keskiviikko 17. kesäkuuta 2009

Hyvää juhannusta


Tämmöinen siitä tuli ja sitten se heilahti jääkaappiin mennessä ja reunat meni littanaks ;)

Hyvää Juhannusta Kaikille!

maanantai 15. kesäkuuta 2009

huovutuskukkia

Eilen innostuin taas huovuttelemaan, halusin orvokkeja ja tuosta sinisestä tuli ihan jees paitsi että kun pitkää liinaa siirsin bamburullassa se halkeili keskeltä sitten tein noita reikiä tasaisesti lisää ja näyttää kivalta. Poika halusi tulppaaneita tein vielä semmoisenkin ja vaaleanpunainen alla oli eka lämmittelyversio ;) voi olla että se pääsee pannulapuksi...





Olisin laittanut nämä käsityöblogiin mutta en osannut enää kirjautua sinne onko se kojelauta mistä pääsee jonnekin ja käyttäjätunnus oli taas kadonnut jne jne. Enkeli varmaan auttaa ;)

sunnuntai 14. kesäkuuta 2009

Sunnuntai

Huomenta vaan kaikille!

Tulipas huonosti nukuttua yö. Illalla alkoi vesisade joka rankentui yötä kohti. Ukkosti ja salamoi. Heräilin vähän väliä vaikkei satanutkaan enää. Ukkosmyrsky oli kuitenkin tosi hiljainen, muistelen että syksyllä pamahteli oikein kunnolla.

Taitaa matka jännittää jo unissakin!

Kahvi on valumassa. Tänään ei olla vielä suunniteltu ohjelmaa, että mitä tehtäis. Eilen pakkailin laukkua jotta näkee kuinka paljon on tulossa mukaan. Hienosti mahtuu ja jää tilaakin. Ollaan päätetty että sieltä saa ostettua lisää!

Maanantaina vapaata. Tiistaina töissä info-ilta. Keskiviikkona AC/DC -konsertti . Torstaina lähdetään!

lauantai 13. kesäkuuta 2009

Lauantai


Tää Wagner on vaan niin ihana =)

Matka lähenee. Eilen kävin kaks kertaa Sellossa ensin Katjuskan kanssa ja sitten koko perheen kanssa. Pojalla on kännykkä ja liittymä. Se on enimmikseen kiinni ja hän ei paljoa sillä vielä soittele kun lataustakin on vaan 5 euroa siinä ;) Mutta numeroa saa vanhemmilta.

Ulkona on harmaata, aurinko on piilossa eilen oli kuuma päivä katotaan miten iltapäivä tänään muodostuu.

Chilissä on kukkia, jännää alkaako tehdä hedelmää =)

Ens viikolla on tulevien eskareiden vanhemmille infoiltaa, kauheen myöhään sanon minä mutta tänä vuonna meni tällai. Joudun tulemaan "lomaltani" sinne ja saan sitten syksyllä ottaa tunnit pois.

keskiviikko 10. kesäkuuta 2009

8 päivää

Ens to on lähtö!!!! Huisii...

Laitan pojan to ja pe eskariin et on jotain kavereita välillä. Ollaan tuijoteltu toisiamme kohta kylliksi ja sitten pitäis jaksaa loppu loma yhdessä =)

Eilen tultiin Tallinan risteilyltä. Olipas alku silläkin reissulla...
Olin varannut 3 henkilön hytin A-luokka 2-4 hytti. Laivalle päästyämme huomasin että 2 sänkyä on siellä. Kävin infosta kysymästä ja ne sanoivat että 2+1 junior silloin tulee matkasänky hyttiin. Voi ei! Sanoin ettei se käy olin ymmärtänyt varausta tehdessäni että kaikille on omat sängyt (viime kesänä lähes sama tilanne mutta silloin otin tarkoituksella 2 hlö hytin kun ajattelin että se matkasänky on oikeasti tuolle pojalle sopiva) Saimme uuden hytin onneksi. Veimme tavaroita sinne ja mitä! Voi prkle! Taas 2 sänkyä. Otti päähän. Emme olleet ainoita joille oli sama tilanne 2 aikuista plus juniori. Menimme buffettiin syömään (hyvä ruoka, parempi mieli) ja uudelleen infoon hyttiä vaihtamaan. Saimme oikean 4 sängyn hytin samalta käytävältä kuin edelliset ja muutaman hyvitys kupongin kaupan päälle. Kiitos oikein nätisti henkilökuntaa joka jaksaa asioida. Ärsytti kun ne höpötti keskenään viroa ja hymyili meille...
Poika pelasi kaikki kolikkonsa pelihuoneessa, prätkä ja auto ja ammuntapeleihin. Ostin hänelle yhden SkelFleksin muistoksi ja karkkiboksin. Muut eivät saanett tuliaisia.

Tänään käytiin jo kaupassa fillareilla ja laitoin TE-toimistoon viimeisen puuttuvan paperin postissa matkaan. Ens viikolla soitan ja varmistan että kaikki on ok liittoa varten.

Kuulin huhua että yks vakkari on muuttamassa pois , toivottavasti siitä aukeaa mulle paikka vakituiseks ja oppisopimukseen!!!!

sunnuntai 7. kesäkuuta 2009

Lomakuumetta


Thaimaa on mielessä joka päivä moneen otteeseen.
Bangkok:iin Laskeudutaan ja sieltä päivän parin päästä siirrytään Koh Changiin.
Sataa vettä joka päivä mutta on kuumaa kuitenkin. Kevyet nopeasti kuivuvat vaatteet mukaan siis. Kirjat saapuivat postista ja jotain matkapelejä olen suunnitellut ottavani mukaan.

Kwai-joensilta olisi kiva kokea, elefanttiratsastusta, köysirataa ja paljon muuta kivaa. Eläintarhaa, temppeleitä ym. ym. ym.

Äsken hain matkalaukun kellarista, mietin että pitäiskö hankkia sittenkin uusi semmoinen minkä ukko sai töistä lahjaksi, näppärämmän oloinen ja kokoinen. Isoa muovihirvitystä en halua kun en sitä itse jaksa kuitenkaan kantaa tai vetää perässä.

Ilmasto:
Thaimaa sijaitsee kravun kääntöpiirin eteläisellä puolella, trooppisella monsuunialueella. Ilmasto on ympäri vuoden lämmintä. Thaimaalla on kolme vuodenaikaa: 1. Viileä kausi marraskuusta helmikuuhun, 2. kuuma kausi maaliskuusta toukokuuhun ja 3. sadekausi kesäkuusta lokakuuhun


Hintataso:
Thaimaassa on todella edullinen hintataso. Ruoka, vaatteet, majoitukset ja taksit ovat huippuhalpoja. Taksi maksaa yleensä n. 2-8 euroa. Ravintolaruoka kustantaa yleensä n. 1-3 euroa.