tiistai 21. toukokuuta 2013

Toukokuun paljastuspaketti

Salaisen neuleystävän viimeinen paketti saapui! Sisällä on taas kaikkea kivaa!
Novitan Nalle lankaa luontopolku, turkoosia ja P. Cavallon aava. isoäidinneliöt houkuttelis noista nalleista...
 Vihreää teetä vadelmalla höystettynä, ihana purnukka vaikkapa teepussukalle, silmukkamerkkejä
 Uusin novita kesäkäsityöt lehti, sitä katselin kaupassa mutta onneksi en ostanut! Kivoja ideoita taas pullollaan. Ja kortti jossa on paljastus! Poppana on ollut minun salaiseni Virkkuuskoukku blogista.
Sain minä toisen sukan tehtyä ja yllärikerän lopuista kummipojalle puoleenväliin ekaa sukkaa. Toiset sukat tulevat vielä valmiiksi. Ekan kerän sisältä ilmestyi nappeja, mitäköhän huhtikuun toisesta kerästä ilmestyy!!!

Kiitos Poppanalle kivasta kierroksesta =) Minä olin itse Mimmukan salainen!

maanantai 20. toukokuuta 2013

helmiä, helmiä...

Olin Mafkan kanssa tekemässä helmiä. Sulasta lasista, kuumalla polttimella... Ihanaa!
Päätin jo etukäteen että teen sini-turkoosi-valkoisia, mukaan tuli myös mustaa ja punertavaa, norsunluuta ja harmahtavaa, sekä pari kirkasta
kokeiltiin kiertämistä, stringereitä, kuplia, pisteitä yms, yms



 Tässä näkyy vähän minkälaisia työvälineitä meillä oli käytössä. 

torstai 16. toukokuuta 2013

Kukkia ja perhosia

Ihana yllätys kun avasin äskettäin sähköpostin, Sny oli muistanut E-kortilla! Ihania markettoja ja perhonenkin. =) Kiitos!

tiistai 14. toukokuuta 2013

sairastupa.com

Eilen illalla se alkoi, minä ensin ja sitten poika yöllä ja mies hänen jälkeen. Kaikki tyhjäksi...
Pikadieetti kohti bikinivartaloa ;) No onneksi kaikilla pysyy jo ruoka sisällä ja on vähän ruokahalua.

Viikonloppuna sain laitettua pihaa, rinteeseen erilaisia maanpeittokasveja.
Raparperi on söpö kun se pullistelee lehtiä ulospäin, kiitos päkis hyvin pärjäsi talven meidän pihalla :)
Kesäkurpitsaa laitoin samaanpaikkaa kun viime kesänä. Tuleekohan sitä taas liikaa...
Chilit ovat viihtyneet hyvin kasvihuoneessa ja kasvusäkeissä. Tomaatin alut ensimmäiset paleltuivat mutta nyt on jo sirkkalehdet olleet muutaman päivän. Saas nähdä ehtiikö tuo tehdä hedelmää.
Poika halusi jotain köynöstä löysin vanhan pussukan kransseja. Toivottavasti lähtevät kasvuun!

Laitoin eilen viimeisen paketin matkaan ja odottelen mitä kivaa oma snyppyläiseni on keksinyt minulle.

Keskiaikais alusmekko on alussa. kainalotilkut tökkii vastaan. pitää vielä uudelleen ommella, eilen keskittyminen ei onnistunut ja syykin selvisi illalla kun halailin pönttöä... yök.

Kuvia pitäisi lähteä napsimaan puutarhasta oikein urakalla!

maanantai 6. toukokuuta 2013

alias

Omppu alias Adeliza Johansdotter

ts. lähdin päkiksen ja sinisen kanssa keskiaikaa harrastamaan Huccaan ja nyt sitä ollaan täysin menetetty sydän kaikella ihanaiselle asialle.

Vein ompelukoneen huoltoon ja aion alkaa ompeliattareksi. Pitää tehdä periodiasusteita, alusmekko ja tunika ja ja ja ...

Olen ehkä tekemässä jotain tämän tyyppistä mi-parti, kaksiväristä asua. Jompaa kumpaa tai sitten molemmat kuhan tässä ehtii ja jaksaa. Vaakunan väreissä kuljetaan  yleensä. Mietin että jospas vihreä-ruskea yhdistelmä tai sitten vihreä-turkoosi tai sininen :)


Kirjastosta lainasin keskiaikaan liittyviä kirjoja mm. Keskiajan keittiön salaisuudet. Lurps ja nams. Kesällä pitänee kokeilla ohjeita.

Chilejä ulkoilutetaan, haettiin kasvusäkkejä ja multaa kasvihuoneeseen. 

Salaisen Neule Ystävän viimeinen paketti pitäisi kasata ja lähettää. Mutta jotenkin tämä keskiaika vei ajatukset tässä hetkessä. Pitää keskittyä tällä viikolla parin muistamiseen <3 p="">