perjantai 21. joulukuuta 2012

21. joulukuuta


1. Kolme yötä jouluun on,
laskin aivan itse eilen,
kun näin silmät tonttusen.
Kynttilätkin loistaa taas,
ikkunoista katsellaan,
kun lunta hiljaa putoaa.

2. Iltasella rakensin mä
pienen seimen huoneissain,
kun löysin vanhan pahvilaatikon.
Pöydän ääreen nukahdin ja
vuoteeseen mut kannettiin,
kun unta näin: Nyt joulu tullut on!

3. Kolme yötä jouluun on,
laskin aivan itse eilen,
kun näin silmät tonttusen.
Leivotaan ja siivotaan,
kuusikin jo sulaa saa,
kun kolme yötä jouluun enää on.

Ei kommentteja: