maanantai 30. marraskuuta 2009

marraskuu loppuu


Marraskuu sitten loppuu tältä vuodelta, huomenn alkaa joulukalenteri. Wagner on tietysti hesarin sivuilta. Huomenna on myös koulua ja perjantaina leivotaan lasten kanssa töissä. Illalla tyhy meininkiä teatterissa ja la pojalla kaverisynttärit huimalassa. Sunnuntaina ei vielä suunniteltua toimintaa... huoh!

sunnuntai 29. marraskuuta 2009

koristeita

Tähdet ja sydämet ovat tehty metallilangasta ja lasihelmistä. Kieputin lankaa virkkuukoukun ympärille "jouseksi" ja siten venytin sitä vähän kun aloin tekemään muotoa. lopuksi lisäsin parit helmet koristeeksi samalla metallilangalla ja tein ripustamista varten lenkin. Helppoa ja kivaa ja nopeaakin!

torstai 26. marraskuuta 2009

Juustokakku

Tein pikkujouluihin perjantaina juustokakun, kuvaa en jaksanut ottaa vaikka nätti siitä tulikin

Pohja:
1 pkt gluteenittomia dominokeksejä
75 g voita tai margariinia

Täytemousse:

4 dl vispikermaa
2 valkuaista

Maitosuklaakerros:

2 liivatelehteä
150 g maitosuklaata (panda)
100 g maustamatonta tuorejuustoa
2 rkl vettä

sopivasti mariannemurskaa

Minttusuklaakerros:
2 liivatelehteä
sinistä ja vihreää elintarvikeväriä
100 g maustamatonta tuorejuustoa
150 g valkosuklaata (panda)
2 rkl vettä

sopivasti mariannemurskaa

Tuunasin alkuperäistä ohjetta niin että sain kakusta gluteenittoman ja en viitsinyt ostaa minttuaromia joten sovelsin mariannemurskalla. Kakku on hyvää ja helppoa.

Murskaa keksit ja sekoita sulaan voihin. (käytin itse suolatonta voita)
Vispaa kerma ja vispaa valkuaiset, yhdistä laita jääkaappiin odottamaan. Sulata suklaa, sekoita juusto sekaan ja liotetut liivatteet sulata 2 rkl kiehuvaa vettä ja sekoita suklaaseen. Jaa mousse kahtia ja sekoita toiseen puoleen valkosuklaajuusto ja toiseen suklaajuusto. laita keksimurskan päälle vuokaa jaa kylmään.

Alun perin Kinuskikissan blogista.

sunnuntai 15. marraskuuta 2009

Söndääg

elikkäs tuttavallisemmin sunnuntai. Eilen tuli vieraita yökylään, pikkuinen poika sitten nostatti itselleen 39 kuumeen. Katsotaan ja ihmetellään mihin suuntaa menee. Pojan leikkikavereilla on ollut nasunuhaa. Mun pitäis olla turvassa kun rokotteesta on jo yli 2 viikkoa. Jännäks menee pojan ja miehen kannalta.

Tällä viikolla ei mittään ihmeempää... la mennään dinosauruksia katsomaan nallen ja pojan kanssa.
Joku viikonloppu vois tulla vaikka meille teelle ja tortulle (jos joku vaikka tois rummykupin tullessaan ;) ) Sini ja poika ovat erittäin tervetulleita, kun teillä käytiin meiän pojalla oli kivaa ja puhuttiin autossa et kutsutaan teitä meillekin!

Nyt kuunteleen North Pole Radio -kanavaa, teki mieli jotain jouluista musiikkia enkuksi.

keskiviikko 11. marraskuuta 2009

wendsday

elikkäs keskelläviikkoakeskiviikko

Tänään oli lääkelaskutentti ja kaikki meni oikein =) juhuu, vielä olis se anatomian tentti ja lääkehoito tentti...

Huomenna on laboraatioita eli harjoitellaan verenpaineen mittausta elohopeamittauslaitteella, harjoitellaan piikin antamista, syöttämistä ja hampaidenpesua (ikäihmisiä pitää auttaa kaikissa päivittäisissä toiminnoissa) mitäs muuta oli, jossain vaiheessa pef mittaria eli hengityksen mittausta, kotona pitäis harjotella pulssinlaskemista ja hengitysfrekvenssiä. Eli kohta joku tuolla olohuoneessa joutuu mittauksen kohteeksi ;)