On tullut pari kirjaa luettua kesän mittaan.
Nyt aloitin lukemaan;
Arnaldur Indridason, Sameissa vesissä.
Olen lukenut Anna Janssonia tänä kesänä:
Vaitelias Jumala
Jäljet lumessa
Outoja Lintuja
Haudankaivaja
Unissakävelijä
Murhan alkemia
Lukemista odottaa vielä: Kalpeat ja kuolleet, hopealantti, pääkallovaras, hylynryöstäjä ja loputon uni
Vielä on kesää jäljellä :)
Christian Rönnbackan Julma luin yhdessä illassa ja odottelen tänä vuonna ilmestyneen kirjan tuloa kirjastoon.
Dekkareita kuluu siis. Facebookin Dekkarihulluissa suositellaan Katherine Nevillen romaaneja Kahdeksan ja Tuli. Joita aion myös testata.
Jos olet lukenut jonkin kivan dekkarin, mielellään pohjoismainen kirjailija otan vinkin vastaan!
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kirja. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kirja. Näytä kaikki tekstit
lauantai 26. heinäkuuta 2014
keskiviikko 14. elokuuta 2013
Montako sivua??
Aika kivasti on tullut luettua tänä(kin) vuonna.
Maanatai-iltana sain luettua loppuun Dan Brownin Inferno. Samaa takuuvarmaa taiteentutkimista kuin pari edellistä R.L. seikkailua.
Kaari Utriota on tullut kahlattua läpi vaikka kuinka monta. Nyt aloitin Ruma kreivitär kirjaa.
Sunneva (yhdistetty uusintapainos)
Uhritulet
Aatelisneito, porvaristyttö
Vendela
Ja pari muuta joita nyt en muista nimeltä
Jokunen hömppäromaani kaupasta on tullut luettua myöskin.
Ja lasketaanko kaikki Aku Ankka, simpsonit, Lucky Luket yms ???
Hei töissähän mä luen lapsille 45 min per päivä. Aika monta satukirjaa on tullut kahlattua läpi...
Untinen-Auel, luin myös uusimman kirjan talvella, luolamaalaukset tai jotain sinne päin ;)
Varmasti joku vielä on luettu mutta juuri nyt ei muistu mieleen.
Sen tiedän että Siskoni on lukenut kirjoja ainakin 10 kertaa enemmän tänä vuonna. Ja 100 kertaa elämämme aikana. Hänen sivumääräänsä en saa kiinni ikinä *tykkää kovasti siskosta*
Maanatai-iltana sain luettua loppuun Dan Brownin Inferno. Samaa takuuvarmaa taiteentutkimista kuin pari edellistä R.L. seikkailua.
Kaari Utriota on tullut kahlattua läpi vaikka kuinka monta. Nyt aloitin Ruma kreivitär kirjaa.
Sunneva (yhdistetty uusintapainos)
Uhritulet
Aatelisneito, porvaristyttö
Vendela
Ja pari muuta joita nyt en muista nimeltä
Jokunen hömppäromaani kaupasta on tullut luettua myöskin.
Ja lasketaanko kaikki Aku Ankka, simpsonit, Lucky Luket yms ???
Hei töissähän mä luen lapsille 45 min per päivä. Aika monta satukirjaa on tullut kahlattua läpi...
Untinen-Auel, luin myös uusimman kirjan talvella, luolamaalaukset tai jotain sinne päin ;)
Varmasti joku vielä on luettu mutta juuri nyt ei muistu mieleen.
Sen tiedän että Siskoni on lukenut kirjoja ainakin 10 kertaa enemmän tänä vuonna. Ja 100 kertaa elämämme aikana. Hänen sivumääräänsä en saa kiinni ikinä *tykkää kovasti siskosta*
keskiviikko 25. huhtikuuta 2012
Operaatio troijalainen
Siskoni vinkkasi uuden kirjan pääsiäisenä, Christian Rönnbackan Operaatio Troijalainen. Suosittelen :)
Takakannessa luvataan kirjalle jatkoa, odotellaan innolla! Luin kirjan parissa päivässä, mukavaa soljuvaa tekstiä, pysyy mielenkiinto yllä. Draamaa, romantiikkaa ja tietysti jännitystä kun on kerran dekkari! Voin sanoa että minä arvasin yhden "tonttumies" arvoituksen heti alkumetreillä oikein vaikka vastaus tuli vasta kirjan lopussa! Kirjan maisemat sijoittuvat Helsinkiin ja Porvooseen pääasiassa. katso myös Bazar
Takakannessa luvataan kirjalle jatkoa, odotellaan innolla! Luin kirjan parissa päivässä, mukavaa soljuvaa tekstiä, pysyy mielenkiinto yllä. Draamaa, romantiikkaa ja tietysti jännitystä kun on kerran dekkari! Voin sanoa että minä arvasin yhden "tonttumies" arvoituksen heti alkumetreillä oikein vaikka vastaus tuli vasta kirjan lopussa! Kirjan maisemat sijoittuvat Helsinkiin ja Porvooseen pääasiassa. katso myös Bazar
tiistai 23. elokuuta 2011
Tiistai
Tiistai on siis. Kirjastoon hakemaan lukemista lepohetkelle. Ehdotuksia otetaan vastaan mistä eskarilaiset tykkää! Maukka ja Väykkä on kestolukemista sekä Pekka Töpöhännät. Jotain uutta olisi kiva saada näihin jokavuotisiin kirjoihin ;) Pistä kommenttia tulemaan.
edit. Kirjastosta löysin Heinähattua ja Vilttitossua, naapuriryhmään lähti Risto Räppääjää
edit. Kirjastosta löysin Heinähattua ja Vilttitossua, naapuriryhmään lähti Risto Räppääjää
sunnuntai 17. tammikuuta 2010
Tsu-tsu-tsunnuntai
Jaahas.
Viikonloppu on sitten taas mennyt, melkein. Tekisi mieli lettuja mutta justhan niitä viime su paistelin, laitoin kaurahiutaleita taikinaan ja tuli ihania. Osaiskohan sitä tehdä samanlaista hyvää kun ei mitannut mitää pisti vaan sekaisin?? En ota nyt sitä riskiä, ens vkoloppu vois tehdä vaikka niitä. Ostais vaikka jätskiä kyytipojaks mukaan.
Silmä tuntuu paljon paremmalat ja ihan kuin sillä näkiskin paremmin, lääkkeet tehoavat siis! Jeah baby Jeah. Olen tilannut hesarin 3 kk, vain viikonlopuksi. Koetan napsia koulutukseen ja ammattiin liittyviä artikkeleita sieltä talteen. Näyttää hyvältä tutkinnon arviointikeskustelussa kun on kansiossa painavaa sanaa ;)
Kuuntelin taas äänikirjaa, jälleen Harri Nykäsen poliisi kirja; Jumalan selän takana, Kertoo juutailaisesta komisariosta Helsingissä ja juutalaisten yhteisöön liittyvistä rikoksista. Hyvä kirja kun haluaa esim tehdä neuletta. Tällä kertaa virkkasin pussukan jolla en tee mitään... Paketissa on 6 cd luettuna. Suosittelen! Edellinen Nykäsen kirja oli asianajaja sukuun liittyvä rikoskertomus. Tykkään kyllä muutenkin miehen kirjoituksista Raid yms.

WOW googletin kirjailiaa tuossa ja saman komisarion seikkailuja on useampia kirjoja, eikun kirjastonhakukoneelle etsimään, Heippa!
Viikonloppu on sitten taas mennyt, melkein. Tekisi mieli lettuja mutta justhan niitä viime su paistelin, laitoin kaurahiutaleita taikinaan ja tuli ihania. Osaiskohan sitä tehdä samanlaista hyvää kun ei mitannut mitää pisti vaan sekaisin?? En ota nyt sitä riskiä, ens vkoloppu vois tehdä vaikka niitä. Ostais vaikka jätskiä kyytipojaks mukaan.
Silmä tuntuu paljon paremmalat ja ihan kuin sillä näkiskin paremmin, lääkkeet tehoavat siis! Jeah baby Jeah. Olen tilannut hesarin 3 kk, vain viikonlopuksi. Koetan napsia koulutukseen ja ammattiin liittyviä artikkeleita sieltä talteen. Näyttää hyvältä tutkinnon arviointikeskustelussa kun on kansiossa painavaa sanaa ;)
Kuuntelin taas äänikirjaa, jälleen Harri Nykäsen poliisi kirja; Jumalan selän takana, Kertoo juutailaisesta komisariosta Helsingissä ja juutalaisten yhteisöön liittyvistä rikoksista. Hyvä kirja kun haluaa esim tehdä neuletta. Tällä kertaa virkkasin pussukan jolla en tee mitään... Paketissa on 6 cd luettuna. Suosittelen! Edellinen Nykäsen kirja oli asianajaja sukuun liittyvä rikoskertomus. Tykkään kyllä muutenkin miehen kirjoituksista Raid yms.

WOW googletin kirjailiaa tuossa ja saman komisarion seikkailuja on useampia kirjoja, eikun kirjastonhakukoneelle etsimään, Heippa!
perjantai 25. heinäkuuta 2008
perjantai
Ihana aurinko!
Käytiin leikkipuistossa pyörillä, meillä oli eväät mukana. Ja nyt vasta teen ruokaa, italianpataa.
Olen lukenut tällä lomalla, ihanaa!
Dan Brown; meteoriitti
Sue Grafton; T niin kuin tappaja (mun suosikki kirjasarja, A:sta olen aloittanut)
Reijo Mäki; lännen mies
Kaikki hyviä kirjoja, Vares on salapoliisi Mäen kirjassa, Kinsey Graftonin kirjassa. Brown kirjottaa myös dekkarityylisesti. Semmoistahan minä luen. Agatha Christietä pitäisi käydä katsastaa kirjastossa.
Illalla mennään uimarannalle, eilen pojat olivat olleet lammen rannalla ja poika oli innostunut, kun haravalla suditaan lehdet pois hiekan päältä pohjalta niin tämäkin uskaltaa uida luonnon vesissä ;)
Käytiin leikkipuistossa pyörillä, meillä oli eväät mukana. Ja nyt vasta teen ruokaa, italianpataa.
Olen lukenut tällä lomalla, ihanaa!
Dan Brown; meteoriitti
Sue Grafton; T niin kuin tappaja (mun suosikki kirjasarja, A:sta olen aloittanut)
Reijo Mäki; lännen mies
Kaikki hyviä kirjoja, Vares on salapoliisi Mäen kirjassa, Kinsey Graftonin kirjassa. Brown kirjottaa myös dekkarityylisesti. Semmoistahan minä luen. Agatha Christietä pitäisi käydä katsastaa kirjastossa.
Illalla mennään uimarannalle, eilen pojat olivat olleet lammen rannalla ja poika oli innostunut, kun haravalla suditaan lehdet pois hiekan päältä pohjalta niin tämäkin uskaltaa uida luonnon vesissä ;)
perjantai 27. kesäkuuta 2008
lomalukemista
Olen jo vuosia lukenut Sue Graftonia, abc-dekkareita. Nyt taas odottelen milloin seuraava kirjan tulee suomennettuna ulos painosta. Mulla on jo S niin kuin synti. T tässä odotellaan.
Raidia voi kanssa suositella! Harri Nykäsen tyyli on mukavaa ja huumoristista, jos tykkäs tv-elokuvasta tykkää myös kirjasta!
Koska me mentiin Turkkiin, nappasin lentokentältä lukemista Juha Vuorisen Vaselinen veljekset, kirjassa henkilöt myös käyvät siellä. Roisia tekstiä, hauskoja juttuja, mukava tarina ei kuitenkaan alle 15 v...
Nyt nappasin laivalta tuon kirjan ekan osan, vähemmän roisia tähän mennessä...
Jos olet lukenut joskus juoppohullun päiväkirjaa, tykkäät tästäkin. Minusta tämä on parempaa tekstiä kuin ne aikoinaan olivat. En ole lukenut enää niitä kirjoja vuosiin.
Raidia voi kanssa suositella! Harri Nykäsen tyyli on mukavaa ja huumoristista, jos tykkäs tv-elokuvasta tykkää myös kirjasta!
Koska me mentiin Turkkiin, nappasin lentokentältä lukemista Juha Vuorisen Vaselinen veljekset, kirjassa henkilöt myös käyvät siellä. Roisia tekstiä, hauskoja juttuja, mukava tarina ei kuitenkaan alle 15 v...
Nyt nappasin laivalta tuon kirjan ekan osan, vähemmän roisia tähän mennessä...
Jos olet lukenut joskus juoppohullun päiväkirjaa, tykkäät tästäkin. Minusta tämä on parempaa tekstiä kuin ne aikoinaan olivat. En ole lukenut enää niitä kirjoja vuosiin.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
