torstai 30. huhtikuuta 2009

Glada Wappen!


Hyvää Vappua kaikille. Töihin ollaan menossa. Huomenna aamulla Raumalle. Remontinkin pitäisi valmistua tänään. Toivossa on hyvä elää!

Kesän työtilanne on vielä aivan auki. Mulle on kertynyt 5 viikkoa lomaa mutta kun ollaan sijainen töitä ei ole. Elokuussa alkaa uusi pesti samassa paikassa. Himskatin kunta säästää ettei muka voi kirjoittaa jatkuvaa sopimusta. Katotaan tällä viikolla pitäisi selvitä paljon.
Lomareissu rahat on kuitenkin kasassa ja tänään varataan lennot. Sitä ei peruta.

sunnuntai 26. huhtikuuta 2009

Sunnuntai

Eilen oli helle päivä melkein, tänään tuulisempaa ei niin hikinen olo. Pihaa ollaan puunattu ja mittailtu tulevan terassin paikkaa. Käytiin taas ostoksilla kylppäriin kamaa ja pihalle multaa.

Pistettiin kalliota kasvamaan nurmikkoa. ja tuo kivipolku tietenkin jatkumaan. Kivannäköinen minun mielestäni.

Vappua lähdetään viettämään Raumalle perjantaina. Oliko tälle viikolle Sinillä jotain suunnitelmia mitä pitäis tietää. Äkkiä tekstarii jos tarvii lähteä jonnekin ;) Voin lähteä vappuaattona humputtelemaan, toisaalta niin kaikki muutkin ihmiset pääkaupunkiseudulta =)

sunnuntai 19. huhtikuuta 2009

Sunnuntai

Kiitos, Enkeli otamme ilolla vastaan kuvia.

Nalle on "pois netin äärestä" jonkin aikaa, ei tarvitse huolestua.

Eilen kaivettiin ulkona seinän viertä auki että sinne saa patosuojan ja sepelin. Pitää hankkia salaoja putkea ja sadevesikaivo rännin alle ettei kastele olkkarinseinää.

Saunottiin Appiukon vaunusaunalla ja pestiin pyykkiä urakalla. Pikkasen grillattiin ja minä hakkasin halkoja.

Aurinko paistaa ja pakastaa ulkona. Kohta tuijotellaan formulaa.

perjantai 17. huhtikuuta 2009

Perjantai

Nyt ollaan 4 päivää kuljettu taloyhtiön saunassa vessassa, alkaa jo kyllästyttää...

Eilen saunottiin siellä

Laatat on purettu ja seinissä on vesieriste. Suihkukaivon ympärillä vähän kosteutta ja siinä on oven näköinen vempain kuivaamassa aluetta viikonlopun ajan. Eli ei mitään kamalaa onneks.

Muurahaiset ovat valtaamassa meitä. 2 vuoteen ei ole nähnyt meillä murkkuja paitsi chilien mukana tulleet... IIK! Naapurit ovat niistä joka vuosi valitelleet, onko ne nyt meidän riesana?

Toivoa on että seuraavana viikonloppuna olis se oma pönttö paikallaan! vaikkei suihkuun pääsis ei tarvis ulkokautta pissille mennä. Laskiämpäriä en ota. Vatsataudit meidät kiertäköön!
-njan manamanaa njana janana manamaa-

Ulkona näkyy krookuksen kukkia, aurinko ei lämmitä joten ne eivät kuki nyt. Tulppaanin lehdetkin on jo pitkällä! Narsisseja ei näy. Helmililjoja pilkistelee.

tiistai 14. huhtikuuta 2009

aamulla ja illalla

Nyt se on

alkanut

sunnuntai 12. huhtikuuta 2009

I pääsiäispäivä

Eilen lauantaian sisko tuli meille ja me kierreltiin ukon kanssa laattakauppoja, hankittiin akvaarioon hiekat ja kasvit ja sisustusta. Pistin lampaan uuniin ja tunnin päästä tuli sähkökatkoksia jotain 3 kpl. Pisin katko oli varmaan puolituntia. Poika tuli kotiin vaarilta. Illalla pistettiin grilliin tuli ja paistettiin makkaraa ja maissia.

Tänään sisko lähti kotiin, me vietiin kellarista romuja lavalle. Haravoin sieltä täältä. Haettiin polkupyörät pölyttymästä ja poljettiin lammen ympäri. Vielä kaikki pysyi kaatumatta.

Äsken näin lehdessä ilmoituksen lasten suunnistuskouluun, poika haluaa kokeilla sitä. Parin viikon päästä on eka iltasuunnistus. Kaikki koulut ovat siis ke iltasin 17.30-19.00. Varmasti tykkää kun tykkää juosta, olla metsässä ja aarteen etsintä on kivaa ;) enää puuttuu oikea kartta ja kompassi...

lauantai 11. huhtikuuta 2009

Lankalauantai - lumet sulaa


n. 19.00


18.00


16.30


14.30


13.30


12.30


Kello 9.30


Kello 8.30

perjantai 10. huhtikuuta 2009

Pitkäperjantai

Tässä on meidän akvaario, omalla paikallaan, koristekiviä vähän koska ostin koe-erän. Vielä lisää kiviä, sitten kasvit ja kalat!

Äiti on mielessä 2 vuotta sitten hän nukkui pois. Pitkäperjantai tuntuu taas tosi pitkältä. Mietin että menisinkö kirkkoon. Viime vuonnakaan en saanut aikaseksi mentyä.

Tämä hirviö tässä tarjoiltiin sunnuntaina pojan synttärivieraille =), tein perunajauhopohjaan kääretortun kermavaahto-mansikkahillo täytteellä ja laitoin taikinakulhon reunoille, täytin sen kaakao vaahdolla ja pistin kylmään jähmettymään. päällystin vihreällä kermavaahdolla.

Mukavempia aiheita. Tehtiin ukolle yllätys.
Kun hän oli aamupesulla pistin kanamunien keitin veteen vähän elintarvikeväriä =)












Pojan huimalasynttärit meni hyvin, 4 kutsuttua ei päässytkään. No meno oli hiljasempaa ja päästin halvemmalla. Ja pojilla ja tytöllä oli kivaa!
Hiki vaan lentää kun siellä saa pomppia ja pelata!

torstai 9. huhtikuuta 2009

Krookuksia näkyvissä!

Hih ja hei!

Siellä ne pilkistää! Juuri minne laitoinkin.

Lumet sulaa kohisten. Tänään on tuullut tosi kovaa koko päivän.

Pistin juuri uuden värin hiuksiin, eilen vähän stailasin pituutta. Laitoin lisää kerroksia, pituus säilyi.

Poika menee vaarille perjantaina yökylään. Sisko tulee lauantaina meille. Sunnuntaina syödään suklaamunia!

Töissä tehtiin jo äitienpäivää varten ruukkuja ja istutuksia. Rauhallinen päivä pitkästä aikaa! Ihanaa.

Silmälääkäri määräsi vielä uuden kontrollikäynnin toukokuulle. Että on varmasti tervehtynyt.

sunnuntai 5. huhtikuuta 2009

Tule meille kylään, meillä juhlat on tänään

Juhlapäivä. Poika hiipparoi kymmentä yli 7 olkkarissa aarre jahdissa. Ei eilen kuitenkaa malttanut olla avaamatta yhtä lahjaa, sitä minkä meiltä sai. Muut halusi että ne piilotetaan. Power minersia tuli 2 paketista ja yksi Koirien Kalevala. Kaikki sai hyvän vastaanoton. Nyt sitten hän miettii mitä jos kaikista muistakin paketeista tulee power minersia (lego).

Leivottiin eilen muffiineja jotka epäonnistuivat, unohdin lisätä rasvan lopussa. Ja kääretorttukakkua, samanlaista mikä mulla oli. Toivotaan et se onnistuu. Vielä aattelin parit pullat pyöräyttää muffiineja korvaamaan. Ja jotain munaton-maidoton hässäkkää.

Lunta on vieläkin kamalasti. Akvaario on tossa laatikossa pitää etsiä kaapisto sen alle. Jonne mahtuu Basso-kaiutin sisään tai alle.

Paistoin pojalle nakkeja ja kanamunia aamupalaksi pikkasen kurkkua ja paprikaa sivuun. Näin meillä toimitaan synttäreillä!

lauantai 4. huhtikuuta 2009

lauantai

Poika pelaa, minä pelasin jo kanssa =) otin leivonta tarpeet esille ja nyt pitäis alkaa pikku hiljaa hommiin.

Akvaario pitää hakea helsingin keskustasta pursimiehenkadulta :/ VooooEeiii. ei kuulema parkkipaikkoja... no lauantaina tuskin on mitään hurjaa liikennettä.

Leivotaan vain kakku ja muffiineja. Ei mitään ihmeellistä. Toivotana ettei poika keksi vaatia jotain hurjaa! Voisin kokeilla sulasta suklaasta tehdä linnanmuureja sit vois ne laittaa pystyyn kakun pinnalle =) saa kopioida ideaa.

Eilen vähän huovuttelin ystävälle lahja-lisää. Poika keksi alkaa vaatimaan vaikka ja mitä itselleen. No onneks käsintehdyt kelpaa sille! Pitää olla iloinen ja onnellinen. vaikka tuosta on tullutkin merkkivaate-tyyppi. Reiman tai Kangaroo kengät kelpaa...

perjantai 3. huhtikuuta 2009

TV

telkku ollu auki pari tuntia ja ite vaan netissä seilaa. ja mesettää.

hyvät sarjat kohisee taustalla kun siskon kaa kirjottelee.

huomenna haetaan akvaario kaupasta, käydään kummitädin luona ja valmistaudutaan vieraisiin leipomalla. ja siivoamalla.

lumi sulaa pihalla vielä on hurja kerros meidän takapihalla lunta, kivilaattojen ja kallion kohdalta on painunut eniten. Kuraa riittää.