perjantai 25. toukokuuta 2012

"Kasvimaa"

Chiliä, kesäkurpitsaa, yrttejä ja kesäkukkia

 


Kesäkurpitsat ovat ruukussa ja laatikossa, katotaan jaksaiskohan ne siinä sinnitellä kunnes pääsevät 4 viikon päästä uuteen kotiin ja kasvimaalle :) Chilejä varten olen ajatellut joko kasvihuonetta tai sitten parvekkeelle sellaisen hyllykön. Persilja voi hyvin, basilika huonommon: suora auringon paiste nuuduttaa niitä. Rosmariinia pukkaa kovasti. Viikonloppuna sain kuulla että voin hakea kaverin kasvimaalta sitten aikanaan vähän vadelmaa tontille; ja pitäähän äidin kasvimaalla yksi raparperikin olla!!!! Tulisipa jo kesäkuu ja muutto.

keskiviikko 23. toukokuuta 2012

APUA!

Auttakee akkaa mäessä!
 Viikko tai kaksi sitten olin jonkun lankakaupan sivuilla. Löysin sieltä (minulle vaativan) ihanan valkoisen-kirjoneule-huivin ohjeen. Nyt en löydä tätä enää! Missä olin mistä löysin sen??? Pistää kommenttilaatikkoon osoite jos löydät :/ Nyyh. sen tahtoisin itselleni sen ihkun huivin!

Ja samoin tein kun julkasin tämän, välähti! Ilun handusta ohje löytyy! Marikki-huivi :)

tiistai 22. toukokuuta 2012

Toukokuun viimeinen paketti

Tällä kertaa en saannut lankaa, vaan pienen paketin täynnä tavaraa. Marimekko pöytätabletin, karkkipussin, passionsaippuaa(voi olla etten pysty käyttämään hajun takia mutta kierrätän sen eteenpäin sitten) Joutsenpötäliinan ja leppiskoristeen. Salaiseksi ilmestyi ÄIPPÄ. Kiitos kierroksesta sinulle :)
Paras ja yllättävin paketti oli se josta tuli löylysuolakipponen! Se on ihana idea! Kunniamaininta siitä Äipälle <3
Kuvassa mukana myös kauniin vihreä kännykkäteline, jonka sain välimuistamiseksi. Kranssinsiemenet ovat jo itämässä saas nähdä lähteekö ne käyntiin kun minun omat viimevuotisesta keräämäni ei lähtenyt ;) Kukkasatoa odotellessa OIKEIN AURINKOISTA KEVÄTTÄ kaikille SNY:kierroksessa olleille!




torstai 17. toukokuuta 2012

30 kuvaa nro 2

Minun suosikkitavarani on ehdottomasti hiiri. Joo kyllä läppärissä on hiiri, mutta en vaan ole oppinut käyttämään litteää mallia. Ilman langatontahiirtäni surffailu tuotta tuskaa. Nro 2 : tietokoneen hiirulainen, valkoinen ja hännätön :)

tiistai 15. toukokuuta 2012

30 kuvaa

Lentävän blogista bongasin 30 kuvaa - haasteen. Se kellä tylsää on voi tämänkin haasteen ottaa vastaan. tai ei tarvii olla tylsääkään ;) Säännöt on se ettei ole sääntöjä kuin että julkaise kuva joka katekoriasta. :) sitten vaan latailemaan ja kuvaamaan! Ideana siis julkaista kuvia annetun listan mukaisesti. 


Omakuva (1) Mökkireissu 2009, pojan ottama kuva, jonkun tehtaan myllyn vieressä keski-Suomessa. Ihanan vihreää ja vehreää on luonto! Niin kesäinen kuva :)

Kuva 1: Omakuva
Kuva 3: Perheenjäsen
Kuva 4: Harrastus
Kuva 7: Kuva jota en koskaan julkaissut
Kuva 8: Suosikkikuva
Kuva 9: Päivän asu
Kuva 10: Tämä tekee minut iloiseksi
Kuva 11: Hullua
Kuva 12: Arkeni
Kuva 13: Teema “valo”
Kuva 14: Talvikuva
Kuva 15: Rakkaus
Kuva 16: Mustavalkoinen omakuva
Kuva 17: Hetki
Kuva 18: Tunteet
Kuva 19: Täällä minä asun
Kuva 20: Teema “erilaiset”
Kuva 21: Kun olin pieni
Kuva 22: Tästä olen riippuvainen
Kuva 23: Kesäkuva
Kuva 24: Tämä tekee minut surulliseksi
Kuva 25: Kaikessa kiireessä
Kuva 26: Tämä naurattaa aina
Kuva 27: Teema ”kaksi”
Kuva 28: Sää
Kuva 29: Uusin kuva minusta
Kuva 30: Valinnainen kuva

keskiviikko 9. toukokuuta 2012

Välimuistaminen

Sain salaiseltani välimuistamisen, kukansiemeniä ja kännykkäpidikkeen. En ota nyt kuvaa, ehkä myöhemmin. Jännitystä vielä riittää... Kiitos SNY

maanantai 7. toukokuuta 2012

klonk, klonk, klonk

Arvontakone pyöritti, Kummitytön nimen esiin ensimmäisenä.
Mansikkaisesta langasta lähtee Enkeli 4:lle sukkaset :)


keskiviikko 2. toukokuuta 2012

Koolaus

 Olipa kerran Omppu, joka sai SNY:ltänsä Harmaata Villalankaa ja pussin CoolAid:ia (mansikkaa)

Hän otti haasteen ilolla vastaan ja etsi vielä netistä lisää ohjeita miten koolataan. No Ilultapa tietenkin löytyy sopivat esimerkit kuvineen.

Ensin hän vyyhditti, sitten kasteli Harmaan Villalankansa.

Sitten vesi kuumenemaan ja pussi sekaan.

 Ja lanka perässä.

Koska Omppu ei osaa lopettaa (taaskaan) ajoissa; vähitellen

lanka upposi kokonaan kattilaan.


Ja sitten hän huuhteli mehut pois ja lopputulos on tässä, mansikkaisen punaista ja harmaan täplikästä lankaa.

No katotaan kuka onnellinen saa Villalototssa jättipotin ja huomaa saavansa mansikkaiset lapaset tai sukat ensi jouluna ;)

Vyyhti oli yön yli ulkona kuivumassa, äskettäin sen kerin palloksi ja tein koeneulonnan. Polkamaisen mansikkaista :) Huuda hep kommentteihin jos haluat saada tästä tehdyt sukat tai lapaset voi laittaa samaan kommenttiin toiveen. Sitten arvontakone arpoo. Sovitaan että 6.5. mennessä kommentit pääsevät mukaan!


tiistai 1. toukokuuta 2012

Toimisto- eiku puutarhaunelmia

Olen haaveillut ja unelmoinnut siitä lähtien kun muuttomme on varmistunut. Puutarhanlaitosta. Mitä laittaisin, minne laittaisin, on käyty mittalemassa tulevaa pihaa jne. Tilasin koti ja puutarhalehden että saapi tutkia ennen kuin hutkii. Aikataulusta on sovittu miehen kanssa että vähitellen! Ja minä saan olla pääjehuna projektissa, koska mulla on enemmän aikaa tehdä ja toteuttaa pihaa. Hän vastaa muista jutuista ja tulee lihasvoimaksi tarvittaessa ;)

Nyt kun olen taas tänäkin keväänä ihastellut sinililjoja ja lumikelloja jotka tunkevat ensimmäisten joukossa pihallamme niitä halua uuteen kotiinkin ja krookoksia tietty. Etupihan vaahterapuiden alle sinne ja tänne ja tonne ;) ripotellen. Kesällä sitten siinä on helppohoitoinen nurmikko, ei tarvitse kukkapenkkejä varoa. Sen kun pistää vaan ruohonkorret tasaiseksi. Etupihan nurkkaan naapurinrajalle Sysirumia kiviä peittämään haluan kotkansiipisaniaisia ja joko vuorenkilpiä tai kuunliljoja niiden alle, ehkäpä jotain maanpeittokasviakin??


Koska tontti on rinteessä, autopaikan alle jää "hukkatilaa" johon voisi perustaa kivikkopuutarhan, siihen luonnollisesti tulisi mukulakiviä ja kivikko- ja mehikasveja. (liekö sama tarkoittava, ihan sama)

Toisen naapurin ja meidän väliin pitää kasvattaa jotain... Tuija-aitaa ehdottomasti EN halua. Kuusiaita olisi kiva, aina vihreä ja vehreä. Kuusi kasvaa vaan niin julmetun hitaasti aluksi, vasta 5 vuoden jälkeen pääsee leikkaamaan latvustoja. Yhdessä puutarhamyymälässä törmäsin kartiomarjakuuseen. Se näyttää kivalta ja erilaiselta. Oksat nousevat ylöspäin, on myös vehreä ympärivuoden, eikä varmaan olisi pahan näköinen jos aitaa perustaessa siellä olisi muutama "kalliimpi" isompi yksilö välissä kasvamassa ja ryhdistämässä aitaa.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Vapun päivää, päivää :)

Eilen tuli pojan kaveri yökylään. Pojat poksauttelivat vesi-ilmapalloja ja olivat vesisotaa. Pelattiin autopeliä ja guitar hero:ta XBOX:lla. Paistettiin hampurilaisia ja syötiin herkkuja. Eilinen päivä oli kyllä aurinkoinen ja lämmin.
Vein Chilit ja muut maustekasvit ulos ekaa kertaa tuulettumaan. Tänään on kylmempää mutta aurinkoista, joten heitin kasvit taas ulos. Varsista tulee tukevemmat ja jaksaa siis kantaa isompaa satoa ;) Odotin ensin että mittari näyttää 13 astetta. Vähän on jo päässyt latvomaan isoimpia chilejä jotta ne haaroittuisi. Kukkapenkistä näkyy nousevan viime vuotista persiljaa ja timjamia. Pensasaitaakin ehdin siistimään talven vahingoilta. Isot lumimassat ja puiden kaato oli katkonut monta oksaa meidän marja-aroniasta. Nyt vaan kesää kohti! Perhosia on liidellyt monta pihalla ja kärpäsiä myös. Kohta varmaan pörrää pörriäisiäkin jos noita kukkia tulisi lisää. Krookuksia on noussut ja sinililjoja.