tiistai 1. toukokuuta 2012

Toimisto- eiku puutarhaunelmia

Olen haaveillut ja unelmoinnut siitä lähtien kun muuttomme on varmistunut. Puutarhanlaitosta. Mitä laittaisin, minne laittaisin, on käyty mittalemassa tulevaa pihaa jne. Tilasin koti ja puutarhalehden että saapi tutkia ennen kuin hutkii. Aikataulusta on sovittu miehen kanssa että vähitellen! Ja minä saan olla pääjehuna projektissa, koska mulla on enemmän aikaa tehdä ja toteuttaa pihaa. Hän vastaa muista jutuista ja tulee lihasvoimaksi tarvittaessa ;)

Nyt kun olen taas tänäkin keväänä ihastellut sinililjoja ja lumikelloja jotka tunkevat ensimmäisten joukossa pihallamme niitä halua uuteen kotiinkin ja krookoksia tietty. Etupihan vaahterapuiden alle sinne ja tänne ja tonne ;) ripotellen. Kesällä sitten siinä on helppohoitoinen nurmikko, ei tarvitse kukkapenkkejä varoa. Sen kun pistää vaan ruohonkorret tasaiseksi. Etupihan nurkkaan naapurinrajalle Sysirumia kiviä peittämään haluan kotkansiipisaniaisia ja joko vuorenkilpiä tai kuunliljoja niiden alle, ehkäpä jotain maanpeittokasviakin??


Koska tontti on rinteessä, autopaikan alle jää "hukkatilaa" johon voisi perustaa kivikkopuutarhan, siihen luonnollisesti tulisi mukulakiviä ja kivikko- ja mehikasveja. (liekö sama tarkoittava, ihan sama)

Toisen naapurin ja meidän väliin pitää kasvattaa jotain... Tuija-aitaa ehdottomasti EN halua. Kuusiaita olisi kiva, aina vihreä ja vehreä. Kuusi kasvaa vaan niin julmetun hitaasti aluksi, vasta 5 vuoden jälkeen pääsee leikkaamaan latvustoja. Yhdessä puutarhamyymälässä törmäsin kartiomarjakuuseen. Se näyttää kivalta ja erilaiselta. Oksat nousevat ylöspäin, on myös vehreä ympärivuoden, eikä varmaan olisi pahan näköinen jos aitaa perustaessa siellä olisi muutama "kalliimpi" isompi yksilö välissä kasvamassa ja ryhdistämässä aitaa.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

1 kommentti:

Vallittu kirjoitti...

kivoja suunnitelmia! Tuutko saaresta hakemaan vuorenkilpiä?