Tämmöisen hain tänään Matkahuollosta. Ei se ei ollut lahjasäkki, eikä siellä ollut myöskään sikaa...
Siellä oli pikkuisia kuusen taimia.
Jotka tietenkin laskin onko kaikki 120 tullut perille asti vai oliko jokunen kadonnut matkalla, koska säkkiin oli tullut reikä alakulmaan.
Kas tässä lopputulos, ja selkä kiittää... Auts. Pikkasen joutuu tuota yhtä kohtaa oikomaan mutta olkoon nyt ukkoskuuron ajan ihan rauhassa. =) Ei tarvinut kastella vielä itse.
keskiviikko 27. kesäkuuta 2012
tiistai 26. kesäkuuta 2012
Pihaa, pihaa, pihaa
Alunperin piti tehdä tämä vasta syksyllä tai lomareissun jälkeen. Mutta tänään kun oli hyvä ilma ja poikakin lähti kavereiden kanssa heilumaan, iski hirveä himo lapioida, leikata ja tuhota =).
Ensin piti vaan vähän katsoa mitä kaikkea tuosta pusikosta löytyy... metsämansikkaa, vadelmaa, puolukkaa, vuorenkilpeä, heinää, tuoksuvadelmaa, elämänlankaa, kukkia, joku pensas mitä en tunnista joten leikkasin sen suurimmaksi osaksi alas ja katson syksyllä minkänäköinen se on. Jos näyttää nätiltä annan sen kasvaa takaisin, muutoin kaivan kaikki juurineen ja pistän siihen kesäkukka viljelmän. Muualle tontille en ollut ajatellut kukkia laittaakaan. Tai sitten tuossa mahtuisi olemaan pieni kasvihuone.
Nurmikko itää kivasti. Leikkasin vanhaa nurmikkoa eilen ja tänään lisäsin peräpäähän lannoitetta ja siemeniä. Kuusiaidalle on kaivettu oja ja laitettu vanhaletku kastelua varten ojanpohjalle odottelemaan. TULISIPA ne pian!
Ensin piti vaan vähän katsoa mitä kaikkea tuosta pusikosta löytyy... metsämansikkaa, vadelmaa, puolukkaa, vuorenkilpeä, heinää, tuoksuvadelmaa, elämänlankaa, kukkia, joku pensas mitä en tunnista joten leikkasin sen suurimmaksi osaksi alas ja katson syksyllä minkänäköinen se on. Jos näyttää nätiltä annan sen kasvaa takaisin, muutoin kaivan kaikki juurineen ja pistän siihen kesäkukka viljelmän. Muualle tontille en ollut ajatellut kukkia laittaakaan. Tai sitten tuossa mahtuisi olemaan pieni kasvihuone.
Nurmikko itää kivasti. Leikkasin vanhaa nurmikkoa eilen ja tänään lisäsin peräpäähän lannoitetta ja siemeniä. Kuusiaidalle on kaivettu oja ja laitettu vanhaletku kastelua varten ojanpohjalle odottelemaan. TULISIPA ne pian!
keskiviikko 20. kesäkuuta 2012
Ihunata juhannusta
Vihdoin viimein sain hakkeroitua itseni sisään kännykällä. Kotikoneella iisipiisiä kun salasanat on lähellä. Reissussa vaatii tarjotusta ja niitä piiiitkiä hermoja joita mulla ei oikein ole.
Vanha koti on myyty. Nyt ollaan majailtu appiukon vaunussa viikko. Huomenna juhannuksen viettoon ystävien luo. Sunnuntaina uuteen kotiin! <3
Saisi taas lämmetä kelit, välillä kyllä saa sataa että nurmikko kasvaa ja saan kuuset kuntoon :)
Ensiviikolle riittää hommaa; tavarat paikoilleen, kuuset aidaksi, pyykit puhtaiksi...
Aurinkoista ja ihanaa juhannusta kaikille.
Muista ottaa kohtuudella, ei törppöillä. Piste.
Vanha koti on myyty. Nyt ollaan majailtu appiukon vaunussa viikko. Huomenna juhannuksen viettoon ystävien luo. Sunnuntaina uuteen kotiin! <3
Saisi taas lämmetä kelit, välillä kyllä saa sataa että nurmikko kasvaa ja saan kuuset kuntoon :)
Ensiviikolle riittää hommaa; tavarat paikoilleen, kuuset aidaksi, pyykit puhtaiksi...
Aurinkoista ja ihanaa juhannusta kaikille.
Muista ottaa kohtuudella, ei törppöillä. Piste.
lauantai 9. kesäkuuta 2012
49 kukkaa
Alpakka langasta syntyi, ei pipoa vaikka niin ajattelin ensin, vaan 49 kukkaa. = Huivi
Beigeä Alpakka lankaa n. 50 g. Muistaakseni oli TT:n lankakerä, Sny lähetti sen jokatapauksessa minulle tänän keväänä :) Kevyt ja pitsinen.
Sairaana on kiva tehdä jotain missä ei tarvitse ajatella, kukka kerrallaan virkkailin.
1.aloitus 6 ketjusilmukkaa
yhdistä renkaaksi
2.virkkaa renkaan ympäri 12 kiinteää silmukkaa
3. virkkaa jokaiseen silmukkaan 6 ketjusilmukan lenkkiä (sisäkukka)
4.ja jokaisen 12 terälehden väliin vielä 6 ketjusilmukkaa, ulkokukka.
5. yhdistä jokainen kukka 2 terälehdestä viereiseen. samalla kun virkkaat ulkoterälehtiä.
Beigeä Alpakka lankaa n. 50 g. Muistaakseni oli TT:n lankakerä, Sny lähetti sen jokatapauksessa minulle tänän keväänä :) Kevyt ja pitsinen.
Sairaana on kiva tehdä jotain missä ei tarvitse ajatella, kukka kerrallaan virkkailin.
1.aloitus 6 ketjusilmukkaa
yhdistä renkaaksi
2.virkkaa renkaan ympäri 12 kiinteää silmukkaa
3. virkkaa jokaiseen silmukkaan 6 ketjusilmukan lenkkiä (sisäkukka)
4.ja jokaisen 12 terälehden väliin vielä 6 ketjusilmukkaa, ulkokukka.
5. yhdistä jokainen kukka 2 terälehdestä viereiseen. samalla kun virkkaat ulkoterälehtiä.
keskiviikko 6. kesäkuuta 2012
sairaspäivää
Kuva on outo. Olo on: sairas
Olen tässä ottanut iisisti ja maannut lähinnä sängyssä. (Sohva on jo muutettu). Vessanlattia on liian kova. Olen siis vatsataudissa. Lauantaina lähdetiin leffaan ja vähän enne kuin mentiin saliin alkoi pahoinvointi. No ilmaa se on ajattelin kävin kuitenkin vessassa. No se oli vaan tämmöinen kerta tyhjennys ja ainahan sieltä salista pääsee vessaan. Näin muutamat mainokset ja sitten vessaan takaisin. Enpä ajatellut että vessasta en päässytkään enää takaisin. Sen verta heikotti, pyörrytti, vatsaa väänti. Kävin ostamassa vichyn ja jaffan. näillä mennään. Tekstaria ukolle että tulen jos olo paranee. Ja tunnin päästä; en tule istun vessassa edelleen, lähdetään sitten nopeasti kotiin kun se loppuu... Vähän niin kuin se Koffin mainos, melkein näin Men In Black 3.
Olen siis virkannut kukkia, pakannut laatikko kerrallaa kamoja. Huilaten välillä. Koettaen saada jotakin syötyä.
Olen tässä ottanut iisisti ja maannut lähinnä sängyssä. (Sohva on jo muutettu). Vessanlattia on liian kova. Olen siis vatsataudissa. Lauantaina lähdetiin leffaan ja vähän enne kuin mentiin saliin alkoi pahoinvointi. No ilmaa se on ajattelin kävin kuitenkin vessassa. No se oli vaan tämmöinen kerta tyhjennys ja ainahan sieltä salista pääsee vessaan. Näin muutamat mainokset ja sitten vessaan takaisin. Enpä ajatellut että vessasta en päässytkään enää takaisin. Sen verta heikotti, pyörrytti, vatsaa väänti. Kävin ostamassa vichyn ja jaffan. näillä mennään. Tekstaria ukolle että tulen jos olo paranee. Ja tunnin päästä; en tule istun vessassa edelleen, lähdetään sitten nopeasti kotiin kun se loppuu... Vähän niin kuin se Koffin mainos, melkein näin Men In Black 3.
Olen siis virkannut kukkia, pakannut laatikko kerrallaa kamoja. Huilaten välillä. Koettaen saada jotakin syötyä.
tiistai 5. kesäkuuta 2012
Boleroa tilauksesta
Lupasin kaverille tehdä Boleron. ja teinkin. Lankana Novitan Wool, malli Dropsilta
Näköjään "malli" roikkuu vähän vinossa mutta ei se mitään :)
Kuvatkin on vähän pimeitä, mut ei kait sekään mitään =), lankaa kulutin 150 g.
Kaverin kissoille vielä loppulangasta hiirulainen leikkiin
Ja pienen pieni hiuskoriste, tai käsikoru, tai vaikka vyöhön =)
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)


