Osallistun huhtikuun aikana järjestettävään Jämälankojen tuhoamisprojektiin. Tässäpä minun lankani jotka tänään löysin kaapista. Jämälanka on siis ylijäämä lanka jota on jäännyt kun olet saanut jonkin neuleen valmiiksi (tai virkkauksen yms.)
Lankoje alta pilkottaa, keskeneräinen isoäidintilkkuilutäkki, sekä joku muu keskeneräinen viltinalku.
Jos haluat voi käydä tututsumassa muihin osaanottajiin JÄMÄBLOGISSA .
Vielä ehtii mukaan 9000-kisaan! Palkintona minun tekemä koru lasihelmistä, jota varmaan pitäisi alkaa kohta väsäämään!
keskiviikko 30. maaliskuuta 2011
sunnuntai 27. maaliskuuta 2011
Tuunaa ja korjaa
Olen viettänyt tämän viikonlopun lähes kokonaan ommellen koneella ja purkaen käsin, sormenpäät ovat hellänä ja joitakin reikiäkin tullut aiheutettua vahingossa itseensä... Kansalaisopiston tuunaa ja korjaa ompelukurssilla tein mm. miehen farkuista hameen itselleni, omasta farkkutakista laukun, pieneksi jääneestä mekosta hame, varapatjan uutta päällistä muokkasin (itse tehty kylläkin). Ja yhden mekon hihansuita suurensin. Kokeilin montaa erilaista koristeommelta ennen kuin koristelin laukun kantokahvoja ja hameen helmaa.
Vielä on aikaa ennen kuin 9000 tulee täyteen, saa veikata, arvontaan osallistuvat kaikki halukkaat =)
Vielä on aikaa ennen kuin 9000 tulee täyteen, saa veikata, arvontaan osallistuvat kaikki halukkaat =)
keskiviikko 23. maaliskuuta 2011
tiistai 22. maaliskuuta 2011
Siinä se nyt on
Eilen toteutin pitkäaikaisen haaveeni, tatuoinnin. Vasempaan olkapäähän ilmestyi eilen Lohikäärme, kiinalaisen horoskoopin innoittamana =) Kyllä se tuntui mutta mukavemmalta kuin hammaslääkärin tuolissa tuskaileminen ;)
wikipediasta napattua:
Lohikäärme on yksi kiinalaisista horoskoopeista. Uskomusten mukaan lohikäärmeen vuonna syntyneet ovat idealisteja, perfektionisteja, joustamattomia ja itsetietoisia. Lohikäärmeet ovat myös aggressiivisia ja päättäväisiä. Lohikäärme on taruolento ja ilotulitusten järjestäjä; luovuus ja valehtelu ovat kaksi puolta joissa tämä ilmenee.
Lohikäärmeen vuosi on suosituin kiinalaisen astrologian merkeistä. Kauko-Idässä syntyvyys kasvaa lohikäärmeen vuosina, koska vanhemmat haluavat lapsen, joka syntyy lohikäärmeen merkin alla.
Muistakaa 9000 kisa =)
wikipediasta napattua:
Lohikäärme on yksi kiinalaisista horoskoopeista. Uskomusten mukaan lohikäärmeen vuonna syntyneet ovat idealisteja, perfektionisteja, joustamattomia ja itsetietoisia. Lohikäärmeet ovat myös aggressiivisia ja päättäväisiä. Lohikäärme on taruolento ja ilotulitusten järjestäjä; luovuus ja valehtelu ovat kaksi puolta joissa tämä ilmenee.
Lohikäärmeen vuosi on suosituin kiinalaisen astrologian merkeistä. Kauko-Idässä syntyvyys kasvaa lohikäärmeen vuosina, koska vanhemmat haluavat lapsen, joka syntyy lohikäärmeen merkin alla.
Muistakaa 9000 kisa =)
perjantai 18. maaliskuuta 2011
Maaliskuun paketti
Se tuli! Jee, ajelin autolla töistä suoraan kotiin, ajattelin että pitää varmaan hakea postista pakettia, kun Sny jotain tuolla vihjaili paketin saapumisesta. Mutta se olikin sujautettu suoraan laatikkoon! Jäi kahvimaidot ostamatta, haen ne sitten kun haen pojan kaverin luota kotiin ;)
Paketissa maaliskuussa löytyi, Fiskarssin saksia, isot ja pienet ja söpö avaimenperäkin =) 2 mars patukkaa joiden kohtaloksi koitui jo joutua sulatusuuniin... Alpakka lankaa tuommoista marjapuuron punaista, kaunista. Sekä kortti. Paketin ympärillä oli tuommoinen muuminauha, jonka varmaan vien huomenna miehen siskon tytölle paketin ympärillä kun ovat kovia muumifaneja perheessä! Kierrätys kannattaa aina =) Kiitos taas paketista ja uusia saksia olikin jo kaipailtu kun joku on vähän askarrellut noilla keittiö saksilla liikaa ;)
lisätty myöhemmin: Kiitos Anonyymi Anneli alias SNY, alpakka tuntuu mukavan pehmeältä neulottaessa, jotain huivia pukkaa kevään synttärisankareita varten.
Mainos: Yhdeksäntonnin kilpailu tuossa alempana, saa veikkailla =)
torstai 17. maaliskuuta 2011
9000 kisa
9 tonnia lähenee vähitellen. Kisataanpa siitä mikä päivä se kilahtaa laskuriin =)
Nyt lukema 8445. Hän joka jättää kommentin oikealla päivämäärällä niin pääsee arvontaan mukaan.
(edit 8.4. klo 21.52 laskurissa lukema 8872)
Viikon varrella laskuri on keskimäärin 50 lukijaa/ viikko laskenut, joten siitähän voi vähän laskeskella ;)
Voittaja saa minun tekemän korun palkinnoksi. Käytän pääasiassa lasihelmiä koruissani.
Ja eikun arvailemaan vaan!
Oma veikkaukseni on 1.4. eli aprillipäivä!Tuazophian arvaus kohdistuu 25.3
Tintin arvailee 31.3.
Annie veikkaa 8.4.RyytimaanMinna heittää 10.4.
Lentävä kokeilee 11.4.Enkeli kokeilee onneaan 13.4. päivämäärälläNalleKarhun arvaus on 14.4.
Sipe sanoo 25.4.Riitan veikkaus on 29.4.
Päkäpään villiveikkaus on 3.5.
Sininen veikkailee toukokuun 20-22 välistä aikaa
Nyt lukema 8445. Hän joka jättää kommentin oikealla päivämäärällä niin pääsee arvontaan mukaan.
(edit. 22.3. klo 17 laskuri näyttää 8613)
(edit. 31.3. klo 11.30 laskuri näyttää 8762)(edit 8.4. klo 21.52 laskurissa lukema 8872)
Viikon varrella laskuri on keskimäärin 50 lukijaa/ viikko laskenut, joten siitähän voi vähän laskeskella ;)
Voittaja saa minun tekemän korun palkinnoksi. Käytän pääasiassa lasihelmiä koruissani.
Ja eikun arvailemaan vaan!
Sipe sanoo 25.4.
Päkäpään villiveikkaus on 3.5.
Sininen veikkailee toukokuun 20-22 välistä aikaa
tiistai 15. maaliskuuta 2011
Hilipatiheijaa
Kevättä rinnassa ja nenässä!
Se on taas se aika vuodesta kun eteläntuulet tuo lämpimistä maista siitepölyä tänne Pohjolaan! Siksi vaihdoin pajunkissojen kuvat tuohon palkkiin että muutkin muistavat ajankohtaisen aiheen, Polleninfo.org kertoo että 7 päivää Lepän kukintaan, Jee! *atsih*
Yksi päivä nuorisotilassa harjottelua takana, huomenna toinen päivä vuorossa. Aamulla keitellä pojalle lämmintä juomaa talviurheilupäivään mukaan -> kuntosalille (minähän en ulkona talvella urheile ;) ) sitten kotiin ruokaa tekemään ja kello 15 pitää olla nuokkarilla. Tavoitteet on vielä hakusessa (edelleen). Huomenna meinaan jotain päättää että sitten voin siitä jatkaa etiäpäin tehtäviä tehden...
Jotain valmista! SNY:n langoista syntyi huivi, hapsuineen päivineen. Nyt tämmöinen pikkukuva aluksi koska tämä menee lahjaksi =) Lankana siis Gjestalin Frost, n. 2 kerää kului ja parissa päivässä valmistui. Mallina oli soveltaen vanhojen käsityölehtien pitsineuleita 2 eri mallikaavaa.
Se on taas se aika vuodesta kun eteläntuulet tuo lämpimistä maista siitepölyä tänne Pohjolaan! Siksi vaihdoin pajunkissojen kuvat tuohon palkkiin että muutkin muistavat ajankohtaisen aiheen, Polleninfo.org kertoo että 7 päivää Lepän kukintaan, Jee! *atsih*
Yksi päivä nuorisotilassa harjottelua takana, huomenna toinen päivä vuorossa. Aamulla keitellä pojalle lämmintä juomaa talviurheilupäivään mukaan -> kuntosalille (minähän en ulkona talvella urheile ;) ) sitten kotiin ruokaa tekemään ja kello 15 pitää olla nuokkarilla. Tavoitteet on vielä hakusessa (edelleen). Huomenna meinaan jotain päättää että sitten voin siitä jatkaa etiäpäin tehtäviä tehden...
Jotain valmista! SNY:n langoista syntyi huivi, hapsuineen päivineen. Nyt tämmöinen pikkukuva aluksi koska tämä menee lahjaksi =) Lankana siis Gjestalin Frost, n. 2 kerää kului ja parissa päivässä valmistui. Mallina oli soveltaen vanhojen käsityölehtien pitsineuleita 2 eri mallikaavaa.
torstai 10. maaliskuuta 2011
Voi jösses
Onneksi ei ollut oma arviointikeskustelu. Työ/opiskelukaverilla oli tänään kasvun tuen ja ohjauksen arviointikeskustelu, joka kesti kevyet 2h 45 min! HUH HUH isoilla kirjaimilla! OMG (vielä kerran). Omat keskustelut (3 kpl tähän mennessä -> yksi jäljellä) ovat olleet 30-45 min pituisia. Pikkasen oli opettaja tarkkana pilkkujen kohdissa... Toivotaan ettei hän tule minun viimeiseen keskusteluun. Se siitä aiheesta.
Koulutehtäviä pukkaa taas ensiviikolla kun harjoittelu alkaa. Pitäisi keksiä tavoitteet nuorten kanssa työskentelyyn, ehdotuksia anyone? Mietin ihan vaan jos jutskailis siellä nuokkarilla päihteettömyydestä tai terveellisestä ruokavaliosta. Ehkäisy yms. ei ehkä ole se mun juttuni? *kuvittelee kylmän hien nousevan selkää pitkin kun joku kyselee jotain siihen liittyvää* Kaipa se kuitekin liittyy koulutuksen (lähihoitaja) ja tulevaisuudessa sitä ehkä (?) joutuu kotonakin pojalle jotain kertomaan.
Salilla on tullut käytyä viikon sisään 3 kertaa plus hyvänolontunnin jumppa päälle. Reidet jumittaa ja nilkka on kipeä. Tiistaina oli niin kipeät paikat, ehkä jumissa hartiat yms että melkein migreenin pukkasi. Päänsärky hellitti kun otin buranaa ja painelin pimeään makkariin nukkumaan kylmän kääreen kanssa.
Sny langoista on ollut pari kokeilua ja purkausta. Joku kiva huivi niistä tulee jahka löytyy mukava malli. Suuri Käsityölehden vanhassa numerossa yhden mekon helmapitsi oli kiva näköistä mutta toteutus ei ollut niin kivaa... Kahtotaan mitä tulee, kuvaa sitten kun on jotain julkaisukelpoista =)
Koulutehtäviä pukkaa taas ensiviikolla kun harjoittelu alkaa. Pitäisi keksiä tavoitteet nuorten kanssa työskentelyyn, ehdotuksia anyone? Mietin ihan vaan jos jutskailis siellä nuokkarilla päihteettömyydestä tai terveellisestä ruokavaliosta. Ehkäisy yms. ei ehkä ole se mun juttuni? *kuvittelee kylmän hien nousevan selkää pitkin kun joku kyselee jotain siihen liittyvää* Kaipa se kuitekin liittyy koulutuksen (lähihoitaja) ja tulevaisuudessa sitä ehkä (?) joutuu kotonakin pojalle jotain kertomaan.
Salilla on tullut käytyä viikon sisään 3 kertaa plus hyvänolontunnin jumppa päälle. Reidet jumittaa ja nilkka on kipeä. Tiistaina oli niin kipeät paikat, ehkä jumissa hartiat yms että melkein migreenin pukkasi. Päänsärky hellitti kun otin buranaa ja painelin pimeään makkariin nukkumaan kylmän kääreen kanssa.
Sny langoista on ollut pari kokeilua ja purkausta. Joku kiva huivi niistä tulee jahka löytyy mukava malli. Suuri Käsityölehden vanhassa numerossa yhden mekon helmapitsi oli kiva näköistä mutta toteutus ei ollut niin kivaa... Kahtotaan mitä tulee, kuvaa sitten kun on jotain julkaisukelpoista =)
perjantai 4. maaliskuuta 2011
Perjantaina mamma meni suklaata ostamaan...
... suklaahimo! Koettaa kestää, pitäis varmaan keittää kahvia tai jotain...
Appiukon piposta tuli tällainen kaksinkertaisella langalla neulottu villamyssy.
Appiukon piposta tuli tällainen kaksinkertaisella langalla neulottu villamyssy.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)




