Ei tullutkaan kämmekäitä langoista. Tuli Nalle vaari ja Kännykkä pussi. Katsoin Snyltä saamastani lehdestä ideoita. Perhonen ja Orvokin kukka vielä odottaa tekijäänsä. Sen verran mutkikkaalta vaikuttaa ensisilmäys ohjeeseen.
yhtään en muista miten sävel menee mutta googlettamalla löysin pätkän laulun sanoja, jonka innoittamana nalle vaari koukuttui meille kotiin.
”On suuri juhla metsässä ja kohu yhtä suuri,
kun nallevaarin kunniaks' on juhlapäivä juuri.
Nalle nyt on, kuulkaapas, viisikymmenvuotias.
Hurraa, hoi! On nallekarhu vaari verraton!...”
Jos joku siis tietää enemmänkin sanoja saapi kommentoida =)
Näytetään tekstit, joissa on tunniste laulu. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste laulu. Näytä kaikki tekstit
tiistai 19. helmikuuta 2013
maanantai 24. joulukuuta 2012
Jouluaatto
Oikein Rauhallista Joulu Kaikille!
T. Omena
1. Kello löi jo viisi,
lapset herätkää,
Juhani ja Liisi,
muuten matka jää.
2. Tässä vesimalja,
silmät huuhtokaa.
Lämmin karhuntalja
reessä odottaa.
3. Vasta ruuna reessä
silmät aukeaa -
siin on silmäin eessä
synkkä metsämaa.
4. Aisakello helkkää,
loistaa tähdet, kuu.
Riemua on pelkkää,
hymyyn käypi suu.
5. Tuossa mökin Miina
kulkee kirkolle.
Taavetti ja Tiina,
nouskaa kannoille!
6. Mäen rinteen alla
talo törröttää,
joka ikkunalla
kaksi kynttilää.
7. Ruuna virsta vielä
tepsuttele pois!
Tällä kirkkotiellä
aina olla vois!
1. Kello löi jo viisi,
lapset herätkää,
Juhani ja Liisi,
muuten matka jää.
2. Tässä vesimalja,
silmät huuhtokaa.
Lämmin karhuntalja
reessä odottaa.
3. Vasta ruuna reessä
silmät aukeaa -
siin on silmäin eessä
synkkä metsämaa.
4. Aisakello helkkää,
loistaa tähdet, kuu.
Riemua on pelkkää,
hymyyn käypi suu.
5. Tuossa mökin Miina
kulkee kirkolle.
Taavetti ja Tiina,
nouskaa kannoille!
6. Mäen rinteen alla
talo törröttää,
joka ikkunalla
kaksi kynttilää.
7. Ruuna virsta vielä
tepsuttele pois!
Tällä kirkkotiellä
aina olla vois!
sunnuntai 23. joulukuuta 2012
4. Adventti
1. Jospa tänä jouluna me jälleen löydetään
kesä talven keskelle ja valo pimeään.
Joululaulut kauneimmat taas mieltä lämmittää.
Joulun henki hiipii sisään, vaikkei sitä nää.
Lumivalkeaa kaipaa musta maa,
juhlaa oikeaa sydän odottaa.
Lumivalkeaa toivoa kai saa,
juhlaa oikeaa sydän odottaa.
2. Jospa tänä jouluna vois jälleen käydä niin,
että löytyy yhteys sukupolviin menneisiin.
Mikä sen kauniimpaa kuin aattoilta tää,
jolloin kirkkomaalla loistaa tuhat kynttilää.
Lumivalkeaa kaipaa musta maa,
juhlaa oikeaa sydän odottaa.
Lumivalkeaa toivoa kai saa,
juhlaa oikeaa sydän odottaa.
3. Jospa tänä jjouluna saa jälleen nähdä sen,
miten paljon merkitseekään piiri läheisten.
Jotain joulurauhasta kun sydämiimme jää,
uuteen vuoteen ystävyys voi meidät virittää.
Lumivalkeaa kaipaa musta maa,
juhlaa oikeaa sydän odottaa.
Lumivalkeaa toivoa kai saa,
juhlaa oikeaa sydän odottaa.
lauantai 22. joulukuuta 2012
22. joulukuuta
Enkeli taivaan lausui näin:
miks hämmästyitte säikähtäin?
Mä suuren ilon ilmoitan
maan kansoille nyt tulevan.
Herramme Kristus teille nyt
on tänään tänne syntynyt,
ja tää on teille merkiksi:
seimessä lapsi maakaapi.
Nyt Jumalalle kunnia,
kun antoi ainoon Poikansa.
Siit enkelitkin riemuiten
veisaavat hälle kiitoksen.
miks hämmästyitte säikähtäin?
Mä suuren ilon ilmoitan
maan kansoille nyt tulevan.
Herramme Kristus teille nyt
on tänään tänne syntynyt,
ja tää on teille merkiksi:
seimessä lapsi maakaapi.
Nyt Jumalalle kunnia,
kun antoi ainoon Poikansa.
Siit enkelitkin riemuiten
veisaavat hälle kiitoksen.
perjantai 21. joulukuuta 2012
21. joulukuuta
1. Kolme yötä jouluun on,
laskin aivan itse eilen,
kun näin silmät tonttusen.
Kynttilätkin loistaa taas,
ikkunoista katsellaan,
kun lunta hiljaa putoaa.
2. Iltasella rakensin mä
pienen seimen huoneissain,
kun löysin vanhan pahvilaatikon.
Pöydän ääreen nukahdin ja
vuoteeseen mut kannettiin,
kun unta näin: Nyt joulu tullut on!
3. Kolme yötä jouluun on,
laskin aivan itse eilen,
kun näin silmät tonttusen.
Leivotaan ja siivotaan,
kuusikin jo sulaa saa,
kun kolme yötä jouluun enää on.
torstai 20. joulukuuta 2012
20. joulukuuta
Jouluyö, juhlayö
Jouluyö, juhlayö. Päättynyt kaikk on työ.
Kaks vain valveill on puolisoa
lapsen herttaisen nukkuessa
seimikätkyessään, seimikätkyessään.
Jouluyö, juhlayö!
Paimenill yksin työ.
Enkel taivaasta ilmoitti heill:
suuri koittanut riemu on teill !
Kristus syntynyt on,
Kristus syntynyt on!
Jouluyö, juhlayö!
Täytetty nyt on ty.
Olkoon kunnia Jumalalle!
Maassa rauha, myö ihmisille
olkoon suosio suur,
olkoon suosio suur!
Jouluyö, juhlayö. Päättynyt kaikk on työ.
Kaks vain valveill on puolisoa
lapsen herttaisen nukkuessa
seimikätkyessään, seimikätkyessään.
Jouluyö, juhlayö!
Paimenill yksin työ.
Enkel taivaasta ilmoitti heill:
suuri koittanut riemu on teill !
Kristus syntynyt on,
Kristus syntynyt on!
Jouluyö, juhlayö!
Täytetty nyt on ty.
Olkoon kunnia Jumalalle!
Maassa rauha, myö ihmisille
olkoon suosio suur,
olkoon suosio suur!
keskiviikko 19. joulukuuta 2012
19. joulukuuta
I'm dreaming of a white Christmas
Just like the ones I used to know
Where the treetops glisten
and children listen
To hear sleigh bells in the snow
I'm dreaming of a white Christmas
With every Christmas card I write
May your days be merry and bright
And may all your Christmases be white
I'm dreaming of a white Christmas
With every Christmas card I write
May your days be merry and bright
And may all your Christmases be white.
Just like the ones I used to know
Where the treetops glisten
and children listen
To hear sleigh bells in the snow
I'm dreaming of a white Christmas
With every Christmas card I write
May your days be merry and bright
And may all your Christmases be white
I'm dreaming of a white Christmas
With every Christmas card I write
May your days be merry and bright
And may all your Christmases be white.
tiistai 18. joulukuuta 2012
18. joulukuuta
Joulunviettomme alkaa jo toukokuussa
Porsailla silloin on herkut suussa, se lihoo
se kasvaa se vahvistuu.
Ja sitten kun koittaa marraskuu
niin lapset laulaa: jouluntähti on ehdoton
Sika, se kuulan kalloon saa
Sika, sen setä teurastaa
Sika, ja setä verta juo
Sika, se joulumielen tuo
Minä läävässä lojuvaa karjua katsoin
Kärsivin ilmein, vellovin vatsoin
Jouluna sikaa mä muista en
Vain kinkkua vahtaan himoiten
Ja lapset laulaa: jouluntähti on ehdoton
Sika, kun sitä suolataan
Sika, yhdessä kuolataan
Sika, ja isi mielellään
Sika, on vesi kielellään
Jouluruuhkassa ihminen sokkona ryntää
Kadulla adventti sohjoa kyntää
Joku ihmistä katsoo, kääntää pään
Kun ihminen rypee läävässään
Ja lapset laulaa: jouluntähti on ehdoton
Sika, se kohta paistetaan
Sika, sen perää maistetaan
Sika, on sähköuunissa
Sika, on mutsi duunissa
Kato äiti on laittanut kystäkyllä
Sinappi huntu on sialla yllä
Isoveli veistänsä terottaa
Ja luistansa porsaan erottaa
Lapset laulaa: jouluntähti on ehdoton
Sika, lopulta tappoi sen
Sika, ympäristö vatsanhappoisen
Sika, voi kuinka isi syö
Sika, isiltä loppuu vyö
Joulu täynnä on kinkkua ,kylkeä, potkaa,
läskiä, niskaa ja tietenkin votkaa
Kun loppuu aatto ja alkaa yö
Ihminen on sitä mitä hän syö
Sika, lalllaallaaa-aa
Sika, trallallaa-aa
Sika, trallallaa-aa
Sika, trallaallaaalla-aa
Porsailla silloin on herkut suussa, se lihoo
se kasvaa se vahvistuu.
Ja sitten kun koittaa marraskuu
niin lapset laulaa: jouluntähti on ehdoton
Sika, se kuulan kalloon saa
Sika, sen setä teurastaa
Sika, ja setä verta juo
Sika, se joulumielen tuo
Minä läävässä lojuvaa karjua katsoin
Kärsivin ilmein, vellovin vatsoin
Jouluna sikaa mä muista en
Vain kinkkua vahtaan himoiten
Ja lapset laulaa: jouluntähti on ehdoton
Sika, kun sitä suolataan
Sika, yhdessä kuolataan
Sika, ja isi mielellään
Sika, on vesi kielellään
Jouluruuhkassa ihminen sokkona ryntää
Kadulla adventti sohjoa kyntää
Joku ihmistä katsoo, kääntää pään
Kun ihminen rypee läävässään
Ja lapset laulaa: jouluntähti on ehdoton
Sika, se kohta paistetaan
Sika, sen perää maistetaan
Sika, on sähköuunissa
Sika, on mutsi duunissa
Kato äiti on laittanut kystäkyllä
Sinappi huntu on sialla yllä
Isoveli veistänsä terottaa
Ja luistansa porsaan erottaa
Lapset laulaa: jouluntähti on ehdoton
Sika, lopulta tappoi sen
Sika, ympäristö vatsanhappoisen
Sika, voi kuinka isi syö
Sika, isiltä loppuu vyö
Joulu täynnä on kinkkua ,kylkeä, potkaa,
läskiä, niskaa ja tietenkin votkaa
Kun loppuu aatto ja alkaa yö
Ihminen on sitä mitä hän syö
Sika, lalllaallaaa-aa
Sika, trallallaa-aa
Sika, trallallaa-aa
Sika, trallaallaaalla-aa
maanantai 17. joulukuuta 2012
17. joulukuuta
We wish you a merry Christmas
We wish you a merry Christmas
We wish you a merry Christmas
We wish you a merry Christmas
And a happy New Year
Glad tidings we bring
To you and your kin;
Glad tidings for Christmas
And a happy New Year!
We want some figgy pudding
We want some figgy pudding
We want some figgy pudding
Please bring it right here!
Glad tidings we bring
To you and your kin;
Glad tidings for Christmas
And a happy New Year!
We won't go until we get some
We won't go until we get some
We won't go until we get some
So bring it out here!
Glad tidings we bring
To you and your kin;
Glad tidings for Christmas
And a happy New Year!
We wish you a Merry Christmas
We wish you a Merry Christmas
We wish you a Merry Christmas
And a happy New Year
Glad tidings we bring
To you and your kin;
Glad tidings for Christmas
And a happy New Year!
We wish you a merry Christmas
We wish you a merry Christmas
We wish you a merry Christmas
And a happy New Year
Glad tidings we bring
To you and your kin;
Glad tidings for Christmas
And a happy New Year!
We want some figgy pudding
We want some figgy pudding
We want some figgy pudding
Please bring it right here!
Glad tidings we bring
To you and your kin;
Glad tidings for Christmas
And a happy New Year!
We won't go until we get some
We won't go until we get some
We won't go until we get some
So bring it out here!
Glad tidings we bring
To you and your kin;
Glad tidings for Christmas
And a happy New Year!
We wish you a Merry Christmas
We wish you a Merry Christmas
We wish you a Merry Christmas
And a happy New Year
Glad tidings we bring
To you and your kin;
Glad tidings for Christmas
And a happy New Year!
sunnuntai 16. joulukuuta 2012
3. Adventti
Tiellä ken vaeltaa
| 1. Tiellä ken vaeltaa, ken aasilla ratsastaa? Maahan on laskettu vaatteita, lehtiä, oksia. Muurari-rabbi nyt on matkalle lähtenyt, noussut on satulaan ratsunsa, kuitenkin kuningas. 2. Kruunua, valtikkaa et lainkaan sä nähdä saa. Mahtavat ovat muualla, suurissa saleissa. Ihmisen Pojan tie nyt kaupunkiin suureen vie. Suosio satojen ihmisten vaihtuu jo syytökseen. | 3. Nöyryys ja hiljaisuus on valtasi salaisuus. Voimalla, väkivallalla et tahdo hallita. Uskomme vahvista, luo tiellemme valoa, johdata elämään rikkaaseen, rauhaan ja hyvyyteen. 4. Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme. Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin. Hoosianna, hoosianna, hoosianna, hoosianna! Saavu jo, kuningas, luoksemme täyttämään toivomme. |
lauantai 15. joulukuuta 2012
15. joulukuuta
On valkoinen maa
ja puut hopeaa
niin rikkumaton
Pohjolan talvinen luonto on
Ja henkäyksen
myös pakkasien
nyt vie etelään,
vihreään jouluun niin lämpimään
Näin jouluterveiset Pohjolasta
tuo taulu luonnosta valkeasta;
se joulutunnelman maailmalle
kaikkialle viestittää
Näin jouluterveiset Pohjolasta
tuo taulu luonnosta valkeasta;
se joulutunnelman maailmalle
kaikkialle viestittää
ja puut hopeaa
niin rikkumaton
Pohjolan talvinen luonto on
Ja henkäyksen
myös pakkasien
nyt vie etelään,
vihreään jouluun niin lämpimään
Näin jouluterveiset Pohjolasta
tuo taulu luonnosta valkeasta;
se joulutunnelman maailmalle
kaikkialle viestittää
Näin jouluterveiset Pohjolasta
tuo taulu luonnosta valkeasta;
se joulutunnelman maailmalle
kaikkialle viestittää
perjantai 14. joulukuuta 2012
14. joulukuuta
Joulupuu on rakennettu
Joulupuu on rakennettu
joulu on jo ovella
Namusia ripustettu
ompi kuusen oksilla
joulu on jo ovella
Namusia ripustettu
ompi kuusen oksilla
Kuusen pienet kynttiläiset
valaisevat kauniisti
Ympärillä lapsukaiset
laulelevat sulosti
valaisevat kauniisti
Ympärillä lapsukaiset
laulelevat sulosti
Kiitos sulle, Jeesuksemme
kallis Vapahtajamme
kun sä tulit vieraaksemme
paras joululahjamme
kallis Vapahtajamme
kun sä tulit vieraaksemme
paras joululahjamme
Tullessasi toit sä valon
lahjat rikkaat runsahat
autuuden ja anteeks'annon
kaikki taivaan tavarat
lahjat rikkaat runsahat
autuuden ja anteeks'annon
kaikki taivaan tavarat
Anna, Jeesus, Henkes' valon
jälleen loistaa sieluumme
Sytytellä uskon palon
siunaa, Jeesus, joulumme
jälleen loistaa sieluumme
Sytytellä uskon palon
siunaa, Jeesus, joulumme
torstai 13. joulukuuta 2012
Lucian päivä
Pyhä Lucia
Taivaalla tähtivyö
kirkkaana loistaa,
viestiä jouluyön
tuikkeensa toistaa.
Taivainen kirkkaus,
riemuisa julistus.
Kynttilät syttyy,
kynttilät syttyy.
Metsiin jo Pohjolan
vaipan luo hanki,
ja maa on valkean
verhonsa vanki.
Taivaisen hohteen tuo,
Lucia valon suo,
Pyhä Lucia,
Pyhä lucia.
Kiteet luo helmivyön
valkoiseen kaapuun.
Kätköstä talviyön
luoksemme saapuu.
Lucia seppelpää,
juhlista hetki tää,
saavuthan luoksemme,
Pyhä lucia.
ja alkuperäistä sanastoa italiaksi
Sul mare luccica l’astro d’argento.
Placida è l’onda, prospero è il vento.
Sul mare luccica l’astro d’argento.
Placida è l’onda, prospero è il vento.
Venite all’agile barchetta mia,
Santa Lucia! Santa Lucia!
Venite all’agile barchetta mia,
Santa Lucia! Santa Lucia!
Con questo zeffiro, così soave,
Oh, com’è bello star sulla nave!
Con questo zeffiro, così soave,
Oh, com’è bello star sulla nave!
Su passegieri, venite via!
Santa Lucia! Santa Lucia!
Su passegieri, venite via!
Santa Lucia! Santa Lucia!
Taivaalla tähtivyö
kirkkaana loistaa,
viestiä jouluyön
tuikkeensa toistaa.
Taivainen kirkkaus,
riemuisa julistus.
Kynttilät syttyy,
kynttilät syttyy.
Metsiin jo Pohjolan
vaipan luo hanki,
ja maa on valkean
verhonsa vanki.
Taivaisen hohteen tuo,
Lucia valon suo,
Pyhä Lucia,
Pyhä lucia.
Kiteet luo helmivyön
valkoiseen kaapuun.
Kätköstä talviyön
luoksemme saapuu.
Lucia seppelpää,
juhlista hetki tää,
saavuthan luoksemme,
Pyhä lucia.
ja alkuperäistä sanastoa italiaksi
Sul mare luccica l’astro d’argento.
Placida è l’onda, prospero è il vento.
Sul mare luccica l’astro d’argento.
Placida è l’onda, prospero è il vento.
Venite all’agile barchetta mia,
Santa Lucia! Santa Lucia!
Venite all’agile barchetta mia,
Santa Lucia! Santa Lucia!
Con questo zeffiro, così soave,
Oh, com’è bello star sulla nave!
Con questo zeffiro, così soave,
Oh, com’è bello star sulla nave!
