sunnuntai 7. kesäkuuta 2009

Lomakuumetta


Thaimaa on mielessä joka päivä moneen otteeseen.
Bangkok:iin Laskeudutaan ja sieltä päivän parin päästä siirrytään Koh Changiin.
Sataa vettä joka päivä mutta on kuumaa kuitenkin. Kevyet nopeasti kuivuvat vaatteet mukaan siis. Kirjat saapuivat postista ja jotain matkapelejä olen suunnitellut ottavani mukaan.

Kwai-joensilta olisi kiva kokea, elefanttiratsastusta, köysirataa ja paljon muuta kivaa. Eläintarhaa, temppeleitä ym. ym. ym.

Äsken hain matkalaukun kellarista, mietin että pitäiskö hankkia sittenkin uusi semmoinen minkä ukko sai töistä lahjaksi, näppärämmän oloinen ja kokoinen. Isoa muovihirvitystä en halua kun en sitä itse jaksa kuitenkaan kantaa tai vetää perässä.

Ilmasto:
Thaimaa sijaitsee kravun kääntöpiirin eteläisellä puolella, trooppisella monsuunialueella. Ilmasto on ympäri vuoden lämmintä. Thaimaalla on kolme vuodenaikaa: 1. Viileä kausi marraskuusta helmikuuhun, 2. kuuma kausi maaliskuusta toukokuuhun ja 3. sadekausi kesäkuusta lokakuuhun


Hintataso:
Thaimaassa on todella edullinen hintataso. Ruoka, vaatteet, majoitukset ja taksit ovat huippuhalpoja. Taksi maksaa yleensä n. 2-8 euroa. Ravintolaruoka kustantaa yleensä n. 1-3 euroa.

Ei kommentteja: