perjantai 11. heinäkuuta 2008

gormitia päivää

Ollaan tulosteltu kansioon kansikuvaa, poika tilasi pokemoneja ja gormitija. Ostettiin tänään poke-korteille ja muille keräilykorteille kansio ja muovitaskuja. Nyt saadaan ne järkkään. Vielä kun joku kertoisi miten niillä pokemon korteilla pelataan.. Olen pari kertaa yrittänyt lukea englannin kielistä peliohjetta, siinä vilisee vieraita sanoja. Pitäisi olla sanakirja vieressä. Sitten vielä pitäisi osta tulkita niitä kortteja mitä on HP pisteet, energiat yms...

tässä linkki italialaisille värityskuva sivuille, Gormiti ja tässä Pokemon

Poika on kärpäsiä vaille.. Mies pyydysti yhden ison tulitikkurasian sisään ja siitä se sitten innostu. Tämä eka kärpänen tietysti "karkasi" ja pitäisi saada uusi tilalle. Meneehän se ilta näinkin metsästäessä. "mä haluun kärpäsiä" on kuulunut ainakin 5 kertaa nyt.

Leivottiin omenapiirakkaa kun jäänyt monta kuukautta sitä tekemättä.

4 munaa
3 dl sokeria
4 dl vehnäjauhoja
200 grammaa margariinia
2 tl vaniliinisokeria
2 tl leivinjauhetta
3 omenaa
kanelia päälle

vatkaa munat ja sokerit vaahdoksi, sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää munavaahtoon vuorotellen sulan margariinin kanssa. Kaada pellille (leivinpaperille) ripottele omenalohkot jokapuolelle. paista n 30 min 200 asteisessa uunissa.

vanilijakastike

4 dl maitoa
2 tl perunajauhoja
1-2 tl vanilijasokeria
1 rkl sokeria

sekoita perunajauhot ja sokeri maitoon, hämmennä kunnes sakenee, älä anna kiehua, mausta vanilijalla.

Ei kommentteja: