia, tulee mieleen joku edelvais tai muu valkovuokko =) Aivan kuin vuosi sitten chilit alkoivat kukkimaan juhannuksen tienoolla, varmaan tämä valoisuus tekee hedelmälliseksi (muutkin kuin nisäkkäät).
Amppelitomaatti on viikon aikana pukannu hedelmää, kymmenkunta vihreää palluraa roikkuu latvassa. Satoa odotellessa... Tomaatin kanssa samassa ruukussa kasvaa basilikaa, hyvää sekin tomskun kanssa. Vain mozarella puuttuu.Piha oli kuin viidakko, on satanut koko viikon melkein. Nurmikko rehotti ja apilat kukkivat. Mies haki aamupäivällä ruohonleikkurin ja siisti pihaa. Hyvin ovat lähteneet siemenet itämään kun ovat saaneet olla rauhassa. Ei olla tallattu ja liian usein leikattu nurtsia, nyt oli 2 vkon tauko.
Turkki, Alanya
Lähdimme Helsinki-Vantaan lentokentältä lauantaina 14.6.2008 vain pari tuntia myöhässä. Saavuimme Antalyaan, Turkkiin ennen puoltayötä. Hotellille päästiin bussi kyydillä 2 tunnissa ja nukkumaan 1 aikoihin yöllä sunnuntaina. Poika oli kuin ukkosta ennen ampiainen, kiukkuinen kuin mikä. Onneksi pääsi nopeasti nukkumaan.
Sunnuntai aamulla mentiin tutustumaan altaille. Alhaalla oli liukumäkiä 3 kpl ja ylhäällä nolla. Lasten altaat ja aikuisten altaat yhteensä 4.
Merenranta oli 20 min kävelymatkan päässä. Käveltiin monesti Alanyan keskustaan syömään ravintoloihin ja basaareille ihmettelemään tavaroita. Rannalla ei ollut hiekkaa vaan pikkuruisia kiviä, sileitä ja pyöreitä. Aallonrajassa vähän isompia kiviä. Meri oli suolaista ja lämmintä niin kuin pitikin.
Alkuviikosta käveltiin keskustaan ja aikeina kävellä vuorella olevalle linnoituksen raunioille. Lähemmäs päästyämme alkoi kuuma ilma ja vuoren jyrkkyys mietityttämään että kannataako lähteä kävellen sinne asti. Sattumalta katsoimme paikallisbussin pysäkillä määränpää luotteloa, siinähän sen KALE luki ja päätettiin lähteä seikkailemaan sinne. 1 liira per nuppi matkatiin linkkurilla ylöspäin. Penkit olivat märät ilmeisesti paikalliset pesevät kangaspenkint ruiskuttelemalla ja sitten ihmiset istuvat niillä takapuolet märkinä ;) Perille päästiin ja linnoitus nähtiin ja takaisin tultiin samanlaisella citybus:lla.
Aquapark löytyi sattumalta kun käveltiin keskustassa rannalle päin. Sinne siis suunntattiin yhtenä päivänä. On liukkareita, aaltokonetta, kanoottimelontaa ja vaikka mitä. Aurinkoa ja kuumaa piisasi myös sinä päivänä.
Päätettiin lähteä merelle, eräs ilta käytiin satamassa tsekkailemassa miten tämmöinen laivaretki onnistuu... Ja onnistuihan se. Ihan kaikkea mitä se myyntimies meille kertoi illalla ei päivällä tapahtunut mutta hauskaa oli. Saatiin uida meressä (taas) nähdä linnoitus alhaalta, syödä ja juoda kunnolla. Mies kävi myös semmoisella rannalla uimassa missä sai laittaa mutanaamion itselleen. Minä en sinne viitsinyt uida kun poika ei suostunut mereen kun on liian suolaista...
Dimcay, tippukiviluolat käytiin perjantaina katsomassa. Hypättiin taksiin ja hurautettiin 20-30 min. vuoristoa ylöspäin. Kostea ja viileä luola oli n 300 m pitkä käytävä ja jos jonkilaista muodostelmaa löytyi tippukivistä.
Tippukiviluola paikasta ajeltiin alas jokilaaksoon jossa syötiin kelluvalla lautalla ravintolassa. Ja uitiin kylmässä joessa. Poika sai shokkihoitoa hypätessään köysikeinusta veteen, kun me ei kerrottu kuinka kylmää vesi on, olisi tullut vaan kastelemaan varpaansa ennen hyppyä ;)
Lauantaina viimeisenä päivänä pojilla oli vähän mahakipua ja oltiin hetken altailla ja sitten mentiin tuhlailemaan liiroja basaariin. Tuliaisia ostettiin viikonaikana, paitoja, laukku, omenateetä, rannekoruja...
Lauantaina viimeisenä päivänä pojilla oli vähän mahakipua ja oltiin hetken altailla ja sitten mentiin tuhlailemaan liiroja basaariin. Tuliaisia ostettiin viikonaikana, paitoja, laukku, omenateetä, rannekoruja...
torstai 12. kesäkuuta 2008
iiik
Mulla on kova matkakuume!
Eilen hain matkalaukkuja kellarista, arvatkaa montako laatikkoa tai tavaraa tippu hyllyiltä kun siellä hosuin..
Tänään illalla pakkaan ja katson mitä vaatteita pitää vielä pestä mukaan.
Töistä pitäis saada pian mukaan heinäkuun työvuorot kun tässä on tämä loma jo ovella. Mitenköhän meitä siirrellään?? Toivottavasti mä pääsisin rentukkaan ekaks viikoks ;) Voi olla ettei onnaa sen suhteen. Mut Haavajärvelläkin on kivaa vaikka matka on pitkä. Vielä pitäis ratkaista se miten pojan kanssa sinne pääsee. Toivotaan että liikennettä on NIIN vähän heinäkuussa että uskaltaa hänen kanssa lähteä polkupyörällä ajelemaan sinne.
Olen lähes päivittäin katsonut minkälaista säätä Alynyaan on luvattu ens viikolle, ihmetellyt lentokenttä juttuja jne.
Passit pitää muistaa ettiä. Lääkkeet katsoa ettei pakkaa ihan koko armeijalle niitä mukaan. Ensiapu-pussukka on jo valmis (40€ meni apteekkiin kun ostin mahalääkettä yms.) uusia vaatteitakin on jo hankittu pitkin kevättä että kehtaa mennä matkalle, bikinitkin ostin uudet viikonloppuna löytyi ihan mun tyyliset.
Eilen hain matkalaukkuja kellarista, arvatkaa montako laatikkoa tai tavaraa tippu hyllyiltä kun siellä hosuin..
Tänään illalla pakkaan ja katson mitä vaatteita pitää vielä pestä mukaan.
Töistä pitäis saada pian mukaan heinäkuun työvuorot kun tässä on tämä loma jo ovella. Mitenköhän meitä siirrellään?? Toivottavasti mä pääsisin rentukkaan ekaks viikoks ;) Voi olla ettei onnaa sen suhteen. Mut Haavajärvelläkin on kivaa vaikka matka on pitkä. Vielä pitäis ratkaista se miten pojan kanssa sinne pääsee. Toivotaan että liikennettä on NIIN vähän heinäkuussa että uskaltaa hänen kanssa lähteä polkupyörällä ajelemaan sinne.
Olen lähes päivittäin katsonut minkälaista säätä Alynyaan on luvattu ens viikolle, ihmetellyt lentokenttä juttuja jne.
Passit pitää muistaa ettiä. Lääkkeet katsoa ettei pakkaa ihan koko armeijalle niitä mukaan. Ensiapu-pussukka on jo valmis (40€ meni apteekkiin kun ostin mahalääkettä yms.) uusia vaatteitakin on jo hankittu pitkin kevättä että kehtaa mennä matkalle, bikinitkin ostin uudet viikonloppuna löytyi ihan mun tyyliset.
tiistai 10. kesäkuuta 2008
kuvia
KILI ja KUTTU, eli mitä tänään opin koulutuksessa?
Kili; kieli ja liikunta
Kuttu; kuvilla tuettu leikki
Chilit kasvaa ja kohta kukoistaa!


Pojan paprikakin on kasvanut huimasti korkeutta. Siinä ei vielä näy nuppuja mutta ehkä yhteen latvaan on tulossa, eiköhän sen parissa päivässä näe. Muurahaisia kulkeutuu kasvien mukana sisään, onneksi ne viihtyvät suurimmaksi osaksi chilissä eikä vaella keittiöön päin ;)
Jos vertaa esim. 2.5. otettuun kuvaan chileistä näkee kuinka hurjasti ne on kuukaudessa kasvaneet. Aurinkoinen päivä.
