perjantai 26. helmikuuta 2010

Minttukakku


Tämä on minttukakku, tein sitä jo toista kertaa Kinuskikissan innoittamana.

Ohje löytyy tuolta linkistä alkuperäisenä, minä tein sen gluteenittomana ystävän tilauksesta. Omassa ohjeessa jätin pois piparminttuaromin ja korvasin sen lisäämällä mariannerouhetta.

Pohja:
1 pkt gluteenittomia "dominoita"
75 g voita tai margariinia (käytin suolatonta voita)

Täytemousse:

5 dl vispikermaa
2 valkuaista

Maitosuklaakerros:

2½ liivatelehteä
150 g maitosuklaata
150 g maustamatonta tuorejuustoa
2 rkl vettä

½ dl mariannerouhetta

Minttusuklaakerros:
2½ liivatelehteä
sinistä ja vihreää elintarvikeväriä
150 g maustamatonta tuorejuustoa
150 g valkosuklaata
2 rkl vettä

½ dl mariannerouhetta

torstai 25. helmikuuta 2010

Porukka kasassa

Pojat tuli kotiin eilen takasin! Tänään pitäisi mennä kauppaan, lupasin tehdä työkaverille minttukakun. Pitää vielä kysellä tarkentavia tietoja (hyla-la-yms)

Heräsin puoli 7 enkä saannut enää unta, tulin sitten katsomaan tuota kakkurespetiä netistä. Samalla telkkarin on hiljaisella auki, siellä pelaa Suomi-Tsekki olympia jääkiekkoa. Juuri äsken tuli pelin eka maali 3 erässä Suomelle!

Annoin eilen työssäoppimisen ohjaalle korun, tykkäsi siitä ja väritkin oli oikeat mustaa ja kultaa, lisäsin vielä tummanharmaata ihan rohkeana tyttönä eikä sekään häirinnyt yhtään korussa!


Juuhuuu! Tuli vielä yksi maali lisää ja suomi pääsi jatkoon!

perjantai 19. helmikuuta 2010

Lahjakasko?

Mummulta sain lahja-arvan jossa oli suuri voitto 2 €! Sillä ostin uuden arvan mutta tuo poika ei ole vielä tehnyt töitään...

Sain Gummitädeiltä helmiä ja helmiä ja tuli kummitytöltä ja kummipojalta kortitkin =) Postipoika oli ravistellut pakettia niin että osa helmistä oli irrallaan. Onneksi oli monta käärettä ettei kadonnut lumihankeen. Pojalle lupasin osan magneettihelmistä, taitaa keksiä niistä jotain kivaa.

Mies soittaa Abbaa onkohan se kipeä?? En ole aikasemmin huomannut että täällä Abba soisi, minä kyllä tykkään siitä kovasti. Take it chanse on me!

Puikot ei ole vielä läheteneet hyrräämään, se pöllöpipo kutkuttaisi edelleen mutten ole saannut aikaseksi. Pitää tehdä perhana koulutehtäviäkin ja viikonloppuna olisi/pitäisi tehdä kanssa...

keskiviikko 17. helmikuuta 2010

Syntymästä 33 vuotta

Siskoliini oli laittanut postissa kirjanmerkin, ihanan kukkakirjaillun siihen! Hyvät värivalinnat, Kiitos!
Tämä sankari on taas vanhentunut, pääsi töistäkin jo yhdeltä kun ei ollut tekemistä. Kouluhommia olis kun tekis vaan! Kuva on vuodelta 80-81 päiväkotikuva. Tukka on kyllä tummunut kovasti tuosta, kiharat kiusaa edelleen. Hymy on yhtä pieni kun nykyäänkin ;)

maanantai 15. helmikuuta 2010

hakee hakee

Lankakauppa kujeen pakettikin saapui vihdoin ja viimein, en tiedä missä kaikkialla on seikkaillut ennen kuin tuli tänne asti.

Viime viikolla kävin lankakaupassakin. Vaan ei vielä mitään ole inspiraatioitunut. Yhden ihanan helmikorun tein lauantaina, aivan ihana. Kuvaa kun jaksaa =)

Chilit kasvaa hittaasti. Eivät ole ainakaan kuolleet niin kuin viime vuonna eka erä. Kuvaa en ota kun ei ole mitään huomattavaa muutosta, sirkkalehdet vaan.

Ajattelin tehdä työohjaajalle korun lahjaksi rempseästä työohjaamisesta. Pitänee käydä jossain kaupassa katselemassa mustia helmiä, kun hällä on aina mustaa ja mustaa päällä. Hopeinen sidos ja mustat helmet, Voilá se on siinä. Uskon että tykkää kun tykkää pitää korujakin.

Kävin lauantaina katsomassa naurunpaikkaa naapuri pitäjässä. Ihan hauskoja stand up-koomikkoja, mies oli ehkä hitusen hauskempi kuin nainen, (kumman kaa -sarjan ruotsin ope). Naisella tuntui kuin olisi samat sketsit joka kaupungissa. Molemmilla veti vitsit alapää osastoon ja parisuhteen kiemuroihin. Meinasin lähteä ainakin mukana olleen työkaverin kanssa Lohjalle 7.5. Kumman kaa-kiertuetta katsastamaan. Jos joku haluaa mukaan ilmotelkoon mulle niin voin tässä helmikuun aikana ostaa liput läjässä. Jos niitä vielä palkkapäivänä siellä on myynnissä ;)

torstai 11. helmikuuta 2010

Lankaa

Kävi tänään lankakaupassa hiplailemassa keriä... Hankki SNY:lle paketti ainekset. Toivotaan että tuli mukava ;) Omaa vielä odottele jännityksellä, viimeisen lähetyspäivään on liian monta yötä jospa se sieltä tulisi aikasemmin. Lankakauppa Kujeestakin tilasin alennuksella, mutta sekään paketti ei ole vielä rantautunut tänne asti. Ihan hirveetä oottelua! Ens viikolla täytän jälleen 30 ;) Koko ikää ei tarvi kertoa eihän, eihän!?!

Ystäville tiedoksi, aloitin eilen tekemään kortteihin koristeita, tuossa ne on edelleen ilman korttia... Ei jaksakkaan liimata ja leikata. Tulee sitten virtuaaliterveisiä kaikille jos vaikka otan kuvan siitä :P

Helmiä näpistelin kanssa eilen kotona, tein uudella tyylillä korun, kokeilin huvikseni ja hyvin onnistui. Pitäis kuva ottaa ja ottaa käyttöön eli kaulaan.

Koulutehtäviä pitää saada valmiiksi viikonloppuna..

Silmälääkäri tutki ja hutki ja totesi tulehdusten kaikonneen! Jiihaa! Kuntosalille saa siis mennä taas. voi kuinka sitä onkaa kaivannut, saa purkaa kiukkua ja energiaa taas urheilemalla. Mennä vaikka uimaan ja saunaan ja luistelemaan! Imuroinnista nyt puhumattakaan ;) sitä en kyllä kaivannut.

Pojalla on koulussa ollut ystävänpäiväkorttien puuhaamista ja jotain askartelee tuolla nytkin. Huomenna käydään appiukolla synttärikahveilla nopskaa ja anopillekin pitäis jossain vaiheessa mennä viikonloppuna.

tiistai 9. helmikuuta 2010

Työssäoppimista

Huomenna tulee koululta opettaja käymään TOP-paikassa. Olenkin saannut jo kivasti tehdä kaikkea, pistänyt, s.c. inj., pessyt vuoteessa lapuilla, suihkussa pessyt, laittanut jalkaproteesin, jakanut lääkkeitä dosettiin, avustanut ruokailussa, tehnyt välipalaa, auttanut pukeutumisessa, rasvannut ihoa, kuljettanut pyörätuolilla, avustanut haavahoidossa ja katetroinnissa, mitannut verenpainetta, mitannut verensokeria, laskenut pulssia, kirjannut koneelle asiakaskäyntejä, jutellut mukavia ;) kysellyt, ihmetellyt, ottanut selvää, kyseenalaistanut. Mitähän kaikkea vielä pitäis tehdä?? Huomenna varmaan selviää ;)

Se on jännä miten tuolla ei ole näläntunnetta samalla tavalla kuin omassa työpaikassa, heti veti sokerit alas kun oli jonkin aikaa ruokailusta, mikähän siihenkin vaikuttaa. Ainakin vähemmän kahvia tulee kitattua, yritän muistaa edelleenkin panostaa vedenjuontiin.

Sitten mä en edelleenkään tajua työpaikkaohjaajan kiirettä... Minusta aivan hyvin ehdittäisiin vaikka kuinka moneen paikkaan mutta hänen mielestään ei... Kaipa ne on niitä salaisia sopimuksia pomon kanssa ettei tietyt ihmiset joudu tekemään liikaa töitä, ikä painaa ja eläkeikä kolottelee nurkan takana. No pitää nauttia kun on "tappavan tylsiä hetkiä" kun sitten menee töihin ja on hulinaa ja meteliä.

sunnuntai 7. helmikuuta 2010

Chilit


Chilit on lähtenyt hyvin kasvuun, eilen napsasin kuvia. Valohoito on aloitettu, 5-10 min kerrallaan lämpöisten lamppujen alla. Kohta pitää alkaa etsimään altakastelevat ruukut ja pesemään niitä. Multaa jäi kivasti sitä ei varmaankaan tarvitse chilejä varten ostaa, muut viherkasvit kyllä tarvitsisivat uutta multaa. Vaihdoinkohan viime keväänä mullat?? Tais mennä kesään, hengissä nuo vielä ovat kuitenkin.

Ulkona on lunta tosi paljon, tällä viikolla pitäisi pudotella lumia katoltakin ettei tule liian painavaksi. Työssäoppimispaikassa on kivaa/tylsää. Paljon uusia asioita oppii mutta ne väliajat asiakaskäyntien välissä on tappavan tylsää aikaa. Aina ei pääse koneelle kirjaamaan tapahtumaa, joskus ollaan kahvipaussilla jopa tunti... No en ala valittamaan, minulla olisi hyvää aikaa tehdä tehtäviä ja lukea potilaskertomuksia yms. tehdä haastatteluja työntekijöiden työhistoriasta. No viikko vasta takana. Nyt on mennyt kaksi päivää flunssasena, toivottavasti kuitenkin olen huomenna työkuntoinen, ihan riittävästi on tullut sairasteltua tänä vuonna jo!

Neulomuksia on kesken vaikka kuinka paljon, viikkoon en ole koskenutkaan puikkoihin. Kohta taas tulee joku inspiraatio! Ihan takuulla.

maanantai 1. helmikuuta 2010

Naga morrich

Jotain pientä näkyvissä, muutamassa purnukassa on uutta elämää! Naga morrich johtaa. Aika yllättävää että viikossa tulee mullasta läpi, toivotaan että on sitkeitä pippureita, muuten ei selviä Suomen kesästä.

Pöllöjä


Törmäsin SNY-sivuilla Koukuttajan pöllöpipoon, semmonen taitaa tulla seuraavaksi meille ;)

Minusta aivan ihana ja söpö, jossain toisessa blogissa näin pöllökoristeiset lapaset!

Piti mennä kirjautumaan Ravelry:yn jotta sai ohjeet :P