Miten saada lapsi nukkumaan:
toistetaan iltaisin samat asiat
ennakoidaan; kerrotaan mitä tehdään
aloitetaan iltapuuhat mieluimmin ajoissa kuin myöhään
ollaan rauhallisia
tuntia ennen nukkumaan menoa ei telkkaria, urheilua (aivojumppaa)
Miten tehdä sängystä turvallinen paikka
kun lapsi herää rauhoitetaan sänkyyn ei nukuteta syliin ja siirretä unessa sänkyyn
tassu-tekniikka (pidetään kättä lapsen selällä, pepulla yms. silloin lapsi tuntee että olet läsnä)
lapsi kasvaa ja kehittyy, joskus pitää olla ovi kiinni seuraavassa vaiheessa ehkä auki ja valot päällä, aikuisen pitää kuulostella mikä tässä vaiheessa on hyvä lapselle ettei häntä pelota
oma sänky on mielyttävä asia minne mennä iloisena nukkumaan
sovitaan riidat ennen nukkumaan menoa
mm. tämmöisiä asioita puhuttiin eilisessä luennossa
keskiviikko 23. huhtikuuta 2008
tiistai 22. huhtikuuta 2008
uusi viikko
Kiitos kaikille naisille viikonloppuna.
Eilen kävin työterkkarilla, labrat loistavia! Hyvä ja paha kolesterooli, mallikkaita arvoja, hemoglobiini noussu 136 asti. Maksa-arvot matalia (ei siis mitään alkoholi ongelmaa) Rasva-arvot hyvät, sokeri alhainen ~hyvä! Jepu jee! terveellinen ruokatapa on siis palkitsevaa. Paljon salaattia lounaalla, näkkäriä päälle, ruisleipää töihin välipalaksi jne jne. Ja viikonloppu herkuttelu ei haittaa yhtään ;) sipsit ja siiderit ts.
Pojan kanssa ollaan pelattu Carcassoonea pari kertaa, Tosi hyvin on kässänny noita asettelua. Ja alkaa olla peli silmää, saan hänestä hyvän pelikaverin parissa vuodessa.
Kohta aattelin mennä kuuntelemaan ilmais luentoa lapsen unen tarpeesta. En ole ilmoittautunut etukäteen katotaan potkiiko ne pihalle vai ei.
Eilen kävin työterkkarilla, labrat loistavia! Hyvä ja paha kolesterooli, mallikkaita arvoja, hemoglobiini noussu 136 asti. Maksa-arvot matalia (ei siis mitään alkoholi ongelmaa) Rasva-arvot hyvät, sokeri alhainen ~hyvä! Jepu jee! terveellinen ruokatapa on siis palkitsevaa. Paljon salaattia lounaalla, näkkäriä päälle, ruisleipää töihin välipalaksi jne jne. Ja viikonloppu herkuttelu ei haittaa yhtään ;) sipsit ja siiderit ts.
Pojan kanssa ollaan pelattu Carcassoonea pari kertaa, Tosi hyvin on kässänny noita asettelua. Ja alkaa olla peli silmää, saan hänestä hyvän pelikaverin parissa vuodessa.
Kohta aattelin mennä kuuntelemaan ilmais luentoa lapsen unen tarpeesta. En ole ilmoittautunut etukäteen katotaan potkiiko ne pihalle vai ei.
sunnuntai 13. huhtikuuta 2008
Pyhäilta
Oli muuten mukavaa eilen jutella Nallen kanssa. Kiva kun lähdit reissuun mukaan.
Tänään on satanut koko päivän vettä. Piti mennä maggaraa paistamaan grillille mutta me jänistettiin, naapurit meni kuitenkin. Tein lohdutukseksi mannapuuroa ja mansikkakeittoa.
Huomenna tulee uusi työkaveri, siis vaihtoon niillä on parvorokkoa päiväkodissa ja hän ei voi silloin siellä olla, eli meiltä meni yksi sinne. Saas nähä minkälainen se ihminen on, jos on se keneksi luulen niin ei kiva juttu koska joulukuussa oli heillä töissä ja sain huonon ensivaikutelman. KAtotaan miten käy.
Aamulla ajelen kuitenkin työhöntulotarkastusta varten käymään labrassa. Pitää olla 6-8 tuntia syömättä ennen kokeita. Kaikenlaista taas mitataan, ärsyttää kun muutenkin käy 6-8 kertaa vuodessa labrassa lahjoittamassa veriarvoja lääkäreitä varten. No enpähän pääse happanemaan...
Leikkasin eilen yhdeltä paprikalta ja kahdelta chililtä ylimmät lehdet; naps vaan pois. Pitäis haaroittua siitä. Kokeilen ensin muutamalla koe-erällä ettei mene koko istutus taas uusiksi. Jos vaikka eivät tykkääkään siitä. Täältä me katsotaan näin ideoita ja vinkkejä. INFERNO.
Ollaan pelattu paljon kaikenlaisia pelejä XBOX:lla pojan kanssa. Ei mitään mäiskintää tänään lainkaa. Autot elokuvan peli ollaan yritetty läpäistä, siis pelata eteenpäin. Vielä ei olla onnistuttu. Poika sai sen jo syksyllä kun kone hankittiin mutta peli on jäännyt jännemmän joululahjaksi saamansa peli varjoon.
Tänään on satanut koko päivän vettä. Piti mennä maggaraa paistamaan grillille mutta me jänistettiin, naapurit meni kuitenkin. Tein lohdutukseksi mannapuuroa ja mansikkakeittoa.
Huomenna tulee uusi työkaveri, siis vaihtoon niillä on parvorokkoa päiväkodissa ja hän ei voi silloin siellä olla, eli meiltä meni yksi sinne. Saas nähä minkälainen se ihminen on, jos on se keneksi luulen niin ei kiva juttu koska joulukuussa oli heillä töissä ja sain huonon ensivaikutelman. KAtotaan miten käy.
Aamulla ajelen kuitenkin työhöntulotarkastusta varten käymään labrassa. Pitää olla 6-8 tuntia syömättä ennen kokeita. Kaikenlaista taas mitataan, ärsyttää kun muutenkin käy 6-8 kertaa vuodessa labrassa lahjoittamassa veriarvoja lääkäreitä varten. No enpähän pääse happanemaan...
Leikkasin eilen yhdeltä paprikalta ja kahdelta chililtä ylimmät lehdet; naps vaan pois. Pitäis haaroittua siitä. Kokeilen ensin muutamalla koe-erällä ettei mene koko istutus taas uusiksi. Jos vaikka eivät tykkääkään siitä. Täältä me katsotaan näin ideoita ja vinkkejä. INFERNO.
Ollaan pelattu paljon kaikenlaisia pelejä XBOX:lla pojan kanssa. Ei mitään mäiskintää tänään lainkaa. Autot elokuvan peli ollaan yritetty läpäistä, siis pelata eteenpäin. Vielä ei olla onnistuttu. Poika sai sen jo syksyllä kun kone hankittiin mutta peli on jäännyt jännemmän joululahjaksi saamansa peli varjoon.
lauantai 12. huhtikuuta 2008
Aurinkoa piisaa
Käytiin pizzalla viereisessä kunnassa ja sitten paluu matkalla päätin lähteä isää morjestamaan, ei tarvi ens viikolla arkena mennä töiden jälkeen. Herralla on torstaina synttärit. Vein lakuja ja ruusuja. Sitten Nallukan kanssa vietiin isä ulkolenkille. Isä on nyt uudella osastolla oli eilen muuttanut. Pikkasen on ihmeissään uusista ihmisistä, ei ihme.
Mä voin käydä kaupassa ostamassa kaikki tarvikkeet makselkaa sitten mulle päin kun ehditte. Tiedän miten paljon mahtuu jääkaappiin... Meillä on vaan semmonen pieni yläkaappi kun alakerrassa pakastaa. Eli ei voi liiotella tarvikkeilla muuten tulee kiire syödä. Nyt kun tuo aurinko paistaa tekee mieli grillata maggaraa, maissia jne... banaani-suklaata ;)
Krookukset aloittelevat kukkimista ensimmäisenä kukkapenkeissä.
Mä voin käydä kaupassa ostamassa kaikki tarvikkeet makselkaa sitten mulle päin kun ehditte. Tiedän miten paljon mahtuu jääkaappiin... Meillä on vaan semmonen pieni yläkaappi kun alakerrassa pakastaa. Eli ei voi liiotella tarvikkeilla muuten tulee kiire syödä. Nyt kun tuo aurinko paistaa tekee mieli grillata maggaraa, maissia jne... banaani-suklaata ;)
Krookukset aloittelevat kukkimista ensimmäisenä kukkapenkeissä.
torstai 10. huhtikuuta 2008
addiktoivaa
Tämä peli pitää näpeissään, mies jo sen ratkaisi kaikki osiot läpi.
Yökylään jääville, ottakaa jotain makuupussia ja omaa tyynyä mukaan jos pystyy kuljettamaan, meillä on mitä on ja ehkei ihan kaikille muuten riitä. 4 vierasta on joskus yökylässä ollut ja silloin peittoja oli nipin napin, en muista mitä tein joulusiivoukselle noille tarvikkeille. Semmoinen mielikuva on että jotain pistiin mäkeen.
Voi kyllä ostaa kaikenlaista jääkaapin täytettä. Onko muuta vaivaa kun mun ne miljoonat ja laktoosi? Siskolle kihtivalioko vielä? Tuskin nyt katkarapuja täällä muutenkaan majailee ;)
Meille saa tulla sitten jo heti lauantai-aamusta, ei tänä viikonloppuna vaan seuraavana :P
Yökylään jääville, ottakaa jotain makuupussia ja omaa tyynyä mukaan jos pystyy kuljettamaan, meillä on mitä on ja ehkei ihan kaikille muuten riitä. 4 vierasta on joskus yökylässä ollut ja silloin peittoja oli nipin napin, en muista mitä tein joulusiivoukselle noille tarvikkeille. Semmoinen mielikuva on että jotain pistiin mäkeen.
Voi kyllä ostaa kaikenlaista jääkaapin täytettä. Onko muuta vaivaa kun mun ne miljoonat ja laktoosi? Siskolle kihtivalioko vielä? Tuskin nyt katkarapuja täällä muutenkaan majailee ;)
Meille saa tulla sitten jo heti lauantai-aamusta, ei tänä viikonloppuna vaan seuraavana :P
tiistai 8. huhtikuuta 2008
Paluu arkeen
raskasta on, tänään melkein nukahdin töissä kun istuin alas isoon tuoliin ja otin liian rennon asennon. Juhlat on juhlittu kiitos kaikille kävijöille.
Veroehdotuskin tuli postissa ja pistin matkakuluhakemuksen netissä samoin tein. On kyllä kätevämpää tehdä onlinena kuin kirjeitse. Viime vuonna jäi juuri sen takia rahat hakematta.
Pojalla heiluu hampaita ainakin 2, alhaalla on jo melkein irti. Kauhia kun se kasvaa nopeesti. Kohta mennään samaa matkaa töihin (siis eskariin).
Mietin tässä mitäs me akat syötäis viikon päästä lauantaina:
tehtäiskö kinkku-quishe? (kerma-kanamuna-juustoraaste-kinkkusuikale-sipuli-tomaatti)
paistetaanko lihaa vai grillataanko makkaraa? Meillä on kiva tuo ulkogrilli, siellä saa ajan kulumaan, sisällä voi kyllä pelata kivasti.
Pelejä mitä multa löytyy:
CSI-lautapeli, Carcassoone, Scramble, Guitar Hero 3, muuttuva labyrintti, afrikantähti, kummitusjuna, pelikortit, muistipelejä, Trivial pursuit:ia monta eri painosta ja paljon muuta.
Ottakaa omia mukaan jos jotain tekee kovasti mieli, pysytään pelaamaan kahdessakin porukassa jos tuntuu et joku peli ei kiinnosta mut toinen enempi ;)
Saunotaanko meidän "2 hlön" saunassa? Meillä saatta isolta porukalta lämminvesi huveta loppuun *hihi* Kuka on jäämässä yöksi ehdottomasti? Miehen risteily peruuntui mutta eiköhän se voi jonnekin pojan kanssa mennä yhdeksi yöksi. Nallukkako tulee jo perjantaina?
Veroehdotuskin tuli postissa ja pistin matkakuluhakemuksen netissä samoin tein. On kyllä kätevämpää tehdä onlinena kuin kirjeitse. Viime vuonna jäi juuri sen takia rahat hakematta.
Pojalla heiluu hampaita ainakin 2, alhaalla on jo melkein irti. Kauhia kun se kasvaa nopeesti. Kohta mennään samaa matkaa töihin (siis eskariin).
Mietin tässä mitäs me akat syötäis viikon päästä lauantaina:
tehtäiskö kinkku-quishe? (kerma-kanamuna-juustoraaste-kinkkusuikale-sipuli-tomaatti)
paistetaanko lihaa vai grillataanko makkaraa? Meillä on kiva tuo ulkogrilli, siellä saa ajan kulumaan, sisällä voi kyllä pelata kivasti.
Pelejä mitä multa löytyy:
CSI-lautapeli, Carcassoone, Scramble, Guitar Hero 3, muuttuva labyrintti, afrikantähti, kummitusjuna, pelikortit, muistipelejä, Trivial pursuit:ia monta eri painosta ja paljon muuta.
Ottakaa omia mukaan jos jotain tekee kovasti mieli, pysytään pelaamaan kahdessakin porukassa jos tuntuu et joku peli ei kiinnosta mut toinen enempi ;)
Saunotaanko meidän "2 hlön" saunassa? Meillä saatta isolta porukalta lämminvesi huveta loppuun *hihi* Kuka on jäämässä yöksi ehdottomasti? Miehen risteily peruuntui mutta eiköhän se voi jonnekin pojan kanssa mennä yhdeksi yöksi. Nallukkako tulee jo perjantaina?
lauantai 5. huhtikuuta 2008
Juhlapäivä

Pojan synttäreitä on juhlittu tänään ja huomenna jatketaan.
Tänään oli päiväkoti kavereita 5 kappaletta, kamala meteli, hauskaa niillä oli.
Mummeli tuli puolivahingossa tädin kanssa jo tänään, pääsivät todistamaan poikien kohellusta.
Jäivät vielä hetkeksi poikien mentyäkin niin pystyttiin juttelemaan huutamatta.
Lahjoja sai Gormitteja, monsteri auton, transformer-peli, lennättimen, pokemoneja, kirjoja, rahaa, bionicklen, palapelin, kissan... Rannekello on jo saatu aikasemmin.

Chilit kasvaa huomaa vauhtia, aurinko paistaa ikkunalaudalle. Ja nyt on pihalta karsittu yksi puu. Mies vielä karsi jäljelle jääneistä alaoksia.
Kakussa on täytteenä kaakao-moussea, mansikoita, mansikka-vadelma mehua kostukkeena, kermavaahtoa. Kakku on hyla/laktoositon. Päällä Cola-nyöriä. Ja sukulakuja jalkana ja torahampaina. Lisäksi tarjottiin lihapullia ,nakkeja, porkkanaa, kurkkua, keksejä, paprikaa, viinirypäleitä ja popcornia.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)