Olen siis antanut saapasta vistalle elikkäs bootannut koneeni. Toivon mukaan tämä kestää ainakin yhtä kauan kuin edellinen käyttis ellei jopa pidempää. Jossen mä lataile sinne jotain törkyä, vai miten se nyt menikään...
Ensin Kiinasta pari kuvaa:
Ensimmäinen yöpaikka, Red Lantern Hostel, Pekingissä, pihaa siis ei sentään huonetta. Huoneet oli nätit, kiinailaiset näin länsimäiseen tottuneena. Ok pesutilat. vedenkeittimet ja ilmainen WI-Fi.
Käväistiin Pekingin eläintarhassa. Nähtiin iso-pandaa ja pikku-pandaa, apinoita yms. Kuumuus oli kova ja eläimet olivat laiskoja ja läkähtyneitä (itseni mukaan lukien) Muurien sisällä oli myös merimaailma jossa oli vähän virkeämpää porukkaa. Miekkavalaita, haikaloja, pirajoita ja meduusatankkeja. Sealifin tunneli kalpenee kiinan alikulkutunneliin nähden kovastikkin. Siellä mentiin jopa rullaportaita alas keskellä akvaarion seiniä :)
Kiinanmuuri, The Great Wall. Paikallisbussilla sinne ja takaisin, säästettiin kun ei menty kiertoajelulle muiden länkkäreiden sekaan. Kauniita maisemia ja kuumaa. Jyrkkiä nousuja ja laskuja.
Siellä minä paikallisista ottaen mallia ostin auringonsuojaksi kunnon varjona jota pystyi käyttämään myös kun kerran satoi vettä reissun aikana :)
Kielletyn kaupungin yksi aukeista. Tuo sumu ei ole oikeaa sumua vaan kiinalaisten aiheuttamaa saastesumua. :/
Kerran turvauduttiin riksakyytiin kun ei jaksettu enää kävellä Leski Keisarinnan Kesäpalatsista metroasemalle. Metrot muuten kulkivat hyvin ja niitä tuli kaiken aikaa. Pekingissä olivat edullisia 2 yuan per suunta/hlö. Shanghaissa piti maksaa pysäkkien mukaan. Tämän kuvan valitsen myös
30 kuvaa, nro 29 uusin kuva minusta.
Ja pitihän meidän käydä maistamssa Night Marketin "herkkuja" Tuli syötyä, skorppioneja, meritähteä, silkkiperhosentoukkaa, sokeroituja hedelmiä, kookosmaitoa, todella hyviä lammaskebabbeja (illan kohokohta ;) )
Shanghaihin ja takaisin kiidettiin luotijunalla, 310 km/h käväisin parhaillaan tuossa lukemissa, n. 5 h/1060 km
Shanghaissa oli näitä "pieniä" taloja. Pojat kävivät maailman kolmanneksi korkeimalla näköalatasanteella. Minä jäin hotelille. 500m korkeus ei innostanut tätä reppureissaajaa.
Illalla Bundilla näkyi paljon valaistuja taloja, ravintolalaivoja.
Pekingissä viimeisellä viikolla käytiin tsekkaamassa mistä paikalliset hankkivat vihanneksensa.
Tempel of Heaven:in portti taivaaseen ei auennut meille.
HotPot paikassa käytiin pari kertaa keittelemässä omat sopat. Ja hyvää oli! Puikoilla on yllättävän helppo syödä, jos ei halua semmoisia hienostelupuikkoja, kiiltäviä ja kiillotettuja. Niillä ei saa kiinni kärpästäkään...