lauantai 15. joulukuuta 2012

Lauantai- markkinapäivä

Kävin tänään Lohjalla menneenajan markkinoilla. Suosittelen, sinne ehtii vielä huomenna sunnuntaina ja nokka kohti kirkkoa. Siellä ne kaikki muutkin ovat. Autollekin löytyi viimein paikka ja sitten pörräsin 1½ tuntia kojuja ihmetellen ja odotellen Päkiksen porukoita. Joululahjoja nappasin mukaan kiitettävästi. Ostin itselleni lähes ensimmäisestä kojusta huovutetun pipon (olin jäässä 5 minuutin kävelyn jälkeen) Sitten pörräsin joka puolelle löysin tyrniglögiä *nam*. Ostin piparipöllöjä. Kun olin ensimmäiset käteisvarat tuhlannut lähdin metsästämään automaattia. Sen jälkeen syväjäädytettynä päätin satsata lampaannahkarukkasiin. Jes! Voi pojat kun alkoi sormet lämpenemään. Sitten vielä vähän sitä ja tätä. Ja lopulta tuli kaveritkin paikalle. Ruokakaupan kautta kotiin ja peiton alle lämpiämään. Parissa tunnissa oli jäätyminen kääntynyt sulatuksen puolelle. Kuka ihme käski juuri tänään laittaa sen nätimmän takin joka ei pidä tuulta ja jossa ei ole huppua. Sekä lähteä naurettavan läpikuultavilla tumpuilla sinne pyörimään... Tajusin mä sentään laittaa pitkätkalsarit, villasukat ja villatakin ylleni kotona.

Nyt illalla vielä laitettiin pojan kanssa piparitaikina valmiiksi jääkaappiin maustumaan, jotta aamulla päästään leipomaan. Vielä tuo ei ole päättänyt mitä pöydänkoristetta tänä vuonna tehdään.
Taikinan ohje löytyy täältä.

Ainiin en muuten ostanut yhtään lankaa! Hyvä näin, koska kaappi tursuaa lankoja joita pitäisi saada vielä valmiiksi tehtyä paketteihin...  :)

Ei kommentteja: