Onko vielä paljon hommia?
Ota rennosti, tee vaikka välihyppy. Osta kaupasta valmista ruokaa ja ihmettele maailmaa.
Joulu tulee kerran vuodessa. Joka joulu ei tarvitse laittaa vimpanpäälle!
Tänä vuonna Anoppi tekee joulun. Nautitaan siitä :)
Tässä Glögin ohje:
1. Mittaa viina purkkiin ja lisää kaneli, neilikat, inkivääripalat, kardemummansiemenet, pomeranssinkuoret ja rusinat. Sulje tiiviisti kannella. Anna maustua neljän päivän ajan. Ravista purkkia välillä.
2. Siivilöi neste kattilaan. Lisää kaksi pulloa punaviiniä ja 2 dl sokeria. Kuumenna varovasti miedolla lämmöllä. Maista ja lisää tarvittaessa sokeria. Kaada valmis glögi pulloihin ja säilytä viileässä. Glögi säilyy yli kolme kuukautta, mutta pullot tyhjenevät jo yleensä reilusti aikaisemmin.
3. Kuumenna glögi ennen tarjoilua, mutta älä anna sen kiehahtaa. Tarjoa rusinoiden ja kuorittujen manteleiden kera. Vinkki: Voit käyttää viinassa maustuneet rusinat hedelmäkakkuun tai kotitekoiseen jäädykkeeseen. Älä tarjoile lapsille!

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti