tiistai 22. heinäkuuta 2008

Tiistai -retkipäivä

Käytiin siisKansallismuseossa Enkelin katraan kanssa helsingissä ja poika kiukutteli museossa niin että hermo meni, melkein juoksi salit läpi, tosin Enkelin 1 ja 2 teki samaa kunnes pääsivät työpajoihin. Meidän poikaa nekään ei oikeen innostanu. Tropicario poltteli mielessä.

Mentiin sitten katsomaan käärmeitä ja liskoja ja hämppiksii. Mieleen hällä jäivät parhaiten skorpionit ja varaani joka loi nahkaansa. Kilpikonna oli ihastuttava sitä käytiin pari kertaa töllöttämässä. Muistoksi vielä kumilisko kotiin.

Kotoa siis lähdettiin autolla joka jätettiin Sturenkadulle ja sieltä kolisteltiin 7 ratikalla Mannerheimintielle ja Kansallismuseoon. Kävästiin vielä kahvilla ennen Kansallismuseota. Ostin Sokkarilta sateenvarjon. Takasin museosta mentiin taas Sokkarin kautta kun piti ostaa uusi lompakko hajonneen tilalle, sieltä löyty sopiva hintanen lopuukki ettei ole heti matti kukkarossa. Sitten taas ratikkaan ja Vallilaa kohti. Tropicarioon ja autolla Espooseen päin. Pysähdyttiin Selloon ostoksille vielä ennen kotiin paluuta.

Poika halusi kokonaisen kanan ruoaksi, päätin tehdä kanasoppaa.

1 kokonainen maustamaton kana
3 laakerinlehteä
10 kokonaista valkopippuria
2 kanaliemikuutiota
1 pkt keittojuureksia
suolaa maun mukaan
2 tlk kokonaisia herkkusieniä

(Voit myös laittaa pari desiä valkoviiniä ja/tai chiliä jos semmonen maistuu)

Laita kana isoon kattilaan ja kylmään veteen, laita mausteet. Anna kiehua ½ tuntia ennenkuin lisäät juurekset ja liemikuutiot. Sekä herkkusienet. Keitä kunnes kypsää ja tunti päälle että varmasti on mureeta ;) Eli jokunen 2 tuntia niin valmista.

Tarjoa riisin ja soijakastikkeen kanssa, sekä tuoresalaattia.

Ei kommentteja: