sunnuntai 25. maaliskuuta 2012

Vähän myöhässä tunnustaa ;)

 

Lentävältä sain tunnustuksen jo tammikuussa mutta en ole saannut aikaseksi sitä laittaa kiertoon, nyt on sen aika. Kiitos Lentävä ja anteeksi että on hieman saamaton asian suhteen ollut.


Tunnustuksen saajan pitää tehdä seuraavaa:

1. Kiittää tunnustuksen antajaa.
2. Antaa tunnustus kahdeksalle blogistille. 
3. Ilmoittaa näille kahdeksalle tunnustuksesta.
4. Kertoa kahdeksan satunnaista asiaa itsestään.
Laitan tämän tunnustuksen kiertoon seuraaville bloggaajille: Enkeli, Nalle, Tintti, Lila, Viiriäinen, Kerttuli, Sini (jos vaikka päivittäisi taas ;) ) ja Red Dragon.

Satunnaista tietoa
1. Vaihdoin juuri multia viherkasveille, koska ne kaatuivat remontin takia olohuoneen lattialle
2. Teemme pientä remonttia, nyt on joka seinä Tabula Rasa = tyhjä taulu 
3. Olen opiskellut heikolla menestyksella latinaa yläasteella
4. Olen ahkera neuloja 
5. Kasvatan Chilejä miehelleni, en syö itse niitä ollenkaan
6. Haluan oman perunamaan 
7. Haaveilen osaavani keraamiikkaa, en ole vielä sellaiselle kurssille ilmoittautunut
8. Pidän kaikista vuodenajoista, talvesta koska on lunta ja kauniita maisemia, Keväästä vaikka tuleekin siitepölyä, Kesästä koska saa kasvattaa kukkia ja Syksystä koska maisemat ovat niin kauniita!


keskiviikko 21. maaliskuuta 2012

Maaliskuun Salainen paketti

Eilen tipahti laatikkoon paketti, maaliskuun salainen paketti =)

Sen sisältä löytyi salmiakkia (syöty), sukat (jalassa), saunasuolakuppi (testattiin eilen saunassa), puuhelmiä, mikki-figuuri, 7 veljestä harmaata lankaa (värjäyskokeiluun pääsiäisenä) ja Frilla lankaa, josta voi tehdä vaikka röyhelöhuivin. Tietenkin kirjeen kanssa ;) Katosikohan jotain jo paketista?? Toivottavasti ei.

 Kiitos SNY, Saunasuolakuppi on uusi tuttavuus, kiva lahjaidea =) Siis metallinen kuppi jossa on Himalajan suolapalanen, kuppi laitetaan kylmän kiukaan päälle kun sauna laitetaan lämpiämään, kun heitetään löylyä höyry irroittaa suolasta hiukkasia hengitysilmaan. Auttaa atooppiseenihottumaan ja astmaoireisiin (ohjeiden mukaan).

maanantai 19. maaliskuuta 2012

Kotihommia koko viikonloppu

Tai no melkein koko =)

Perjantaina käytiin rautakaupassa ostamassa välineet; pieneen pintaremmonttiin. Seinämaalia + sudit ja telat, kattoparrut ja paneelit, nauloja yms. Sitten alkoi paukutus. Poistettiin kattolistat ja maalattiin seiniä, mies ruuvasi laudat kattoon jotta niihin saa paneelit paikoilleen. Kittausta ja hiontaa , maalausta ja siivousta. Mutta nyt on pinnat tehty. Muutama silaus vielä ja Voilá! Kyllä me osataan. Nyt kelpaa tulla vieraita ;)
Välillä piti viedä poikaa harkkoihin ja jalkapallomatsiin. Ruokaa teki joku muu kuin äiti (haettiin 2 kertaa mättöä suoraan tiskiltä) Kyllä energiaa kuluikin vastapainoksi. Pojallekin annoin reilun viikkorahan kun jaksoi paukuttaa sohvatyynyt mattopiiskalla pölystä puhtaaksi. Kävi sen samantien laittamassa kiertoon ja söi pois ostoksensa ;)

Chilit kasvaa kovaa vauhtia, ja mä myöhästyn kohta töistä. Siirsin jo osan taimista isompaan astiaan odottamaan kunnon ruukkua. On uutta multaa missä möyriä!

torstai 15. maaliskuuta 2012

Toinen pari uunista ulos

Sain valmiksi toisetkin turkoosi-ruskeat lapaset, en vaan saa kännykästä laitettua kuvaa tänne Bloggeriin, pitää jossain vaiheessa kameralla kuvata ja lisätä. Tein Suuren Käsityölehden villasukka mallilla Sukkia Skotlannista ;) Ne pieniruutuset kuviot! Mukava malli ja näyttää kivalta lapasissakin. Sukkia ei nyt hotsita tehdä tällä hetkellä!
edit. tässä kuva =)

sunnuntai 11. maaliskuuta 2012

Loppuunmyynti

Kaverin putiikki pistelee viimeisiään, nyt kannattaa käydä katsomassa mitä on jäljellä ennen kuin joku ehtii ensin! Kävin itse ostamassa kevään synttärisumaan läjän lahjoja, kovia paketteja tulossa naiset ;) !

Solid Wood Finland Oy

Kissa kokonaan puuta, hienoja ovat!

perjantai 9. maaliskuuta 2012

Vantuut, kintaat, la-pa-set

Äitini opettama loru =) one, two, kintaat, lapaset
Jotain valmista siis Kirjoneulelapaset kitkuttelin peukalot illalla valmiiksi jotta ehtii kintaat mukaan vielä tämän talven pakkasiin lämmittämään! Mennään töissä lasten kanssa hiihtolenkille ja täytyyhän minulla olla uudet lämmittimet käsissä :)
Lankana Seiskaveikkaa kahta väriä =) Ihan jees tehdä, peukut sovelsin niin kuin halusin en tiedä miten oikeasti pitäisi tehdä, minulla ei ollut ihan oikeaa ohjetta näihin esillä =)

torstai 8. maaliskuuta 2012

Hyvää Naistenpäivää kaikille neulojille ja muillekin ;)

 Salainen on laittanut kirjeen; Kool Aid mehupussin jolla voi helposti värjätä lankaa. Parisen vuotta sitten kokeilin kerran ja loput pussit juotiin mehuna ;) Nyt voisi olla taas aika "tahmastaa" keittiötä. Kiitos SNY!
Kuoressa on mukana myös pikkuinen kana orren varsi kainalossa =)


Chileissä näkyy kasvua, parhaiten kuitenkin Basilika itää. Suprise Chili seed sekoituksen ensimmäinen sirkkalehti puskee kovasti korkeutta! Jee!

lauantai 3. maaliskuuta 2012

Kädentaitajan meemi

Koska olen vähän utelias ja haluaisin tietää muistakin mitä te teette niin voit joko vastata kommenttilaatikkoon tai kopioida ja vastata omaan blogiin ;)

Kädentaitajan meemi:

1. Neulotko, virkkaatko, huovutatko, värjäätkö? Teetkö jotain muuta myös?
-kyllä neulon, virkkaan ja huovutan sekä helmeilen ja leimailen

2. Kun teet käsitöitä niin teetkö yksin, ystävän kanssa vai koska on pakko?
-Yksin ja yhdessä teen :)

3. Onko ohjetta jota et ole saannut toimimaan vaikka olet kuinka purkanut ja aloittanut alusta?
-Kyllä siinä vaiheessa luovutan tai teen oman pään mukaan loppuun.

4. Mikä lanka on parasta sinun käsitöillesi?
-Seiskaveikka ja Nallelangat kuluu kovimpaa vauhtia, ehkäpä lähikaupassa on tarjonta niissä suurinta?

5. Mikä on uusin taito jonka olet oppinut?
-Hopeasavikoru-kurssilla opin miten voi tehdä hopeasavesta koruja.

6. Onko joku "laji" mitä et voisi kuvitella harrastavasi?
-Ei tule heti mieleen, tykkään puutöistä, käsitöistä, helmistä, puutarhassa tonkimiesessa yms. :)

7. Kuinka paljon teet käsitöitä? Paljon, silloin tällöin, iloksi vai pelkästään tarpeeseen?
-Teen aika paljon pelkästään iloksi, joskus lahjaksi (iloksi sekin on tarkoitettu)

8. Keneltä olet oppinut taitojasi?
-Meillä koko suku on kädentaitajia, kulkee veressä, mummo, äiti, sisko, serkku, kai se koulunopekin on jotain opettanut (ehkä?).

9. Mikä työ on seuraavaksi tulossa, onko langat (tai materiaalit) jo hankittu?
-Työn alla on kirjoneulelapaset, jumissa vähän, kyllä ne taas kohta lähtee käyntiin ;)
Tämä on Lumian pussukka jossa on sama kuvio kuin tulevissa lapasissakin. Jämälangoista taiottu :)

SNY:n lahja

Tässä se on, Sny:n antama lahja, keväinen huivi. Se ei vielä ole päässyt kuin sisällä koekäyttöön, mutta uskon että kunhan ilmat lämpeävät ja lumet sulavat käytän sitä varmasti. Minulla on lähes aina joku huivi kaulassa. Tänään kun siivosin vaatelaatikoita sukkien seasta löytyi 6 kpl erilaisia huiveja isoja ja neulottuja ja pieniä kankaisia. Ikinä en ole laskenut monta omistan yhteensä varmasti yli 20 erilaista löytyy kaapeista.