Tomaatti sai hurjaa kyytiä maanantai päivänä, jätin sen ulos ja tuuli puhalsi sen melkein kuoliaaksi. Katotaan miten se toipuu.
Huomenna vielä koulutusta; oman hyvinvointi työssä, saakohan sit mennä nokkaunille iltapäivällä ;)
4 päivää enää lähtöön sitten mennään lentsikalla! Turkkiin Alanyaan! Jossa muuten nyt sataa vettä :/ Niin täälläkin.
Kili; kieli ja liikunta
Kuttu; kuvilla tuettu leikki
Chilit kasvaa ja kohta kukoistaa!

Pojan paprikakin on kasvanut huimasti korkeutta. Siinä ei vielä näy nuppuja mutta ehkä yhteen latvaan on tulossa, eiköhän sen parissa päivässä näe. Muurahaisia kulkeutuu kasvien mukana sisään, onneksi ne viihtyvät suurimmaksi osaksi chilissä eikä vaella keittiöön päin ;)
Jos vertaa esim. 2.5. otettuun kuvaan chileistä näkee kuinka hurjasti ne on kuukaudessa kasvaneet. Aurinkoinen päivä.
Tomaatti sai hurjaa kyytiä maanantai päivänä, jätin sen ulos ja tuuli puhalsi sen melkein kuoliaaksi. Katotaan miten se toipuu.
Huomenna vielä koulutusta; oman hyvinvointi työssä, saakohan sit mennä nokkaunille iltapäivällä ;)
4 päivää enää lähtöön sitten mennään lentsikalla! Turkkiin Alanyaan! Jossa muuten nyt sataa vettä :/ Niin täälläkin.
lauantai 7. kesäkuuta 2008
Tyhy
Huomenta!
Eilen vietettiin Työyhteisön hyvinvointi päivää meillä töissä tietenkin ;)
Käväistiin iltapäivällä Siuntiossa ammuskelemassa nuolia ja heittelemässä frisbiitä ja syömässä seisovasta pöydästä.
Minun oli tarkoitus parin kaverin kanssa mennä terassille illalla mutta vatsa teki tepposet ja meni ympäri-ämpäri. Vieläkin aristaa mahaa mutta ruoka pysyy sisällä.
Jousiammunta oli oikeasti tosi kivaa ja pari kertaa sain osuttua keskimmäiseen mustaan ympyrääkin (halkaisia 10-15 cm) Ammuskelimme jostain 20-30 m päästä maalitauluja. Kipinän lailla moni meistä innoistui jouskareista ja päätimme mennä porukalla uudestaankin tähtäilemään. Siuntiossa on ehkä turhan kallista omasta pussista ammuskella uudelleen mutta jos porukkaa on tarpeeksi sekään ei tunnu pahalta hinnalta (100 €/ tunti sis. ohjauksen + välinevuokrat 7 €/ hlö) Meiltä ajaa alle 30 min sinne ;) vink vink
Tämmöisen jousen saa 300 €.Pitää tässä kesän aikana kartoittaa muitankin lähiseudun paikkoja missä pääsisi kisaamaan.
tiistai 3. kesäkuuta 2008
Kesäkuu alkoi jo!
Ja minulla alkoi flunssa viikonloppuna. Linnanmäen jälkeen sunnuntaina olo paheni ja piti päästä päikkäreille. Nenä valuu ja yskittää, kuumettakin on ilmeisesti, kuumemittari on jossain todella hyvässä tallessa kun ei ole vielä löytynyt.
Eilen löysin tuommosen Neo-widgetin tähän blogiin. Tuskin kukaan ulkomaalainen täällä käy, mutta eihän sitä koskaan tiedä ;)
Tänään jäin aamupäiväksi lepäilemään kotiin, menen 12 töihin meidän täytyy suunnitella vanhempainiltaa töissä, info on tänään illalla. Huomenna jatkan lepäämistä jos vielä on tarvetta. Luultavasti on... Eilen töissä pihalla seistessä minulla oli pitkät housut, pitkähihainen paita, takki, työkaverit kulkivat shortseissa ja t-paidoissa.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
