Näytetään tekstit, joissa on tunniste Loma. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Loma. Näytä kaikki tekstit

lauantai 3. elokuuta 2013

Ensi kuun jälkeen on jo lokakuu...

Mihin se aika hurahtaa? Lomaan tietenkin :)

Lomalla käytiin, mummon mökillä, Pärnussa, Vaunuilemassa (Valkeakoski, Tuuri, Virrat, Teisko)
Ja vielä kuntoutusviikko Apilassa Kangasalla. Siihen se heinäkuu meni!

Kuntoutusviikon jälkeen pitää saada liikuntakärpäsen purema pysymään yllä. Venyttelyä, venyttelyä ja liikkumista lisää! Hieroja suositteli 2 tunnin jalkahierontaa varattavaksi 6 viikon päähän. Ei ihme jos on ollut vaikeaa lähteä liikkeelle kun lihakset olivat krampissa. Tästä se lähtee taas! Kilojen pudotus, tavoitteena 5-10 kg helmikuuhun mennessä. Sekä liikkuvuuden lisääminen, lonkat, selkä... Eli siis arkipäivään venyttelyä!
Uimahallien vesiliikunta tarjontaa olen jo pari päivää tarkastellut, eikä meinaa löytyä työssäkäyvälle sopivaa liikuntamuotoa ohjattuna. Ehkä pitää mennä vaan ittekseen loiskuttelemaan.
Apilassa kokeilin myös vesijuoksua... Ei ollenkaan mun laji. Maisemat vaihtuu liian hitaasti. Pyh sanon sille. Mielummin kolistelen salilla rautaa kun lähden liivi päällä "juoksemaan" vaikka sekin oli tehokasta, pakko myöntää.

Taidanpa lähteä tästä fillarilenkille. Työpaikalla olemme osallistuneet kilometrikisa 2013, pyöräilyyn. Pitää saada sijoitusta nostettua ;) eilen olin sijalla 26. Ehkäpä viikonlopun jälkeen 25 =).

Käsitöissä on keskiaika vaatteet menossa. Pitää saada punainen Herjolfsnes mekko valmiiksi tässä kuussa!
Ruoska viuhumaan ompeluun liikunnan päälle se on hyvä "palkinto".

Niin ja se ruokailu. 500g kasviksia joka päivä on tämän syksyn tavoite! Tänään on vielä 0g.
Tummaa leipää (kuituja), omega rasvahappoja, maitohappobakteereja  (suolistolle), vettä että jaksaa kuumana päivänä liikkua ja hyvää mieltä kun on masu kunnossa ja luut vahvoina. D-vitamiinia jota nauttii kesällä se riittää n. lokakuulle asti. Sitten on viimeistään hyvä aloittaa nappikuuri!

perjantai 17. elokuuta 2012

Kuvapäivityksiä Kiinanmatka

Olen siis antanut saapasta vistalle elikkäs bootannut koneeni. Toivon mukaan tämä kestää ainakin yhtä kauan kuin edellinen käyttis ellei jopa pidempää. Jossen mä lataile sinne jotain törkyä, vai miten se nyt menikään...

Ensin Kiinasta pari kuvaa:

 Ensimmäinen yöpaikka, Red Lantern Hostel, Pekingissä, pihaa siis ei sentään huonetta. Huoneet oli nätit, kiinailaiset näin länsimäiseen tottuneena. Ok pesutilat. vedenkeittimet ja ilmainen WI-Fi.
 Käväistiin Pekingin eläintarhassa. Nähtiin iso-pandaa ja pikku-pandaa, apinoita yms. Kuumuus oli kova ja eläimet olivat laiskoja ja läkähtyneitä (itseni mukaan lukien) Muurien sisällä oli myös merimaailma jossa oli vähän virkeämpää porukkaa. Miekkavalaita, haikaloja, pirajoita ja meduusatankkeja. Sealifin tunneli kalpenee kiinan alikulkutunneliin nähden kovastikkin. Siellä mentiin jopa rullaportaita alas keskellä akvaarion seiniä :)

 Kiinanmuuri, The Great Wall. Paikallisbussilla sinne ja takaisin, säästettiin kun ei menty kiertoajelulle muiden länkkäreiden sekaan. Kauniita maisemia ja kuumaa. Jyrkkiä nousuja ja laskuja.
 Siellä minä paikallisista ottaen mallia ostin auringonsuojaksi kunnon varjona jota pystyi käyttämään myös kun kerran satoi vettä reissun aikana :)
 Kielletyn kaupungin yksi aukeista. Tuo sumu ei ole oikeaa sumua vaan kiinalaisten aiheuttamaa saastesumua. :/
 Kerran turvauduttiin riksakyytiin kun ei jaksettu enää kävellä Leski Keisarinnan Kesäpalatsista metroasemalle. Metrot muuten kulkivat hyvin ja niitä tuli kaiken aikaa. Pekingissä olivat edullisia 2 yuan per suunta/hlö. Shanghaissa piti maksaa pysäkkien mukaan. Tämän kuvan valitsen myös 30 kuvaa, nro 29 uusin kuva minusta.
 Ja pitihän meidän käydä maistamssa Night Marketin "herkkuja" Tuli syötyä, skorppioneja, meritähteä, silkkiperhosentoukkaa, sokeroituja hedelmiä, kookosmaitoa, todella hyviä lammaskebabbeja (illan kohokohta ;) )
 Shanghaihin ja takaisin kiidettiin luotijunalla, 310 km/h käväisin parhaillaan tuossa lukemissa, n. 5 h/1060 km
 Shanghaissa oli näitä "pieniä" taloja. Pojat kävivät maailman kolmanneksi korkeimalla näköalatasanteella. Minä jäin hotelille. 500m korkeus ei innostanut tätä reppureissaajaa.
 Illalla Bundilla näkyi paljon valaistuja taloja, ravintolalaivoja.
 Pekingissä viimeisellä viikolla käytiin tsekkaamassa mistä paikalliset hankkivat vihanneksensa.
 Tempel of Heaven:in portti taivaaseen ei auennut meille.
HotPot paikassa käytiin pari kertaa keittelemässä omat sopat. Ja hyvää oli! Puikoilla on yllättävän helppo syödä, jos ei halua semmoisia hienostelupuikkoja, kiiltäviä ja kiillotettuja. Niillä ei saa kiinni kärpästäkään...




keskiviikko 27. kesäkuuta 2012

Juuri ennen ukkosta

Tämmöisen hain tänään Matkahuollosta. Ei se ei ollut lahjasäkki, eikä siellä ollut myöskään sikaa...

Siellä oli pikkuisia kuusen taimia.

 Jotka tietenkin laskin onko kaikki 120 tullut perille asti vai oliko jokunen kadonnut matkalla, koska säkkiin oli tullut reikä alakulmaan.

Kas tässä lopputulos, ja selkä kiittää... Auts. Pikkasen joutuu tuota yhtä kohtaa oikomaan mutta olkoon nyt ukkoskuuron ajan ihan rauhassa. =) Ei tarvinut kastella vielä itse.

sunnuntai 26. helmikuuta 2012

Valmiita

Helmikuun aikan on valmistunut 3 kännykkänyssykkää. Laitan kuvaa kun ehdin ;)
Aloittelin tekemään lomalla kirjoneulelapasia Kainuun malliin. Saas nähdä kuin akan käy jaksanko vai en. Jossain blogissa näin mallin ja sieltä nappasin idean.



Lomalla lepäiltiin aktiiviivisesti kävellen ja tarpoen lumessa. Ahvenanmaalla. Käytiin ihailemassa Geta bergenin luolia,

 Saltvikin maisemia, Kastelholmin linnaan (ulkoa kun ei ollut auki), hallissa luistelemassa kun säät oli mitä oli, ulkojäitä ei näkynyt. Laskettiin pulkalla ja kasteltiin vaatteita rannalla leikkiessä. Mökki oli taas vuokrattu Backebosta, läheltä Degersandia. Miehet kävi jopa aikaa kuluttamassa lasten kanssa Eckerölinjen risteilyllä Ruotsiin ja takaisin keskellä viikkoa :)
Kovin oli keväistä siellä ja on talvista täällä. Meille oli tupsahtanut katolta lumet alas terassille. Miehen korkuinen kasa lunta odotti siirtämistä. Ehkäpä puolet hommasta tehtiin tänään ja loput sitten joskus, nyt aukeaa ovi ja on polku pihalle kaivettuna.

sunnuntai 3. heinäkuuta 2011

Lomakuvia

 Kävimme Juhannusviikon alkajaisiksi Mummon mökillä, kalastamassa ja saunomassa.
 Sieltä pyrähdettiin Edenin kautta Pirunvuorelle. Josta jatkettiin pidennetyn juhannusviikonlopun viettoon tuttuun paikkaan Raumalle. Siellä lisää saunomista ja paljuilua sekä lapset nappailivat kaloja minkä ehtivät.
 Toisella viikolla päätettiin käydä Pietarin-risteilyllä. Ensimmäisenä yönä oli mahtava auringonlasku josta mies nappaili hienoja kuvia.
 Kierrettiin Iisakin kirkon puoleista kaupungin osaa, Hermitage-museon pihalla viilennyttiin, Käytiin monenlaisissa kirkoissa, automobile-museossa (jossa oli hienoja miekkoja, sapeleita ja veitsen heitto näytös)
Alkuviikosta päästiin saaressa yöpymään, ystävän mökillä. Ja lapset kalastivat taas =)

lauantai 7. toukokuuta 2011

Ahvenanmaan loma

 Olimme koko pääsiäisviikon Ahvenanmaalla. Aurinko lämmitti, parina päivänä ripsotteli vettä. Grillattiin ja nautiskeltiin. Kun pojan kummisetä tuli kiirastorstaina perille, hän vei lapsia ja aikuisia joka päivä veneellä merelle kalaan ja ihailemaan maisemia. Lapsilla oli perinteinen pääsiäimunien etsintä päivä ja suklaata tuli syötyä yllin kyllin. 







torstai 12. elokuuta 2010

Suomenkierros


Lähdettiin kotimaan kierrokselle. Ensimmäinen pysäkki Tampere, kummitytöt ja kummitäti. Vietiin tuliasia ja yövyttiin Härmälän leirintäalueella. Poika sai kavereita sorsaperheestä ruisleivällä.









Toinen pysäkki löytyi Virroilta pojan kummitädin luota. Siellä oli myrsky tehnyt tuhojaan rannalla, kaatanut siis puita. Mutta hyvin pojat mahtui onkimaan ja minä kävin aamu-uinnilla ennen seuraavaa määränpäätä.





Ähtärin eläinpuisto kierrettiin, vaikka tulikin sadekuuroja välillä. Kivoimmat oli sudet ja saukko. Sieltä lähdettiin Käymään Tuurin kyläkauppaa ihmettelemään.








Yöksi jäätiin Töysän Sepänniemeen. Omistajalla oli aina ihana söpöläinen harmaa kissumirri johon poika ihastui.







Sitten käytiin aamulla Tuurissa uudelleen kun ei satanut niin kovasti, vain pieniä kuuroja. Labyrinttimaailma oli pakko kokea. (rahastuksen meininkiä, mutta kaikki 3 me sinne mentiin kuitenkin)





Ennenkuin minulla oli loma alkanut pojat olivat jo kiertäneen Tykkimäen ja Visulahden paikat. Joten tänä kesänä poika on saannut käydä huvittelemassa. Vaarin kanssa laivalla ja mummin kanssa Sealife ja Korkeasaari. Ei voi väitttää että olisi ollut tylsä kesä pojalla!

lauantai 7. elokuuta 2010

Kreikanmeri




Näkymä Kos:n kaupunkiin









Hippokrateen sanotaan istuttaneen tämän Plaanipuun siemenen ja opettaneen sen varjossa. "Hippokrateen vala"









Etelänpuolen merta. Ihania pyöreitä/sileitä/värikkäitä kiviä.









Nissorys -saaren tulivuorikraateri











Raunioilla löytyi yhdet pystyssä olevat pylväät.








Johanniittiritareidenlinnoitus, ja hyvin kaunis patsas ;)






Ilma oli aurinkoinen ja kuuma, asfaltti, betoni, hiekka kaikki hohkaavat kuumuutta. Iho ei käristynyt kellään. Pojat ajoivat kartinkia yhtenä päivänä. Maisteltiin paikallisia ruokia, gyros, souvlaki, fetasalaatti, yms. Hyvää oli ja maha täyttyi.

torstai 15. heinäkuuta 2010

Loma



Pojalle hankittiin vähän juttuja kesäloman ajan kulumiseks =)

maanantai 12. heinäkuuta 2010

Kesä essee

Seikkailin netissä tapani mukaan ja satuin käymään Ai kauheeta blogissa ja sieltä sitten otan tämän meemin. Eli

Mitä minä teen tänä kesänä 2010

Kesä on jo puolessa ennen kuin törmäsin tähän Kesä essee-ideaan. Olen jo jäännut omasta työpaikasta "kesätauolle" eli otin virkavapaata, jotta pääsin kokeilemaan kykyjäni toisenlaisessa hoitomaailmassa. Nyt siellä on tänään alkanut 3 viikko. Kaikki on kivaa ja mukavaa. Viihdyn oikein hyvin mummojen ja pappojen auttajana. Yksi työkaveri pisti "vähän" hermoon tänään. Tänäänkin oli taas jokaisen resurssit kovassa käytössä. Sairaanhoitajat selvitti sekalaista lääkkeenjakoa, lähihoitajat suunnitteli loppuviikon töitä ja pomo sai työvuoroja väännettyä ja käännettyä. Minä jälleen kerran korjasin työkavereiden matkalaskuliitettä exel-taulukon osaaminen, jotta pysyy kaavat kunnossa, ei ole heidän vahvinta aluettaan. Tietokonehommathan multa sujuu, joten oli kiva auttaa.

Kun tuolla loppuu työrupeama ja olen monta ihanaa uutta kokemusta hoitoalasta rikkaampi (ja viisaampi). Alkaa oikea kesäloma. Lähdemme perheen kanssa Kos:lle Kreikkaan. Kriteerit paikan valinnalle oli. 1. uima-allas 2. ilmastointi 3. prätkäteitä 4. kreikkalainensalaatti ;)

Siellä viikko ja sitten takaisin kotosuomeen. Mietittiin josko otetaan mökkivuokralle jostain itäsuomesta ja mennään tutustumaan miehen suvun kotiseutuun. Itse en ole Mikkeliä idemmässä käynnyt; matkailu avartaa ts. Pohjoisin paikka on Kainuu ja läntisin Rauma. Etelässä Hanko, siellä suoritettiin siskon kanssa sukelluspätevyyttä joskus 19 v sitten!

Ai kamala kuinka on aika mennyt eteenpäin ja kyllä sen perästä näkee... Viime vuonna ostetut shortsit ei mahu jalkaan. Tai siis jalkaan mahtuu mutta ei mene kiinni. Tai ehkä mun perälihakset on vaan ylikehittyneet ;) No enivei. Silmätulehdus on voitettu! Ja taas saa lenkkeillä. Kuka hullu nyt lähtee näillä 33 asteen helteillä salille kun voi juosta paarmoja ja hyttysiä pururadalla metsässä karkuun. Ne vasta on hyviä kirittäjiä ja jos on sauvojen kanssa liikkeellä niin ei tule kukaan juttelemaankaan kun on hengenvaarassa huitomisen takia. Mp3 soi täysiä milloin U2, milloin Queenia tai jotain muuta siltä väliltä.

Elokuussa loppuu lomat kun koulualkaa ja poika lähtee toiselle luokalle ja minä uuteen työpisteeseen. Viskareiden ryhmään päiväkodille. 22 lasta joista yli puolet "rauhallisia" poikia ;) Vilinää ja vilskettä koko vuosi täynnä. Voi olla että loput lomapäivät tulee nopeasti käyttöön...

keskiviikko 7. heinäkuuta 2010

Kerran kuussa päivitys

Kuukausi meni että heilahti, kameran piuha edelleen kadoksissa.. Ei siis kuvia luvassa vieläkään. Poika on ollut YU-leirillä, Jalkapallokoulussa. Viikon kummassakin. Vaarin luona (risteily mm.) Mummin luona (Korkeasaari, Sealife). Juhannusta käytiin Raumalla katsastamassa. Paikalla oli 9 aikuista (jos lasketaan yksi mummi mukaan) 5 lasta. Grilli kävi kuumana ja meressä polskuteltiin.

Jalkapallo matseja katseltu lähes kaikki. Nyt menee Saksa-Espanja tuolla toisessa telkussa.

Sisko oli meillä auttamassa pojan vahtimisessa. Kiitos!

Itse olen toista viikko kotihoidossa heilumassa kesätyttönä. Olen suihkutellut, vuodepessyt, kaupassa käyttänyt, käynnyt kaupassa, mitannut verensokeria, verenpainetta. Jakanut lääkkeitä, antanut lääkkeitä. Jutellut ja kuunnelut. Kuumaa ja hikistä on ollut! Onneksi firman autossa on ilmastointi, omalla en olekaan joutunut kertaakaan vielä joutunut ajelemaan asiakaskäyntejä. Saishan siitä hyvät km-korvaukset, mutta ilmastointi näillä helteillä on kultaakin kalliimpaa...

Alennusmyynneistä on löytynyt uusia vaatteita, pitäis vaan päästä noista kauhtuneista vaatteista päästä eroon, eli siis siivota kaapit ;)

Loma on siis vain pojalla toistaiseksi, miehellä alkaa 2 viikonpäästä ja minulla 3 viikon... Sitä odotellessa!

Suunnitteilla on viedä kummipoika palloa pelaamaan ja jätskille, kummitytön kanssa myös jotain kivaa. Oman pojan vieminen parturiin!

Ainiin meinasi unohtua; poika innostui vihdoin (kuuman ilman painostuksesta tai mökin ihanasta uimarannasta) uimaan järvessä! Pari vuotta sitten tuli stoppi ei tiedetä miksi mutta nyt taas innoistui ja ihan omasta tahdosta. Hyvä niin ;)

tiistai 22. heinäkuuta 2008

Tiistai -retkipäivä

Käytiin siisKansallismuseossa Enkelin katraan kanssa helsingissä ja poika kiukutteli museossa niin että hermo meni, melkein juoksi salit läpi, tosin Enkelin 1 ja 2 teki samaa kunnes pääsivät työpajoihin. Meidän poikaa nekään ei oikeen innostanu. Tropicario poltteli mielessä.

Mentiin sitten katsomaan käärmeitä ja liskoja ja hämppiksii. Mieleen hällä jäivät parhaiten skorpionit ja varaani joka loi nahkaansa. Kilpikonna oli ihastuttava sitä käytiin pari kertaa töllöttämässä. Muistoksi vielä kumilisko kotiin.

Kotoa siis lähdettiin autolla joka jätettiin Sturenkadulle ja sieltä kolisteltiin 7 ratikalla Mannerheimintielle ja Kansallismuseoon. Kävästiin vielä kahvilla ennen Kansallismuseota. Ostin Sokkarilta sateenvarjon. Takasin museosta mentiin taas Sokkarin kautta kun piti ostaa uusi lompakko hajonneen tilalle, sieltä löyty sopiva hintanen lopuukki ettei ole heti matti kukkarossa. Sitten taas ratikkaan ja Vallilaa kohti. Tropicarioon ja autolla Espooseen päin. Pysähdyttiin Selloon ostoksille vielä ennen kotiin paluuta.

Poika halusi kokonaisen kanan ruoaksi, päätin tehdä kanasoppaa.

1 kokonainen maustamaton kana
3 laakerinlehteä
10 kokonaista valkopippuria
2 kanaliemikuutiota
1 pkt keittojuureksia
suolaa maun mukaan
2 tlk kokonaisia herkkusieniä

(Voit myös laittaa pari desiä valkoviiniä ja/tai chiliä jos semmonen maistuu)

Laita kana isoon kattilaan ja kylmään veteen, laita mausteet. Anna kiehua ½ tuntia ennenkuin lisäät juurekset ja liemikuutiot. Sekä herkkusienet. Keitä kunnes kypsää ja tunti päälle että varmasti on mureeta ;) Eli jokunen 2 tuntia niin valmista.

Tarjoa riisin ja soijakastikkeen kanssa, sekä tuoresalaattia.

maanantai 21. heinäkuuta 2008

mitä tehtäis

Poika nukkuu vieläkin?? Omituinen, 11 tuntia putkeen. No nukkukoon nyt sataa vettä. Mitäköhän me tehtäis tänään. Otetaanko rauhallinen koti päivä vai lähtiskö jonnekin.

Enkelin kanssa sovittiin treffit kansallismuseoon keskiviikolle kello 11.
Pitää muistaa Nallelle sanoa et sillon ollaan stadissa. (saat sie lukkee tästäkii)

Suklaa kakkua himottais tehdä, aattelin vielä tuparilahjaks. Jos tekis sen pakkaseen oottelee, kun sillä viikolla joutuu jo menee töihin ni ei ehdi panostamaan samallalailla.
Tekis 6 munan kakun ja taikinaan laittais kaakaojauhetta. Sit sisälle täytteeks pistäis pätkisrahkaa :P *lurps* päälle jotain hillova, sacher-kaakkuun laitetaan aprikoosia, se sopii kyl hyvin suklaaseen, mut kirsikkakin kävis. Sit vois päällystää suklaalla pinnan ja laittaa valkosuklaasta pisteitä jotka hammastikulla levittäis Timangeiks. Mitäs mieltä ootte, kuulostaa hyvältä mut osaankohan mä?

Päkäpäillä juhlitaa tälläviikolla synttäreitä, mitäkähän pientä voi laittaa neidille postissa?? Tarroja ja tarravihko? Vai onko äiti löytäny ne jo ;)

Sinisen perhettä kaipaillaan, ei olla ikuisuuksiin nähty!

Eilen mylläsin kukkapenkin, suurin osa kukista oli kukkinu, jotain rikkaruohoja vaan punkee kokoajan läpi. Otin kaikki pois, kivet reunoilta ja vähän muurahaisiakin. Oli muuten älyttömän äkäsiä kun multaa siinä kääntelin, kymmenkunta kävi purasemassakin. Sitten laitoin reunuskivet takasin, kuunliljoja sinne tänne ja kiviä ympärille. Tein semmosen kivipenkin siitä. Katotaan miltä näyttää syksymmällä. Kaikki kukkasipulit mitä löyty myllätessä pistelin takasin penkkiin jos vaikka keväällä tulee taas kukkia. Ostan kyllä uudet sipulit syksyllä.

keskiviikko 25. kesäkuuta 2008

Kapteeni katsoi kelloansa

... oli myrsky alkava, oli myrsky alkava. Kapteeni katsoi kelloansa oli myrsky alkava!
Hurraa me nuoret meripoijat...
sit muisti pätkäs taas

Ollaan siis lähdössä Tallink Galaxylla Tallinassa, Virossa käymään. Tullaan torstaina takas.

Toivotaan ettei ole myrsky alkamassa.

sunnuntai 22. kesäkuuta 2008

Turkki, Alanya

Lähdimme Helsinki-Vantaan lentokentältä lauantaina 14.6.2008 vain pari tuntia myöhässä. Saavuimme Antalyaan, Turkkiin ennen puoltayötä. Hotellille päästiin bussi kyydillä 2 tunnissa ja nukkumaan 1 aikoihin yöllä sunnuntaina. Poika oli kuin ukkosta ennen ampiainen, kiukkuinen kuin mikä. Onneksi pääsi nopeasti nukkumaan.

Sunnuntai aamulla mentiin tutustumaan altaille. Alhaalla oli liukumäkiä 3 kpl ja ylhäällä nolla. Lasten altaat ja aikuisten altaat yhteensä 4.
Merenranta oli 20 min kävelymatkan päässä. Käveltiin monesti Alanyan keskustaan syömään ravintoloihin ja basaareille ihmettelemään tavaroita. Rannalla ei ollut hiekkaa vaan pikkuruisia kiviä, sileitä ja pyöreitä. Aallonrajassa vähän isompia kiviä. Meri oli suolaista ja lämmintä niin kuin pitikin.
Alkuviikosta käveltiin keskustaan ja aikeina kävellä vuorella olevalle linnoituksen raunioille. Lähemmäs päästyämme alkoi kuuma ilma ja vuoren jyrkkyys mietityttämään että kannataako lähteä kävellen sinne asti. Sattumalta katsoimme paikallisbussin pysäkillä määränpää luotteloa, siinähän sen KALE luki ja päätettiin lähteä seikkailemaan sinne. 1 liira per nuppi matkatiin linkkurilla ylöspäin. Penkit olivat märät ilmeisesti paikalliset pesevät kangaspenkint ruiskuttelemalla ja sitten ihmiset istuvat niillä takapuolet märkinä ;) Perille päästiin ja linnoitus nähtiin ja takaisin tultiin samanlaisella citybus:lla.

Aquapark löytyi sattumalta kun käveltiin keskustassa rannalle päin. Sinne siis suunntattiin yhtenä päivänä. On liukkareita, aaltokonetta, kanoottimelontaa ja vaikka mitä. Aurinkoa ja kuumaa piisasi myös sinä päivänä.

Päätettiin lähteä merelle, eräs ilta käytiin satamassa tsekkailemassa miten tämmöinen laivaretki onnistuu... Ja onnistuihan se. Ihan kaikkea mitä se myyntimies meille kertoi illalla ei päivällä tapahtunut mutta hauskaa oli. Saatiin uida meressä (taas) nähdä linnoitus alhaalta, syödä ja juoda kunnolla. Mies kävi myös semmoisella rannalla uimassa missä sai laittaa mutanaamion itselleen. Minä en sinne viitsinyt uida kun poika ei suostunut mereen kun on liian suolaista...

Dimcay, tippukiviluolat käytiin perjantaina katsomassa. Hypättiin taksiin ja hurautettiin 20-30 min. vuoristoa ylöspäin. Kostea ja viileä luola oli n 300 m pitkä käytävä ja jos jonkilaista muodostelmaa löytyi tippukivistä.

Tippukiviluola paikasta ajeltiin alas jokilaaksoon jossa syötiin kelluvalla lautalla ravintolassa. Ja uitiin kylmässä joessa. Poika sai shokkihoitoa hypätessään köysikeinusta veteen, kun me ei kerrottu kuinka kylmää vesi on, olisi tullut vaan kastelemaan varpaansa ennen hyppyä ;)

Lauantaina viimeisenä päivänä pojilla oli vähän mahakipua ja oltiin hetken altailla ja sitten mentiin tuhlailemaan liiroja basaariin. Tuliaisia ostettiin viikonaikana, paitoja, laukku, omenateetä, rannekoruja...