sunnuntai 31. toukokuuta 2009

Skootteri

Olimme aamupäivän perheen kanssa lintsillä ja pojan kaveri oli menossa mukana. Syötiin pizzanpalat ja jätskiä ja juotiin hilejuomat. Pojat ramppas laitteissa ukon kanssa ja minä otin aurinkoa. Kävin jopa sokkelossa, ketjukarusellissä ja vekkulassa. Lopuksi mentiin Sealife:in ja pojat osti muistot reissusta.

Takaisin kotiin ja päätettiin käydä appiukon rannalla uimassa ja minä opettelin skootterilla ajoa Thaimaan reissua varten.

Olen saannut n. kk miettiä tuota ajoharjottelua joten se sujui ilma kiukkuamista ;) jännitti paljon ja ekan kiekan jälkeen hymyilin pepsodenttihymyä. Pari kiekkaa hiekkatiellä ja sitten tein asfaltti lenkin. Jarrutus jännittää kun ei voi painaa tallaa pohjaan jalalla pitää muistaa kahvoja painella.
Ihan jees, mietin tässä jo jotain hupiajelua lähipäiville =)

keskiviikko 27. toukokuuta 2009

2 päivää

2 työpäivää ja sitten maanantaina TE-toimipisteeseen ilmoittamaan työttömäksi itsensä. En aio töitä hankkia kesäksi. Sen verran tulee tuota lomrahaa nyt tilille, että jos ei ala tuhlailemaan sillä pääsee pitkälle. Toivotaan ettei tule ylimääräisiä kuluja.

Thaimaan matka on maksettu (lennot) sitten vielä pitää maksaa oleskelu ja hotellit siellä paikan päällä.

Tilasin juuri lomalukemista 3 kirjaa ja pojalle Tatu ja Patu monitoimimuistikirjan.

Käytiin lasten kanssa eskarissa jätskillä, välillä satoi ja välillä ei. Ei sentään mitään katastrofi kuuroa tullut paikan päällä =)

Terassi on valmis, markiisikin on kuumia helteitä varten tai sadepäivän grillausta varten ;) Nurmikko on ihanan vihreää ja vehreää. Kirsikkapuu alkaa jo kukkimaan.

Satoi

Satoi,
paistoi,
jäätelöä maistoi.
Pieni poika,
joka varpaansa kastoi.
Järvellä sinisellä,
kalastaa tahtoi.
Mutta minkäs sille mahtoi,
ei ollut onkea, ei matoa
se oli; oi, oi, voi, voi.

o.s.

torstai 21. toukokuuta 2009

muurahaiset sai kyytiä

pari päivää olen katsellut muurahaisia tässä tietokone pöydällä, kurkannut laatikkoon mutta ei ole näkynyt niitä siellä. Tänään päätin tehdä siivouksen laatikkoon... tiesin että mahdollisuus vanhojen namien löytymiseen on 100%. Imuri käteen ja tavaroita ruokkoamaan. Ja siellähä niitä sokeri-pokeri-murkkuja. Eipä ole enää ja lähti samalla laatikostosta kassillinen turhaa roinaa autuammille roskamaille.

Opetus on että älä syö salaa namia jos jätät pussin auki laatikkoon joku muu syö ne parempiin suihin.

Samalla irrotin ylälaatikon ja pistän pohjan kohdilleen, se irtosin silloin 2,5 vuotta sitten kun tuli laittettua liian painavaa sanaa laatikon täyteen. Sain siis kaksi kärpästä yhdellä iskulla vai pitäiskö sanoa 100 muurahaista yhdellä suihkauksella.

tiistai 19. toukokuuta 2009

vaikka ja mitä

Viime viikolla oli pojan kevätjuhlat eskarissa

Lauloivat tai oikeiastaan loruttivat Flii, Flai, Floo ja meidän poika rummuttti tahtia ja pysyi vielä tahdissa! En olisi ihan heti ujosta uskonut! No kaikki kasvaa ja viisastuu ;)

Lopuksi kun oli todistukset ja kukat ja muisto kaulakoru saatu mentiin ulos kisaamaan perheittäin, mm. pussijuoksu, koripallo ja köysirata. Kuvassa on yksi paraskaveri, joka ehkä voi tulla kesällä yökylään meille, kun mulla on nyt tätä lomaa tässä...


Viikonloppuna oli taloyhtiön pihatalkoot ja kävin työkavereiden kanssa helsingin yössä. Tänään oli oman ryhmän kevät juhlat ja nekin selvittiin hyvin alusta loppuun.

Eilen käytiin tutustumassa pojan iltapäiväkerho paikkaan. Sinne pitää kävellä yhden autotien yli tai oikeastaan parkkipaikan kautta. Ja vielä alamäki puistossa. Voi olla että alle puolessa tunnissa kavereineen pääsevät perille. Kun on ensin ojat tutkittu ja kivet kiipeilty ;) Poika oli niin reipas tutustumis illassa että heti olisi kaninloikka peli pitänyt pelata ja melkein kiipeili jo leikkimökin katolla... voi olla että nimi tulee tutuksi heti ekana päivänä... miinusta iltiksessä on se ettei heillä ole kännykkää. vain lankaliittymä... pakko siis aina soittaa poissaolosta, tosi vanhanaikaista!

Paikka on leikkipuistossa, vain 20 lasta! ja ulkoilevat paljon. Siinä plussaa vaikka kuinka ja paljon. Kännykkä on hankittu (vanha käytetty) vielä liittymä siihen ja poika pääsee kokeilemaan miten se toimii. Osaa sitten laittaa tekstaria äiskälle tai iskälle kun pitää päästä kaverille kylään.

Ensviikolla ollaan rennosti. eikä ihmeitä ihmetellä töissä tai kotona. Terassikin valmistui tänään vielä siivous ja tuolien kasaus!

lauantai 9. toukokuuta 2009

Lauantai sade päivä



Tämä on meidän akvaario. 6 mustamollia, 6 punapäätetraa ja 2 leväbarbia (toistaiseksi)

Tänään siroteltiin isän tuhkat mukana oli sisko, mies ja poika sekä täti ja setä.

Iltapäivällä ristiäiset ja tyttö sai nimekseen Sade Emilia, sopii hyvin sadepäivän juhlille =) rauhalliset juhlat.

Huomenna kaikki äidit saavat hemmottelua =) toivottavasti ainakin minä =P

perjantai 1. toukokuuta 2009

pjönttö

Do diin, Siellä se seisoo. Ja istumaan ei vielä saa käydä. Suihkuun sais mennä illalla mutta me lähdetään reissuun eli saumat saa kuivua rauhassa viikonlopun! Vielä kaapit, suihkunousu ja allas paikoilleen niin voi´la she on valmish!

Pihalla kukkii krookukset ja tulppaanit työntävät lehtiään. Ihmettelen missä ovat narsissit kun ei niitä näy vieläkään...

akvaariossamme on siis 6 punapäätetraa, kauniita ostetaan niitä lisää!
ja kaksi leväbarbia

ja ällöttävän paljon levää saatiin kaupanpäälle kasvien mukana :/ eli kahtellaa jospa joutuu ostamaan uudet kasvit/ levänpoistoainetta / lisää levänsyöjiä