Su passegieri, venite via!
Santa Lucia! Santa Lucia!
Su passegieri, venite via!
Santa Lucia! Santa Lucia!
keskiviikko 12. joulukuuta 2012
12. joulukuuta
juokse porosein
- Juokse, porosein,
- Poikki vuoret, maat!
- Seista, syödä, saat
- Majall’ impyein;
- Siellä verraton
- Sammal-aarre on.
- Päiv’ on lyhyinen,
- Mutta pitkä tie,
- Laulaissan’ nyt vie
- Matka joutuen!
- Tääll’ on sudet vaan
- Usva-majoissaan.
- Jos mä lentäisin,
- Niinkuin kotka tuo,
- Kultapilven luo,
- Ehkä näkisin
- Silmät lemmityn,
- Huulten hymyilyn.
- Sydämeni sä
- Kohta kiedoit niin
- Lemmen pauloihin,
- Ett’en selviä:
- Vedät totta kuin
- Koski innostuin.
- Sinut nähtyäin,
- Suurest’ ikävöin,
- Aina päivin, öin
- Mietin mielessäin:
- On se onni vaan,
- Kun sun omaks’ saan!
- Vaikka kätkeisit
- Laakson kiven taa,
- Taikka porolla
- Metsään rientäisit:
- Kivet, hongat ois
- Tieltäin käypä pois!
tiistai 11. joulukuuta 2012
11. joulukuuta
Kiiltää jo jää,
näin viilettää,
saa pitkin pintaa,
on hauskaa tää.
Kaunis on maa,
puut huurteen saa.
Aamulla varhain
jää houkuttaa.
ja sitten eikun luistelemaan!
maanantai 10. joulukuuta 2012
10. joulukuuta
Porsaita äidin oomme kaikki
Porsaita äidin oomme kaikki, oomme kaikki, oomme kaikki
porsaita äidin oomme kaikki, oomme kaikki, kaikki
sinä ja minä, sinä ja minä
Lauleskeltiin viime viikolla tätä laulua lasten kanssa töissä. Sitten tietysti opetin heille miten vaihdellaan ii, öö tai aa kieleksi ;) Poskiin alkaa sattumaan kun monta kertaa laulaa ii-kirjaimille kun on semmonen hymy päällä ;)
Piirsiiti iidin iimmi kiikki, iimmi kiikki, iimmi kiikki
pirsiiti iidin iimmi kiikki, iimmi kiikki, kiikki
siini ji miini, siini ja miini
Porsaita äidin oomme kaikki, oomme kaikki, oomme kaikki
porsaita äidin oomme kaikki, oomme kaikki, kaikki
sinä ja minä, sinä ja minä
Lauleskeltiin viime viikolla tätä laulua lasten kanssa töissä. Sitten tietysti opetin heille miten vaihdellaan ii, öö tai aa kieleksi ;) Poskiin alkaa sattumaan kun monta kertaa laulaa ii-kirjaimille kun on semmonen hymy päällä ;)
Piirsiiti iidin iimmi kiikki, iimmi kiikki, iimmi kiikki
pirsiiti iidin iimmi kiikki, iimmi kiikki, kiikki
siini ji miini, siini ja miini
sunnuntai 9. joulukuuta 2012
2. Adventti
Hoosianna Daavidin poika
| Hoosianna, Daavidin Poika, kiitetty olkoon hän! Kiitetty Daavidin Poika, joka tulee Herran nimeen. Hoosianna, hoosianna, hoosianna, hoosianna! Kiitetty Daavidin Poika, joka tulee Herran nimeen. |
lauantai 8. joulukuuta 2012
8. joulukuuta
Valkea joulu
Taas valkeata joulua
Keskellä suurten hankien
Muistan joulun aikaan,
Se kuinka saikaan
Mun taas taakse vuosien.
Vain valkeata joulua
Mielessäin ootan minä ain,
Sillä hangen hohteessa vain
Joulurauhan tunnen rinnassain.
Taas valkeata joulua
Keskellä suurten hankien
Muistan joulun aikaan,
Se kuinka saikaan
Mun taas taakse vuosien.
Vain valkeata joulua
Mielessäin ootan minä ain,
Sillä hangen hohteessa vain
Joulurauhan tunnen rinnassain.
Taas valkeata joulua
Keskellä suurten hankien
Muistan joulun aikaan,
Se kuinka saikaan
Mun taas taakse vuosien.
Vain valkeata joulua
Mielessäin ootan minä ain,
Sillä hangen hohteessa vain
Joulurauhan tunnen rinnassain.
Taas valkeata joulua
Keskellä suurten hankien
Muistan joulun aikaan,
Se kuinka saikaan
Mun taas taakse vuosien.
Vain valkeata joulua
Mielessäin ootan minä ain,
Sillä hangen hohteessa vain
Joulurauhan tunnen rinnassain.
perjantai 7. joulukuuta 2012
7. joulukuuta
Talvella
Koska luistellaan ihan muuten vaan
kun maassa on lunta ja pakkasta,
koska luistellaan ihan muuten vaan
no tietenkin talvella.
Koska hiihdetään pitkin metsiä,
kun maassa on lunta ja pakkasta,
koska hiihdetään ihan muuten vaan
no tietenkin talvella.
Koska lasketaan kelkkamäkeä,
kun maassa on lunta ja pakkasta,
koska lasketaan ihan muuten vaan
no tietenkin talvella.
Koska tehdään taas lumiukkoja,
kun maassa on lunta ja pakkasta,
koska tehdään taas lumiukkoja
no tietenkin talvella.
Koska luistellaan ihan muuten vaan
kun maassa on lunta ja pakkasta,
koska luistellaan ihan muuten vaan
no tietenkin talvella.
Koska hiihdetään pitkin metsiä,
kun maassa on lunta ja pakkasta,
koska hiihdetään ihan muuten vaan
no tietenkin talvella.
Koska lasketaan kelkkamäkeä,
kun maassa on lunta ja pakkasta,
koska lasketaan ihan muuten vaan
no tietenkin talvella.
Koska tehdään taas lumiukkoja,
kun maassa on lunta ja pakkasta,
koska tehdään taas lumiukkoja
no tietenkin talvella.
torstai 6. joulukuuta 2012
Hyvää Itsenäisyyspäivää!
Suomi juhlii tänään syntymäpäiväänsä!
Finlandia hymni
Finlandia hymni
Oi Suomi, katso, sinun päiväs' koittaa,
yön uhka karkoitettu on jo pois,
ja aamun kiuru kirkkaudessa soittaa
kuin itse taivahan kansi sois'.
Yön vallat aamun valkeus jo voittaa,
sun päiväs' koittaa, oi synnyinmaa.
yön uhka karkoitettu on jo pois,
ja aamun kiuru kirkkaudessa soittaa
kuin itse taivahan kansi sois'.
Yön vallat aamun valkeus jo voittaa,
sun päiväs' koittaa, oi synnyinmaa.
Oi nouse, Suomi, nosta korkealle
pääs' seppelöimä suurten muistojen,
oi nouse, Suomi, näytit maailmalle
sa että karkoitit orjuuden
ja ettet taipunut sa sorron alle,
on aamus' alkanut, synnyinmaa.
pääs' seppelöimä suurten muistojen,
oi nouse, Suomi, näytit maailmalle
sa että karkoitit orjuuden
ja ettet taipunut sa sorron alle,
on aamus' alkanut, synnyinmaa.
Mitä on suomalaisuus?
Sisua, sini-valkoista, puhdasta
Suomeen kuuluu talvi, kevät, kesä ja syksy
Pulkkamäet, uimarannat, vesilätäköt ja hiirenkorvat koivuissa
Mitä sinulle tulee mieleen suomalaisuudesta??
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)