sunnuntai 20. syyskuuta 2009

Sunnuntai

Eilen huovuttelin ja tänään huovuttelen.
Valmiina on yhdet lapaset, käsilaukku ja huivi ja 3 eri kokeilutilkkua

mitäs sitä tänään villoista tekis?? Tarkkailen miten kaveri saa jännää pipoa tehtyä.. jos vaikka semmoisen tekis mutta kun sitä ei käytä kuitenkaan..

Vois tehdä toiset tumput, pöytäliinaa, liivikin kiinnostais en tiiä viittinkö siellä tehdä voin kokeilla kotonakin. pitää muistaa vaan se mittasuhde ettei tule tuluskukkaroa.

Kuviakin on mutta ei ole johtoa löytynyt että sais kamerasta koneelle siirrettyä. Siinäkin sais olla langatonyhteys vähitellen... Valmistajat huomio!

Hörppäsen kupposen kahvia ja pakkaan eväät ja kiiruhdan "pesutupaan".

maanantai 14. syyskuuta 2009

Enkeliltä otettu

1. Mikä on vuorokauden paras aikasi?

aamu

Entä se pahin?

iltapäivä kun väsyttää ja kiukuttaa

2. Mikä on viikon paras päiväsi?

sunnuntai

Entä se pahin?

maanantait ei oo kivoja

3. Mikä on paras aika kuukaudessasi?

viikonloput ;)

Entä se pahin?
hmm. just ennen palkkaa kun rahat on vähissä

4. Mikä on vuoden paras kuukautesi?

talvikuukaudet sanotaan helmikuu

Entä se pahin?

en tykkää mutasista poluista, lokakuu ja huhtikuu vaikkapa

5. Mikä on ollut paras vuosi elämässäsi?

Viime vuosi oli hyvä, pojalla eskari, kiva työpaikka ja nätti asunto ja mieskin on tuossa

Entä se pahin?

varmaan kun sairaustodettiin ja ei päässyt kouluun

6. Mikä on paras lapsuusmuistosi?

soutureissut ja luonnossa oleminen yksin tai kaverin kanssa

Entä se pahin?

kun sisko ei ottanut kaverinsa kanssa leikkiin mukaan

7. Mikä on paras teinimuistosi?

hmm. Norjan ja Maltan reissut

Entä se pahin?

molemmat vaarit kuoli niin lähekkäin se oli rankkaa

8. Mikä on ollut paras asuntosi?

nykyinen on ihana

Entä se pahin?

siskon kanssa asuttiin kerrostalon yläkerrassa, se oli pieni ja kuuma

9. Mikä on paras seuraamasi TV-sarja?

C.S.I:t

Entä se pahin?

suomalaiset on jäänny tosi vähälle

10. Mikä on paras lukemasi kirja?

Sinuhe egyptiläinen oli nuorena oliskos nyt joku D. Brownin kirjoista

Entä se pahin?

7 veljestä oli ihan tappoa lukea, tosi huonot on jäänny kesken

11. Mikä on paras näkemäsi elokuva?

3D jääkausi esim.

Entä se pahin?

Ring sitä ei pystyny katsomaan

12. Mikä on paras lahja, jonka olet saanut?

niskatyyny (käytetyin)

Entä se pahin?

joku ihan turhanpäivänen jolla ei tee mitään eikä voi edes pitää esillä

13. Mikä on ollut paras vaatteesi?

farkut on aina jees

Entä se pahin?

ite tehty villapaita

14. Mikä on ollut paras hiustyylisi?

pitkä tukka lukiossa

Entä se pahin?

lyhyt tukka töissä

15. Mikä on paras ruoka, jonka olet syönyt?

Thaimaassa nuudelisopat

Entä se pahin?

töissä oli kerran tosikamalaa kookoskeittoa

16. Mikä on ollut paras työpaikkasi?

nyt on kivoin

Entä se pahin?

siivous yhdessä isossa toimistossa

17. Mikä on ollut paras lomareissusi?

perheloma

Entä se pahin?

kiireinen loma

18. Mikä on paras ominaisuutesi?

optimistisuus

Entä se pahin?

kiukuttelen väsyneenä

19. Mikä on paras lahjakkuutesi?

kädentaidot

Entä se pahin?

itsekritiikki

20. Mikä oli paras kysymys näistä mielestäsi?

lomakysely

Entä se pahin?

edellinen

perjantai 11. syyskuuta 2009

harmittaa

Voihan pärkale! Ilmoittauduin huovutuskurssille elokuussa. Viime vuonna kävin myös sellaisen joka oli 6 tai 8 arki-iltaa johon kuului KAIKKI villat yms varusteet. No tänä vuonna on vain YKSI viikonloppu se jo mietitytti, okei ajattelin ehkä hinta on siksi 10 € halvempi. Tänään olin infoillassa. MIKÄÄN ei kuuluu kurssimaksuun, huovutusneuloja löytyy tädiltä. Voihan mätä. Mietin 10 minuuttia lähdenkö kävelemään. Päätin kuitenkin käyttää ammattilaisen avun ja hyvin ison tilan hyväkseni vaikka joudunkin kaikki omat villat, bambumatot ja pyyhket yms. tuomaan tullessani. HALOO! Yritän huomenna mennä vähän villoja ostamaan. Oli tarkoitus tehdä paljon pehmeitä paketteja säkkiin kun viime vuonna kaikki villat kuului maksuun. Katotaan mitä tai ketä tänä vuonna saa. Uutena vinkkinä on neulahuovutettu kangas ja puupalikka minkä ympärillä saa huovutettua nopsemmin. Katotaan kuinka akan käy ensviikonloppuna.

keskiviikko 9. syyskuuta 2009

Oisko tämä sitten keskiviikko

Joo-o, viikko on taas vierähtänyt. Töissä vipinää ja mukavaa. Aikaset aamut väsyttää ja kiukuttaa helpommin.

Tänään töissä vähän sahailtiin ja naulailtiin lasten kanssa. Nimikirjaimet tehtiin ja vielä lauta maalattiin. Sitten nauloihin pujotellaan langat niin johan on kohokirjaimet.

Huomenna on syyskirkkoa luvassa. Ei kyllä hotsittaisi yhtään, kun mennään kuitenkin vielä joulukirkkoon, pääsiäiskirkkoon ja kevätkirkoon. Vanhempana olen sitä mieltä ettei tarvis päivähoidossa olla ihan näin monta kertaa kun tulee ristiäisiä, häitä ja hautajaisiakin vuodenmittaan. Sivistävää -joo, mutta pojan ei tarvinnu mennä joka messuun jos oli tilaisuus olla pois. Onkohan muissa päivähoidon paikkakunnilla näin paljon messuja?? Meillä kävi viime vuonna vielä pappi joulun alla erikseen kertomassa joulukertomuksen ja laulattamassa... Eihän niistä kehtaa kieltäytyäkään.

Akkojen viikonoppu on taas hankalaa... Jollakin polttareita meillä kalareissuja ja sitten lasten harrastukset päälle.

torstai 3. syyskuuta 2009

Torstai ja syyskuu

Ilmeisesti on kiire tai ei mitään tapahdu kun ei ole tullut kirjoteltua tänne.

Pojan koulu sujuu hyvin eilen oli vanhempainilta. Iltiksessä viihtyy.

Vasta yksi lukuläksy on ollut, opettajan innostuksesta aletaan joka ilta lukemaan ääneen, tai siis johan me ukon kanssa ollaan luettu monta vuotta mutta pojan pitää vahvistaa lukutaitoa eli 10 min joka päivä ääneenlukua. Jotenkin pitäis sitä tavutusta kanssa päästä harjottamaan. Ens viikolla on vanhemmanvartti ajattelin siellä kysyä jonkin neuvon. Poika kun on ittekseen oppinut lukemaan eikä tavaamalla niinkuin koulussa. Tulee vaikeuksia myöhemmin jos nyt ei opi oikeaa tapaa.

Luki-vaikeudet on ilmiannettu erityislastenopelle hän eilen pyysi kaikkia ilmouttumaan joilla on suvussa tai vanhemmilla on luki-vaikeutta. Pystyy sitten välillä tsekkaamaan testeillä on pojalla sitä vai ei. Tällähetkellä en ole lainkaan huolissani pojan koulunkäynnistä enkä motivaatiosta. Kirjoittamisen harjoituksen on vaikeita kun ei vielä ole innostunut kirjoittamisesta. Hyvä vaan että on haasteista eikä pelkkää kivaa matikkaa ;)

Analoginen kellokin pikkasen vielä on vaikea. lupasin pojalle digitaalisen rannekellon kun on oppinut pyöreän kellotaulun etu ja takaperin ;) Vaarin tekemä kello on juuri siitä syystä kunniapaikalla ruokapöydän päädyssä.