Näytetään tekstit, joissa on tunniste runo. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste runo. Näytä kaikki tekstit

lauantai 15. maaliskuuta 2008

4. sairauspäivä

Voiton puolella??
Eilen nukuin todella paljon, yöllä hetkellisesti hereillä ollessani mietin että yleensä nukun 8-9 tuntia vrk, eilen oli hereillä 8-9 tuntia *huoh* eikä pistäny pahaks yhtään.

Aamulla mittasin taas kropan lämpöä, mittari näytti pienen torkkumisen jälkeen 36,2. Jes = en ota buranaa jos ei ole pakko, ensimmäinen reaktio. Hiivin hiljaksiin suihkuun pesemään kahden päivän kuume hiet pois. (äsken riivin sängystä lakanat pesuun, edelliset pyykit pesin torstaina ja laitoin perjantaina kuivumaan...) No nyt on mies kotona auttamassa jos tarvii.

Iski yskän kohtaus, paksua limaa yskiessä päätin antaa itselleni ilon kivuttomammasta liman poistosta ja nielasin burana kylmällä vedellä. Ja menin ruisleipä ja teetä nauttimaan.

Tässä koneella huomasin torstaina aloittamani vaahtokarkki pussukan ja jatkan aamupalan keventämistä ;) Nyt lämpöä pienen puuhastelun jälkeen 36,7 astetta. Pitää ottaa rennosti. Nyt jo taas väsyttää/nukuttaa mutta yritän pysyä toisen tunnin vielä ylhäällä että saa yölläkin nukutta.
Kaukana vielä siintää ajatus voinkohan mennä maanantaina töihin?? Tällä tahdilla en vielä ma ehkä jo ti.

Samalla pienellä hereillä olo hetkellä yöllä mietin myös Chilejämme. Kasvavatko ne ihan ok? Takaiskuja on tullut, pojan paprikat voivat mainiosti. Sitten muistin että edellisessä blogissa on tallella kuvat. Tässä linkki sinne. Samoissa mennään. Onneksi.

Vuoden 2007 Chillanderit

Pistä purkkiin multaa ja chilii
kesällä saat tulta ja pippurii.
Sopat, keitot ja muhennokset
helposti saat mausteiseks.
Chiliä me kasvatamme
ikkunalla haisutamme.
Chiliä me vaalimme
mahtuuko se kaaliimme.

Totta tämän päivän V&W on hyvä.

perjantai 22. helmikuuta 2008

vaihtelevaa

Säät vaihtelee ja paljon
Alkuviikosta oli pakkasta ja lunta. Eilen käytiin töissä lasten kanssa luistelemassa, hyvä niin koska tänään satoi koko aamun vettä ja päivällä alkoi aurinko paistamaan.

Enkeli liihotteli mökille.

Nallukka on flunssassa kotona kaikki hyvin kuitenkin.

Meidän piti mennä vaunulle mutten halua mennä mutalilluun. Eli meille saa tulla vaikka teelle ;)

Mitähän sitä puuhais sitten? Mies sai pikku remontin valmiiksi (siloiteltiin seiniä).

Mitäs tehtäis - Sika pestäis
Mikä sika - maasika
Mikä maa - isänmaa
Mikä isä - taivaan isä
Mikä taivas - sinitaivas
Mikä sini - sinisorsa
mikä sorsa - pullasorsa
mikä pulla - voipulla
mikä voi - kirnuvoi
mikä kirnu - puukirnu
mikä puu - kuusipuu
Mikä kuusi - numero kuusi
mikä numero - puhelinnumero
Mikä puhelin - lankapuhelin
mikä lanka - villalanka
mikä villa - lampaanvilla
mikä lammas - lampaanviulu
Mikä viulu - luuviulu
mikä luu - puruluu
mikä puru - sahapuru
mikä saha - lehtisaha
mikä lehti - sanomalehti
mikä sanoma - iltasanoma
mikä ilta - tämä ilta, hyvää yötä ;)

tiistai 5. helmikuuta 2008

Runoa pukkaa

Kyll, kyll täällä on päässyt valloilleen monien vuosien jälkeen runoratsu. Joskus ala- ja yläasteella kirjottelin paljonkin runoja. En siis julkisesti lainkaan ;)

Runoa pukkaa
housua ja sukkaa
pojat meni mäkeen pulkkaa
laskemaan eikä hukkaan.
**********
Jos paljon porkkanaa järsii
ei tyhmästä päästä kärsi
kroppa
eikä koppa.
**********
Kahvia saa
jos haluaa
kakkua ehkä
jos jaksaa tehdä.
Pullia, kyllä
jos on nättiä yllä.
Keksejä makoisia
kaupan tädin tekemiä.
Salaattia ruokaisaa
juomaa maistuvaa.
Ulkona nautitaan
kun kesä tulee aikanaan.
Teemmekö siis
retken mökille?
Ihan me viis
vaikka mukana ois hiis.
Tahtoo päästä rauhoittuun
ei jaksa arkea, täällä harmaantuu!

maanantai 4. helmikuuta 2008

hmm

Kalenteri kulkee eteenpäin, tänä vuonna juhlitaan kuinkas monen kolmekymppisiä, ois kiva tietää ajoissa ketkä niitä aikoo juhlia... S, P ja S esimerkiksi =)

Tuntuu että oikeesti sitä on vanhentunut vuoden aikana, tai ehkä antanut periksi *hihi
Iho lupsahtelee, tulee selluliittia, muisti heikkenee. Jos ei muista mokanneensa ei voi hävetä ;)

Kalevalan päivä lähestyy, tee oma kalevala-värssysi ja anna se muille luettavaksi

Helmikuu huuteleepi
lumia luopi
talvella tallustelee
ukot ulkosalla

missä on liiat lumet
missä on pakkaset paukkuvat
minne jäi talvi tappurainen
joko kevät kolkuttelee
ennen talven tuloa

Kohta auringon aavistaa
kevään kavahtaa
nurmet nukkumasta
puut puisemasta

kukat kukkimaan
lehdet lehtimään
linnut lentämään
pilvet purjehtimaan...

Missä on meidän talvi??