Eilen päätettiin pojan kanssa että tänään leivotaan ja niin tehtiin. Ostettiin kaupasta ainekset ja tuoreita mansikoita. Alettiin hommiin.Tein kääretorttupohjan koska ei ole tarkotus kellekään tarjota sitä kakkua, omaksi iloksi vain tehtiin. Mies ei myöskään välitä täyskäristä joten jää enempi mulle syötäväksi. Nyt ei taida jäädä ees pakastettavaksi asti.
Sisään laitoin omalla sovelluksella pätkisrouhetta ja kermavaahtoa, yhteen kerrokseen mansikansiivuja.
Tänään syötiin reunat ja huomenna kun on makustunut maistetaan kaakkua.
Kääretorttupohja:
4 kanamunaa
1,5 dl sokeria
1 dl vehnäjauhoja
2 rkl perunajauhoja
1 tl leivinjauhetta
Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi, sekoita kuivataineet keskenään ja sihtaa ne munavaahtoon varovasti sekoitellen. Paista kullanruskeaksi 225 asteisessa uunissa, pellillä.
Tuli oikeasti ihanan taipuisaa mehukasta pohjaa, ohjeen löysin Cake Dream:sta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti